Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Náladovky

Výběr: atkij, a2a2a
14. 03. 2019
24
27
1585
Autor
Musaši

Sdružení skeptiků Sisyfos už léta uděluje svou anticenu " Bludný balvan "  . Pokud to ocenění dostávali jen šarlatáni , bylo snad všechno v pořádku . Ale v posledních letech začali dehonestační  " cenu " dostávat také renomovaní vědci včetně universitních profesorů .   -  Od lidí , kteří si o sobě myslí , že všechno vědí , se držme co nejdál !

 

 

 

                   10 . 3 . 2019

 

                   Splín velkoměstské neděle ...

 

                   Antidepresiva

                   a telenovely

                   tlumí sebevražedné sklony

 

                   Civilističtí básníci

                   škrtají zbytečná slova

                   až k ryzí prázdnotě

                   k omračující nudě

                   která smí zápolit

                   i s Rosamundou Pilcher

                   a stejně božsky uspává

 

 

 

                   *    *    *

 

                   Sdružení skeptiků

                   zoufale prohrává bitvu

                   s esoterickou chátrou

                   a okultisté okupují knihovny

 

                   Ledovce roztály

                   a v kraji bludných balvanů

                   už nikdo neví kdo je kdo

 

                   Hollywood plný pentagramů

                   postavil hvězdu na jazyk

                   rohama vzhůru

 

                   Dejte mi pevný bod

                   uprostřed kruhu

                   a pohnu zeměkoulí

 

 

 

                    12 . 3 . 2019

 

                    Po špačcích přilétli drozdi

                    s nimi ale i sníh

                    co padal na šafrány

                    a skláněl hlavičky bledulí

                    do třpytivého mechu

 

                    Rozezpívaná rána

                    jsou náhle opět tichá

                    slunce je vychladlou návnadou

                    pro zklamané oči

                    když se tak prodírá oblaky

                    a občas jukne zpoza opony

                    jak uvězněný herec

 

                    Motýli odlétli zpátky do tmy

                    sklepů a jeskyní

                    a taky veršíky

                    usnuly pod stropem

                    se složenými křídly

 

 

 

 


27 názorů

Musaši
18. 03. 2019
Dát tip

Stárnoucí vlku ,

já se o tohle civilistické psaní snažím už delší dobu . Některým lidem se ty moje pokusy líbí , ale samotní skuteční civilisté si mých výtvorů nevšímají . Vystačí si sami mezi sebou a tak to asi i má být . Měli bychom raději setrvávat ve svých bublinách .


já na tohle civilní psaní, nějak ne a ne naskočit

zdařilé


Musaši
16. 03. 2019
Dát tip

Slavomíre ,

díky. Jsem moc rád , že se ti básničky líbily .


Veľmi veľmi dobre

Marcela.K.
15. 03. 2019
Dát tip

No asi je to baví, když Ti odpovídají...

Ale mě to fakt bavit přestalo a jelikož mívám často tvorbu spojenou s autorem, co dodat? Bav se. Já svůj čas už nemíním utácet.


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Marcelo ,

každý přece nemůže být Robin Hood .Je to i otázka povahy . Dost lidí tady ani moc nečte moje básně , ale čte spíš moje komenty . Třeba yss , dark a Aššurballit mě neustále ujištˇují , že se při čtení mých komentů nesmírně baví a já jim věřím , že nelžou .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Můrko ,

poezie se uhnízdila , tak třeba nakonec něco vysedí . Děkuji .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Knihomole ,

moc děkuji za hvězdičku .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Dagmaram , díky . Už bych raději psal o jaru , ale toho dvanáctého to opravdu mělo do jara daleko . Bylo by lepší nevycházet , ale mi jsme museli uklízet ze zahrady polámané větve .


Marcela.K.
15. 03. 2019
Dát tip

Jo a to není alibistka? ! Ach jo....


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Marcelo ,

atkij v komentu před tebou zvolila osobitý postup . Nečte ani mé prology ani mé diskuse . Takže i tak se to dá . Děkuji za chválu náladovek .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

atkij ,

tvůj postup je ojedinělý a nekonvenční . Mně se líbí . Kdo chce diskutovat at´ diskutuje , kdo nechce , at´ na sebe jen nechá působit dojmy . Díky .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Zirkonie ,

řekl to , tuším , Archimédes , který vynalezl páku . Ta básnička je ale o magii a tak jsem spojil páku s magickým kruhem .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

zeledo , díky .

Tuto zimu trávím částečně ve velkém městě a částečně u nás v podhůří .To vyjadřují i tyhle básničky .


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Vesuvanko , díky .  - Uprostřed magického kruhu se svět ovlivňuje nejlépe .


Můra73
14. 03. 2019
Dát tip

ve třetí se mezi volnými verši uhnízdila poezie .)

 


*/-/*


Dagmaram
14. 03. 2019
Dát tip
Trojka moc hezká. Tolik používaná slova jako slunce, kytky, ptáci, motýli a přesto pohladí nápadem :-)

Marcela.K.
14. 03. 2019
Dát tip

Můj první sešit básniček - obyčejný, linkovaný se jmenoval "Náladovosti":-) Psala jsem do něho perem...asi bych ho měla vyhrabat, netuším, kde ho mám.

Náladovky se mi líbí, ale ten prolog je divnej. 

 


atkij
14. 03. 2019
Dát tip
No tedy? Povedené! A radši nebudu číst "omáčku" ve Tvých komentech, abych nenarušila vlastní "dojmologii":)

No, lidem se líbí ten pevný bod - ale to už někdo před tebou řekl. Dejte mi pevný bod a pohnu zeměkoulí - bez toho kruhu. Bohužel si nepamatuji, kdo to vyslovil.


zeleda
14. 03. 2019
Dát tip

Byť nemám k současné poezii asi ten správný vztah, tvé básně většinou něco vyjadřují, není to jen exbicioniístické vršení metafor. Za tu třetí báseň Tip. 


vesuvanka
14. 03. 2019
Dát tip

Mně se Tvoje poezie líbí, oslovuje. Zde zejména druhá a třetí báseň.

 Dejte mi pevný bod

                   uprostřed kruhu

                   a pohnu zeměkoulí

 

TIP

 


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

zirkonie ,

díky . Já ted´ trávím zimu napůl ve velkém městě a napůl u nás ve Vyhnálově . Ale až začne opravdu jaro , vrátím se zase nadobro na venkov .


Moc pěkné.

ad 1) také proto jsem se  velkoměsta odstěhovala.


Musaši
14. 03. 2019
Dát tip

Radovane ,

děkuji za tvou chválu , která mě pobavila . Myslím , že zde přítomní  renomovaní básníci a kritici budou tyhle mé básničky zcela ignorovat , protože jsem si dovolil  dělat si z nich šprt´ouchlata .


První dvě mají všechno, co má mít moderní poezie

jsou napsány do posledního ždibce tak, jak se dnes píše

jak píšou současní básníci, nejlépe hodnocení současnými renomovanými kritiky.

 

Poslední se mi líbí, za ni tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru