Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já - Marina

07. 02. 2019
14
20
1070
Autor
Musaši

 

 

Já - Marina

Marina poprvé

 

Mám nosit hlavu stále výš

být hrdá nesmlouvavá ?

Únore co mi odpovíš ?

Bolí mě pyšná hlava

 

Jiní jsou drsní mám též být

tvrdá a nedůtklivá

nic nedávat nic neslíbit

jen kolem sebe plivat ?

 

Studený vítr zvedá sníh

do tváří vločky metá...

Mám se dál bavit o básních

a o nejvyšších metách

 

s těmi o kterých předem vím

že na mne spatra hledí

smějí se " hloupým" tajemstvím

vždy znají odpovědi

 

na jakékoliv otázky

jen bolest nevnímají

bez pokory a bez lásky

hned ve všem jasno mají ?

 

Každý má vlastní cestou jít

a nepřekážet jiným

Ten kdo se mocí opájí

má duši plnou špíny

 

Skloním svou hlavu únore

a zvolním rychlé kroky

nebudu drsným rétorem

co řeční nad otroky

 

 

 


20 názorů

Musaši
09. 02. 2019
Dát tip

Díky , Slavomíre.

Máš pravdu - neměli bychom brát moc vážně sami sebe . Ale měli bychom brát vážně to , co děláme .


podarila sa...neberme sa až tak vážne 8-)))))))


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

atkij,

moje Marina je ale tak trošku inspirovaná Marinou Cvetajevovou .Zachoval jsem vnější formu vázaného verše , kterou často používala a snažím se do jisté míry si osvojit i její styl . Obsah  ovšem nemá s M.C. nic společného . Je aktuální , ale pokouší se zevšeobecňovat.


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

qí ,

a tobě připadá , že skláním hlavu málo ? Vždyt´ ještě před dvěma lety bych se tady řítil po hlavě do konfliktů a dnes jsem se od ohnisek konfliktu odřízl .

Nemohu za to , že se na mne jistá stalkerka napojila až tak , že čte cizí komenty o sobě pod cizími básněmi . Že by mnou byla až tak posedlá ?Už to tak vypadá...Marina možná umožní jiným , aby se dokázali od centra konfliktů , které jsem ti myslím definoval dost jasně ( a vůbec nejde jen o mou maličkost - vždyt´si znova přečti tu hádku pod starým Rendlem a můžeš si to konfliktové centrum přesně ohraničit) odříznout radikálním řezem jako já .

Když se na sebe budeme najaře usmívat , budu jenom rád .


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

Leraku ,

jsem moc rád , že moje verše sdílíš . Třeba je budou sdílet i jiní .


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

Dagmaram,

Marina je mou součástí . I Pan Básník byl mou součástí . Zveřejňuji pouze střípky své duše.


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

Evo ,

díky. Jsem rád , že se ti to líbí .


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

Knihomole ,

díky . Ale do M.C. mám opravdu hódně daleko .Zatím se jen učím to , co bych umět chtěl .


atkij
07. 02. 2019
Dát tip

Nevím, jestli znáš, Sládkovič v kouzelné podobě:)

Snad Tě potěší.

https://youtu.be/fWRTPKtSbMY

 


Lerak12
07. 02. 2019
Dát tip

Když si marné slovo rozbije čelo o chladnou skálu... má za patami spojenkyni erozi.

Ale asi není síly pokořit v okolních lidech ex argument "jen potrefená husa kejhá." A pýcha to ví a je trvale samej sval.

Sdílím s Tvými verši.

 


zvedavec
07. 02. 2019
Dát tip

:) zdravím Ťa, pekné


Dagmaram
07. 02. 2019
Dát tip
Musaši, a kde jsi ty? Co zase vyrobit nějakého svého Ladu:-)

ysslandia
07. 02. 2019
Dát tip

to je to, čo si spomínal pod textom iného básnika ?

,,Třeba si přečti mou novou básničku Já - Marina . Možná se tam něco dočteš i o yss ."

 

Tak iba zopakujem,som rada, že ťa inšpirujem. Ani som sa neocenila zato, že so mnou tak žiješ. Ešte popracovať na spracovaní a na odvahe- venovať to tej zlej yss len za chrbtom. 


Pri viazaných veršoch sa zvyčajne riadim pravidlom, že ich čítam viackrát. Zaslúžia si to. Okrem samotného obsahu tie dobré majú svoj rytmus, melódiu, neokukané vynaliezavé rýmy. A to nejde, ak človek nemá remeslo v krvi (resp. v malíčku) ako ty.


Musaši
07. 02. 2019
Dát tip

Díky , Yane .


Yan73
07. 02. 2019
Dát tip

Líbí, ahoj Y.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru