Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

exkurzní lokalita

06. 06. 2019
16
17
1727
Autor
Luzz

to podstatné se tu už stalo

 

ale když zavřu oči

slyším

hukot motorů uvnitř masivu

údery kamenických kladiv

dusot kopyt a ržání koní

- hnáni do vrchu pak padají přes hranu útesu

šum veliké řeky mezi bílými ostrohy

a ticho mělkého teplého moře

 

hukot

údery

dusot

ržání

šum

a ticho města pode mnou

 

 


17 názorů

Dales
23. 10. 2020
Dát tip

… padali tam, kde líhla se srdce smrtících ptáků, kde v korytě řeky hoví si pec.


Luzz
17. 09. 2019
Dát tip

a znovu - znovu na to koukám... šum by asi stačil... ržání je nádherný slovo, chci ho tam mít, je tam třeba!

díky za pohled a podnět.


Silene
16. 09. 2019
Dát tip

Sama jsem myslela než tu absolutní těsnost "ržání - šumění", tam že ubrat, asi jak radil egil (?), ptže jestli jsou v lokalitě důležití, pak je zbytečně neodstrojovat.

Nahoře se odvypráví, nezapomene, neumenší - a dole zredukuje. Ržání je výrazný výraz:), tak přitahuje pozornost asi až moc. 


Luzz
16. 09. 2019
Dát tip

silene, díky za návštěvu, se na to dívám s odstupem - ržání - koní - hnáni... ni ni ni... něco na tom bude.


Silene
15. 09. 2019
Dát tip

Rozhodně se tu jeden zasekne v úvahách...

Zmiňované ržání možná ruší právě i tím přímým, těsným kontaktem s dalším verbálním substantivem hned v pořadí. Závěrečný úderný výčet bez vnímám subjektivně za efektnější. Jestli bych na to ovšem přišla úplně sama, nevím. (K obsahu nevztahuji, nenapadám.)


Luzz
09. 06. 2019
Dát tip

ha, takhle :) pokud jde o zarputilost, tak je to fajn... nezdá se mi to negativní. mně šlo opravdu jen o to slovo "úpornost" - ve smyslu "neodbytnost".


Luzz
09. 06. 2019
Dát tip

s.r. - dík, ale ---

úpornosti? z toho jsem trochu rozpačitá... můžeš upřesnit? (neber to jako útok zhrzené básnířky nebo tak něco... jen mám prostě slovo "úpornost" spojeno s něčím negativním...)

 


Luzz
07. 06. 2019
Dát tip

:)

 

ržání koní tam má svou podstatnou roli... obzvlášť na této lokalitě :)

(tedy, předpokládám, že ržou koně, když si polámou údy...)

(ale možná by přece jen stačil ten dusot...:))


egil
07. 06. 2019
Dát tip

Ach... rád bych přímo ta slova někdy viděl v básni: výplavový kužel (libozvučné!)

Eroze, denudace, peneplenizace..... Víc, víc, víc! 

Před čtrnácti dny jsem četl ve Wroclawi - a text se jmenoval ordovik; rozkladem sulfidy železa - byla tam simultánní překladatelka: moc se mi líbilo, jak byla z ordoviku zmatená - až někdo z publika zakřičel: or-do-vik!

Ržání koní bych klidně oželel... :-)


Luzz
07. 06. 2019
Dát tip

denudační relikt a výplavový kužel :)


egil
07. 06. 2019
Dát tip
Mezozoická delta? ;-)

Luzz
07. 06. 2019
Dát tip

vesuvanko, dík za návštěvu... rozluštění hádanky ve vzkazu :)


vesuvanka
07. 06. 2019
Dát tip

Při čtení zamrazí... Jestli je to skutečnost, kde se tato lokalita nachází? a proč jsou koně hnáni do vrchu, aby pak padali přes hranu útesu do řeky? Zdá se to nepochopitelné. Spíše bych si představovala, že vytěžený kámen (možná rudu) budou koně tahat někam k dalšímu zpracování. Anebo jsou to koně volně žijící na svazích, kteří vyděšení a zmatení hlukem a otřesy, se snaží se uprchnout, bohužel do záhuby...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru