Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hráz

01. 06. 2019
19
24
1861
Autor
Gora

 

 

sošky žabáků

hlídají rybník – žbluňk žbluňk

sotva se pohnu

 

  

................

 

 

bělavá bříška

pableskují bahništěm  –

ucpávám si nos

 

 


24 názorů

Ozzozorba
02. 06. 2019
Dát tip
á safra.

Gora
02. 06. 2019
Dát tip

Ozzo, dík... a bahÝnko, recesisto :-)


Ozzozorba
02. 06. 2019
Dát tip
Bahno, bahínko, bahniště, uplácám si rejdiště.

Gora
02. 06. 2019
Dát tip

Děkuju ti, Karle, tohle bylo u Budějic:-)) - dva rybníčky a třetí - žabinec...


K3
02. 06. 2019
Dát tip

Jestli jsou u vás žabí koccerty, tak u nás jsem letos ještě žábu neviděl, ani neslyšel, a to se jich tu dřív hemžilo. Snad to letošní rok zase otočí. Dílko se ni líbí. první ale víc, než druhé.


Gora
02. 06. 2019
Dát tip

Zajíci, díky, variant bylo víc, tyto jsem vybrala...


Nevím, co dodat. Snad až na to, že to druhé haiku mi na první přečtení nepřipadalo příliš poetické. Již Baudelaire však hledal krásu v ošklivosti a obě haiku lze číst i kontrastně, což mi asi ušlo.

...

Při dalším čtení už si všímám i kontrastu klidu a pohybu v obou částech diptychu. Jo, máš to hezké, důmyslné.


Gora
01. 06. 2019
Dát tip

Jani, díky...měla jsem možnost vidět u hotelu Boží oko /krásný název:-)/ několik rybníčků - a tam to zedy žilo!


vesuvanka
01. 06. 2019
Dát tip

Moc hezky napsané obě,TIP. Na kvákání a kuňkání ráda vzpomínám :-))). 


Gora
01. 06. 2019
Dát tip

Díky, dávno jsem tě tu neviděla. 

Žáby kvákají jak o život!


Žáby volaj, ať už prší, ať se někam posunem...

Gora
01. 06. 2019
Dát tip

Luboši, povedlo se ti zvěčnit i Pohlreicha, skvěle... a děkuji!


Kočkodan
01. 06. 2019
Dát tip
Rozruch v baráku panenkomarjá – skunk! skunk! prst sprejem pohnul ................ Spálená jíška do pr… bacha pro příště! Pohlreich má fakt zlost Pulce bylo možno spatřit v naší obci po celý rok. Říkalo se tak panu Z. Š., který měl skleněné oko.

Gora
01. 06. 2019
Dát tip

Jardo, nečertím:-)))


Oldjerry
01. 06. 2019
Dát tip

Irenko, nečerti se kvůli námětu, to je jasné, že náměty se opakují... o to zajímavější je, jak ho kdo pojme a zpracuje po svém. Ostatně dal jsem ti tip - to nedělám nikdy, pokud se mi dílko pravdu nelíbí...


Gora
01. 06. 2019
Dát tip

Díky, Renato... pulce jsem tentokrát neviděla...


bixley
01. 06. 2019
Dát tip

Moc hezká momentka jako vždy. Z dětství si pamatuji spousty pulců v rybníku u chaty, už jsem tam žabičky ovšem dlouho neviděla. Ale vím, že tak nějak to vypadalo! T.


Gora
01. 06. 2019
Dát tip

blackie, díky!!


žbluň........spadl tip...:-)


Gora
01. 06. 2019
Dát tip

Diano, děkuju :-)


Diana
01. 06. 2019
Dát tip

No ano, takhle to známe :-)))*


Gora
01. 06. 2019
Dát tip

Oldjerry, když stojíš u rybníka na hrázi a sleduješ ten žabí hukot, na Bašoa moc nemyslíš a skládáš si po svém... díky!


Oldjerry
01. 06. 2019
Dát tip

**

první je trochu lepší a zase - toto téma i na Písmáku bylo zpracováno již vícekrát... námět totiž pochází od Bašó a každému, koho chytilo haiku jako fenomén zůstává stále někde mezi ušima (:-D

(i já si ho »vypůjčil«)...

v druhém haiku se objevuje málo používaný atribut haiku - aliterace - opakování stejného začátečního písmene u více slov.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru