Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

štěkání sílí

12. 04. 2019
11
19
540
Autor
snake_01

 

 

 

 

 

štěkání sílí –

kalupem k lesu mizí

zaječí pírka

 

 

 

 

 


19 názorů

CHT
03. 08. 2019
Dát tip

jsme autoři poezie....hmm. To je sila. Skoro bych řekl, že poezie zůstává, když se my odmlčíme a když máme sakra štěstí, zůstává v pauze po přečtení našich textů. A pak asi mizí.

Nelze nevzpomenout Skácela, ale takle já to nemyslím. Asi tak, jako že jsme sice autoři, ale poezie se musí přihodit. Vypsanost je jedna věc, poezie ....to je věc!

Ale Pavlovy věci se mi líbí.


také mi z těch zaječích pírek, šlo obočí trochu nahoru, ale už je vše v pořádku, pěkné


snake_01
13. 04. 2019
Dát tip

Silene: Souhlasím, dokonce bych řekl, že v haiku hraje čtenář, s ohledem na maximální možnou stručnost na jedné a obsažnost na druhé straně, o to významnější roli.


Silene
13. 04. 2019
Dát tip

Pírko takto podané je spíš myslivecký termín a každý fotbalista bez přípravy příkladně taky nebude tušit, co je to kojit dvojčata ve fotbalové poloze atp. Za mou maličkost platí s oblibou zmiňované, že žádná otázka není tak malá, aby si nezasloužila na svém konci otazník, Rudolfa Křesťana. 

Kam směřuji - osobně čtu mnohá haiku či pokusy o ně i ob řádek a pranic nedbám, zda to pravidla ne/připouští, neboť v tom je role čtenáře jednoznačně výsadní. Potom se ta pírka v podobě natažených taktéž hodí :).

 


snake_01
13. 04. 2019
Dát tip

Díky, Umbratico.


Umbratica
13. 04. 2019
Dát tip

Tahle tvoje přírodní série se mi moc líbí. Tip.


teisan
12. 04. 2019
Dát tip

"...chápu, že z toho asi nebude mistrovské haiku..."

No a to je právě škoda, že z toho - tak kvalitně napsaného textu - zbyde potom jenom nakonec "líbí".

Jak je vidět, tak to bereš poctivě a svá dílka vyloženě "stavíš" (s láskou :), tj. boj o každé slovo, význam...tak snad zase příště.


snake_01
12. 04. 2019
Dát tip

R.L: Jsem rád, že se Ti líbí mé texty a vážím si toho. Nemyslím si ale, že by si na tomto místě měli autoři mezi sebou vyřizovat účty nebo se napadat. 

Já osobně si například velice vážím mnoha zde přítomných, Lnici vnímám jako velice citlivou lyričku, jejíž haiku mají velký potenciál, s Alešem se zase známe už hodně dlouho a vážím si toho, s jakou jazykovou invencí po celá ta léta přichází.

Jsme autoři poezie, což už apriori znamená, že nás téměř nikdy nikdo nebude číst, natož uznávat :-) Tak proč si měli ještě kazit ovzduší mezi sebou navzájem.


snake_01
12. 04. 2019
Dát tip

Máš pravdu, Teisane, že tomu chybí hlubší myšlenkový přesah, je to  momentka, u níž jsem se ale snažil vynahradit klíčový myšlenkový přesah dvěma způsoby:

1) výraznou aliterací

2) cílením na detail/optický klam

Jestli je to dostačující, nevím, chápu, že z toho asi nebude mistrovské haiku...


teisan
12. 04. 2019
Dát tip

Velmi zručně napsáno, kompaktní koule ze které nic netrčí.

Jenom popsaná - jakkoli zručně - příčina/následek...akce/reakce to ovšem v dobrém haiku nefungovalo a nefunguje, tj. absence toho "tvého" AHA, ale co funguje např.:

oholil jsem se

ale těch vrásek

(Santóka Taneda)

Příčina/následek...existuje (přímá(ý), nepřímá(ý)?


haiku dobré

štěkání R.L. sílí...trapné.


Lnice
12. 04. 2019
Dát tip
Říkala jsem si, že to bude nějaký myslivecký obrat:) hezké

snake_01
12. 04. 2019
Dát tip

Lnice: Pírko je označení pro zaječí ocásek - a skutečně, když utíkali, byly jim na tu dálku vidět jen ocásky...


Lnice
12. 04. 2019
Dát tip
Zaječí pírka?:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru