Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

http://groty.webzdarma.cz

30. 03. 2019
3
1
363
Autor
wittgenstein

 

Datum: 27. 3. 2019 21:52:12

Předmět: Re: Fwd: FW: Nádhera knihovní...

Ještě jednou zdrvím a jsem to opravdu já kdo postavil lurdskou jeskyni .K.¨¨

 

Datum: 28. 3. 2019 5:45:27

Předmět: Re: Fwd: FW: Nádhera knihovní...

Dobré ráno, pane Koloušku, takže začnu otázkami.

1/ Je tam ten srneček postaven v kompozici vedle klečící Bernadety proto, že má být čímsi jako autorským podpisem?

S přáním hezkého dne vás prosím o odpověď co nejpodrobnější.

L.

 

Datum: 28. 3. 2019 9:41:25

Předmět: Re: Fwd: FW: Nádhera knihovní...

Dobrý den koloušek je tam proto že sv. Bernardeta byla pasačka a je to tak trochu autorský podpis

Kploušek však tráví celé léto na zahradě.Prosím jestli máte telefon na pevnou linku můžeme mluvit

i delší dobu.Zdraví K.

 

Datum: 28. 3. 2019 10:56:28

Předmět: Další otázka:...

Ne, ani pevnou linku nemám, pane Koloušku, tu poslední, s volacím číslem 55 415, mi zhruba před 30 lety zrušili ihned po návštěvě JUDr. Pavla Rychetského, kterou tenkrát vykonal ve městě, v němž mám dodnes adresu.

I přes tehdejší moje urgence, stav dodnes nenavrátili.

Ale k věci.

Ve kterém roce jste tu grotu začal stavět, a co bylo důvodem?

Pokud mi opět vyhovíte, děkuji i za tuto odpověď.

L.

 

Datum: 28. 3. 2019 12:55:49

Předmět: Re: Další otázka:...

Asi v roce 2012 možná o rok dříve jsme s manželkou jeli Bosnou Hercegovinou do Chorvatska a před

hraničním přechodem Metkovič mezi silnicí a řekou Neretvou na louce byla posazena Lurdská jeskyně

zastavili jsme prohlédli a žema pravila hystoricko větu:To by mohlo stát u nás.Neřekl jsem nic

ona myslela že by to mohl postavit někdo ljiný.Nosil jsem to v sobě přece takový nápad někomu nedám! V roce 2014 jsem začal přípravy.Koncem května jsem odchytil bagr a za polívku a pivo to bylo vyhrábnuté.Nic jsem nikomu neřekl a napnul jsem všechny okolo žena musela držet bobříka mlčení.Teprve když se začal rýsovat oblouk tak se trochu rozjasnilo.A 20 září se slavnostně světilo.

Toje tak stručná hystorie.Obec mě nechala připojit zdarma na veřejné osvětlení.Jinak jsem vše financoval sám.vyši ceny jsem nikomu neřekl nebylo to málo nebylo to moc . Ještě vzdálenosti vlak

asi 800m autobus necelých 600m.Vesnice leží mezi Novým Městem na Moravě a Žďárem nad Sázavou..Děkuji za Váš zájem a klidně se ptejte dál.Zdravím K.

 

Datum: 29. 3. 2019 6:46:11

Předmět: Lurda v Radňovicích.

Na úplně samém začátku jste tu grotu mínil jako sakrální objekt, tedy ze vší vaší víry kapličku vážící si zázračnosti lurdského zjevení v roce 1858 – nebo jen jakousi lákající raritu k potěšení turistů?

Na ten váš úplně nejprvnější, nebo dokonce nejupřímnější, účel se ptám.

Je mi jasné, pane Koloušku, že takto závažný dotaz mohu položit jen někomu, komu bude letos 78 roků. Tak mě pro něj nezatraťte.

Přeju k souvisejícímu rozpomínání hezký den!

L.

 

Datum: 28. 3. 2019 17:38:14

Předmět: Re[2]: Re[2]: [ochotnik.cz] Uveřejnění hry

Ja mam take jednu ba zahradce. Cerstve sestavenou z kamenu. Zatim bez sosky, kterou shanim :)

OM

 

Datum: 29. 3. 2019 6:53:50

Předmět: Re: Četl jste Werfelovu knihu Píseň o Bernadetě?

Jak jste vlastně, pane Martínku, přišel na ten nápad postavit si na zahradě grotu?

L.

Dobrý den!

 

Datum: 29. 3. 2019 9:17:37

Předmět: Re[2]: Četl jste Werfelovu knihu Píseň o Bernadetě?

Dobry den, pane Lojkasku,

vite prosel jsem nedavno velmi napinavym obdobim zivota a jednou jsem proste tak nejak slibil, ze jestli se to vylepsi, postavim na zahrade malou kaplicku.

Ono se to pak vylepsilo a ja svuj slib musel dodrzet.

Tak jsem posbiral kameny - tady v sudetech je jich milion a navrsil je na sebe do podoby kaplicky nebo groty, jak tomu rikate.

Trochu to smaltuji a dam tam sosku Panny Marie.

Je to malinka kaplicka, ale svuj ucel plni.

Mejte hezke dny

Ondrej M.

 

Datum: 29. 3. 2019 9:39:57

Předmět: Re: Re[2]: Četl jste Werfelovu knihu Píseň o Bernadetě?

Ten Werfel to taky tenkrát napsal, poněvadž předtím v Lurdech slíbil, že jestli se dostane do Ameriky -- ale to snad víte, že ano...

Ten nápad s emailováním je skvělý, a asi to nevíte, vrátil vás do úplného počátku těch grot -- kde se zdobilo obdobně, krápníčkovalo, mušličkovalo, skleněným střípečky vykládalo. Zkrátka: brikolážovalo -- jak toto slovo používal klasik Claude Lévi-Strauss.

Čili, jestli jste věděl, nebo ne: cesta parádní.

L.

 

Datum: 29. 3. 2019 11:37:21

Předmět: Re[2]: Re[2]: Četl jste Werfelovu knihu Píseň o Bernadetě?

No musim si s tim jeste trochu pohrat, jen mit vic casu.

Ted sezenu tu sosku a umistim ji do kaplicky. Chci si tam udelat takove male meditacni mistecko.

Problem je jen ten, ze musim odnaucit nasi fenku cgodit na wc presne okolo kapkicky. To jsem proste nedomyslel.

OM

 

Datum: 29. 3. 2019 11:50:07

Předmět: Re: Re[2]: Re[2]: Četl jste Werfelovu knihu Píseň o Bernadetě?

Jako nejúčinnější proti vší psí moči se mi zdá potřít místo lysolem.

Fotku vaší groty, jako ezoteriky intuitivní, a přitom živé, nepředstírané, jsem mezitím přeposlal jedné bratislavské kunsthistoričce .

Byť chová psy 2, hafany.

L.

 

Datum: 29. 3. 2019 21:14:19

Předmět: Fwd: Lurda v Radňovicích.

Jak už jsem jednou napsal první nápad měla žena.Já jsem byl realizátor.Jeskyně navazuje na křížovou cestu.Mým vedlejším záměrem bylo přivést lidi do vesnice a to se zdařilo. Zdraví K.

,

 


1 názor

zdá sa, že štvornohým priateľom bytostí, ktoré túžia po grotách, tieto rozhodne vyhovujú ... spestrujú im možnosti venčenia sa na záhrade,v letných horúčavách im určite prichádza vhod príjemné tienisté šero v jaskyňke ... a niet nad meditáciu so psíkom schúleným pri nohách ...priebežne takto meditujem, samozrejme bez groty ... želám majiteľom grot a psíkov súlad na záhrade

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru