Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

* * *

02. 06. 2002
22
1
5085
Autor
vajda

Nebo sa so zemou
miluje vodou
Klasická poloha
za desať bodov

 

V búrke aj hromy
zaniknú v tichu
Mohutné tympany
v jedinom vzdychu

 

Nebo sa so zemou
bozkáva dažďom
Ten kúsok raja
zostáva v každom

 

Kvapkané dotyky
hrejú aj chladia
A koža na zemi
zostala hadia


1 názor

Moc hezké.


Yeziiinka
04. 12. 2005
Dát tip
Našla jsem úplnou náhodou a jsem za to moc ráda. Krásná, křehká báseň. ***!

Sandra
14. 11. 2003
Dát tip
to je nádherný ... *

Kefo
27. 09. 2002
Dát tip
Mlčiacej Katke: nemohla by si mlčať trochu hlasnejšie?

chuan
25. 09. 2002
Dát tip
vajdu poznam uz nejaky ten rocik, tuto basen tjez, myslimze mu zabespecile nejedo ocenenie na regionaqlnych sutaziach,ale nikdy som tam nic o sexe nevidel,zaujimave...no ked sa na to pozewram stym sexom - nic moc (teda akoze nie s mojim:) [teda pravdu povediac..] ale stym fbasni,nebo a zem je krasne aj bez sexu

Kefo
25. 09. 2002
Dát tip
Ja Jara tiež poznám nejaký ten rôčik, a ani on nevie, že ja viem, ako vznikla táto báseň. Hovorila mi to Zema, jeho bývalá frajerka, keď som s ňou chvíľu chodil. Zoznámili sa na čete a Jaro tam bol ako Nebojsa (čo iné by už len taký Paranoik mohol zvoliť), familiárne Nebo. Milovali sa vrúcne, ale väčšinou bohužiaľ nebolo čím (že by sa preto volal Nebo?), nech robil čo robil, viac ako šesť bodov od nej nedostal (päť sa dáva za účasť). Raz ho zavolala, aby jej pri sprchovaní umyl chrbát a Nebo povedal: "Polmilujem ťa aspoň vodou" a ... dostal desať bodov. Zema mu potom povedala: "Zase si sa nezmestil do kože" a zrazu videla, ža má pravdu a Nebo ju ešte pomiloval kvapkami. Zema mu potom povedala: "Ten kúsok Jara je kúsok raja". a " Mám rada zvliekanie hada". Tak mi to teda Zema vyjavila. Najprv som jej neveril, ale keď som čítal (počul, Jaro mi to recitoval pred bufetom) túto báseň, otvorili sa mi oči. A preto viem, že nie je o sexe. Je o niečom medzi Nebom a Zemou.

chuan
25. 09. 2002
Dát tip
kefo vidim ze tvoje meno je od slova snim suvisiace, a prave som zistil ze aj teba poznam nejaky ten rocik :))), no tak witaj

vajda
25. 09. 2002
Dát tip
Kefo klame...ale ma zaujimave myslienkove pochody...Zigmund F. by mal radost...

Kefo
25. 09. 2002
Dát tip
Ešte som zabudol odpovedať Katke na ryšavky. U mňa je podstatné, akej farby má baba dušu, nie vlasy. Hlavne musí byť hodná. Ak sa chcem na ňu pozerať, pozeraniahodná, ak rozprávať, rozprávaniahodná, ak s ňou žiť, žiatiahodná. Musí byť skrátka ja-hodná.

Katka
25. 09. 2002
Dát tip
Kefoooo, ved už nekefuj, jasnačka, viem, čo je dôležité v živote. Hned sa rozplačem a bežím o dušu, prefarbiť si dušu na ja-hodnú. Teda na ty-hodnú. Ja už radšej budem len čítať a mlčať. pssssst Dobre?

Katka
24. 09. 2002
Dát tip
predošlý príspevok bol pre Kefa :-)))

chuan
24. 09. 2002
Dát tip
no a zese je to o sexe, a vraj romnatika :)

Kefo
24. 09. 2002
Dát tip
Tak preto potom keď sa pozriem hore často vidím vtáka, už sa mi rozjasnieva :-)

Katka
24. 09. 2002
Dát tip
chuan, však každá cesta vedie k sexu ... ehm... teda, do Ríma

vajda
24. 09. 2002
Dát tip
...no vidite o sexe po sexe...chuan ano...romantika je teraz urcite niekde inde...

Katka
24. 09. 2002
Dát tip
No, ja nie som žiadny odborník, ale ... kefo čo stresuješ?!!? ... Jarko nedaj sa! Je to niečo úžasné, netreba to rozoberať a používať výrazy, ako ,,pseudogramatický,, treba to prečítať, a keď ti to dá facku, tak to stojí za to. ...a ja som dostala poriadnu facku... ale ja som laik, nerozumiem tomu, len jednoducho je mi krásne, keď to čítam, lebo ... cítim to tak, ale nedokážem to obliecť do slov.

vajda
24. 09. 2002
Dát tip
...Kefo, este ze ma mas, inac by si nevynasiel pseudogramaticky rym...dal si si to uz aj patentovat? Ak nie, bez na urad...ved vies ako dopadol Jara Cimmerman...alebo Cymerman, no vies...ten Sverakovsky...Este aj Nobel ho predbehol...ale dakujem... ...a som zvedavy, kedy svojich odo mna top 5 preonacis na top 70...:) A Katka...ani ja nie som odbornik;)

Kefo
24. 09. 2002
Dát tip
Pre Katku: Nestresujem, len vyjadrujem svoj názor. A niektoré názory ani netreba komentovať a ani si ich všímať, lebo poézia je subjektívna. Ak by som napríklad povedal, že v Jarovej básni sa mi nepáči "nebo sa so zemou miluje vodou", lebo mi tam nie je jasné, kto je samec a kto samička a či to náhodou nie je grupák, je to môj názor a Jarovi môže byť ukradnutý. On dal do pľacu dielo a to dielo nech si hľadá oči, ktoré poteší. Preto ani nemá význam otvárať polemiku na mnohé komentáre, jednoducho je to názor, nie hľadanie pravdy. Tí, ktorým sa báseň páči, si nesmú nechať pokaziť radosť tým, že existujú aj takí, ktorým sa nepáči. A takisto naopak. Ak mám rád blondínky a budú ma štvať všetci tí, ktorí majú radi brunetky, pokazím si aj tú svoju radosť z blondínok. Pre Vajdu: Top 5 či top 70, záleží od teba. Ak budeš mať dobrých vecí plný les, môžeš byť aj topless.

vajda
24. 09. 2002
Dát tip
Kefo, uz to, ze mas mojich top 5 je pre mna uuuzasne...a vlastne staci...to plessame vsetci...ze...ehm,ehm ;)

vajda
24. 09. 2002
Dát tip
Kefo, uz to, ze mas mojich top 5 je pre mna uuuzasne...a vlastne staci...to plessame vsetci...ze...ehm,ehm ;)

Katka
24. 09. 2002
Dát tip
dobre, no, veď sa nerozčuluj, lebo sa rozplačem. Dufam že sa ti páčia aj ryšavé :-)) Zem je žena a nebo je muž. Nevidíš, tam je napísané: klasická poloha. Ale inak je to jedno. Hlavne, že sa milujú

Kefo
20. 08. 2002
Dát tip
Počuj, desiatnik Vajda, mne tam ten variabilný rytmus až tak nevadí (veď tanec je krajší ako pochodovanie). Skôr mi škrípe rým v tichu/vzdychu. Nie je gramatický, ale pseudogramatický (to som práve vymyslel - budem to musieť prepašovať do poetického slovníka). Takže formálne mu nie je veľmi čo vytknúť, ale neformálne v sebe nesie devalvačný prvok. No pripúšťam, že asi skôr záleží od chuťových pohárikov čitateľových uší. Už mám aj definíciu pseudogramatického rýmu: Rým, ktorý sa podobá na gramatický ale ním nie je, sa nazýva pseudogramatický. Táto "pseudosť" je často vytváraná podobou na skloňovaný tvar slova s predložkou. Napríklad: v tichu/vzdychu, ... Hodnota takéhoto rýmu je silne závislá na zvolených slovách a nemožno ho vo všeobecnosti pokladať za zlý, amatérsky, lacný... Inak - lúbi sa mi básnička táto a u mňa patrí medzi tvojich top5.

chuan
11. 07. 2002
Dát tip
+

ikarka
16. 06. 2002
Dát tip
*!

Naso
12. 06. 2002
Dát tip
páči a basta! A na "rýchlovku" sa to až tak nepodobá! t

vajda
08. 06. 2002
Dát tip
Viete,toto bola ''jednohubka''.Urobena verte/neverte za 20 minut. Bolo to rychle. Ak su tam nadostatky, tak mi to prepacte, ale uz som nepocitoval potrebu ju prerabat. Dakujem.

Pája
06. 06. 2002
Dát tip
nádherné**

Climaster
06. 06. 2002
Dát tip
hezky citově posmutněle melancholicky promlouvá...**

gd
05. 06. 2002
Dát tip
hezky vodní... bylo by to super s hudebním doprovodem. tip.

hermit
05. 06. 2002
Dát tip
TIP

djPes
04. 06. 2002
Dát tip

Tanaki
04. 06. 2002
Dát tip
tohle se mi líbí, ta atmosféra je super, jako kdyby to bylo tajné s nekdo to septal druhemu do ucha :)

Stevenson
04. 06. 2002
Dát tip
take pekne.. jednoduche, srozumitelne a s pointou.. TIP..

Calavera
04. 06. 2002
Dát tip
nooo, tak to už je lepšie... môžbyť

_iris
04. 06. 2002
Dát tip
dooobre!!! prepojenie nebo - zem - voda takymto sposobom - super!!! t*

Taliesin
04. 06. 2002
Dát tip
velmi příjemné s pěknou pointou ... :-) *!

DarkMind
04. 06. 2002
Dát tip
Pekné... :) -t-

Aerotik
04. 06. 2002
Dát tip
Veľmi pekné. Nádherné obrazy, naozaj poetické! Dávam tip, aj keď som tie rytmické nedostatky zbadal tiež. Možno takto: Pri búrke hromy sa strácajú v tichu ... Ten rajský okamih

Aerotik
04. 06. 2002
Dát tip
Ešte som zabudol povedať, že dávam do Erotického klubu....

Aerotik
04. 06. 2002
Dát tip
Ešte som zabudol povedať, že dávam do Erotického klubu.

Lucy
02. 06. 2002
Dát tip
Krásna báseň. Veľmi mi pripomína Müllerovo "Milovanie v daždi", len táto je poetickejšia. Trošička "kríva" rytmus v 5. a 11.-tom verši, ale to sa dá ešte celkom ošetriť pri prednese. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru