Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dýchaj, dýchaj

18. 02. 2019
16
149
3580
Autor
zvedavec

 

 

 

Sedela v prerezávajúcej sa zelenej tráve. Vzdialená od nás, aj od cesty v bezpečnej vzdialenosti. Užívala si februárové „skoro-jarné“  lúče slnka a blaženými pohybmi prezrádzala, že svet považuje za úžasné miesto.

Mačička.

Naťahovala sa, potom si čistila kožúšok. Tu neďaleko rušnej cesty tvorila dokonalú harmóniu živého tvora s kúskom záhradnej zelene.

Zastali sme a z chodníka sledovali jej počínanie. Občas na nás aj pozrela, ale pokojne pokračovala v slastnej  činnosti.     

 

O hodinu sme sa vracali.

 

„Nejaká mačka tu je,“ vyslovil manžel váhavo.

Ležala celkom pri ceste nehybne.  Oči vypadnuté z hlavy a skrvavená.

Mačička.

 


149 názorů

zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

"Napsat pravdu laskavě není umění, ... " Dovolím si nesúhlasiť s týmto tvrdením. 

A tiež láskavosť a vecnosť sa nevylučujú, maj sa pekne.


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

zvedavec: nech sa páči. Prosím, zapoj se a začni poskytovat kompetentní laskavé kritiky. Ráda je budu číst. Bude to pro písmák přínosem, lepším než vágní sociální potlach. 

Napsat pravdu laskavě není umění, napsat ji věcně je umění, tam se ne vždy daří. Děkuji za věnovaný čas. 


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

nie, jedinci nemajú byť pofúkaní za diletantstvo,

je umenie písať pravdu láskavo? tak aj to sa treba naučiť, nielen písať literárne diela


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

obávam sa, že to, čo si predstavujem, ako idylický stav na Písmaku, je veľmi vzdialené realite

Silene, píšeš, " Ignorace mých textů redakcí mi nevadí, sama jsem se od redakčních praktik distancovala." mrzí ma, že píšeš o ignorácii Tvojich textov, zrejme máš na to dôvody a mne to vadí

hezké rečičky - ja pod pojmom láskavá kritika nemyslím "hezké falošné rečičky"


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

Zvedavec:

potom volba: autor nestojí o vážnou kritiku. Plus kategorie Jen tak pro radost, ostatní nezaředitelné, mimo. Nemáš-li ani slohovou práci na úrovni ZŠ, očekáváš coby dospělá žena nalhávačky, žes to napsala jako bohyně? 

Omlouvám se, já ne a jedince, kteří se domnívají, že mají být pofoukáni za diletanství, účinkem klidně minu. Jsou marní, víš. 


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

a tiež som presvedčená, že ak má byť kritka účinná, má byť podaná tak, aby autora nezatlačila do kúta... láskavá kritika je poklad, nepriateľská, aj keby bola trefná, tak tá sa účinkom minie


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

Bublina má spľasnúť, súhlasím

Súhlasím aj s tým, že veľakrát ide o pochlebovanie, alebo o vracanie tipov

a veľakrát o priateľstvo

a priateľstvo sa dá dokázať aj tým, - podľa mňa - že láskavo poviem priateľovi, ak sa mi niečo na jeho práci nčezdá, a budem k nemu úprimná, naozaj úprimná, len musí tam byť aj cit, aby to prijal

---

no a potom je tu kritika diela, k autorovi ktorého nemám vzťah - podľa mňa, ak chcem veci meniť, aj tu by som volila kritiku takú, aby čo najmenej bolela, ale aby bola predsa jasná - aby nevzniklo nepriateľstvo, odmietnutie kritiky


yss
26. 07. 2022
Dát tip

S poslednou vetou výslovne súhlasím  / v Tom zbytku argumentovala som vzhľadom na apel k spolupráci, mala by si sa premôcť a pripraviť dotyčnému rozbor textu pred jeho verejným komentárom, aj keď si v total ignorácii/


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

copyright uživatelka Luzz:

12.05.2022 11:02:33dát kritice tipLuzz

musím se naučit, jak zabalit svoje kritiky do hezkých řečiček. možná bych si měla předem zpracovat nějakou rešerši, myslím, že materiálu zde je dost... potom navrhnu nějakou metodiku pro psaní "šetrných kritik" (možná by ještě mohly být trvale udržitelné a uhlíkově neutrální... anebo třeba veganské). samozřejmě v každé kritice by mělo být oslovení autora, - vážený autore, děkuji vám za příležitost přečíst si vaše dílo... dovolte mi prosím vyjádřit se... a na konci - se srdečným pozdravem a přáním mnoha dalších literárních úspěchů - něco jako automatický podpis. ale je to jen první nástřel.

na kamamuru nemá opravdu cenu reagovat. pro mě opravdu na stejné úrovni jako voříšek a svými hysterickými vstupy podobný některým členům redakce. smajlík, smajlík, smajlík.


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

zvedavec: komentující věnuje čas stejně jako autor, někdy i více, sejde na povaze díla. Ne/laskavost prosím nezaměňovat s věcností, případně s falší atp. 


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

yss, zvedavec, technicky, i s tím se opakuji. Ignorace mých textů redakcí mi nevadí, sama jsem se od redakčních praktik distancovala. Navíc co tu publikuji, drtivá většina věcí jde mimo fukcionalitu Autoři doporučují, jednoduše nemám potřebu využívat tzv. redakčního servisu pro svá autorská díla. Nepotřebuji pseudoocenění. Vadí mi dlouhodobá devalvace vážných kategorií a cílená ignorace autorů, kteří nejsou ochotni se zapojovat do "nákupčího" systému, nízká kompetence redaktorů atp. Osobně naprosto žádné trauma z místního nedocenění nemám, to se musím usmívat. Naopak domnívám se, že absence redakcí by byla na komorním soudobém písmáku přínosem a ne ztrátou.  


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

a tiež som presvedčená, že ak má byť kritka účinná, má byť podaná tak, aby autora nezatlačila do kúta... láskavá kritika je poklad, nepriateľská, aj keby bola trefná, tak tá sa účinkom minie


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

kamarátstvo je dôležité aj pre mňa

čo sa týka tipovania, nebol by asi problém programovo zabezpečiť, aby sme nevideli autorov básní a tak tipovali

nebola som schopná prijať realistickú kritiku...stále tvrdím, že kritika je tiež len dielo, a nemusí byť realistická, ani trefná, môže mať svoje nestatky, rovnako ako dielo, nemusí byť, ale môže byť

aj autor kritiky by mal počítať s kritikou (či neprijatím) svojej kritiky

a tiež som presvedčená, že ak má byť kritka účinná, má byť podaná tak, aby autora nezatlačila do kúta... láskavá kritika je poklad, nepriateľská, aj keby bola trefná, tak tá sa účinkom


yss
26. 07. 2022
Dát tip

*skazenými*


yss
26. 07. 2022
Dát tip

Zareagyjem, nech nekvasím pod dajakbolom..ono je veľmi nefér pristupovať ku komentujúcim ako k agresorom, každý má svoje subjektívne hodnotenie a preferencie. Tu nejde o to, aby som ja konkrétne vnímala autorov, vnímam ich texty. Rovnako asi takto to vidí, prípadne vníma Silené. Preto je fest pre mňa nechápavé, až absurdné, ako často býva označovaná za agresora, prípadne nepriateľa štátu číslo 1.

Prečo? Lebo nesúhlasí s pokrytectvom, veľkohubou prázdnotou a "skazenýni" preferenciami redakcie? Prečo raz niekto iný nenapíše úprimne o čom tá práca a najmä výsledky, preferencie, hodnotenia redakcie sú ? Lebo by bublina splasla.

Konkrétne napr.u RJV, ktorý ako naznačila Silené, sa prekopne s vyjadrením na celej čiare, pričom v teórii viazaneho verša sakra medzery...tak ako je možné, že keď sme v podstate rozčarované tým, ako deklasuje poéziu, sme nejako "chybné".Prečo nie je chybný on, lebo je redaktor ? No ani náhodou...ale vyzvať Silené k spolupráci, keď ju dlhodobo ignorujú akýmkoľvek čítaním jej textov, prípadne akýmkoľvek komentom-rozumej "embargo, nepriateľ " je už nonsens aj na mňa.

Ale slovo vojna , prisilné. Argumentácia a konštatovanie. Všetko od mňa. 


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

zvedavec: Paměť mi tu působí nejednu obtíž, někteří z uživatelů nejsou s to porozumět, že si prostě jen pamatuji, že nejde o cílenou zášť atp. Má paměť neobsahuje jen zdejší prostředí. Děkuji ti za reflexi, nechci tě nijak trýznit ani mučit, pouze poukázat na rozdíl v přístupu. Jsem tu dnes zcela s určitostí kvůli literárním hlediskům, i když připouštím, že na všech se jednoznačně shodnout nedá. Na některých ovšem ano.


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

Ano, Evo. Všimni si v rámci tohoto časosběrného ohlédnutí,  prosím, kolik kompetentních připomínek se ti tu kdysi sešlo. Jde o to, žes nebyla s to přijmout realistickou kritiku a celý den předváděla, že ti není líto času lidí, kteří ti ji věnovali. Nu, a tento princip je na písmáku bohužel hojně podporován právě nekompetentní redakcí a principem hlavně kamarádství. 


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

A inak, Silene, vážne klobúk dole pred Tvojou pamäťou. Ja som si názov tohto diela nepamätala.


zvedavec
26. 07. 2022
Dát tip

Slúži. Máš pravdu, tu som bojovala. Asi aj dnes si sem-tam s kde-kým zabojujem.

Ale ani tu nešlo o život.  S odstupom času som schladla. Stále vidím vec subjektívne, to je pravda, ale minule ma naozaj ľudsky potešilo, keď mi napísala správu Ysslandia. A potom sme si pár správ už trochu v inom tóne vymenili.  To, že sme hovorili obaja v inom tóne, bol pre mňa veľmi dobrý zážitok.

Pod týmto dielom som ju vnímala zaujate. Ale ona má viacero tvárí, a tým nemyslím, že sa pretvaruje, ale teraz vnímam na nej aj mnohé, čo je príťažlivé. 


Silene
26. 07. 2022
Dát tip

Prosím, Evo. Zde. Paměť mi ještě slouží. 


zvedavec
25. 03. 2019
Dát tip

vďaka :)


Lakrov
25. 03. 2019
Dát tip

Na to, jak je to krátké, mi to přijde jako zbytečně "vyšponovaná" tragedie,  jíž ani ta naděje podaná v názvu nemůže zachránit.  


zvedavec
22. 02. 2019
Dát tip

Aj ja súhlasím so Zdendom, aj s dark matters. Na literárnom servri ide o literatúru.

(Lenže ja nie som literárny server, písala som o svojich hodnotách a prioritách)

 

 


totálne súhlasím so Zdendom. Na literárnom serveri by prirodzene malo ísť o literatúru. 


a2a2a
21. 02. 2019
Dát tip

Určitě, souhlasím do posledního písmenka.


zvedavec
21. 02. 2019
Dát tip

:) chudera mačka, keby vedela...a keď to tak porovnám - prišla o celý svoj  život a keď to zrovnám s tou diskusiou - taľafatky.

Ale nie sú taľafatky, ako ste viacerí s citom, nadhľadom a možno aj s odvahou  reagovali. Niektorí priatelia, niektorí pre mňa možno aj doteraz menej známi, a niektorí to urobili dokonca aj kriticky, no vnútorne poctivo a bez irónie.

Veľmi si to vážim. Ide mi skôr o tieto ľudské hodnoty, o hodnotné  vzťahy, ako o dokonalosť tvaru, formy. A čože je "úspech" v porovnaní s tým, ak nájdem dobrého človeka.

Aj keď, samozrejme, keby som dokonalosti bola schopná, to tiež nie je na zahodenie :D! 

Poďakovala som sa včera všetkým ľuďom a verím, že všetci "ľudia dobrej vôle" moje poďakovanie prijali a spory sme urovnali. Vyspala som sa z toho. Nezbláznim sa z toho.


a2a2a
21. 02. 2019
Dát tip

Nemá cenu se k tomu vracet, první kritika yss byla v pořádku a hodně poctivá, ostatní se už vyvíjelo jinak, než mělo. A autorka už se ze všeho, jak doufám vyspala a jistě má potenciál ze všeho jen získat.


Oldjerry
21. 02. 2019
Dát tip

a2a2a - Však jsi taky (snad) cítil, že jsem neoponoval tobě. Tvoje kritiky v sobě vždy!! mají štych laskavosti, kdežto tón kritiky yss rovněž částečně oprávněné, měl sardonický tón. To je to, co nemám rád. Proto také vždy opakuji, že kritika má pomáhat a nikoli drtit (:-D


a2a2a
21. 02. 2019
Dát tip

Jaroušku,

obsah, emoce jako rozhodující pro poezii ani tady nido nezpochybňuje. Ale proč nedát voňavému koláči, když už ho tak ezky upekla,  i hezký obal. Zaslouží si ho i ten koláč, protože má rdost, že se bude o to více líbit, a zslouží si ho i kupující, protože ocenil vůni koláče jistě mu bude i více chutnat, a konečně i obal má radost, protože je v dobré společnosti. A o to jde.


Musaši
21. 02. 2019
Dát tip

Je to drsný příběh , ale věřím tomu , že se stal právě tak . Ten text je velmi působivý . Tip .


Oldjerry
21. 02. 2019
Dát tip

zvedavko,  přečíst si to můžeš, co chceš akceptovat akceptuj, ale hlavně zůstaň svá... tam je zašifrován ten nominální pocit a v tom případě čert vezmi slovosled. Poezie, do pytle, není jazykové cvičení, ale obraz pocitů, vjemů a myšlenek jimi ovlivněných. není to precizní - ale nač by to bylo: tata kraťoučká prozaická miniaturka nádherně promítá na plátno mysli empatického člověka to ZDĚŠENÍ...

K ČEMU BY TU BYLA FORMÁLNÍ DOKONALOST, KDYBY TU NEBYL SILNÝ CITOVÝ MOTIV?


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Ach áno, ono je ťažké ak niekto nepochopí iróniu. Tož už na iný level. Sry.


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

inak, napadlo mi, že každá veta vypovedá o jej autorovi

ysslandia - tip


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

Tak jsem vám to svými marnými kliky ještě trochu ponížila, to procento, a naposledy zkouším napsat, že jsem ráda, že se to dopadlo zrovna takto - tolik k Evinému poděkování sledovačům a přispěvatelům. 

PS. Nejmíň stovečka vstupů bude má!


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

to dávaš normálne  bez kalkulačky ???????? wauw !!!


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

Nie je to jedno, zmenila sa moja úspešnosť, keďže mám 520 vzhliadnutí - už je to iba 2,5%


neviem. to je jedno


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

inak,mňa by zasa zaujímalo, koľko ľudí sledovalo toto "divadielko ". No zo srandy, kto to sledoval????


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Ale nie som si úplne istá nič to nemení na fakte ze ten záver je aký je... nefotiahnuty


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

...ono tam zo začiatku bolo skrvavene však?????len si to potom po komentár gory opravila


"Ležala celkom pri ceste nehybne.  Oči vypadnuté z hlavy a skrvavená."

 

problem celej tejto pasaze je ze si ju skratka zle napisala. prva veta je kostrbata jak svin. v druhej si sice naozaj nepisala o zakrvavenych ociach. ale z obsahu a formy tej vety som sa hral tiez s myslienkou ci nejde o preklep.

 

spravit na takom malom priestore tolko lapsusov a potom vitazoslavne zvolat ze jednu z tvojich zle napisanych viet  nepochopila je pre mna ta skutocna arogancia.​


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Lebo a2 nemá ružové vlasy....heureka,end


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

a2a2a

ďakujem Ti za Tvoj pohľad. Povedal si to isté, čo ysslandia a pritom si ma vôbec nenaštval a možno aj povzbudil. Ak mi ysslandia chce pomôcť, potom aj jej ďakujem. 

Ďakujem všetkým, ktorí tu boli. 

 


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Ach boze...pre sezónu 2019 letia ružové a zlate farby.Pre mna veľmi inspirujuce.zlate boxerky ružové vlasy.je to pekná kombinácia.

 

 


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

Zdravím, Zdenda,

v podstate sa zhodneme, aj keď si podporil ysslandiu. Ak by si sa vyhol spomínaným vetám, to ostatné beriem, je mi to fuk, aj keď tam boli aj v interpretovaní textu nedorozumenia. (Nepísala som napr. o žiadnych krvavých očiach mačky...) 


a2a2a
20. 02. 2019
Dát tip

zvedavec, určitě odpovím, mám na mysli první zpětnou vazbu od yss, vše ostatní už je trochu reakcemi z reakcí a odbíhá od hlavní a věcné  kritiky. Rozeberu podle sebe ted onu spornou kritiku:

No, je to napísané oveľa lepšie ako "verše", aj keď pre mňa osobne je to predsa len troška také z lavíc základnej školy- ako sloh.

Zde yss souhrně reaguje. Kdyby se ta miaturka vyvarovala následně popsaných chyb ve slovosledu a stylizaci, pak by nepochybně jako školní sloh nevypadala.

Určite by si mala porozmýšľať nad tým záverom- oči vypadnuté z hlavy a zakrvavené--- oči ak sú vypadnuté z hlavy,- tak asi "čisté " nie sú.Takže zbytočne si to tam dopovedala.- rovnako ako ten záver

Zde jsem už odpovědě v první reakci. Ty dva poslední řádky skutečně ubližují. Když necháš ukončení slovy ...manžel váhavo..:, tak automaticky v čtenáři naskočí, co se stalo a vyvolá to v něm větší účast, protože si ji vyvolá sám, než aby mu někdo musel napo ídat.

Ležala celkom pri ceste nehybne. - veľmi inverzne podaná veta.

buď ležala pri ceste celkom nehybne- alebo ležala celkom nehybne. V tvojej stavbe je to inverzné . Tady je ten slovosled nešikovný. Mi třeba nevadil, přece jen se ve slovenštině tolik neorientuji, ale yss to napsala správně, je to takto čistší.

Vzdialená od nás, aj od cesty v bezpečnej vzdialenost / aj od cesty, v bezpečnej /

Tady také má pravdu z hlediska čistoty stylizace, a to je speciálně u miniatur významná. ...od nás... a ...v bezpečnej vzzdialenosti..., to je obsahově totéž, tedy minimálně pocitově a o to jde v textech, nechat pracovat čtenářovy smysly, asociace.

Naťahovala sa, potom si čistila kožúšok. Tu... / trocha nefunkčná výstavba- naťahovala sa a čistila kúžok- sa, si, na malej ploche, v rámci deja by bolo lepšie tie dve veci spojiť do jedného času... atd atd.../

Tak to je jediné místečko, kde s yss nesouhlasím. Naopak, to vložené slůvko ...pak... a i změna času  mi přijde hezké, vnímám to jako přesné vyjádření průběhu děje, obojí nečinila současně a i když formulace od yss formálně chybná není, ta tvá lépe vyjadřuje i rytmus děje. Ale to je jjediné, kde nesouhlasím, přičemž nemohu popřít, že pohled yss není důvodný.

myšlienkovo,obsahovo celkom dobré, spracovanie ešte nedotiahnuté.-najmä v tom závere.

Věřím, že už zítra ráno, ne-li již nyní, dáš ysslandii za pravdu, poskytla inspirativní ukázku, kde lze docílit větší elegance. Neměl bych to prozrazovat, ale já běžně na jednotlivé básni či povídce pracuji i týden a při každém dalším čtení něco objevím.

Pokud mi alespoň trochu věříš, pak věz, že ysslandia ti chtěla prospět, další debaty o smyslu tipů a umanitosti opravdu nejsou na místě.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

ok. musím ísť po nové rukavice do ringu. Tak nevychladni.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Akože vážne : tretie kolo ?

 

Ste koľko kávy dnes vypili :??


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

ja by som uvítala aj info o módnych trendoch. 


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

nie Tebe určené, ysslandia,  bola to otázka niekomu inému určená


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

ach bože, tretie kolo..... to snád nie !


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

a2a2a vieš, Teba si vážim zase ja

Lenže aj Teba sa spýtam, v čom má ysslandia pravdu? 

Vo všetkom? 


zvedavaec: tvoji kriticki priatelia. no jo. akoby som s radostou nechodil do kazedeho flejmu:-)

inak divim sa ze mi to nenapadlo skor! https://www.youtube.com/watch?v=RDfKJ3sESr8


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

avi som posielala iba zdendovi. Zmier sa s tým. Dielo je verejné. vyjadriť sa môže každý.Kedykoľvek.Dovoľ si.  Najmä ak zistíš rozdiel medzi inverziou a obsahom. Prajem ti pekný deň.


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

:D

ysslandia,

máš stihomam, cítiš sa prenasledovaná. Lebo jeden z autorov si dovolil aj oponovať voči Tvojej kritike! A nie voči celej. Mala som samozrejme aj primerané námietky, ktorých oprávnenosť preukazuje originálny text. Dovolím si aj inokedy, ak sa nestotožním s formou, či opodstatnenosťou Tvojich slov. Pod svojím textom, ale aj pod textom cudzím, ak narazím na niečo, čo sa mi nebude zdať. To je prenasledovanie!

Tiež som úprimná.  Mohla si zobrať na vedomie a vysporiadať sa s tým, ako čítam rady určené mne. Však sa nezblázniš z jedného kritického hlasu, veď spracuj.  

Zhodou okolností sem teraz nakukli všetci tí Tvoji kritickí priatelia, ktorí na moje diela doteraz ani nemrkli. A podporili Ťa. Čírou náhodou až teraz, s výnimkou Zdendu, ktorému jedinému si poslala avízo.  


a2a2a
20. 02. 2019
Dát tip

ysslandia má pravdu. Je to miniaturka, a byla by kultivovanější, kdyby tam dva poslední řádky vůbec nebyly. Rozumím tomu, že takový zážitek nutí vykřičet se, ale v literatuře, když něco chceme říct dalším, není třeba věci dopovídat. Čtenář je většinou bystrý, aby pochopil a ještě mu uděláš radost, že na to přišel sám.

Výtky vůči ysslandii jsou, s ohledem na smysl Písmáka, téměř trestuhodné. Je jedna z velmi, velmi mála, která věcně a zejména hodně poskytuje zpětnou vazbu, a pokud sleduji její komentáře, pak rozhodně není z těch, kdo spíše sáhnou k ironickému údivu.

Počet tipů zde do 20 nemusí vždy vypovídat o skutečném přijetí,  přátelské komunity jsou početné (nic proti, má to i svá pozitiva, ale to je na jinou diskusi, která zde v minulosti proběhla mnohokrát). Napsal jsem, že 20 tipů nemusí vypovídat o kvalitě, zatímco jinych 5 tipů ano.

Rozumím také tomu, že není snadné se smířit s kritikou, také s tím mám potíže, ale přece jen bychom měli rozlišovat, kdo a proč kritizuje a opakuji, ysslandia patří k těm, o jejíž názor stojím.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

To bol dôvod môjho avi. vedala som, že Zdenda má veľmi veľké srdce. 


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Proč nemůže mít svobodu slova i zvedavec nebo Musaši?- vid text sedm / Zbora / potvrdená sloboda slova-Musaší


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Zdenda tipoval. Stačí takto ????????


Majú slobodu slova. A ja mám slobodu ich komentovať, to je celé.


Entropia
20. 02. 2019
Dát tip

Svoboda slova a arogance jsou dvě hodně odlišné věci. Nebo ne? Proč nemůže mít svobodu slova i zvedavec nebo Musaši?

Ysslandia: asi jsme se nepochopily. Předtím jsem mluvila o tvém avízu Zdendovi, který do té doby diskuse nevstupoval, čili avízo někomu, kdo s diskusí neměl vůbec nic společného. Pod záminkou jeho objektivity. 


tak ešte z druhej strany. keď hovoríme o širších kontextoch:-) politická korektnosť čoraz častejšie stojí proti slobode slova a humoru. 

a späť k veci: neberme sa až tak vážne. uverejňujeme tu svoje pokusy o diela. niekto na to reaguje milšie, niekto menej milo. nemám 6 rokov aby som sa zosypala, keď mi malina5010 napíše, že je to debilina.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

bol to môj komentár, takže to nebolo všeobecné. A tieto veci predsa prežívam emotívne. 


Entropia
20. 02. 2019
Dát tip

ysslandia: "že pod dielo autorky vlepíš absolútne  nesúvisiacu kritiku ????"    Na tohle jsem už odpověděla. Viz výše.

dark matters: jasně. Není třeba vidět konkrétního člověka za anonymním nickem. Vždyť jsme jen na pískovišti.  


od lokálnej stránky, kde uverejňuje svoje texty pár prispievateľov, až po "kultúru komunikace v postkomunistických zemích". Ja viem, čo tým myslíš. Ale ten úradník berie plat a ja som jeho klient, keď idem do banky/sociálnej poisťovne. My tu na pismaku nepoberáme platy, naše role sú neformálne, dobrovoľné a pohybujeme sa vo svete, ktorý sme si vymysleli sami - je to peklo a raj voľného času a slobodnej vôle. a - bez súvisu s našou debatou tu - stále častejšie pozorujem, ako ľudia dramatizujú svoje pôsobenie tu na pismaku a tvária sa neskutočne seriózne. Ako keby niekto čmáral hranice na pieskovisko. napr. bláboly musaši o temnej redaktorskej klike. ach.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

zastala  hneď nato vlepila text s imaginárnou aroganciou.

Pozri. Budem úprimná. Toto celé je jalová diskusia.Hon na čarodejnice. Tu vôbec nejde o moju kritiku. Ide tu o averziu na moju osobu. Kritika s tým nemá nič. Som otvorený človek. Ak by mi výslovne autorka napísala, ty jedna krutovládna, neempatická yss, neznášam ťa, nemôžem ťa tu ani cítiť- beriem to. Ocením úprimnosť. Ale nie hysterické tliachanie, očierňovanie pod textami iných a apelovanie na "metodiku " a tipy. Tieto formy sú mne osobne cudzie.


Entropia
20. 02. 2019
Dát tip

dark matters: každý tu škálu vnímáme jinak. Pokud ses nikdy nestkala s arogantní úřednicí, policajtem nebo učitelkou, tak ti ze srdce gratuluju. Kultura komunikace v postkomunistických zemích je ale podstatně jinde, než na západě od naší hranice.

Ysslandio: mýlíš se. Chválila jsem tě pod jiným textem zvedavce. Tady jsem se tvého komentáře zastala hned v úvodu. A v komentáři Silene jsem výslovně napsala, že mluvím obecně, tudíž to s tebou nemá nic společného.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

oprava - ja nesledujem


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

 Ale v kritikách zvedavce jsem takovou nenašla ani jednu. - oja nesledujem, aké kritiky píše zvedavec, Je to predsa jeho osobná vec, nie som imitátor, ani detektív, takže tento fragment ma obchádza na hony.


"Nemám nic proti ostřejší kritice jiným ostře kritizujícím."

jednak mi kritika, ktorú sem dala yss, nepripadá ostrá a jednak - keď niekomu píšem kritiku, to si mám najskôr pozrieť všetky jeho kritiky a odpísať mu v tóne, ktorý používa? 


Entropia
20. 02. 2019
Dát tip

Tipování je každého věc. Ale všimla jsem si jisté reakce na tipování dílek jistého písmáka jinému písmákovi :-)

Nemám nic proti ostřejší kritice jiným ostře kritizujícím. Ale v kritikách zvedavce jsem takovou nenašla ani jednu. 


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Entropia- a aby som bola zasa nasilu arogantná ? Ak už vlepuješ "negatívne " kritiky,prečo si nedáš námahu vlepiť aj poziívne krititiky ?Nemyslím, že absentujú, takže o čom sa bavíme ??? že pod dielo autorky vlepíš absolútne  nesúvisiacu kritiku ????  Sťaž oval sa autor "vlepeného " textu ? takže tvojimi slovami- prečo to robíš ty ? taká arogancia


haijin: ťažko mať prehľad o tipovaní každého podpriemerného textu. 


a kto tu dosiel povedat co si mysli o jeho tipovani?


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Môžeš to povedať aj o komentoch ?????????????


entropia: som rad ze si medzi nas demode arogantov tak krasne zapadla:-))


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Entropia, moje komentáre sú bez citového podtónu, ak vnímaš priamosť, úprimnosť , vecnosť ako prejav arogancie- nemôžem slúžiť.


a ešte dodatok, prečo nie. Občas to stojí toľko námahy, toľko námahy, nenapísať pod dielo, že to je sračka.


Entropia
20. 02. 2019
Dát tip

Silene, INDISPOZICE a blokace zpráv není řešení. Tady jde o základní úctu k spoluobčanovi, ať už v anonymním nebo neanonymním prostoru. Ať se každý chová k autorům tak, jak chce aby se k němu chovala např. úřednice za přepážkou.

Ostatně arogance vychází z módy. Alespoň v kultivovanější části společnosti. U té zpozdilejší přežívá jako primitivní mýtus síly. Zřejmě ještě z dob, kdy se poklekalo před světskou vrchností na levé a před „Bohem“, tedy církevní vrchností, na pravé koleno. Mnozí poklekají dosud.

Toto nemá s ysslandiou nic společného, mluvím teď úplně obecně.


Entropia: chcem sa zastať nielen ysslandie, ale aj tohoto typu kritík celkovo. Na škále od "super *" po "je to patetická kokotina" existuje mnoho možností. Nič citovo zafarbené v predmetnom texte nevidím. Prečo? Lebo všetko, čo píše, sa týka len textu. Nepíše autorovi žiadne urážky, nesnaží sa ho ponížiť, nešpekuluje o jeho živote - a ešte bola aj citlivá a v závere to dala do priateľskej roviny. Keď pomyslím na niektoré svoje kritiky, tak mi prešli omnoho agresívnejšie formulácie. Navyše, entropia, medzi tvojou osekanou verziou a originálom žiadny rozdiel vo vyznení nevidím.

a ak to niekto po mne číta, tak hovorím o tejto kritike od yss, ktorú nižšie vytiahla entropia ako príklad necitlivej kritiky:

Nevem teda či sa jedná o nového autora, alebo len o recesiu alternicku, každopádne je tu príliš veľa balastu- aj na recesiu, aj na vážnosť, aj na báseň. V 9 riadkoch  6 krát hlas,5krát srdce. Bez originality, bez zmeny polohy. Ťažkopádne, výrazovo skoro až "morbídne." inverzie, škrobenosť, nábeh k archaizmu. Žiadna reflexia, žiadna tvorba. Parafrázovanie obohratých obrazov. Prepáč, ale takto si ja volné verše nepredstavujem. Snád sa ti ujdú lepší čitatelia.

 

 


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Oprava to mindraky...a už asi stacilo poďme ku kalkulackam.end


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Však o tom som mlela..ešteže má upozornili že sú zo mindraky nie slovosled alebo zla stavba vety


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

(tech. avi Oldjerrymu, nevím, zda jsem zatrhla)


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

Oldjerry, ahoj, toto je obecná řeč, nikoli řeč o konkrétním uživateli. Mé osobní zkušenosti se zdejším tipem takové nejsou. Tip je velmi privátně nastaven. V podstatě i výběr, avšak u výběru je očekávání logicky vyšší. Výběr lze navíc následně přehodnotit, tip nikoli. (Technické možnosti Písmáka.)

Dohnáno do krajnosti, tip může být i záškodnický. Proto je podstatné brát vše s rezervou, naučit se, zkoušet se naučit atd.

Nejsem z těch, co vyhledávají přísné či až kruté názory, aby se na nich popásli, raději mám útlocitné, ale ani takové nemusí být pochopeny, jak byly zamýšleny, zkrátka:

Ve výsledku je věcí jednoho každého uživatele, kterými nástroji (z těch, co jsou dostupné) své dílko a sebe (řekněme) ochrání, pokud si takové či makové nepřeje pod svým dílem nacházet. Je zde příkladně i funkční možnost využít kategorii INDISPOZICE, blokace zpráv atd.

.............

Konkrétní rovina: yss sama na toto upozorňuje, zjednodušeně - pokud nechcete mé názory, jak je sestavuji, blokněte si mě. Vyzývá k efektivnímu řešení. Podle mne je tímto velmi korektní. (Neboť někteří uživatelé si třeba tuto možnost ani neuvědomí... atp.)

Zdendo, víš, že jsem měkkoň, ale souhlasím, ten princip takový je. I má maličkost má tendenci apelovat na mírné zacházení, ovšem nesouhlasný názor ubičovat, že vůbec vznikl? Je taky blbě, no.

Radši si přiznám, že už mi nedělá dobře a nepustím si ho pod text.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

to hľadaj odpoved v kritikách spomenutého redaktora- čo sa týka slovnej prezentácie. Na ten zvyšok už myslím v predstihu odpovedal zdenda- v komentoch. Za mňa všetko.


Entropia
20. 02. 2019
Dát tip

Podat úplně pravdivý názor jednoslovně, prípadně výsmešne, hulvátsky?? Co je "úplně pravdivý názor" - emocionální výkřik bez jakékoli reflexe a sebereflexe?


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

školní sloh tady můžeš vyčítat každé druhé prozaické miniatuře. -nikdy som netvrdila, že nie. V podstate to robím.

po druhé,- nemám čas písať komentár pol hodiny. Na druhej strane, mohla by som si zobrať príklad z redaktora Whitesnaka, a podať úplne pravidvý názor jednoslovne, prípadne výsmešne- hulvátsky, . To by však správne nebolo. Moje komentáre sú aké sú, nikdy však nie útočné, výsmešné- ohľadom avi netuším, bez môjho pričinenia.


Entropia
20. 02. 2019
Dát tip

Zvedavec, ta první kritika ysslandie pod tímto tvým dílem se mi jeví už mnohem zdvořilejší. Na rozdíl např. od této:

Nevem teda či sa jedná o nového autora, alebo len o recesiu alternicku, každopádne je tu príliš veľa balastu- aj na recesiu, aj na vážnosť, aj na báseň. V 9 riadkoch  6 krát hlas,5krát srdce. Bez originality, bez zmeny polohy. Ťažkopádne, výrazovo skoro až "morbídne." inverzie, škrobenosť, nábeh k archaizmu. Žiadna reflexia, žiadna tvorba. Parafrázovanie obohratých obrazov. Prepáč, ale takto si ja volné verše nepredstavujem. Snád sa ti ujdú lepší čitatelia.

Kdyby se v této kritice ponechaly jen citově neutrální hodnotící výrazy, vypadala by asi  takto: každopádne je tu príliš veľa balastu- aj na recesiu, aj na vážnosť, aj na báseň. V 9 riadkoch  6 krát hlas,5krát srdce. Bez zmeny polohy…." inverzie, nábeh k archaizmu.

Ty citově zabarvené hodnotící výrazy by se daly nahradit neutrálními. Namátkou: Parafrázování často používaných obrazů působí těžkopádně, neoriginálně. Zkus si po sobě dílo s odstupem času opakovaně číst, srovnávat s díly, která se ti líbí. Prohloubíš tak svou reflexi, tvorbu. Atd. atd.

Takováto kritika by nepůsobila arogantně. Nevedla by u čtenářstva k dojmu, že začínající nebo méně talentovaný autor by zasloužil rozezlenou paní učitelkou před pomyslnou písmáckou tabulí vykrákat za uši za to, že si vůbec dovolil sem vlézt. Protože i tací mají právo na sebevyjádření, jak už zde bylo OPAKOVANĚ připomenuto. Písmák  není almanach profesionální básnické elity.

Ysslandia: v zájmu objektivity - školní sloh tady můžeš vyčítat každé druhé prozaické miniatuře. Často je v tomto stylu už zamýšlena: např. opakovaným vložením zdrobněliny, což autorka uvedla sama. A proč sem vkládám naprosto nesouvisející příklad tvé kritiky? Ze stejného důvodu, jakým je poslání avíza naprosto „nesouvisející“ osobě, která se diskuse do té doby vůbec neúčastnila.

 


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Samozrejme. Ešte zabudol napísať, že závidím ľuďom  tipy. O tom to celé je. 


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

/Celkom v tomto prípade znamená skôr úplne ...

lezala celkom pri ceste.Nehybne.

lezala nehybne pri ceste.

 


psychologizujes. ale si vedla jak ta jedla. o ucelnu zmenu slovosledu nejde ani nahodou. je to  jednoducho len blbo napisane.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

účelné změny slovosledu,

 

Ležala celkom pri ceste nehybne

 

 

To akože vážne ????????????????? Príde ti táto zmena slovosledu účelná  ???


Oldjerry
20. 02. 2019
Dát tip

Silene - tip je obecně chápán jako upozornění ostatních autorů, že dílo stojí za přečtení, ale je zároveň proto chápán jako hodnotitelský prvek. Výběr je holt! chápán - a právem - jako vyšší stupeň ocenění  kylity hodnoceného díla.

-------------

Krtitika není a neměla by být drtič, což je právě jev, který někteří a některé tady obhajují, jako by nikdo jiný neměl nárok na platný názor. Přitom to bývají argumenty oslabené o podíl jisté empatie, takže lze napsat, že ty drtivé odsudky píší lidé s mindrákem, kteří si kompenzují  své pocitové nedostatky tím, že se povyšují a dokazují, že jejich pravda je ta správná pravda. Například neuznávají licence, účelné změny slovosledu, ale nejen... Pojmenujte si je sami jak chcete, ale slovo dřevák nedoporučuji, je už zase příliš příkré, je to jen tak asi na tři čtvrti  cesty ku... nutí lidi, aby mysleli jejich způsobem. Je totiž nejlepší, víte?


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

.


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

errata/oprava

až jindy = až nikdy

odpivím = odpovím (i když bych klidně nějaké to pivko dala;)


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Nebavím. V podstate mi je ťa lúto. Ak zoberiem do úvahy fakt, že budeš musieť zasa, tak ako minule, chodiť pod diela k musaši, ku gabi, už ani neviem kde všade si sa minule na mňa sťažovala-ako ti ja dokážem ublížiť pravdou,  tak mi je ťa naozaj ľúto.  To je všetko.


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

(A už si beru leukoplast na vlastní ústa, musím prchnout za realitou :).)


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

Evi, technicky velmi dobrá připomínka, že vnější čtenář nevidí, kdo dílko přečetl. Přesně ale nevidí to ani autor, ono nemusí být přečtené, může být jen rozkliknuté. Víme proč? Nelíbilo se mlčícímu čtenáři, zjistil, že je dlouhé, tak se staví později (až jindy) atp. No, nevíme nic, k čemu nám nenapíše.

Ani ta cizí slůvka nemusí být apriori o shválnosti, někdo tak prostě mluví a ani mu to nepřipadne, pro někoho jsou funkčním nástrojem preciznější klasifikace.

Z toho nelze vyvodit, kdo je tím, kdo při jejich použití zuřivě listuje slovníkem. (Na čemž není v žádném směru nic špatného, je to součástí vzdělávacího procesu, účast opět dobrovolná.)

Jsou dny, kdy mě cituje právník, jsou dny, kdy nevyškytám abecedu...

Za sebe ysslandiu rozhodně nevnímám coby podsouvatelku jediného správného názoru. Prezentuje svůj. Je na čtenáři, kde a zda si argumentaci kritik/komentářů prověří.

Evi, osobně si hlídám, jestli si náhodou sama nepodsouvám nějakou myšlenku, např. že mě někdo omezuje či nikoli, zda jsem kvalitní uživatel či nikoli. Jsem managerem tohoto statusu (tak ňák), ale tím netvrdím, že to vždy nestranně zmáknu :), jen je dobré si to pravidelně připomenout.

Kdo se sníží, já, když položím otázku, nebo ten, kdo mi odpoví, že jsem blbá? Ryze filosofický smajlík.

Můžeš, co chceš, co usoudíš... i odmazat (ve smyslu) ukrýt kritiky, i se optat, jaké je dneska počasí - skutečně problematický je jen neurvalý útok.

S díky za tipy ti rozumím, váhavý postoj mívám i k přemíře vlastních reakcí pod dílem atp. Raději druhého přečtu, jindy raději odpivím a pokecám. Je to free, vážněji brát snad jen v té Aréně.


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

bav sa :)

 


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

ono je to ťažké- povieš že tá veta je inverzná, a ona odpíše, asi nepochopila obsah, áno tá mačka ležala nehybne pri ceste.  Včuľ, bav sa.!


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Ešte  pre poriadok. Nevyťahuj nia mňa, že som bola prvá, kto použil ako exaktný príklad TIPY. Ocením, ak budeš čítať komenty detailne a precízne. a vyhneš sa nejakým nie príliš pravdivým úsudkom. Tipy si vytiahla ty- nakoľko hned po mojom komente si namietala, že dielo má 9tipov, ako to že ja si dovolím povedať niečo iné,-

Dovolím. Pokiaľ text vnímam tak,ako ho vnímam dovolím. Vnímam ho ako školský sloh. Uvod, jadro, záver, hybridácia opisno-rozprávačského štýlu bez výraznejších výrazových prostriedkov, vnútorná výstavba nedotiahnutá v rámci výstavby viet veľmi jednoduchá, so známkami inverzie, zdrobnelinky a slová ako počínanie,v slastnej činnosti,mačička, dodávajú textu skôr detsko naivný pôdorys,záver už nedotiahnutý,najmä kvoli prílišnej opisnosti a nezrovnalosti vo vete- oči vypadnuté a skrvavená / mačka ktorá má oči mimo tela väčšinou už živá nie je,- a skrvavená ti rozbíja nejakú predstavivosť, zamyslenie u čitateľa./

Čiže jednoduché, ohraničené. myšlienka a obsah OK, spracovanie slabé. Môžme začať dalšie kolo. Názor nezmením.


"necivilných", odborných výrazov má vzbudiť rešpekt. OBSAH reakcie a hodnotenia pritom môže aj pokuľhávať."

 

1) v protoprispevku od yss je asi tak cca jeden odborny vyzraz

2) je to literarny server. 

 

- kazdy prispevok je podpisany. cize ked niekto napise je to tak a nie inak tak je to len a len nazor konkretneho autora. 

 

- kolko ludi dielo netipovalo vychadzalo z  tvojej poznamky ze tip je znakom ci sa dielo paci alebo nepaci. - logicky to nesedi.


ysslandia
20. 02. 2019
Dát tip

Neuraz sa, ale je to naozaj školský sloh. Nič v zlom.


ta veta znie po slovensky naozaj krkolomne. zvedavec sa hajila chybajucou ciarkou. - neopravila to

 


zvedavec
20. 02. 2019
Dát tip

Silene, vďaka zo srdca. :) Za Tvoj čas a za triezvy nadhľad. 

Čo sa týka "úspešnosti", ktorú som "vyčíslila", i mne je to jasné, že o máločom svedčí, tému som však nevymyslela ja. Bola to odpoveď na predchádzajúcu "analýzu" k tomu, že tipy o ničom nesvedčia, treba si pozrieť, koľko ľudí dielo neotipovalo. 

Nkdy som nebola lovcom tipov a nerobila som opatrenia, aby veľa ľudí bolo zaviazaných prečítať si moje príspevky. Nikdy. Vidno to aj na čítanosti mojich diel. Zavše sa zamýšľam aj nad tým, či sa patrí za tip poďakovať. Možno aj nie, je to tiež aj zaväzujúce. Ale možno je to slušnosť. Stále neviem. 

Čo mne nesedí, je "známkovanie", zaklincovanie, je to takto a nie inak, JA som tu tá pravá autorita, JA to viem posúdiť lepšie ako iní. Kopec "necivilných", odborných výrazov má vzbudiť rešpekt. OBSAH reakcie a hodnotenia pritom môže aj pokuľhávať.

Aj ja viem napísať v podobnom štýle. Ale - nie, toto nie. 

Je to niekedy veľmi účinná manipulácia a ovplyvňovanie tých ostatných. 


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

PS. A mých náhledů bude mít každý tisíc, protože jsem zvědavá a protože se mi špatně načítají stránky vlivem mizerného připojení. = Kamkoli vlezu, zkazím statistiku nebo dokonce Zdendova geniální díla si mě vůbec nepovšimnou!

I ta avi musím zvlášť...


Silene
20. 02. 2019
Dát tip

Aššovo dílko má tu mizivou úspěšnost díky velmi populární diskusi! Čím větší legrace bude tu, tím více poklesne optická úspěšnost dílka Evina. yssino dílko pak si přečte i ten, komu zvedla mandle a kdo by ji jinak vůbec nesledoval a tak. Honem projdu celou písmáckou historii, koho kdy nakrk ten hrozný Aššurbalit, radši.

Je citlivé a ošemetné se mezi vás plést, dámy, ale připadne mi, že vy si trochu nerozumíte navzájem, tím se to nabaluje.

Řekla bych tak: 

yss projíždí takřka všechna dílka v oblasti, kterou si vymezila, je to obří časový zábor, vypouští postřehy velmi trefné i občas něco přehlédne, logicky. Nevěnuje se dílku s opatrnickou slovní invencí, neformuluje kritiky několik hodin, aby nedejbože neranila... Její tip je technického rázu, staví na jejím čtenářsky literárně kritickém oku.

Příkladně můj tip je za zaujetí, obsah příběhu, za náznak něčeho povedeného, za není "komplexní". Není literárně kritický, je spíše literárně - sociální, protitip však za něj nežádám. 

Atd., atd.

Eva se táže zpět na vytyčené slabiny svého díla poměrně zdatně, domnívám se. yss ale z principu věci nemůže Evino dílko oprašovat tak pečlivě, jako si ho Eva obhájí. yss si jede svůj projekt, Eva svůj... 

V případě vleklého vyčerpání jsou tu nástroje vzájemné blokace tlačítka ne/vážné "kritiky" jak v požadavku, tak v komentáři atp. Jinak by se mi i jevilo, že to obě dámy berou sportovně, ale třeba jsem šumákista až příliš?

Já je nestranně posoudit nemohu, nerozumím dost dobře slovenské gramatice. Se svou chabou pasivní slovenštinou jsem si větu

Ležala celkom pri ceste nehybne.

vyložila jako "ležela při krajnici". Nakolik je takto ve slovenštině "zhůvěřile" či zdatně sestavena, kvalifikovaně neposoudím.

.........

Obsah zde si vykládám jako oči vypadnuté z hlavy a tělo zkrvavené. Zopakováním mačičky dojde ke kontrastu.

Oči vypadnuté z hlavy a skrvavená.

Mačička.

.............

Je už opět na autorovi, co a jak dál. Někdo přepisuje, někdo se utvrdí, že napsal, co chtěl, někdo si uvědomí, že chtěl ještě trochu jinak, někdo chtěl jen sdílet, jiný pochvalu, že je génius... To nikdy ani jedna ze stran nemůže dost dobře tušit.

Je to, jako když opravíte gramatiku. Jde o časovou investici, přesto může být vykládána i zamýšlena jako pomoc či útok. Variabilně.

 

yss se svými komentáři "vážnou kritiku" nezatrhuje, což vnímám následně: yss se nechová redaktorsky v tomto ohledu. Je náročným čtenářem. Není zda apriori pro pokecíček u dílka, brousí tu své kritické schopnosti. (Kritické ve smyslu rozlišovací, sřízlivé, rozhodčí, neosobní v přístupu (tj. nezajímá ji zrovna, jestli mám fajn odpoledne a jak se má manžel...), ale vždy však své individuální stanovisko = mluví za sebe)  

Mně její poznámky pod díly stojí za to, odpustit jí překlep i nedorozumění, vnímám tu komplexnost.

Rozumím Evě, že jí (možná) připadne - individuálně - že to je nezdvořilé nebo tak podobně. 

Atd.

Ahoj dámy:), ráda jsem vás zdržela. Víc se do vás motat nechci a nemíním.

Motto: Vše brát sportovně.

(Aššavi z pomluvných důvodů.) 


zvedavec
19. 02. 2019
Dát tip

vážim si a zdravím


zvedavec
19. 02. 2019
Dát tip

vážim si a zdravím


8hanka
19. 02. 2019
Dát tip

pre mňa silný príbeh, žiaľ,  stále sa opakujúci...

keďže sem už dávno nič nedávam, odo mňa máš tip bez nárokovania si oplatenia tipu...

 

 


zvedavec
19. 02. 2019
Dát tip

:D


statistika zobrazeni je samozrejme zavadzajuca. neberie do uvahy opakovane navstevy a navstevy samotneho autora ktory sa chce kochat svojim dielom 


ysslandia
19. 02. 2019
Dát tip

Nemohla by si mi urobiť tako štatistiku ku každému dielu ???  V živote by ma nenapadlo,že si niekto dá až takú snahu. Som dojatá. ďakujem ti


Gora
19. 02. 2019
Dát tip

Páčilo. 


zvedavec
19. 02. 2019
Dát tip

:) ohradila som sa voči prvej a poslednej vete ysslandie a voči štylizovania sa do pózy nadradeného sudcu - tak je to a basta, ja viem, ty nevieš

..............................................................................................................

a sranda,  čo to tu rozoberáme

nuž mám 175 zobrazení a 11 tipov (6,2% úspešnosť)

Aššurballit má pri poslednom diele 598 zobrazení  a 14 tipov (2,3% úspešnosť)

ysslandia 576 zobrazení  a 18 tipov (3,1% úspešnosť), ale nájdeme dielo aj také, kde je 1072 zobrazení a 12 tipov (1,1% úspešnosť)

....................

som poctená každým tipom, ak sa niekomu dielo naozaj páčilo, no tiež dobromyseľným hodnotením diela (aj kritickým)

a ak sa mojim tipujúcim kolegom náhodou to, čo otipovali nepáčilo, budem skutočne vďačná, ak mi to otvorene napíšu - ako názor

Ďakujem Vám všetkým.


ysslandia
19. 02. 2019
Dát tip

Ak ešte chvíľu počkáš, tak možno prídu tipy aj od záchranárov,útulkov a tak.  11 je už na mňa veľa, síce je možné že som iba neempatická zrúda, ktorá závidí,  a je zaslepená závisťou.,


tri vybery alebo zaradenie do vyberu alternativnej redakcie. -- mimochodom ak je 11 tipov znamky paci sa mi to. tak by ma zaujimalo kolkym sa to nepacilo a teda netipovali. ja by som sa tych netiperov potom nebal oznacit za ludi bez srdca. chapes ten tlak na city. macicka a oni nic....


ysslandia
19. 02. 2019
Dát tip

Už iba tri výbery a bude kvalita potvrdena.Potom to vzdám a odídem 


Silene
19. 02. 2019
Dát tip

(Za sebe čistě technicky, hodnota jednoho každého tipu je proměnlivá a v zásadě privátní záležitost, a tak je potřeba na ni nahlížet. Jakož i na vše ostatní, s určitým nadhledem. Ještě se ráda vrátím a nahlížela jsem sem opakovaně ze zvědavosti.)


ysslandia
19. 02. 2019
Dát tip

text som posielala iba  zdendovi a iba z jediného dôvodu, aby si dostala nestranný pohľad, nakoľko evidentne berieš každý môj komentár ako prejav istej osobnej averzie.,ktorá existuje  iba v tvojej hlave.

 


zvedavec
19. 02. 2019
Dát tip

ysslandia,

teda bez odpovede na otázku o metodike posudzovania a o sebaistých vyjadreniach. Buď existuje možnosť exaktného vyhodnotenia, alebo je to metóda "ja - miera všetkých hodnôt".

Text je dobré čítať s porozumením. 

Logicky, ak si popísala, ako to tu podľa teba chodí, nemala si posielať text na posúdenie iným.

Tipové hodnotenie je vyjadrenie postoja k dielu - páči - nepáči, oslovilo - neoslovilo, so sebastredným vyjarovaním nesúvisí.

.......

stred kritiky posudzujem inak, no aj tu je dobré čítať text s porozumením...

Napr. "Určite by si mala porozmýšľať nad tým záverom- oči vypadnuté z hlavy a zakrvavené--- oči ak sú vypadnuté z hlavy,- tak asi "čisté " nie sú.Takže zbytočne si to tam dopovedala."

- nešlo o zakrvavené oči, pozri originál

 

Ležala celkom pri ceste nehybne. - veľmi inverzne podaná veta.

buď ležala pri ceste celkom nehybne- alebo ležala celkom nehybne. V tvojej stavbe je to inverzné .

tretia možnosť je správna (iný význam) - ležala celkom blízko cesty, i keď beriem, že som to nevyjadrila zrozumiteľne, a teda správne, ak si nepochopila

vďaka za doplnenie čiarky

Naťahovala sa, potom si čistila kožúšok. Tu... / trocha nefunkčná výstavba- naťahovala sa a čistila kúžok- sa, si, na malej ploche, v rámci deja by bolo lepšie tie dve veci spojiť do jedného času... atd atd.../

zaujímavý názor


devat tipov za skolacky sloh mozes dostat skutocne len na pismaku:-)


ysslandia
19. 02. 2019
Dát tip

 

- o názor ktorých odborníkov sa opiera tvoje nekompromisné hodnotenie?

o názor ktorých odborníkov sa opieralo iné /tipové/ hodnotenie ???? -

 

nič v zlom, ale počet tipov práve na tomto serveri väčšinou neodráža kvalitu- odráža viac menej "vratné ". / ty mne tip, ja teba tip, pyramídová hra s tipmi- . ber to ako chceš.Povedala som všetko, čo som ti k dielu povedať chcela.

 

Ale pošlem pre istotu avi aj zdendovi, ktorý je v próze dosť fundovaný a neovplyvniteľný.


zvedavec
19. 02. 2019
Dát tip

ysslandia

K prvej a poslednej vete:  Myslíš, že si si mini skôr vylepšila image, alebo skôr zhoršila? A o akej básni v uvodzovkách hovoríš?

A keď sme už pri tom, akou metódou si merala kvalitu textu (prvá časť úvodnej vety a posledná veta)? 

Vidím tu 9 tipov, ty podsúvaš - tak je to a basta - o názor ktorých odborníkov sa opiera tvoje nekompromisné hodnotenie?

Ešte sa vrátim.


ysslandia
19. 02. 2019
Dát tip

No, je to napísané oveľa lepšie ako "verše", aj keď pre mňa osobne je to predsa len troška také z lavíc základnej školy- ako sloh. 

Určite by si mala porozmýšľať nad tým záverom- oči vypadnuté z hlavy a zakrvavené--- oči ak sú vypadnuté z hlavy,- tak asi "čisté " nie sú.Takže zbytočne si to tam dopovedala.- rovnako ako ten záver :

Ležala celkom pri ceste nehybne. - veľmi inverzne podaná veta.

buď ležala pri ceste celkom nehybne- alebo ležala celkom nehybne. V tvojej stavbe je to inverzné .

Vzdialená od nás, aj od cesty v bezpečnej vzdialenost / aj od cesty, v bezpečnej /

Naťahovala sa, potom si čistila kožúšok. Tu... / trocha nefunkčná výstavba- naťahovala sa a čistila kúžok- sa, si, na malej ploche, v rámci deja by bolo lepšie tie dve veci spojiť do jedného času... atd atd.../

myšlienkovo,obsahovo celkom dobré, spracovanie ešte nedotiahnuté.-najmä v tom závere.


zvedavec
18. 02. 2019
Dát tip

Gora, Oldjerry a Gabi

Ďakujem Vám všetkým za návštevu. Aj za tipy. Aj za doporučenia, ako prácu vylepšiť.

Irenka, ďakujem, a nad tou vetou som aj ja rozmýšľala. Uvedomujem si (teraz), že máš pravdu.

Veta je drastická, najmä tie oči. Navyše je zbytočne popisná. Ocitla sa tu, pretože ja som tú udalosť zažila a práve táto "premena" ma straší a  vyskakuje doteraz  do predstáv.

Ďakujem aj za pomoc a pripomienky, ktoré som dostala od Vás neverejne. Dielo som v zmysle nich vylepšila. Tie slová mohli byť pokojne aj tu napísané, som za ne vďačná.


pripomenula si mi pesničku, lovím, lovím...už to mám! dýchaj ma dýchaj, Katka Knechtová :)


kratučké a veľavravné, podarilo sa ti zachytiť kontrast, sladké bytie a nečakaný tragický koniec v krátkom časovom úseku*


Oldjerry
18. 02. 2019
Dát tip

Alegorie zbytečných smrtí... netřeba nic dodávat, těžko něco adekvátního napsat...  *


Gora
18. 02. 2019
Dát tip

Miniaturka...doslova.

Tuto větu bych rozmýšlela: Oči vypadnuté z hlavy a skrvavená.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru