Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

miláček podzim

07. 04. 2019
9
10
357
Autor
dadadik

 

 

 

 

 

 

 

 

už rozkvétá

a léto zas bude horké

nikdy už nebude jiné

  aspoň co já budu

 

netajím

nemám ho ráda

  léto

 

ne neprotivím si ho

  i když

       teď na něj myslím

  i když

       teď o něm píšu

 

vím že zas přijde podzim

  miláček podzim

  aspoň co já budu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


10 názorů

dadadik
07. 04. 2019
Dát tip

:)...suď bůh


 

netajím

nemám ho ráda

  léto

toto sa mi páči, mne to vyznieva,akoby si tým nielen chcela zdôrazniť že leto je to, čo nemáš rada, ale zároveň, ako by si ho okríkla - Ty, leto! nemám ťa rada *


dadadik
07. 04. 2019
Dát tip

a možná to podvědomě až nevědomě o chlapovi je :)


ysslandia
07. 04. 2019
Dát tip

postrehla som to a premietla som to v interakcii k tretej sloke- leto ne neprotivím si ho-tá asociácia ma napadla, nie je to výslovne "chyba", skôr vec mojej interpretácie, v ktorej mi kompaktnejšie vystupovala časť bez avízovaného substantíva. To sú už ozaj maličkosti. 


Philogyny
07. 04. 2019
Dát tip

Koukám, jsme na tom stejně. Klidně bych z jara skočila do podzimu, má nejvíc vůní a barev.   :)


dadadik
07. 04. 2019
Dát tip

ještě v druhej sloke původně léto nebylo, nicméně pak jsem ho přidala, přišlo mi že by to bylo jak o chlapovi, v té další sloce :)


dadadik
07. 04. 2019
Dát tip

do 25 stupňů taky :)

ale nemám ráda tu agresi v něm, slunko třeba :)

jsem spíš melancholik


ysslandia
07. 04. 2019
Dát tip

Tá čiastočná konkretizácia naozaj prospela, osobne mám rada, ak sa z "profánnosti" všedných dní vytvorí poézia. Príde mi to nenásilné, autentické a zároveň estetické. . Ja leto milujem.


dadadik
07. 04. 2019
Dát tip

dík Tobě.. někam se vždy šinu a něvím přesně kam...tentokrát jsem tam ale to finální přiznání dala :)

jest to svatá pravda :) miláček podzim

poněkud chladnější jaro mi ale taky nevadí :)


ysslandia
07. 04. 2019
Dát tip

Opätovne veľmi ukludňujúci a príjemný náboj textu. tentokrát však už bez cieľavedomej neurčitosti, prípadne "abstrakcie",ktorej absenciu  som v tejto polohe uvítala. Obsahovo sa mi text páči, vyjadrenie "identifikácie", pocitov,filozofie cez prírodné aspekty-leto, jeseň-pričom už aj tie môžu symbolizovať aj motív vnútorneho zrenia. Čo ma v texte mierne rušilo, bola niekedy až prílišná ohraničenosť dopovedaním, prípadne opakovaním. V druhej sloke-netajím, nemám ho ráda /léto / -osobne by mi naozaj postačovali tie prvé dva riadky,nakoľko vzhľadom k prvej sloke sa obraz leta vynáral v podvedomí už samostatne.V tretej sloke sa mi páčila gradácia textu,v ktorej mi zasa na oplátku, zvýšenie počtu zámien nijako neprekážalo, v štvrtej mi už označenie "miláčik podzim " prišlo kúsok cez hranu, aj ked chápem potrebu vyjadrenia "vzťahu", v tomto spojení ma to neoslovilo, možno by som uvítala istú kamufláž -môj milláčik,-atd.... / čisto môj osobný pohľad. / Text je však v zmysle výrazu a obsahu napísaný slušne, má svoju myšlienku, výpoveď, estetickú funkciu..


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru