Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

terra incognita II.

Výběr: a2a2a, atkij, Gora
08. 04. 2019
17
12
1267

terra incognita II.

 

I.

pamätám na

jej ruky, tvár a vrásky,

keď s nami niesla ťarchu

rozhodnutí

 

nemilosrdní sú

všetci čo tvrdia,

že cítia prítomnosť

odchádzajúcich  

 

aj po rokoch

mám v mobile

tvoje číslo

 

nedvíhaš

 

II.

iba bolesť

je to, čomu rozumie

aj mačo

čo svet pozná

spamäti

 

 

III.

vykúpenie je blízko

- na dosah ruky

 

moje sú chobotničie

 

všetko sa na ne lepí

ťažko vybrať

čo osoží

 

IV.

putujem s tebou

do slnkom prežiarenej

diaľky

 

pevné body

nočnej oblohy

postupne odkrývajú

cestu

za hranicami poznania

 

cieľ nie je chiméra

 

lebo čím sme bližšie

tým jasnejšie má kontúry

 

V.

verím,

že existuje miesto,

kde život pramení

z kryštalickej

lásky


12 názorů

ďakujem vám za zastavenie, keď komunikovala som rád...ešte raz vďaka 8-)))


agáta5
09. 04. 2019
Dát tip

já většinou mlčím a jen tě čtu... ale tentokrát písnu pár slov...

ty umíš vyjádřit své pocity, trošku s dávkou patosu, ale pořád tak hezky lidsky, mám ráda tohle zamyšlení nad životem


Gora
08. 04. 2019
Dát tip

Slávo, soubor mne potěšil kultivovaností projevu, ztotožňuji se s tím, že: cieľ nie je chiméra, a dávám ti výběr:-)


Lerak12
08. 04. 2019
Dát tip

S potěšením jsem přečetl.


ysslandia
08. 04. 2019
Dát tip

Páčo sa mi smer tvojich textov. Obsahujú myšlienkovo tvárne obrazy,ktorými reflektuješ na svoj vnútorný život, na svet. Neviem sa zbaviť dojmu, že kúsok predsa len pociťujem nejaký náznak náboženskeého podhubia,akoby si v tej výpovedí vychádzal aj z nejakej vnútornej konfrontácie? polemiky s "niekym ". Možno sa predsa len mýlim a slová ako "vykúpenie,keď s nami niesla ťarchu rozhodnutí, nová zem,nemilosrdní sú všetci " nemajú asi signalizovať to, čo som si vyložila už spomínaným spôsobom, a sú naozaj iba čisto poetickým výrazom.Možno je v práci s výrazom škoda tých "obohratých " fígľov-- / vrásky,tvár,ruky, telefón, napríklad aj tá ťarcha rozhodnutí,/ ale text má svoj veľmi príjemný náboj a potenciál osloviť čitateľa. 


Safián
08. 04. 2019
Dát tip

Dvojka je pěkná, ale nepravdivá. kdyby to tak bylo, svět by vypadal jinak..


zvedavec
08. 04. 2019
Dát tip

aj po rokoch

mám v mobile

tvoje číslo

 

aj ja to tak mám a nechcem zmazať


a2a2a
08. 04. 2019
Dát tip

Pro mne dvojka, hned zasáhla, v jedničce se vymyká druhá sloka, tu si umím představit jako samostatnou báseň,  je nejlepší části celého cyklu, nutí, ne nabízí, ale nutí přemýšlet. Také trojka snese přísnější měřítko. V pětce jsi se nechal unést, třebaže pro mne sympaticky, a ve čtverce výtečná miniúvaha o chimérách. Jako minicyklus to funguje, na škodu jsou některé omšelé obrazy s hvězdami, sluncem a telefonem. Ale dojem je hodně příznivý. Výběr za těch několik zmíněných předností a duši básně.


vk
08. 04. 2019
Dát tip
ešte je to miestami na mňa priveľký pátos, ale čoraz viac sa mi páčia tvoje básne aneb vrásky vs chápadlá ;-)

Umbratica
08. 04. 2019
Dát tip

Pro mne je ta báseň zvláštní celek složený z částí, které vytvářejí, tím , jak do sebe zapadají novou hodnotu, novou kvalitu, napžříklad tak jako jednotlivé části hudební skladby. - Líbí se mi velmi. Tip.


ysslandia
08. 04. 2019
Dát tip

Štvorka výborná,ešte sa zastavím.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru