Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

50

11. 04. 2019
12
17
995
Autor
Darmo-šlap
 
Tak dlouhý most!
I kachny připluly
pozdě.
 
 
 
Pastvina na Šeravě –
uprostřed trčí
zátka ve vaně.
 
 
 
Ranní perón –
tulačka ukrývá sprej
do podpaždí.
 
 
 
Jarní náměstí –
chlap porovnává
dvě pneumatiky.
 
 
 
Práce na střeše –
padající tašku
podlétá holub.
 
 
 
Čekání na kukačku –
leštím si nehet
o letokruhy.
 
 
 
Za mostním pilířem
se rozmotávají
vírky.
 
 
 
Kosí zpěv –
za plotem leží
utržené sluchátko.
 
 
 
Ranní nonstop –
rotvajler o jekor
drhne si hřbet.
 
 
 
V nemocnici
blatník
přilepený náplastí.
 
 
 
Mimi mimi –
ukazuje dítě
na maminčino bříško.
 
 
 
Dnes nestihnu se zastavit
harmonikáři na přestupu
z áčka na béčko.
 

 


17 názorů

CHT
14. 02. 2020
Dát tip

K neuvěření jak je to svěží. Živé. Hodnota nad všechny formální dokonalosti. A přidanou hodnotou skutečná odvaha, neúnavnost, nevím, jaké používáš oční kapky, ale Tvé vidění je originální.


teisan
14. 04. 2019
Dát tip

Autor se ani nechce zastavit, protože mu celý den (zbytek dne) znechutili otravní harmonikáři na přestupu z áčka na béčko a aby byl "politicky korektní", tak místo "nechci" použil "nemůžu". :)

Dobré haiku (zrovna tak "kukačka" a ještě pár jiných)...tp.

 


Silene
14. 04. 2019
Dát tip

err. napájecího, ech.


Silene
14. 04. 2019
Dát tip

Vana - asi je tam místo nápojového koryta.

Harmonikář - super!

Má varianta byla:

a) že se autor nestihne zastavit, když ve chvatu míjí harmonikáře na přestupu (mně se evokovala trasa A a B metra)

b) že se autor nestihne zastavit vhodit jednomu harmonikáři (do klobouku atp.) a hra právě z významy - přestup ze spoje na spoj, plus jako přestup prstů po klávesách akordeonu

Ikarus mi vůbec nedošel! 

Jdu se stydět do vany.


Gora
14. 04. 2019
Dát tip

Vana myslím zůstane vanou i na pastvině:-) a harmonikáře vidím třikrát:

- za prvé -  autor jede autobusem s "kloubem harmonikou"

- za druhé - autor hraje na akordeon a zmeškal schůzku s kolegy harmonikáři

- za třetí - autor nepřijde na schůzku včas, neb na zastávce hráli harmonikáři a on se zaposlouchal:-)


Silene
14. 04. 2019
Dát tip

No, to jsem si hnedle ještě představila variantu, jak se chystá osazovat vyřazené (vkusně natřené) pneu jarními květinkami na oslavu sezóny, akorát že zavrhla jsem proto, neb města přec jen sahají po estetičtějších variantách květníků, mají na to rozpočet, tohle tak... na dvůr zemědělcův a vesnické zužitkovatelno.

U špuntu na pastvině jsem zas poctivě dumala, jaký je, jestli ho zdatný dobytek nevyžvejkne. :))

S teorií harmonikáře ani nevím, zda se vypisovat, haha. 


Gora
14. 04. 2019
Dát tip

Silenko, přece jen preferuji aspoň náznak přírody, jak to měli původní autoři na mysli, i když humor je mi hodně blízký:-)


Silene
14. 04. 2019
Dát tip

Iren, to určitě dá a chápu tvůj postoj, však i to mě napadlo - u mne jde o jasný sklon preferovat víc výkladů, volbu takových slov. (Dávám vědět pro společné zaujetí.)

 


Gora
14. 04. 2019
Dát tip

Silene, pak bych použila slovo - srovnává, hodnotí nebo tak nějak... dvě odlišné pneumatiky, porovnává se dá vyložit i tak, že je rukama skládá, upravuje...


Silene
14. 04. 2019
Dát tip
Jarní náměstí –
chlap porovnává
dvě pneumatiky.
 
Aha, čtyřku (ve zkopírované podobě) jsem si vyložila tak, že okolo procházející muž (až kontrolující policista např.) porovnává dvě zjevně odlišné pneumatiky z jedné strany zaparkovaného vozu, na každé nápravě osazeno jiným dezénem, zimní a letní = přechod k jaru. Když se šetří osazováním jen hnané nápravy, příp. dojíždějí dosluhující pneu... Přišlo mi to zajímavé.

Dagmaram
13. 04. 2019
Dát tip
Některé líbí :-)

jééé, tak to mám radost

mně tady místní kritici a redaktoři poezie napomínají (správně), že haiku musí mít to a ono, jinak to není haiku ...

tohle je český haiku, plný nápdů, obrazotvornosti a imprese, tip

 


Darmo-šlap
12. 04. 2019
Dát tip

Díky, Goro, ano, slovo "porovnává" není dobré. Mrknu se ještě na to.


0-negativ
12. 04. 2019
Dát tip

Kukačka. Vírky. Harmonikáři, nestihnu se zastavit? 


Umbratica
12. 04. 2019
Dát tip

Tip za sprej v podpaží, padající tašku a kukačku.


Gora
12. 04. 2019
Dát tip

Ráda jsem se zastavila, tvé postřehy mne zajímají. První je vtipný,  ve druhém - tak docela nerozumím zátce ve vaně, třetí jako bych viděla, ve čtvrtém moc nerozumím slovu - porovnává, jak si vysvětlit? - pátý pěkný, "akční" postřeh, kukačka je podle mého názoru výborná, mostní pilíř zajímavý, sluchátko "pohádkové", rotwajler skvělý, a velmi vtipná i náplast...mimi, celkem běžné, harmonikář prima... takže na první místo bych dala kukačku, na druhé rotwajlera, na třetí kachny + holuba:-), ale bavily mne všechny.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru