Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fenomén feministek

28. 06. 2002
1
0
2584
Autor
farokh

Zajímalo by mě, jaké zaujímáte stanovisko k feministkám a jejich hnutí všeobecně. Škodí naší společnosti? Potřebujeme je (všichni)? Jsou jejich připomínky přínosem?.....
Petula
02. 08. 2002
Dát tip
S No, vždyť nejsme v rozporu, přesný souhlas... Jenže toto udělala „feministka“. (Spíše taky-feministka...) Kdyby to byla „xenofobka“, tak asi uřízla hlavu někomu s cizím akcentem v řeči, že... Prostě, pokud se někdo zblázní a je nebezpečnej svýmu okolí, pak se asi občas jeho šílenství může projevit v oblati jeho předchozích nenávistí...

S
25. 07. 2002
Dát tip
To Petula - ono urezavani jakychkoliv udu je tezkym ublizenim na zdravi a muze jej spachat jen psychopat a tak je treba s nim i zachazet a nahlizet na nej. To nema s feminismem nic spolecneho.

farokh
25. 07. 2002
Dát tip
ikarka: mozna na tom neco je....nemyslelas to doufam na me:-)? Ja se snazim videt veci co nejvic objektivne,obcas mi to zacne ujizdet,tak kdyby sis neceho vsimla,dej mi prosim vedet. Bojuju proti tomu,jak muzu...

ikarka
25. 07. 2002
Dát tip
farokh...už jen čtu...:-)

Petula
23. 07. 2002
Dát tip
http://www.feminismus.cz Ostatní odkazy jsou tam. Feminismus jako takovej zde pochopitelně místo má, ale, jak již zde výše odeznělo, lehce se dá zneužít, ostatně, jako vše... Noční odřezávání penisů s jejich následným odesíláním do světa na šňůrce héliového balónku asi není ten správný druh protestu, že... ░▒▓-_-▓▒░

Sidonius
22. 07. 2002
Dát tip
farokh: Ano, chlapům se to vyplatí. Podle Milana Machovce (kniha Achilles) dokonce bujela ve starém Řecku právě proto homosexualita, že ženy byly natolik méněcenné (co se týče společenského postavení a vzdělanosti), že je již muži nedokázali považovat za partnerky... a nerozuměli si potom s nimi ani v posteli. Jenže: Gender studies (studie o problému rodu, tedy o vztazích mezi muži a ženami) nejsou jen otázka po utlačování žen. Podle nedávných studií týdeníku Respekt je dnes v soukromí stejným, ne-li větším problémem ponižování mužů ženami. A poněvadž jsou z minula zakotveny jisté představy o postavení muže a ženy a jejich žádoucích vlastnostech, muži se daleko více stydí přiznat své ponížené postavení v rodině či ho dokonce nějak řešit. Zákony by sice měly fungovat obousečně, ale v praxi, kvůli zažitým zvyklostem, dávají dnes mnohem více šancí ženám, aby se bránily. A tak, zatímco dosud nemáme vyřešenu otázku starého dobrého utlačování žen, začíná se pozvolna objevovat feminizmus pozitivní... Prostě proto, že muži jsou v některých oblastech paradoxně slabší. V tom, že se neumějí přiznat ke své slabosti, v tom, že nedokáží požádat o pomoc.

farokh
22. 07. 2002
Dát tip
Máš určitě pravdu v tom, že ženy nejsou zdaleka tak bezbranné, jak by se to mohlo na první pohled zdát. Jedna moje známá má dokonce takový pořekadlo: "ženský jsou svině, a chlapi blbí, že jim to žerou". Já jsem taky četl něco podobnýho, pro změnu v Týdnu, jenže mi připadá, že to jsou dost senzacechtivý články, který nemaj daleko k bulváru. Ty čísla podle mě nejsou zdaleka tak hrozný, je to trochu přitažený za vlasy, něco jako novej trend. Feminismus už je trošku out, i když má velkou sílu a hodně příznivců (spíš -kyň) a tohle funguje jako jistý oživení stávající situace. Věřit se dá všemu a komukoliv.....

Armand
10. 07. 2002
Dát tip
Petulo, Carodeji... avi (abych to nemusel psát znovu) :)

Petula
10. 07. 2002
Dát tip
BUDE BOUŘKA. LETÍM DOMŮ... Přijdu později!!! Zatím jsem tu nic nečetla!!! Ahoj |||-_-||| Petula P.S. Jsem feministka teoretička, ale militantní feministky řadím ke všem ostatním fanatikům...

ikarka
04. 07. 2002
Dát tip
Omlouvám se,že vám vstupuji do téměř soukromé debaty, ale chodím si toto povídání číst od začátku. Snažím se být jen tichou čtenářkou, jenže už to nemůžu vydržet:-)). Můj názor je následující: Pokud má jedinec (lhostejno jestli chlapec nebo dívka) konfliktní vztah s rodiči nebo jen k jednomu z nich ... a tím slovem konfliktní míním skutečně problémový, patologický... bude mít problém dál i ve vztazích. V pohledu na "ono" pohlaví. Milující se, vyrovnaní, morální a citově bohatí rodiče (neříkám materiálně) dokáží vytvořit pro dítě pevné zázemí domova. A nemusí to být nutně oba. Domov dokáže vytvořit i osamělý rodič. (Jenže v takovém případě pak "vzor" chybějícího článku rodiny naruší možnost lehce "okoukat" učit se život od i něho). Takové dítě pak většinou vážné vztahové problémy nemívá. Prosím, rozumějte mi - neříkám nemá.....ale má lepší předpoklady nemít. Takže podle mne: Nejlepším vzorem pro utváření názoru na rozdílnost pohlaví jsou rodiče (nebo ti, kteří je nahrazují, či ten, koho si dítě jako "vzor" samo vybere). To, jak oba řeší problémy, konflikty, jak spolu dokáží žít všední život,spolupracovat etc. Ale ten, kdo nezažil dobré klima rodiny nemusí nutně ve vztazích ztroskotat. Záleží totiž, jakým způsobem je ochoten do svého dospělého života vnášet zažitý model z dětství. Jeden profesor říkával: Všechny potíže jsou z nedostatku nebo z přemíry..... Vidím to taky tak:-) Každý má nadání k jiným činnostem. V každém z nás je kus mužského a ženského principu. Ženě nesmí chybět rozhodnost a odvaha, stejně jako muži něha a slzy. A vzájemná úcta. Ta musí být v každém vztahu. To přece není boj o moc!! Jedině opravdu zralý člověk vnímá toho druhého jako jedinečnou bytost, která ho doplní, s níž ujde kus životní cesty a vzájemně je to obohatí........ Chci být maximálně stručná, ale potřebovala bych k výstižnějšímu vyjádření daleko víc slov. Doufám, že se mi podařilo aspoň letmo naznačit, co jsem chtěla říct. (Budu si dál se zájmem chodit číst vaše názory. A přeju hezký den:-)) ).

Armand
04. 07. 2002
Dát tip
ikarka: "Jedině opravdu zralý člověk vnímá toho druhého jako jedinečnou bytost, která ho doplní, s níž ujde kus životní cesty a vzájemně je to obohatí........ " to je podstata, ale není lehké pro mnoho lidí se k ní dopracovat, protože to stojí úsilí, a o to větší pokud je člověk z neideální rodiny

ikarka
04. 07. 2002
Dát tip
I děti z "ideální rodiny" ji mohou vnímat jako "neideální"....spíš mi šlo o to ještě říct, že ........ ...kdo má problém se sebevědomím a problém se vztahem k okolí, ten častěji hlásá radikální názory...má malou toleranci k odlišnosti..vidí černobíle...a ....méně je ochoten něco na sobě změnit... (ale i tak je to věc názoru a každý dokáže jen to, co sám opravdu chce)

Armand
04. 07. 2002
Dát tip
"opravdu chtít" je ale velmi nesnadné :)) každopádně řeklas to a napsala moc pěkně ☼ .....všechno

farokh
04. 07. 2002
Dát tip
Armand: Já si myslím, že chlapům se to vyplatí, dostat ženy nahoru a spolupracovat s nima, ale dřív (myslím hodně dávno) to nikoho ani nenapadlo, a proto to vypadalo tak, jak jsem řekl. Já nejsem šovinista, fakt ne, špatně jsi mě pochopil.....nebo jsem to já špatně napsal:-) Poukazoval jsem jen na historii, že dnes je situace jiná, to je jasný. ženy považuju za sobě rovný a některý za ještě rovnější:-) Howgh

Spvrivs
03. 07. 2002
Dát tip
Rebecca: Je fakt, že jsem do toho vlítl trochu zhurta. Na přečtení celého rozhovoru jsem neměl čas a, abych pravdu řekl, ani chuť, ovšem já jsem neměl v úmyslu reagovat na rozhovor, chtěl jsem přispět svým názorem na nadhozené téma. Já už jsem prošel ve vztahu k feminismu několika různými fázemi, které se vyznačovaly těmi nejrůznějšími postoji. A na základě zkušeností a úvahy jsem dospěl k současnému názoru. Pokud se jedná o hnutí usilující o rovnoprávnost, proti těm nic nemám. Jak se ale žensky hrnou někam, kde z logiky věci nemají co dělat, tak to nemám rád - to znamená, že snahu zaujmout v něčem, kde to není vhodné, pozici shodnou s mužskou, považuju za ptákovinu par excellence. Vůbec mně nevadí, že např. účetnictví se dneska věnují hlavně ženy, protože se zdá, že to svědčí celé jim samotným i mužům. Když se pro něco hodí víc, tak je blbost to nechávat na chlapech. Je taky pravda, že každý/á jsme individualita a vyskytuje se mnoho vyjímek mezi příslušníky obou pohlaví. Snažit se ale srovnat za každou cenu, to mě skutečně vytáčí. Co se týká mě - já nepatřím mezi chamtivé (mezi šetřivostí a chamtivostí je trošičku větší rozdíl - šetřit je třeba, ale na penězích vůbec nesedím), a už vůbec ne ctižádostivé lidi. To, co jsem napsal o těchto vlastnostech, neplatí doslova, ale dá se to tak zobecnit (nejsou dány pohlavím, avšak mnohdy jsou to právě manželky, kdo nutí muže k závratné kariéře a některým úkonům spojeným s prestiží, které nás samotné nevzrušují nebo jsou nám dokonce proti srsti - a je to především kvůli jejich touze pokořit sousedku a ne kvůli zvýšení blahobytu svého a rodiny). To s tou operou jsem ocitoval z jedné knížky, která mně akorát 100% potvrdila moje dřívější tušení. Čau kotě ;-)

Spvrivs
03. 07. 2002
Dát tip
Poslal jsem Ti avi?

Armand
03. 07. 2002
Dát tip
Spvrivs a jiní: Na tobě i na farokhovi je vidět zaostalost myšlení, ta zkostnatělost ducha, podporovaná mužskou nadutostí a ješitností. Nejúžasnější je jak po demagogickém a hanlivém pamfletu přichází jistící tvrzení o tom, že já ženy rád a ženy jsou poklad apod. Tvrzení, které je od začátku popíráno, aby nakonec vytvořilo zrůdnou tečku patologického šovinistického výlevu. Nebudu se vracet k jednotlivým pomatenostem, které si uváděl zejména ve svém žlutém příspěvku, ke kterému je téměř škoda plýtvat slov! Tragédií je, že takhle smýšlí 90% mužské populace, že si ani neuvědomujeme, že ty normální řeči, které "jsou přece klasické a jsou tu odvždy a nikdo se nad nimi nepohoršuje", jsou právě tím základem šovinismu. Je neuvěřitelné, jak hluboce je šovinismus a přehlížení schopností žen zakořeněno ve společnosti a i v ženách samotných. Ke tvému druhému příspěvku.... cit: "To s tou operou jsem ocitoval z jedné knížky, která mně akorát 100% potvrdila moje dřívější tušení. " Zamysli se než řekneš hloupost nebo než příjmeš cizí názor za bernou minci. Tobě specielně doporučím jednu moc poučnou knížku o lidské nesnášenlivosti - a zkus u ní zapřemýšlet co dožene ženu k tomu aby to napsala. Valerie Solanas, Scum Manifesto (v češtině tuším Šlem manifest). Až to dočteš tak se podívej do zrcadla... a jedna exemlární věc: tvůj pozdrav rebecce "čau kotě" je taky z arzenálu šovinistické tuposti. Je snad rebecca tvoje kotě? Ona ti dovolila jí tak říkat? Můžeš si dovolit tuhle "sexistickou" notičku? Je ona tvoje ořezávátko? Jí to nemusí vadit, třeba je zvyklá, třeba je ráda, ale ty by sis měl uvědomovat, že to není tvoje hračka. Tvůj věk tě možná omlouvá, ale dlouho nebude.... ...zbav se toho hnoje co máš v hlavě.

Spvrivs
03. 07. 2002
Dát tip
Armand: Jo, to "kotě" fakt zní trochu blbě, v ten moment mě jiné oslovení nenapadlo, ale ten pamflet byl myšlen trošičku jinak. Tvrzení na konci má jenom shrnout a upřesnit, co se píše uprostřed. Proti ženskému pokolení zas až tak moc nemám, naopak je dobře, že je lidstvo takto diverzifikované. Jenom se ostře stavím proti feministickým hnutím (asi jsem to měl konkretizovat na extrémní feminismus). Vlastnosti, které jsem jmenoval, se týkají především oněch zmíněných jedinek, ne všech (však to ve svém druhém příspěvku rozvádím), a taky se vyskytují v různé míře. Že ty normální věty "jsou klasické..."; já jsem prošel ve svém dosavadním duševním vývoji i obdobím podobně kritického myšlení jako je Tvoje. Proč jsem teda sklouzl "zpátky" k tradičnímu názorovému proudu? Zřejmě jsem na tom na základě zkušeností shledal něco pravdy. Samozřejmě, že někdy někde se to s tím striktním oddělováním mužské a ženské role a společenského postavení přehánělo, stejně jako existují tendence přehánět vidění někdejších poměrů v současnosti. Je moderní dívat se kriticky na tradiční společnost, ale tato společnost fungovala a ne zrovna špatně. Říkejte si každý co chcete, ale tradiční společnost se vyvíjela tisíce let (zatímco naše moderní má za sebou cca jen dvě stovky), za takovou dobu se, předpokládám, společenské vztahy uspořádaly tak nějak aspoň na tehdejší poměry rozumně. Hlavně jsem chtěl tou záplavou svých výlevů říct, že ač se nám to nelmusí líbit, jsou vědecky prokázány jisté (připouštím že spíš drobné) odlišnosti v provozu mužského a ženského mozku, takže znova opakuju: Všichni jsme lidi a jako takoví jsme si rovni a musíme mít stejná práva, ale kvůli zmíněným rozdílům nemůžem všichni dělat to samé. Howgh! P.S. Já Ti taky doporučím knihu - "Základy mužského šovinismu" (od nějakého českého autora, btw s VŠ titulem) - nenech se zmást názvem, je to zajímavé čtení.

Spvrivs
03. 07. 2002
Dát tip
Rebecca: Omlouvám se za to "kotě", drahokame (obě oslovení ber prosím s nadsázkou) ;-))

Spvrivs
03. 07. 2002
Dát tip
A zas nevím, jestli jsem to avi poslal... (pardon)

farokh
03. 07. 2002
Dát tip
Armand: zíív...skláním se v úctě a obavách před tvým ostřížím zrakem a jasným úsudkem náš soudce Dredde....zřejmě jsi nepochopil souvislosti a nesledoval události let minulých.....za tím, co jsem řekl, si stojím, přestože s tvým umem vystihnout situaci a trefně ji komentovat se rovnat nemůžu....vysvětli mi teda, proč se ženy dostaly nahoru.....díky...a neboj se prosím

Armand
03. 07. 2002
Dát tip
Spvrivs: má reakce byla záměrně vedena trochu hruběji, aby jasněji vyznělo to co vyznít mělo. Z tvé reakce soudím, že sis to (správně) nevzal jako osobní invektivu a to je dobře. "odlišnosti v provozu mužského a ženského mozku", jak říkáš, tu existují, ale jsou vyvážené, tudíž co tady chybí, jinde přebývá, resp. přečnívá a je jedno komu. Každý jsme biologicky lépe vybavený na jiné činnosti, ale mě šlo o jinou věc... ... existují činnosti ve kterých může vyniknout stejně tak dobře žena jako muž a tady narážíme na fakt že žena je odsunuta na druhou kolej - je vykázána "tam kam patří". A to je špatně. Je neuvěřitelné kolik mužů si myslí, že ženy nemohou dělat to či ono, protože na to nemají mozek, ruce atp. Vezměme např. řízení auta. Klasická hláška o ženském umění řídit, každý ji známe. No ale velký omyl. Ženy umí velmi dobře řídit auta. Osobně znám tři, které řídí takovým způsobem, že by daly většinu mužské populace hravě do kapsy. Jenže to je opět ono naučené selektivní (zde šovinistické) myšlení - když řídí dobře .. ok, ale když řídí blbě tak se řekne "no jo, blbá ženská", ale už se neřekne: "no jo, blbej chalp" činí-li to samé muž. (a obdobný vzorec chování lze vypozorovat i u fenoménu rasismu a jinde) A dostávám se k jednomu z nejzákladnějších problémů: To že vůbec myslíme v intencích kastování a škatulkování je špatné východisko. Jde o to posuzovat individuální lidské bytosti! Spousta chlapů řídí blbě stejně tak jako spousta žen. Je to skupina lidí, lidských bytostí, kteří nemají vlohy pro tu činnost anebo se nenaučili dobře ji provádět, stejně tak jsou tu bílí, kteří vraždí a barevní, kteří vraždí, jenomže u barevných máme tendenci distancovat vlastní já od ohavnosti toho druhého tím, že zdůrazníme ještě víc jeho odlišnost od nás samých (např. barvou pleti, pohlavím věkem atp.) Nikdo z nás neuniknul tomu aby byl učen v tomhle duchu, ale jsme svým způsobem svobodní lidé, a ačkoliv není snadné svobodně se rozhodovat a myslet, můžeme se o to pokusit. A to pokoušení se, si myslím je jednou ze základních povinností člověka v životě. Souhlasím s tebou v tom, jak jsi později upřesnil, že se ti nelíbí radikální feministická hnutí. Ani se ti nedivím (mě taky ne, je to v podstatě jen obrácený šovinismus, ale navíc ještě v křeči, řekl bych uměle vyvolaným vyhecovaný), ale je třeba hledat příčiny a nedívat se na následek. Hledat to, kde je podstata věci. To že ty ženy křičí do světa svou nevoli, má někde kořeny a ty kořeny jsou u mužů, u rodin, ve školách... ve stavbě a fungování společnosti. Nejde teda o to, poslat je někam, nebo je ignorovat, to by yla stejná chyba, která zapříčinila to, že vůbec zvedly svůj hlas. Za poslední... neodsuzuj feminismus jako takový.. přečti si co to je (napsal jsem to ve svém dřívějším příspěvku), co je jeho podstatou. Odsoudil bys jen porozumění, úctu a respekt mezi mužem a ženou, odsoudil bys lásku, a to si myslím by byla dost silná káva :) Smutné je, že feminismu více než často nerozumí hlavně ženy (a aby si nerzhodily muže, vrčí a plivou naň) farokh: zkus se sám zamyslet jestli to byli muži, kdo dostal ženy nahoru. Když muži tak rádi vládnou ženám a jejich myšlení, proč je vytáhli nahoru? Proč by to dělali? Vždyť není nic nebezpečnějšího pro (obyčejného) muže, než chytrá žena! Nebo ty bys vystál ženu, která by byla chytřejší než ty? :))) rebecca: onen osten žárlivosti mi může kdokoliv a jakkoliv předhazovat, protože tu žádný není :)) Rád jsem přitančil, když dostal jsem po tvém boku tolik místa na parketu :))

Kastel
02. 07. 2002
Dát tip
...biologickým předurčením rozhodně nemyslím nadbytek síly, spíš například v péči o děti upřednostním ženy s tím, že beru jako samozřejmost vytvořit jim ekonomické zázemí

papouch
02. 07. 2002
Dát tip
chň :-) šovinista? ... nojo, ale šovinistka může bejt taky, né? :-)

Armand
02. 07. 2002
Dát tip
farokh: a nezeptal si se někdy obráceně? Co brání ženám aby si nás podmanili chytrostí a svou sexualitou a nepřiznali nám vůbec nic? Co jim vlastně brání? "Takže to byli muži, kteří je nechali vystoupat téměř na jejich úroveň." Tomuhle se říká šovinismus, bohužel je to tak těžce zakořeněno v populaci, že to často činíme nevědomě a bez tušení toho co vůbec říkáme. "Biologické rozdíly a tedy tuto výhodu mužů asi nesmažeme nikdy.... " výhodu? haha.. otoč si úhel pohledu :) Kastel: souhlas, že se ten problém diskriminace a opomíjení netýká pouze žen ale je to i problém věkových skupin (podceňování mladých třeba) a rasových skupin, nebo lépe řečeno etnických skupin. Muž vs. žena se ale prolíná všemi těmi skupinami. "ale biologicky je dáno v naší skupině savců pohlavím jisté předurčení (stejně jako u jiných živočisných druhů) a za to já osobně jít nehodlám " tak to mi přibliž.. co že to je dáno biologicky naší skupině savců? Není to spíš dáno socio-historickým vývojem společnosti? za co konkrétně nehodláš jít? Feminismus není jednoduchý problém a není to o pár šílených ultra feministkách které považují muže za chodící potrat. Je potřeba rozlišovat podstatu feminismu od různých hnutí feminismu a frakcí feminismu. Feminismus jako takový .. modení feminismus, je o harmonii mezi mužem a ženou, o vzájemné úctě a respektu - tedy o lásce. Jenže je to jako s náboženstvím... feminismus jako idea může být velmi lehce (a byl a je) zneužit pro účely něčích zájmů a jako nástroj psychotických jedinců. To je ale úděl každé ideologie a je jen na lidech aby myseli dříve než příjmou bezhlavě co se jim nabízí, co se jim předhazuje. Přečtěte si něco o feminismu a ne jen jednu knihu a pak už vám bude stačit vlastní hlava... (snad :)))

Armand
02. 07. 2002
Dát tip
rebecca: :))))) rebeccalismus zní jako radikalismus :))) bacha! :))

Armand
02. 07. 2002
Dát tip
reb: tak to je jiná :) Jen aby ten rebeccalismus nikdo jiný nezneužil pro své záměry a choutky :)) Není to krásně dvojsmyslné? :))

Spvrivs
02. 07. 2002
Dát tip
Ženy vždycky hrály ve společnosti role odlišné od rolí mužských. Proč? Protože mají (většinou) odlišné pracovní předpoklady (fyzické i psychické). Jakkoli se nám ale může zdát, že žena byla dřív držena zkrátka, vždycky byla pro muže něčím velkým, něčím, o co stojí za to bojovat a co si zaslouží ty největší oběti. V minulém století si ale pár jedinek (femininum od jedince) postesklo, že nemůžou být jako jejich protějšci. Nevím, co tyto dámy k jejich postojům vedlo, ale pravděpodobně ne Duch Svatý. Ženy jsou od přírody ctižádostivější a více karieristicky založené. Kam by to naše společnost ale asi dotáhla, kdyby byly vyhrály dívčí válku? Já říkám, že v nejlepším případě do háje. Nezpochybňuju schopnosti nevelké části jedinek (myslím mužské schopnosti), avšak intelektuální rozdíly mezi m. a ž. (nikoli kvant/litativní, ale strukturální) předurčují pro určité činnosti výhradně muže, pro určité výhradně ženy. Složila někdy ňáká ženská symfonii nebo operu? Ne. A nebylo to proto, že by neměly příležitost (nafrněné hraběnky rokoka a klasicismu měly času i prostředků habaděj). Ani schopnost dobrého řízení dopravních prostředků není nemalé části žen dána. Naopak muži mnohdy nedokážou (nebo spíš nechcou) uvažovat tak prakticky jako manželka, takže domácnost je přesně práce pro ženskou ruku (a hlavu). Feministické hnutí vzniklo z obyčejné ctižádosti, chamtivosti a vypočítavosti, které jsou ženám vrozené, ve spojení s nedostatkem (křesťanské) pokory, která chyběla už tzv. osvícencům (i když z náboženského hlediska směřovali spíš do tmy). Tradiční usměrnění ženských aktivit do oblasti péče o rodinu a domácnost tedy byly (někde ještě jsou, Allahu Akbar) nejen praktickou formou dělby práce, ale také důmyslně zvládnutým zdrojem pokroku a dobrého rozvoje lidské společnosti. Samozřejmě nezpochybňuju ničí práva, všichni jsme lidi a jsme si rovni. Musíme ale brat v úvahu skutečnost, že jsme dvě různá pohlaví - biologicky i psychologicky uzpůsobená pro efektivní reprodukci. Žena je poklad, feminismus pranýřuju!

farokh
02. 07. 2002
Dát tip
Armand: Kompromis- výhodu jak pro koho. Ale jinak kámo, jak jsi to myslel s tou chytrostí? To jako že ženy jsou chytřejší než muži? Kdes to vzal? Jestli máš nějakej zdroj, sem s ním, jinak je to jen tvá domněnka. já nejsem šovinista, asi sis pořádně nepřečetl, co jsem psal, ale s tím podmaněním....to přece musíš uznat ne? Jak mi jinak vysvětlíš, že asi tak dva tisíce let byla žena pro muže o něco málo víc než kusem hadru? A co s tím asi měla dělat? chytrostí ho obelstít? To asi ne, prostě na o neměla a víš co? SÍLU!!! Ta je hlavní kamaráde. Takže ať se ptám jak se ptám, byl to chlap, kdo ženu pozdvihl - a to po všech stránkách. Tím, že chlapi ženám velkoryse ustupovali, ty se zdokonalily. A je to jen dobře a já s tím plně souhlasím, tohle není žádná óda na chlapi! Jenže já už nežiju ve středověku, a proto je pro mě žena normální člověk, kterej je podle svých schopností leckdy na daleko vyšší úrovni než já...

Cavalera
01. 07. 2002
Dát tip
Na hromadných noclehárnách mám rád taky radši chlapi bez erekce:-))))

Pepo
01. 07. 2002
Dát tip
Ako každé hnutie, môže byť prínosom ale i "nánosom...". :o) Ale naozaj, myslím, že dosť toho dosiahli.

papouch
01. 07. 2002
Dát tip
pokud mi feministka usmaží řízek, tak ji mám rád :-)

Merle
01. 07. 2002
Dát tip
myslím, že ještě mají svůj účel, a že ještě můžou napomoct změnám k dobrýmu

Bix
01. 07. 2002
Dát tip
Rekvizitár: avízo

Cyndi
01. 07. 2002
Dát tip
alealeale... :-))))

Armand
01. 07. 2002
Dát tip
mám dojem rebecco že tady je diskuze prakticky marná... protože si troufnu říct, že feminismu tu nerozumí skoro nikdo (nebo vůbec nikdo) Všechno jsou to jen výkřiky bez znalosti souvislostí, a většinou se to opírá o "jedna paní povídala" důkazy. já jsem se vyjádřil snad dostatečně v mezích možností a vůle své pod tím dílkem jak jsme diskutovali my dva.

papouch
01. 07. 2002
Dát tip
hele - a může bejt chlap feminista? :-)) A jsou na světě i maskulinisti? A maskulinistky? :-)))

Prokletí
01. 07. 2002
Dát tip
Liuedi, na co si hrát, stejně je tenhle svět tak silně matriarcháolní, až to bolí ;o)))))))))))) Vaúúú, aúúúú ;o) m.

Kastel
01. 07. 2002
Dát tip
Pepo: a čeho chtějí dosáhnout ?

Prokletí
01. 07. 2002
Dát tip
Co takhle přejmenovat toto na Femin fenoménistek? ;o))))) m.

farokh
01. 07. 2002
Dát tip
Armand a rebecca 13: Hele lidi, a vy tomu rozumíte?Já jen v těch mezích, že jsem absolvoval seminář Gender studies a znalost více faktů mi spíš vnesla do hlavy zmatek, který tam dříve nebyl (aspoň ne v takový míře). Takže jestli vy dva jste odborníci a máte načtený stohy literatury (což je nutný!), vyjádřete se v podobném duchu a obohaťte nás laiky. Díky. papouch: Tak o tomhle jsem už taky přemýšlel:-)Vlastně jo, říká se jim, myslím, šovinisti ne?

Kastel
01. 07. 2002
Dát tip
Nerozumím a nevím jestli chci -" jistá nespravedlnost" (zde je snad původ feminismu ?) se děje každé skupině (ať už podle pohlaví, podle věku, podle barvy pleti, podle rasy, podle zájmů ....) dle jejího úhlu pohledu (často i objektivně). Ne určitě nejsem a nebudu feminista - nechci ženám upírat jejich práva ve smyslu např. stejných platů za stejnou práci (řeší ale někdo, že mladí lidé lidé berou obecně ještě méně - mnohdy za více práce než zasloužilí pracovníci ve stejných pozicích?), ale biologicky je dáno v naší skupině savců pohlavím jisté předurčení (stejně jako u jiných živočisných druhů) a za to já osobně jít nehodlám - podotýkám, že se jedná pouze o můj názor a nehodlám nikoho přesvědčovat, že mám pravdu, protože pravda.... ?

farokh
01. 07. 2002
Dát tip
Kastel: To se mi líbí. Já jsem se sám sebe ptal (čistě teoreticky, ne že bych byl zastáncem tý myšlenky), co kdybysme si my, chlapi,prostě ženský podmanili silou a nepřiznali jim vůbec nic? Co nám vlastně brání? Zřejmě morálka, ale ta se budovala po staletí (znáte asi středověk že). Ženám se jejich post nelíbil, ale těžko s tím mohly něco dělat, zvlášť když si ani nedovedly!!! představit (jako třeba televizi nebo kondom), že by to mohlo taky vypadat jinak. Takže to byli muži, kteří je nechali vystoupat téměř na jejich úroveň. Biologické rozdíly a tedy tuto výhodu mužů asi nesmažeme nikdy.... P.S.: Nejsem zastáncem této myšlenky, tedy podmanit si ženy jako před staletími.

Kastel
30. 06. 2002
Dát tip
Skrývání se za jakékoliv hnutí (feminismus nevyjímaje) může mít příčinu v nedostatečnosti jedince.

Krel
29. 06. 2002
Dát tip
Eéééé:-))))

feministka
29. 06. 2002
Dát tip
S erekcí na mě nechoďte! Na tu nejsou feministky zvědavé, vy rádobysamci. :))

farokh
29. 06. 2002
Dát tip
Kidousek: Tak to se hluboce pleteš kamaráde, právě dneska jsou jejich formace v rozkvětu a jejich síla neustále stoupá. Jestli chceš, přečti si něco z časopisu Aspekt. Je to sice slovensky, ale vůbec ne špatný čtení. Nejhorší na nich je, že jejich připomínky nejsou ani zdaleka tak primitivní, jak by si mohl člověk myslet. Jdou hodně hluboko do lidskýho vědomí a svědomí.....nejdou prostě jen tak odsoudit. Díky za vaše připomínky

JosefTupý
29. 06. 2002
Dát tip
feministky jsou krávy stejně jako šovinisti prasata.

Prokletí
29. 06. 2002
Dát tip
feministky snad raději chlapy bez erekce? ;o)))))))) m.

Feministky jsou ve většině případů zapšklé, zakomplexované báby, kterým vadí, že je nikdo neobtěžuje. Ano, souhlasím s tím, že jsou v některých případech ženy svým způsobem diskriminovány, ale nikdy ne proto, že mají ňadra. Mám tím na mysli situace jako shánění zaměstnání s dítětem apod. Jenže - lze se zaměstnavateli divit, že nechce dát práci ženě s malými dětmi, když se obecně ví, že jsou děti často nemocné a žena s nimi musí zůstat doma a je tudíž pro zaměstnavatele hrubě neefektivní? V ostatních případech se o diskriminaci mluvit nedá. Pokud si některý muž myslí o některé konkrétní ženě, že je slepice, asi k tomu má nějaký důvod. Myslí-li si to o všech ženách globálně, je stejný hlupák jako žena, která se domnívá, že všichni muži jsou opilci a fanoušci kolektivních sportů. Asi tak nějak... ve zkratce. .o)

Kidousek
28. 06. 2002
Dát tip
Myslim ze to hnuti ma pomalu odzvoneno mozna tak na prelomu 19 a 20.stoleti, ale dnes?

Knihovník
28. 06. 2002
Dát tip
Pokud skutečně existuje diskriminace žen, pak mají feministky uplatnění, ovšem nesmí se zacházet do extrémů - něco málo projevů co jsem slyšel od Fem. Org. 8.března mě utvrdilo v tom, že feministky mají pravdu, ale ne ve všem a ne všechny jejich návrhy jak situaci řešit jsou ideální. Z mála informací co mám si myslím, že feministky zde mají stále své místo, ale měly by víc promyslet své námitky.

Cavalera
28. 06. 2002
Dát tip
Jsem zapšklá feministka a chlap mi smí do postele max. 5x týdně! a víc ani fik ...

Prokletí
28. 06. 2002
Dát tip
Jsem feminista! Stop mužům!!! Jsem pro pouze žesnkou společnost rozmnožující se pučením ;o)))))))))))) Chechechéééééé ;o))))))))) m.

feministka
28. 06. 2002
Dát tip
áááááááááááááááááááááááááááááááááááá!!!! (hystericky ječím)

feministka
28. 06. 2002
Dát tip
a ještě žlutě" ííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí!!!!!

Prokletí
28. 06. 2002
Dát tip
femí, na to je nejlepší panák a nohy do tepla ;o)))))))) m.

Cavalera
28. 06. 2002
Dát tip
Na hysterii je nejlepaí studená sprcha a froté ru ník .... nebo je to na erekci? ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru