Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TULÁCI

14. 04. 2019
3
10
327
Autor
LOP

Tuláci v botách bez podrážek

odřené duše od porážek

jdou vstříc prošoupaným ponožkám

jen na dvou nohách oproti stonožkám

 

Odkud se vzali a kam jdou?

co budou dělat se svou svobodou

jež shůry jim byla dána

umí být hořce sladká  i slaná

 

Nejsme my všichni tuláci?

jeden nachází co druhý poztrácí

až jednou sami sebe najdeme

kam máme vejít jen bosí vejdeme


10 názorů

atkij
15. 04. 2019
Dát tip
Když autor na kritiku, pohled čtenáře takto parádně a příjemně reaguje, je mi hnedle sympatický. A bâsně s hledáním sebe sama mám taky v "repertoáru", takže ti v tomto ohledu velmi dobře rozumím.

K3
15. 04. 2019
Dát tip

To máš pravdu


LOP
15. 04. 2019
Dát tip

Souhlasím s tím, že rýmování v této básni je takové trochu nucené a rýmování dvou sloves moc na kráse nepřidá. Tu báseň jsem napsal už pradávno a ani si nepamatuji co mě k tomu vedlo. Ta myšlenka o svobodě a putování mě při jejím opětovném čtení přesvědčila, abych ji sem vložil, tak jak byla kdysi napsána. Zároveň jsem si vzpomněl na báseň s tématem hledání sebe sama, kde je to rýmování příjemnější (rýmuji dle rytmu mluvy nahodile). Moc vás diskutující zdravím a děkuji za vnější pohledy, protože když člověk něco napíše, zvenku to nikdy není schopen sám prohlédnout.


atkij
15. 04. 2019
Dát tip
K3, spíš jde o to, jaké máme kdo nároky, co nás čtenářsky uspokojí. Svobodnâ volba každého. A to je prima:)

Safián
15. 04. 2019
Dát tip

Já bych klidně škrtl první dvě strofy a nechal jen závěrečné čtyřverší.To si vystačí samo, nepotřebuje žádný úvod. Zvláště ne tak těžkopádný, s nepěknými rýmy.


Alegna
15. 04. 2019
Dát tip

mně to připomíná text písničky bez refrému :-) *


K3
14. 04. 2019
Dát tip

Třeba podrážek-porážek jsem zprvu přehlíd a zdálo se mi stejné. A ty mezery že mi to trochu z trojky na prvý pohled splývá v jeden celek. Ty to vidíš asi jinak. Ale, že by mě to rušilo, to ne.


atkij
14. 04. 2019
Dát tip
Můžu se zeptat, v jakém ohledu ti přijdou rýmy nečekané? A proč obvyklé členění strof neobvyklé, rušivé?

K3
14. 04. 2019
Dát tip

K tulákům mám blízko, líbí se mi i rýmování, takové nečekané, ale trochu mi vadí ty mezery...


atkij
14. 04. 2019
Dát tip
Obsahově se mi líbí. Hlavně třetí sloka Metrum není pravidelné, což ještě nemusí být vyloženě špatně. Sama se snažím se nejvíc eliminovat gramatické rýmy. Vždy to nejde, nevadí. Zde jich máš polovinu. To je až dost.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru