Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zelená se

11. 04. 2019
0
5
194
Autor
Maurí

Ať se líbí :) 

Zazelenala se první tráva,
jaký zázrak, jaká kráska!
To jen jednou do roka se stává,
aby voněla jak radost, voněla jak láska.

 

Rozvila své lístky tráva,
slunce hladí její hřívu.
Světlo rádo s ní si hrává,
nezná smutku, nemá splínu.

 

Raduje se rajská tráva,
čechrá s něhou svěží vlásky,
Zem jí provolává: „Sláva!“
Vítr vyhlazuje vrásky.

 

Probudila se nám tráva,
zdalipak si lidé všimli?
Přestože urputně mává,
šlápli na ni nebo plivli.

 

Usychá již první tráva,
mraky pro ni slzy roní,
lidé kolem kvaltují.
Neplač nebe, to se stává,
život málokdy se vzdává.
Jednou lidé hlavy skloní,
uroní pak slzu pro ni,
zašeptají: „Děkuji.“


5 názorů

Maurí
15. 04. 2019
Dát tip

Umratica neporozuměla si mé básni ani mému komentáři, nevadí. Jinak tvé básně se mi líbí.


Umbratica
13. 04. 2019
Dát tip

Maurí,

pokud někomu odpovídáš, zamodři vždy v tabulce  Avíza jeho jméno a pak avízo odešli.

Ptáš se mne, kdo určuje, co stačí a co ne. To určují jednak čtenáři a jednak redakce. Pokud někomu tvá báseň bude stát za kritiku, tak ti ji napíše. Když se někomu bude tvoje básnička líbit, tak ti dá tip. To, kolik tipů básnička dostane, určuje jestli se čtenářům líbila nebo ne. Za úspěšnou se tady označuje básnička, která má alespoň patnáct tipů.

Ale může se stát i to, že báseň moc tipů nedostane, ale vyvolá velký ohlas, velkou diskusi a lidi si s tebou budou chtít povídat třeba o tématu, které báseň nastolila. I to tady někteří lidé velmi oceňují.

Pokud by si všimnul tvé básně někdo z redakce.(Redaktoři mají pod nickem napsanou svou funkci) a kdyby se mu hodně líbila, může ti dát svůj výběr. Výběry jsou oprávněni dávat jen členové redakce.

Oceňuji, že si ráda vyslechneš konkrétní rady. To jsi jako začátečnice celkem vyjímka.


Maurí
12. 04. 2019
Dát tip

Děkuji za kritiku, ráda si poslechnu každý názor :) Jen tomu zcela nerozumím, kdo určuje, co stačí a co ne. Já píšu takhle, mám to ráda. Proč by to nemělo stačit, když mě to naplňuje. Mé básně nejsou pro každého, kdyby na tomhle webu byl třeba jen jeden člověk, který si je rád přečte a třeba i pochopí, opět mi to udělá velkou radost. A proto mi bude stát za to, je sem dávat. Ráda si přitom přečtu mnoho zajímavých básní jiných lidí a nikdy nebudu nikomu z nich radit, co stačí a co ne. 

S vděčností si poslechnu konkrétně, co je "dobré" nebo "špatné" a proč :)

Děkuji

 


Umbratica
12. 04. 2019
Dát tip

Maurí,

vidím, že jsi tady nová a tak tě tady vítám.

Tohle je tvoje první zveřejněná básnička a tak nechci být příliš kritická. Chci ti jen říct, že tohle nestačí. Možná, že by ses měla víc zamyslet nad svými možnostmi, nejprve se obeznámit s tímto serverem,pročít si dílka několika úspěšných autorů a pak zvážit, co vložíš jako další příspěvek.

Když bych tady začínala znovu, možná bych víc četla a bavila se s lidmi než jen publikovala básně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru