Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rýľoviská

Výběr: atkij, ysslandia, Zbora, a2a2a, Gora
15. 03. 2019
32
37
3294

 

Bol jún rástol letokruh
z juhu vŕzgal slnovrat
dážď
pleť menil na mokrú

nízko vzlietli krídla vrát

Od šťastia som zabudol
hľadať šťastie života
tam v rajčinách za búdou 

obchádzala samota


37 názorů

Mně to také připomnělo Skácela :)


Skácel je skvelý ale prirovnávať k nemu by som si netrúfal. Vďaka za návštevu fusky.


patricia, vďaka


patricia w.
01. 11. 2019
Dát tip

netřeba slov :*)


Philogyny vďaka za návštevu.

Janry, potešilo ma to.


Janry
05. 04. 2019
Dát tip
zapôsobilo veľmi

Philogyny
02. 04. 2019
Dát tip

Je krásná. 


Jéé, ďakujem dadadik za nahliadnutie a všetkým redaktorom za výber, mimoriadne si cením.


Gora
30. 03. 2019
Dát tip

Vracím se -  malebnost slovenštiny tady na malém prostoru pěkně vyniká, podtón "věčného smutku" pro mě má skutečně vzdálenou podobnost s tvorbou dajakbola. 


dadadik
30. 03. 2019
Dát tip

*


fajn )


atkij
16. 03. 2019
Dát tip
Výstižnější...:) viz níže:)

Silene
16. 03. 2019
Dát tip

atkijko, viď... (k tomu oslovování básní). A nesmírně se stydím na tu záměnu časování skloňováním, kdoví nač jsem zasejc myslela. 


atkij
16. 03. 2019
Dát tip
Zlatá silene, ano, mnohem jemnější, výztižnější. Navíc i po několikerém čtení mě báseň neskutečně oslovuje.

Silene
15. 03. 2019
Dát tip

Anebo na to jít přes skloňování a bylo by to ryjoviště - velmi blízko svou vodnatostí oběma rýžovištím, kteréžto termíny (navzdor nesporné dřině) poeticky vyznívají.

Ryjovisko.

Tak, myslím, že to máme úspěšně rozlousknuto, a nyní již se jen nějak dohodnout tuhle se ctěným autorem na odpovídajícím podílu nehynoucí lingvistické slávy!

Hamižně pandrholský smajlík krkovičkovitého typu.


Silene
15. 03. 2019
Dát tip

Taktéž jsem nad tím přemítala a dospěla k názoru, že my Češi jsme holt odkázáni na podkuřování tuhle nestranné porotě (viz soutěž Našrot) a užití zemědělské techniky na úkor běžných ručních nástrojů, neboť se zmůžeme tak na oraniska, oraniště; anebo to nechat na přírodě zcela a dovolávat se kališť. 

Ta ryťoviště a rýtoviska... nu, snad přivyknout jedině přes vidinu letovisek? Návržně lenivý smajlík.


vesuvanka
15. 03. 2019
Dát tip

Pěkné :-))) TIP


atkij
15. 03. 2019
Dát tip

mimochodem, když jsem si tedy přeložila tento novotvar do češtiny,  rozhodně nevyzníval takto libozvučně ... jestliže rylovanie=rytí /ryťoviska:)...omluva autorovi.


Silene, áno, mnohé miestne názvy sú úžasné, možno už nerozlúštiteľné pre etymológa ale aké žriedlo fantázie

Čudla ďakujem


Čudla
15. 03. 2019
Dát tip

Líbí /*


Silene
15. 03. 2019
Dát tip
Ano, my, co se z rýlovisok bez hmotnostních přívažků na omyvatelné obuvi takřka nepohneme, máme tvůj novotvar za velmi půvabný a obsah třetího řádku za velmi výmluvný, jen ta pleť je prostě jakási městská, když to letmo pocitově podchytím. = Nejde o obtěžování, jde o neklamný znak čtenářského zaujetí :). Čeština je na podobné malebné názvy (a z nich plynoucí místní malebné názvy mírně záhadných původů vlivem nanesených vrstev času - mejkap, anebo naplavením - niva) vskutku úrodná, ráda jsem tedy věřila, že jste na tom s půdou a její verbální bonitou přinejmenším obdobně:).

atkij
15. 03. 2019
Dát tip
...filozofický podtex. I jako celek krásná záležitost umocněná šťavnatou slovenštinou. Poezie.

atkij
15. 03. 2019
Dát tip
...a mně se ten třetí verš zase velmi líbí, tím, že v něm nacházela určitý filozofick

atkij, vysvetlenie je v odpovedi vyššie pre Silene

PS: nemal som v úmysle niekoho obťažovať svojimi novotvarmi


Musaši som rád, že sa páči

ysslandia ďakujem za rozbor, minimálne ten nešťastný tretí riadok budem musieť prerobiť

Silene, Rýľoviská sú mojim krycím názvom, resp. synonymom pre vidiek - venkov, kde sa záhrady rýľujú


atkij
15. 03. 2019
Dát tip
Přesně o to jsem chtěla poprosit...význam slova Rýloviská, nepomohl mi ani slovník. Děkuji.

Silene
15. 03. 2019
Dát tip

Peter, pokud nejde výše o výtku metru, zkusila jsem si dotčenou pleť variovat tváří, mohlo by tak jít zároveň i o tvář krajiny, což by textu z mého pohledu ohromně slušelo.

Smím se optat, kým, čím, jsou Rýľoviská, místem, nebo přívlastkem? Neboť neznám, což mě mrzí...  


ysslandia
15. 03. 2019
Dát tip

no ten dážď pleť menil- stoplo aj mňa. Pre mńa je však text zaujímavý aj z "iného " pohľadu. Ak by som ho rozkúskovala na fragmenty, určite by mi vadili spojenia dážd-pleť, toto akože ozaj, krídla vrát, šťastie života- lenže : autor daný text vystaval tak, že spomenuté výrazy text skôr oživujú, ako "hyzdia", takže pre mna naozaj celkom zaujímavé vidieť veľmi fajn prácu autora, ktorý dokázal postaviť tieto obrazy tak, aby boli hutné a výpovedné. Pre mńa prevoňané lahkosťou a samozrejme, takým miernym podtónom a atmosférou garanovskej poézie... Celkom som spokojná.


Musaši
15. 03. 2019
Dát tip

Básnička má pěknou atmosféru a moc se mi líbí zvukově . Tip .


Lnice, takto utešuješ?


Lnice
15. 03. 2019
Dát tip
...o to víc se mi líbí tvá křehká poetika:)

Gora ďakujem.

vk - beriem ako poklonu


vk
15. 03. 2019
Dát tip
až na dážď pleť menil na mokrú vydarené, záver takmer dajakbolovsko-garanovský

Gora
15. 03. 2019
Dát tip

Pěkná mini s letním nádechem. 

Od šťastia som zabudolhľadať šťastie života


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru