Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vec Makropulos

01. 05. 2019
4
3
508
Autor
Bystroočko

Z každého rožku trošku

Vec Makropulos v mojom vydaní

 

Poznáte slogan: Dva v jednom!?

Môžeme sa viackrát narodiť? Prepadla Vás túžba po večnej mladosti? Nech sa páči, čítajte ďalej!

 

Prvý začiatok – moje vlastné narodenie.

Druhý začiatok – s narodením mojich detí. Zároveň to bola dvojúloha, lebo som z úlohy ich rovesníka podľa nutnosti musela prechádzať do úlohy rodiča. Spomínate na tie milé nové slová, ktoré vymysleli Vaše deti? Napríklad roztrepatiť bolo rozbiť, nevedič – nevedieť nič. Keď som lúštila krížovku, pýtal sa ma syn, čo robím, povedala som, že lúštim krížovku a tak vznikol novotvar lúšťovka. Hokejisti boli ujovia na paličkách. Hokejka bola palička, ku ktorej boli pripevnení. Alebo nezalichotilo by Vám, keď detičky zahlásia, že aj chleba viete najlepšie odkrojiť Vy?

Dospela som do dospela s mojimi deťmi. Plnoletá som už viac rokov, údržba mojej telesnej schránky trvá trochu dlhšie než predtým, ale duša je mladá. Môžem byť stará. Nič proti tomu nemám, hlavne aby som na svoj vek „veľmi dobre vyzerala“. Srandičky!

Tretí začiatok – moje spolužiačky sú mladšie od mojich synov. Nejde Vám to do hlavy? Začnite po štyridsiatke opäť študovať.

 

     Nesmrteľná nebudem, ale rozhodne sa chcem dožiť vnúčat. Štvrtý začiatok? ........

 

 

2006

                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 


3 názory

bixley
02. 05. 2019
Dát tip

Hezké zamyšlení, Bystoočko. Já děti ani vnuky nemám ale chodím číst dětem do školky pohádky, tak se taky cítím mladá... :-)


Bystroočko
01. 05. 2019
Dát tip

Som potešená.


Krátký, jasný, přesný. Hezký. Potěší zvlášť ve světě, kde ostatní Slováky jakoba postihla epidemii otravy námělem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru