Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cudzinec

23. 02. 2019
6
14
1233

Víkendový pobyt na chalupe u priateľov. Neznáme prostredie, pozvali ma sem po prvýkrát. Nádherné letné počasie, krásna príroda, vyberiem sa do vzdialenej dediny niečo nakúpiť. Cestou späť ma osloví nejaký Arab. Vraj odkiaľ som, že ma tam ešte nevidel, hrozne sa mu páčim, nech idem s ním, zaplatí mi. Hovorí celkom slušne po slovensky. Pozerám na neho vydesená, čo si to o mne myslí?! Neprichádza do úvahy! Ja taká nie som! Ukecáva ma a ponúka stále viac peňazí.

V diaľke vidno auto, prichádza stará biela škodovka, blikne mi nádej na záchranu. Vtom on celý rozžiarený spoznáva vo vodičovi kamaráta, má v pláne vypýtať si od neho ešte viac peňazí. Nečakám, kým auto zastaví, rozbehnem sa. On beží za mnou, keď už nevládze, dochádzajú mu sily, začne po mne hádzať kamene. Nie moc veľké, uhýbam sa pred nimi, uskakujem, zohýbam sa, ale jeden ma trafí priamo do chrbta. Trochu to zabolí.

Dobehnem do chaty celá zadychčaná a začnem vysvetľovať, čo som zažila. Všetci sa tvária ľahostajne – mať tak tvoje starosti! Ani ma nepočúvajú, nevenujú mi pozornosť, stíchnem. Cítim sa sklamaná, dotknutá, nikomu na mne nezáleží? Neuvedomujú si, ako to mohlo skončiť? Dlho mi zostal v pamäti obraz - poľná cestička, neobývaná vyľudnená krajina, iba ja a Arab a strach. Čo mal znamenať tento sen?


14 názorů

juj, toto mi vynahradilo ten sen, ešteže vy máte o mňa obavy, Irča :)


Gora
24. 02. 2019
Dát tip

Také jsem měla obavy:-))


áno, Hanka, toto znie veľmi pravdepodobne a presvedčivo, súhlas


8hanka
23. 02. 2019
Dát tip

podobné sny údajne vyjadrujú naše pocity z podvedomia, ukrytý strach z toho, čo by sa mohlo stať, keby...

niekedy znamenajú neistotu napriek rodine, priateľom, či by nám bola poskytnutá dostatočná pomoc, ochrana, porozumenie, keby...či by pomohol niekto z nich práve vtedy, keby sme akútne pomoc potrebovali...

obava z toho, či nás niekto bude počúvať, keď budeme potrebovať...

*****

 


som rada, Ľuboško, že si sa aspoň chvíľu o mňa trošku bál :)


Kočkodan
23. 02. 2019
Dát tip
Číhal jsem s nadějí na snové ukončení. Je dobre, že sa konalo.

viem, veď ma poznáš, to by som ti neodpustila


revírník
23. 02. 2019
Dát tip

Tvoje brrr mě upokojilo.

Ale vážně - ani na vteřinku jsem tě s ním nespájal, to jistě víš.


tip mi postačí, na viac nemáš, Péťo, ale mne to nevadí :)


Whittleman
23. 02. 2019
Dát tip

A víš co? Já ti dám tip. A výběr. A arénu a kdo ví co ještě tady najdu. A to všechno - řekněme - za... starou bílou škodovku!  Reprezentuje starý dobrý časy. A s pětikvaltem (i takový byly), zakrosil bych dodnes i já móóc rád;).


no toto, zaujímavý postreh Péťo


Whittleman
23. 02. 2019
Dát tip

Některý tvý věci jakoby psala Gábinka, něco Gabi, další je od Gabeny a tohle – dle mého – napsala sama Gaba. V každym případě Ti stylová i tématická rozmanitost sluší.


teda Jarko, to si sa ma naozaj dotkol, spájať hoci len môj sen s Kotlebom, brrr

 


revírník
23. 02. 2019
Dát tip

Tys mě vyděsila. Až do poslední věty (i když jsem už cestou začínal věřit, oč asi půjde). Nechci se tě dotknout, ale jako bych v tom zaznamenal jakýsi ohlas kotlebovců nebo našich okamurovců. Jinak fajně napsané.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru