Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žár I

Výběr: atkij
27. 06. 2019
16
36
1008
Autor
Umbratica

 

 

Dnes večer ještě sálá žár

z uliček co se lidmi plní

vzduch nad dlažbou se lehce vlní

a nad kostelem první star

 

si osedlala zlatý kříž

a jiskří jako kapka rosy

a mnozí městem chodí bosí

i šaty jsou jim na obtíž

 

Zas uspává mě krásný křik

mých rorýsů tam nad prejzami...

Jen o džungli se pořád zdá mi

...á - květ - už první kolibřík !

 

 

 


36 názorů

Umbratica
04. 07. 2019
Dát tip

Čudlo,

díky za típek.


Čudla
01. 07. 2019
Dát tip
/*

Lerak12
01. 07. 2019
Dát tip

Tu znám a mám ji uloženou. Moc pěkná.


Silene
01. 07. 2019
Dát tip

Prostě jsi vysvětlila. Hloupůstka to není, myslela jsem než na celek, mea culpa.

Však minule na detail a ten jsi mi odmávla... však víš. Nedivím se své demotivaci :).


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Nic ve zlém, Silene,

jde o naprostou hloupůstku. Myslím si ale, že zrovna v tomhle jsem chybu neudělala. Někomu to může znít divně. To uznávám.


Silene
01. 07. 2019
Dát tip

Um, děkuji, vím, co je prejz, z čeho se skládá i způsob pokládky a tradiční využití, zapomněla jsem říkat kůrce prejza. 


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Norsko,

další poznámku o prejzách jsem ještě poslala Silene.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Sil,

střešní krytina " prejz " se skládá ze dvou dílů : spodního korýtka a horní krycí prezy neboli kůrky. Tato horní krycí prejza neboli kůrka je ženského rodu a musí být kladena na maltu.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Zeledo,

jsem ráda, že se básnička líbila. Máš pravdu v tom, že moje vázané verše a moje haiku by každý hned poznal a proto se ani neúčastním soutěží. Jen moje volné verše by nepoznal nikdo, kdybych se trochu víc snažila.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Čudlo,

díky za típek.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

qí,

díky za chválu a jsem ráda, že se ti líbil i vtípek se slůvkem  "star ". Tato básnička měla naprosto nečekaný úspěch. Dostala 16 típků a jeden výběr, takže kdybys mi dala tip ještě dodatečně, nikam by se neztratil. 


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Norsko,

prejzy jsou starobylé tašky skládající se na rozdíl od jiných střešních tašek ze segmentů rozdílného tvaru. Na historických stavbách, jako jsou venkovské zámky a městské paláce, se prejzy krásně vyjímají.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Díky, Leraku. - Jak se tak dívám z okna, vidím, že ta básnička bude ještě dlouho aktuální.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

atkij,

děkuji za výběr a jsem ráda, že se básnička líbila. Myslela jsem, že právě tohle bude propadák, který budu muset smazat. Za nejlepší své dílko v červnu jsem považovala písňový text " U trati " , ale ten se doopravdy líbil jen qíčalce, takže je už smazaný.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Vesuvanko,

ano - někteří malí lišaji lítají i během dne. Nejhojnější z nich je dlouhozobka svízelová, kterou si někteří lidé pletou s kolibříkem a volají pak do rádia, že se jim na zahrádce právě objevil kolibřík.


Umbratica
01. 07. 2019
Dát tip

Diano,

díky. Jsem ráda, že se líbí.


Silene
01. 07. 2019
Dát tip

(Rovněž mě mrzely takto vyskloňované prejzy, říkala jsem si, třeba krajová zvláštnost, po republice se kout co kout traduje ledasco.

Víš, že tě čtu ráda.)


zeleda
28. 06. 2019
Dát tip

Krásná báseň. Myslím si, i kdyby u básně nebylo tvé jméno, že bych autora poznal. Asi jsi poznala sama, že nejvích kritizují ti, co sami básnit neumí. Mně se líbí, že si stále zachováváš svou formu, svůj způsob vyjádření myšlenek a neuchyluješ se k nějaké divoké moderně, která zde sklízí bohužel fůru tipů. nmevím, jestli máš něco vydáno, ale knižní soubor tvých básní by se mi líbil. 


Norsko 1
28. 06. 2019
Dát tip

Nad prejzami. Jak něco takového můžeš dát do básně která jakžtakž nějaké ambice má. Co bude příště, nikdo neví.

Teď to píšeš


Čudla
28. 06. 2019
Dát tip

/*


Lerak12
27. 06. 2019
Dát tip

Krásná momentka pohody dne.


atkij
27. 06. 2019
Dát tip
Velmi pěkně vázaná aktualitka. Parádní obsahový obrat v závěru a celková nenucenost a lehkost.

vesuvanka
27. 06. 2019
Dát tip

Nádherná báseň, vystihující žhavou atmosféru dnešních dnů :-))). TIP Také pozoruji a poslouchám rorýse. 

Á - květ... už první kolibřík! ...... Mně se vybavil motýlek, který svým letem připomíná kolibříka - lišaj zimolezový, ale ten jako jediný z lišajů létá ve dne, když je největší žár. Pozorovala jsem ho jednou na hadincích poblíž Ohře. Možná, že jsi měla na mysli jiného lišaje, když báseň se vztahuje k večeru.


Diana
27. 06. 2019
Dát tip

Krásné - forma i metafory!***


Umbratica
27. 06. 2019
Dát tip

Hvězda se nerýmuje. Ber to je jako zábavnou miniaturku. Měsíc už končí a stejně si to ani moc lidí nepřečtě. Čtenost klesá, protože jsou všichni unavení z horka tak , že jsou líní i otevřít počítač, natožpak dát tip.


Štírka
27. 06. 2019
Dát tip

( i večer žár - to se mi nezdá... a nad kostelem - první hvězda)


Štírka
27. 06. 2019
Dát tip

Star je sice mezinárodní...přesto bych raději hvězdu... 


Umbratica
27. 06. 2019
Dát tip

Díky za chválu.  Venku právě na kostelní věži odbilo jedenáct a když se podívám z okna knihovny na náměstí, něco mi to připomíná. Že by mou vlastní básničku ?


fialka...
27. 06. 2019
Dát tip

Skvěle jsi vykreslila atmosféru večera po horkém dni. Působí na mne příjemně, stejně tak jako dnešní úlevné ráno. Důležitá je pro mne forma. Prostě chválím. :-)


Umbratica
27. 06. 2019
Dát tip

Jenom taková hloupůstka, fialko. Závažná díla Um se na Písmáku objeví až v červenci. Tohle je jen něco na ukrácení horkých letních dní.


fialka...
27. 06. 2019
Dát tip

Skvěle vykreslené :-)


Umbratica
27. 06. 2019
Dát tip

Díky za chválu.


Gora
27. 06. 2019
Dát tip

Máš to pěkné, Um:-)


Umbratica
27. 06. 2019
Dát tip

Díky revírníku. - Na dnešek hlásili ochlazení a já se tady v knihovně u počítače potím jako dveře od chléva a poslouchám hekání starých dam, které se v tomhle vedru musejí trmácet po schodišti až sem nahoru.


revírník
27. 06. 2019
Dát tip

Á - krása! Přiléhavá k dnešní noci.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru