Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NĚCO ZA NĚCO

26. 03. 2019
0
5
297
Autor
LOP

... jdeme na to

za zlato stříbro

za stříbro kámen

za kámen hlínu

za hlínu nic

a za to nic něčeho víc

 

na čem vlastně záleží

o to tu vůbec neběží

děravé kapsy

kočky se převlekly za psy

 

z něčeho víc tajemné nic

z ničeho hlína

z té hlíny kámen

z kamene stříbro

ze stříbra zlato

a zase jdeme na to ...


5 názorů

Safián
03. 04. 2019
Dát tip

Už trobadoři psali "utajeným způsobem" tzv. trobar clus. Původní skryté významy časem vyvanuly, básně se z hlediska původního významu staly nesrozumitelnými. Zbyla jen řeč poezie. O té já mluvím. ta mi říká, že bys jednou mohl napsat něco kloudného.

Existuje řada nepřímých postupů. Od těch obrazných po hádanky a hlavolamy.Tady není prostor vysvětlit blíže, co mám na mysli.


LOP
03. 04. 2019
Dát tip

Nerozumím vámi použitému výrazu "němá" báseň. Zřejmě každý poznáváme svět asi jinak, a proto to, o čem je v této básni vyprávěno vnímte banálně (bezvýznamně), kdežto mě tyto skryté významy za slovy právě této básně oslovují. Proto píši tak jak píši. Přesto vám velmi děkuji za zpětnou vazbu, které si velmi vážím.


Safián
01. 04. 2019
Dát tip

Mýlíš se, Každá báseň, i ta němá, nějak promlouvá.


LOP
01. 04. 2019
Dát tip

Je mi líto, že symbolika této básně k vám nepromluvila, a proto ji vnímáte jako banální. Jinak jsem rád, že se vám líbila.


Safián
28. 03. 2019
Dát tip

Pěkná říkanka, svěží, svižná, i když trochu banální.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru