Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krutý sonet o lásce

14. 05. 2002
3
0
1171
Autor
Serendipity

Basnická prvotina, prosím o shovívavost...

Před týdnem dalas mi srdce svoje

hřálo mě v dlaních i nehřálo

Mé srdce prošlo už různé boje

ve mnohých z nich se zklamalo.

 

Teď je jak z kamene a zvoní v hrudi

takovou věc si ti netroufnu dát

Narozdíl od tvého mé srdce studí

nechám si tvé, co bude mě hřát.

 

Obě si ponechám, dobře je schovám

nikdo je nenajde, tak moc je schovám.

Uprostřed hrudi své budu je mít.

 

Bohužel srdce mé tvrdé jak kámen

o tvé se rozbilo, dohořel plamen

se srdcem na střepy těžko je žít.

 

 


Witch
15. 08. 2003
Dát tip
*

zirafka
21. 06. 2002
Dát tip
no, ja regaovala spis na kritiku Nazaretskeho, ktery chtel menit "svoje" za "tvoje" :)

Serendipity
18. 06. 2002
Dát tip
Zirafka: Slo spis o svoje-sve. Ale diky, az vymyslim nejaky smysluplny rym na schovam, prepisu ho :o)

zirafka
13. 06. 2002
Dát tip
urcite je to takhle lepsi nez "amen" :) jinak je to velmi pekne, prijeme to plyne a nikde nic prilis nerusi (ay na rym schovam-schovam, skoda ho), "srdce svoje" je urcite lepsi nez "srdce tvoje" uz z toho duvodu, ze "srdce tvoje" neni spravne cesky, takhle mluvi cizinci :)

Serendipity
30. 05. 2002
Dát tip
Naz: Je to takhle lepci?

Serendipity
20. 05. 2002
Dát tip
Estel: Ctu Skacela, je to muj oblibenec. Jestli ho tohle dilko pripomina, tak jsem neskonale potesena.

Estel
17. 05. 2002
Dát tip
Líbí se mi to, dávám tip. Ty čteš Jana Skácela ? To bychom si spolu mohly třeba o něm povídat, co říkáš ?

Nazaretsky
16. 05. 2002
Dát tip
Moc hezke. Proc ale pises v muzskem rode?

Serendipity
16. 05. 2002
Dát tip
Protoze je to jen takovy napad a navic, ja takova nejsem. Nebo snad jo? :o)

Nazaretsky
16. 05. 2002
Dát tip
Myslim, ze ne :) Jinak teda klobouk dolu, ja jsem si na sonet v zivote netroufl a ty hned napoprve ... :) Nejaka vazna kritika: Vynikajici napad, ale z technikeho pohledu: v prvnim versi, ty dve 's' vedle sebe (nebylo by lepsi "srdce tvoje"?) tahaj za usi, a ta nekniznost tvaru "svoje" mi tam pusobi nepatricne, a jeste nakonec rym amen/kamen ma dle meho skromneho nazoru hodne ke stovce pakaru :) Jinak se libilo, dal jsem tip.

Serendipity
16. 05. 2002
Dát tip
Neknižní "svoje" je dané rytmikou a rýmem. Ámen je východisko z nouze, přiznávám. Sonet není těžký až na ty tříversové sloky s jiným rytmem, to dá fušku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru