Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co je to za lásku?

12. 04. 2019
1
6
193
Autor
Maurí

Co je to za lásku,
která nás zraňuje,
která se nevrací,
která nás stojí vše?

Pro kterou utrhne
nohy i ruce si,
z krve se vypotí
a přitom nehlesne.

Která je trpělivá,
odpustí cokoli,
která dá stokrát šanci,
všechno ji přebolí.

Co je to za lásku?
Je blízká mateřské?
Co je to, špatný žert?
Copak se smějete?

Takovou, že vy neznáte?
O takovou, že nestojíte?
Opovrhujete jí?

Žena je nevděčné povolání.

Cení ji muži dost?
A dost ji milují?
A děti pochopí,
co všechno dostaly?
Co všechno vzaly si,
nikdy se neptaly,
nikdy se neohlížely,
nikdy ne dost!

Obraná, orvaná,
až na kost, až na dřeň.

Matka je nevděčné povolání.

Orvaná, kde pak však
bere ty zásoby,
lásky té
bezmezné,
k rozdávání?


6 názorů

Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Maurí,

líbí se ti dílko Tomase Bertoka ? Proč ne ?  Měla bys mu ale dát tip, když tě pobavil. On by se pak třeba podíval na tvé příspěvky atd atp.  Vždycky to začíná od komunikace s lidmi.   Na Písmáku jsou už někteří lidé třeba i deset nebo patnáct let. Za tu dobu tady přečetli tisíce básní . Myslíš, že zrovna tvoje básně se z těch tisíců jiných básní opravdu vymykají ?  Je třeba vidět situaci realisticky .

Přeju ti hezké svátky.


Umbratica
18. 04. 2019
Dát tip

Proč myslíš, že jsem báseň nepochopila ? V čem jsem ji nepochopila ?

Písmák je svým způsobem dosti drsné místo a pokud se budeš chtít od nuly posunou k vyšším číslům, budeš se muset bavit s lidmi, saznámit se s nimi. Budeš si muset všímat děl ostatních, bavit se s nimi a uvažovat taky nad dílky druhých ne jen nad svými.

Až budeš posílat avízo, zamodři si v tabulce jméno toho, komu avízo zasíláš, stiskni Ctrl a pak klikni na  Odeslat.


Maurí
15. 04. 2019
Dát tip

Umbratica, nefňukám, jen si báseň nepochopila, nevadí. Díky za kritiku.


Umbratica
13. 04. 2019
Dát tip

Maurí,

mně nepřipadá, že by ta básnička byla " jen tak pro radost ".  Z radostných pocitů rozhodně nevznikla, ani moc radosti čtenářům nepřinese.

Chceš znát moje konkrétní připomínky, tak tedy dobře. - Nejprve klady :docela zvládáš vázaný verš a trebaže není tvůj verš nijak dokonalý,působí dojmem písňového textu. Shodou okolností zítra zveřejním taky textík, který se tomu tvému formálně velmi podobá. I můj verš má šest slabik. Já ovšem píšu jako stroj a šest slabik vždy striktně dodržuji, zatímco ty počet slabik nedodržuješ a také s rýmy to není nijak slavné. Chtělo by to pilovat, pilovat a pilovat. Myslím si ale, že u písňového textu není dokonalost rýmu tak podstatná jako rytmus a počet slabik. Pro šest slabik by bylo nejjednodušší používat striktně dvě daktylské stopy. (Já jsem použila jakýsi jambodaktyl, nebo v to aspoň doufám).

Tvoje básnička je příliš dlouhá. Aby ji čtenáři přijali, musela bys ji zkrátit tak na polovinu nebo na třetinu.

A ted´ k obsahu : na Písmáku je hodně žen a ženská témata mohou mít úspěch. Ty si ale pořád jen stěžuješ( jiní by použili zde často frekventovaný termín : fňukáš). - Já vůbec nezpochybňuji, že můžeš mít proč si stěžovat, ale, aby tvou báseň přijalo víc čtenářek a i pár čtenářů za svou, musel by v ní být nadhed, vtip, sebeironie nebo něco takového.

- Takové , jaké to je, je to zatím na místním kolbišti bez šance.

Říkám ti bez obalu, co si myslím a jiní možná budou hodnotit tvé básně příznivěji. Já nikomu svoje kritiky nevnucuji,ale kdybys o ně nadále stála, jsem tady.

 


Maurí
13. 04. 2019
Dát tip

Děkuji :) 


Norsko 1
13. 04. 2019
Dát tip

Do obrany lidu. Vynikající


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru