Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

šustot předjaří

08. 03. 2019
4
14
245
Autor
jorel

Daily Haiku - 20190308

*

poryvy větru

odklízí staré listí

šustot předjaří

*

gusts of warm wind

remove old dry leaves

early spring rustling

*


14 názorů

snake_01
02. 04. 2019
Dát tip

Jorele, je to zvláštní, ale ten překlad se mi líbí víc než český originál, důvodem je asi to, že mi to připadá čistší a jednoznačnější, v tom českém textu mi vadí slovo "šustot".


Darmo-šlap
21. 03. 2019
Dát tip

Šustot předjaří. Bašó by se možná zeptal, nejde-li trochu o "subjektivní náhražku." Osobně za sebe si myslím, že v haiku předjaří šustit nemůže, šustí leda vítr v loňském listí.


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Jedno z těch haiku zveřejním zítra ještě se dvěma dalšími . Takže - uvidíme .


jorel
11. 03. 2019
Dát tip

Musaši: Kým jsem, abych soudil? Ale nešť, ta první varianta se mi obzvláště líbí, neboť motýli rodu Gonypteryx rhammi často přezimovávají pod suchým spadaným listím a i jejich páření probíhá na zemi. I druhá je skvělá. 

K Tvojí otázce: přijde mi rozumné, když člověk ví, proč publikuje a obecně - ví co dělá. Já publikuji proto, abych druhé potěšil nebo se s nimi podělil o nějaký poznatek, který jsem nabyl. Třetím motivem, který mívám, je zájem o zpětnou vazbu a vnitřní posun. Neustále hledám zajímavé a podnětné lidi, učitele či mistry. Jejich, často nepříjemně kritická zpětná vazba je tím, co mě posiluje, když už mám na své pouti krajinou poezie (či jiným světem zájmu) chuť si sednout a vyhřívat se na sluníčku nebo se vytratit. Obdobně si myslím, že Tvoje poezie může těšít, motivovat nebo vést k vnitřnímu posunu. Tvé haiku mají hloubku a často si říkám, jestli nešti japonská dílka slavných předků ;) Kdysi jsem se pročítal klasičtějšími formami poezie a pak i moje vlastní verše získávaly rytmiku autorů, jež jsem právě studoval. asi to bude těmi opičími předky, které v nás kdesi hlubokou dřímou :D Ať tak či onak, není-li tvorba plytkou nebo spojena s neušlechtilými záměry, stojí za to, aby potěšila nejenom srdce autora.


Gora
11. 03. 2019
Dát tip

Nevím, jak budou reagovat jiní, mně se zamlouvají, obrázky vystihují právě to střídání v čase.


Musaši
11. 03. 2019
Dát tip

Taky jsem měl nachystaná haiku na téma vítr a staré listí  :

 

Březnový vítr -

Mezi loňskými listy

létá žlut´ásek

 

varianta  II

 

Jarní vichřice -

Mezi loňskými listy

kličkuje motýl

 

Mám toho ale ke zveřejňování moc a tak nevím , jestli mám ta haiku vůbec publikovat . Myslíte , že bych měl ?


jorel
09. 03. 2019
Dát tip

Tato haiku připomíná, že proto, aby něco nového mohlo nastat (příchod jara), tak něco jiného musí skončit (v tomto případě je to uklizení uschlého listí po předchozím vegetačním období). Pokud si budeme pozorně všímat projevů přírody, zaznamenáme ono střídání minulého a nadcházejícího i v takých náznacích, jakým může být šustot uschlého listí rozfoukaný teplým jarním větrem prohřátým prvními slunečními paprsky...


Gora
09. 03. 2019
Dát tip

Pro mne je zde nejsilnější větrná složka - a tím význam "ůklidu" a ostatní je pro mne podružnější, ale je to jen můj výklad. Zrovna dnes tady vítr "porývá", co může:-)


Musaši
09. 03. 2019
Dát tip

Obraz je tam pouze jeden jediný : vítr odklízí listí z prvních sněženek .


Gora
09. 03. 2019
Dát tip

Nevím, zda by tam těch obrázků nebylo příliš:-)


Musaši
09. 03. 2019
Dát tip

Není špatné. Chtělo by to ale třeba vykombinovat s nějakými předjarními květy .  Třeba takto :

 

Předjarní úklid -

Vítr odklízí listí

z prvních sněženek


Andělka1
08. 03. 2019
Dát tip

Hezké.


dadadik
08. 03. 2019
Dát tip

*


Gora
08. 03. 2019
Dát tip

Nejsem odborník, ale připadá mi dobré...ovšem překlad neocením, neumím anglicky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru