Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NEGATIVNÍ

Výběr: Lyryk, Print
15. 07. 2002
14
0
3012
Autor
Kombajn

ja nevim, fakt uz nevim co do prologu :)

Ty neznáš ten pocit.

Nebloudíš ulicemi s pocitem samoty.

Nedíváš se dolů z balkónu a nepočítáš šance.

Zemřu nebo zůstanu na vozíku?

Ty nepláčeš ani občas do polštáře

a nebojíš se mi stisknout ruku.

Ty nechodíš v oblacích

a nebojíš se lidí na ulici.

Nemávneš rukou nad rozlitým mlékem.

A raděj nechceš vědět, co si o tobě jiní myslí.

Tobě nekrvácí duše.

 

Mě ano...


nin
23. 07. 2002
Dát tip
rebe, já VÍM, pro mě osobně bejvaj nejhorší stavy nejlepší inspirace, ale je fakt, že když je to MOC osobní, MOC hluboký, taky to člověka svazuje...

Lyryk
20. 07. 2002
Dát tip
někteří kritici jsou k nevlastním citům podezřívavější než ke svým .-)))

Kombajn
20. 07. 2002
Dát tip
armand: promin a dekuji, trochu jsem ujel, ovsem ten clovek fakt vubec nic na ty basni nepochopil. vzal tu basen a precetl si ji jako clanek v novinach a vytahnul ty nejmene dulezity veci... ziram

Kombajn
19. 07. 2002
Dát tip
rebecca13: nevadi, dekuji

Carodej
19. 07. 2002
Dát tip
Je to perfektní, ať se v tom rýpe který chce ňouma.*

Armand
19. 07. 2002
Dát tip
ten Armand - tu bránil tebe a tvou báseň Kombajne :).. nikoliv vytvářel chat... nebo máš pocit, že jsem si tu s bogartem vyprávěl o poslední módě a pěknejch sukních? Pokud ti to vadilo, měls mi (nám) to říct. Budu opatrnější příště. :)

nin
19. 07. 2002
Dát tip
já si připadám trochu mimo, když tak čtu, jak to není jasný, já těm veršům, o kterých Bogart polemizuje, rozumím, jakože se díváš z vejšky a chceš skočit, akorát se bojíš, že se ti nepovede se zabít a skončíš na vozejku... myslim, že to neni zas TAK bolestínský, že by se to dalo nazvat strach o vlastní zdraví :) myslimže tam, kde jsou tyhle pocity skutečný, je to téma hodný hlubšího vyjádření - krvácející duše je hodně otřepanej obrat! (a je tam víc takovejch)

Kombajn
17. 07. 2002
Dát tip
;) obavam se ze me a mne je geneticka chyba, skoro pokazde to dam naopak nez to ma byt.

bogart
17. 07. 2002
Dát tip
Ach jo - jestli jsem se tě dotkl, tak asi mám pravdu - ne? Protože jestliže tam nejsou ony citečky, tak proč reaguješ jak reaguješ. Jasně - taky nemám rád, když dostanu sprda, ale občas si jej zasloužím. A durdit se, no nevím, jestli na správném místě. Uznávám - těžko to překousnout. jo - čet jsem to teď ještě jednou - a fakt tam vytýkáš lidem (někomu) neschopnost cítit se zle z možnosti, že nedejbože zemřeš nebo skončíš na vozíku,... to je ta trapárna, kterou kritizuju. Prosím neber to jako urážku.

Armand
17. 07. 2002
Dát tip
bogart: máš VELKÉ mezery ve své polemice -¨"a fakt tam vytýkáš lidem (někomu) neschopnost cítit se zle z možnosti, že nedejbože zemřeš nebo skončíš na vozíku,..." To ses opravdu netrefil. A nebuď pokrytec: "to je ta trapárna, kterou kritizuju. Prosím neber to jako urážku" To je jako říct: "si úplný hovado, ale neber si to osobně" bogarte, bogarte... :)

bogart
17. 07. 2002
Dát tip
no nic, tak to pojďme probrat :-) netrefil jsem se? Tak o čem je tohle - komu to kdo říká, když to není výtka všem_kteří_tak_necítí? "Nedíváš se dolů z balkónu a nepočítáš šance. Zemřu nebo zůstanu na vozíku?" kontext je jasný. Jestli by mi neměl být jasný a já semýlím, platí má výtka zmatečnosti textu. Klidně mi vysvětli, kde se mýlím.

bogart
17. 07. 2002
Dát tip
"A raděj nechceš vědět, co si o tobě jiní myslí." tohle jje v té souvislosti taky dobrý humor. (teď už k reakcím autora)

Armand
17. 07. 2002
Dát tip
bogart: výkladů může být mnoho, ale všechny vedou k té pointě na konci. Ta báseň má pár nešťastných momentů, kdy je vztahována na autora ("a nebojíš se mi stisknout ruku." - zde řekl bych je výčitka úmlně mimo a nechápu autora), ale jinak je to pro mě! celé (zjednodušeně) ve smyslu: "nezajímáš se o nic kromě sebe, všechno kolem je ti ukradené, ale mě ne, mě krvácí duše" Je to podle mého "stížnost" na necitelnost. Ale můžu se mýlit, protože v některých místech je stížnost postavená na hlavu a naopak zdá se mi, co je považováno za špatnost je pro mě ctností.. jenže viz můj příspěvek nad reakcí na tvou kritiku, já se spíš ztotožňuju s tím komu je spíláno. :)) Nicméně duše mi krvácí taky.... (když ji pořežu) :) Tvůj omyl bogarte je v tom, že autor to NEvztahuje na sebe (což mu podsouváš).. o tom mluví poslední verš: "mě ano" .....no ale, co já vím :)))

bogart
17. 07. 2002
Dát tip
che - mají-li lidé krvácet z duše díky svým obavám o život nebo o zdraví (je-li jejich ostatní citlivost postavena na tu samou úroveň), A BYT timto zpusobem citlivi, aby se priblizili etickemu idealu autora, pak tento ideal nestoji za moc - to jsem chtel rici. Jsou přeci mnohem důležitější věci než vlastní život a zdraví, ne? Jestliže pro autora ne, jak se zdá, nediv se, že mi skrze tu báseň připadá směšný.

Armand
17. 07. 2002
Dát tip
bogart: proč si to ale nenapsal hned? Dostáváš se dost krkolomně a zdlouhavě k podstatě věci :)) Teď ale... souhlas ...

Armand
17. 07. 2002
Dát tip
bogart: já jsem svůj tip ale vztáhnul k těm pozitivním částem (pro mě) v té básni.

reya
17. 07. 2002
Dát tip
armand :), nevedela som ako to povedat, ale ty si trafil presne: "si úplný hovado, ale neber si to osobně" bogarte, bogarte... :) mozes pisat krasne basne, mozes kritizovat opravnene, ale ten styl, ta snaha vnucovat vlastnu filozofiu, mi pride akoby si mal niaky problem, co je skoda, talent urcite mas. t*

bogart
17. 07. 2002
Dát tip
Armande: já nechtěl vysvětlit tu jasnou věc :-) To Reya: Buď konkrétnější ke mě do zpráv, pls. Nějaký případ "nucení filozofie" by mě zajímal. komu co nutím?

Armand
17. 07. 2002
Dát tip
bogart: co je to za další manévr? "já nechtěl vysvětlit tu jasnou věc" Tys tu jasnou věc neměl až tak jasnou. Z toho cos psal je to víc než patrné. Nechme toho .. jsem rád, že jsem tě nakonec pochopil. ("A BYT timto zpusobem citlivi, aby se priblizili etickemu idealu autora, pak tento ideal nestoji za moc - to jsem chtel rici. ") To stačilo napsat tohle a mohl sis odpustit ten hnůj kolem. Nepřesvědčuj mě, že to byla jasná věc. Pokud byla, měls´ ji jasně vysvětlit a mohli jsme si ušetřit čas i místo, protože v tom se shodneme.

Quanti
17. 07. 2002
Dát tip
mně duše nekrvácí, já z ní tu krev ždímu a utírám ti slzy... mně duše nekrvácí, jenom se v krvi topí a hledá lano, z lodě, která není, v krvi, která není... zachrání ji někdo, i když ta krev na něj bude stříkat?

Kombajn
17. 07. 2002
Dát tip
bogart a armand: nedelejte si tu z toho chat. bogard: o cem to proboha placas? vubec ale opravdu VUBEC jsi to nepochopil, ta basen neni o sebelitosti, ta basen neni o zdravi... ta basen je o tom, ze jsme rozdilni. zkus nekdy hledat mezi slovy, o tom je psani takovych veci. je mi te opravdu lito.

Dabi
16. 07. 2002
Dát tip
...můj upřímný t*

zip
16. 07. 2002
Dát tip
ty dětinské vety sis tam pribasnil sam... :]]]

Kombajn
16. 07. 2002
Dát tip
zip: ano, pripadalo mi jeho vyjadrovani detinske... tajta: tohle jsem jako jednu z mala basni nesmeroval k nikomu konkretnimu. a nechod na me s vetama ze me znas vic nez myslim, protoze jsem strasne paranoidni :)

Kombajn
16. 07. 2002
Dát tip
zip: ano, pripadalo mi jeho vyjadrovani detinske... tajta: tohle jsem jako jednu z mala basni nesmeroval k nikomu konkretnimu. a nechod na me s vetama ze me znas vic nez myslim, protoze jsem strasne paranoidni :)

Print
15. 07. 2002
Dát tip
Mně taky... *!

Armand
15. 07. 2002
Dát tip
*

bogart
15. 07. 2002
Dát tip
tož jestli ti krvácí duše nad tím, až jednou umřeš nebo co kdyby se ti chudáčku nedejbože cokoli stalo, tak to za moc nestojí, ta duše. Tento nízký strach, ach, pitomoučké citečky.

bogart
15. 07. 2002
Dát tip
kurňa - čtu to znovu a není mi jasné kdo to říká - jestli to říká básník - jestli si tam takto stěžuje tak platí má předchozí výtka. Jestli ne, pak vytýkám nejasnost - to to v tom kurňa musím hledat lupou, když jde stejně o prkotiny - proč bych to měl hledat lupou (koho to je výpověď a její přesný ¨význam)!!!

Ludvoděj
15. 07. 2002
Dát tip
bodard: mě by spíš zajímalo komu to říká:))....komu nekrvácí duše, kdo nezná ten pocit??:)

Kombajn
15. 07. 2002
Dát tip
bogart: jeden clovek (uz nevim kdo) jednou rekl nebo napsal: nesnasim kdyz mi lide rikaji, ze basen nepochopili, nebo kdyz mi reknou ze ji pochopili na 100 procent. s tim se ztotoznuju a odmitam delat vyklady ke svym basnim.

Armand
15. 07. 2002
Dát tip
no říká to mě evidentně.. až na to že v oblacích mám hlavu pořád, občas se nějakejch lidí bojím, ale jinak to ostatní na mě sedí. Duše mi krvácí jen když ji pořežu :) Má smůlu že miluju krev. :) (ta poslední věta zní jako citát z Book of Nod) :)))))

bogart
15. 07. 2002
Dát tip
hm.. a co komentovat výtky místo těch výkladů.? Jistě´s to myslel geniálně - s tím mám přistupovat k tvým dílům? to je klasická výmluva - o tom - nebudu vysvětlovat básně, na kterou v této IMHO nemáš.

zip
15. 07. 2002
Dát tip
dětsky naivní básnička, navíc značně zmatená. kombajne, ty si bojíš stisknout ruku? no potěš teda.

Danny
15. 07. 2002
Dát tip
viz Print *!

Kombajn
15. 07. 2002
Dát tip
bogart: no nevim co bych komentoval na detinskych vetach pitomoucke citecky. navic pokud me nekdo oslovuje chudacku, aniz by me znal osobne, pomyslim si o nem svoje... bogarte

Tajta
15. 07. 2002
Dát tip
Jenom do něj Kombajne. Ja te znam, mozna vic nez si myslis. Snad tusim, ke komu se v basni obracis, ale zkusil jsi to te osobe rict primo? Promin, jestli se stouram v necem, po cem mi nic neni, ale nemohla jsem si pomoct. *!*

Astalavista
15. 07. 2002
Dát tip
Mě to svým způsobem zaujalo, výtky nemám:)*

Sabinka
15. 07. 2002
Dát tip
hmmmm .o) *t

Lyryk
15. 07. 2002
Dát tip
netřeba tě hájit Kombi .-)

LaMouette
15. 07. 2002
Dát tip
znám.. opravdu.. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru