Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vesmírná ekvilibristika

23. 07. 2002
7
0
3510
Autor
Toxman

Znáte Mel ? Tak pro ni jsem napsal tuhle básničku. A samozřejmě ne jen pro ni, ale pro všechny, které/kteří o to stojí... :-)

Vesmírná ekvilibristika (uspávanka)


V oknech už se rozžíhají svíčky
lampáři mámí světlo z lamp.
Děti si ještě chvíli hrají s víčky,
na kraji savany a pamp


se procházejí antilopy
i holka, která má dva copy
a v očích čerty s andělíčky.
*


Pod kopyty jiskří chodníky.
S rachotem vozy v dálce -
                             - mizí...
Podoben je stín - asi cizí,
průsvitné můry třepotalce.


Tím ustal shon dne veliký.
To oblohy je jistě vina,
krajkově bílá mlhovina
si rozpustila culíky.
*


Když soumrak padá volným pádem
na ploty, střechy, ulice,
lampy v šeru hasnou ladem,
světla dost je z Měsíce.


Pak otevírá náruč noc
a marně voláš na pomoc,
hvězdy co září nejvíce.
*


Když soumrak padá, padá na zem
do stínů i zákoutí,
slunce jde spát a v tmě rázem
všechny krásy zavřou Ti


dveře, které v nočním tiku
tichou  ekvilibristiku
z pantů snadno vykroutí.
*


Cítíš sladké kouzlo šera... ?
V půlnoci se lehce ztratí
kousek zítřka, kousek včera,
když jde znaven dnešek spáti.


Tak už sfoukni lucerničku,
svatojánku z večerníčku,
ať sen slétne bez závrati.
*


Toxman
22. 12. 2004
Dát tip
pK: No když ne za pozdní příchod, tak pak už zbývá jen "zapomenutý" úkol anebo "nevhodné" chování. V každém případě 100x opiš: Mám se ve škole chovat způsobně a vždy včas odevzdávat zadané úkoly :o)

stejně nechali:o) jenže na zapozdní příchod:o) no páni!

oh:o)) nejenom dílo:o)

Toxman
20. 12. 2004
Dát tip
No ano... balvičtýýý ty já lád ;o) P.S.: Proč zrovna pouštní ;o) ?

proč Tox? :o)

Toxman
20. 12. 2004
Dát tip
Copak se Ti "jedový mužík" nelíbí ? ;o) No dobrá... tak 1:1 no :)

A Tobě se nelíbí pouštní? :op :o) Soupeřit nebudem:o)

Toxman
20. 12. 2004
Dát tip
Nikoliv - právě naopak :) - pouštní je totiž moc príma, proto se ptám :))

Tak to jsem ráda a překlad se mi taky líbí, ptž jsem to překládala nějak jinak, nějak špatně. Btw. moje věci radši nečti:o) Je to úplně něco jiného, ale děkuju za pozornost:o)

Toxman
20. 12. 2004
Dát tip
P_K: Opravdu něco jiného... občas malá změna snad neuškodí :)

No nevím ,dávala bych si na to pozor:o))

Toxman
20. 12. 2004
Dát tip
PK: Hu... eště žiju nebotoužsemnušwihlo ? :)

To poznáš, až to s Tebou sekne:o) Neboj... a líbí semi, jak ten nick pořád víc zkracuješ, jenom přemýšlím co bude po dalších třehc zprávách. Ou, mám pocit, že tahle debata nepatří sem, pod tohle dílo:o)

Toxman
20. 12. 2004
Dát tip
Pk: Ještě na pár příspěvků to vystačí ;) a jinak... kdo jiný, než autor by měl říkat, co pod dílo patří a co ne... a pokud tu těch zpráv nebude asi tak kvadrilion, tak mi to ani moc nevadí :)

No vypadá to, že ne, protože letím na hodinu,a le ještě se někdy vrátím, souhlas? :o) Nashle a dík za čtení.

Toxman
20. 12. 2004
Dát tip
pk: Jůůů Ty umíš lítat... Letající Čestmír, Saxána nebo létající mluvící osel, to už tu bylo, ale lítací kočka, to je novinka ;) Jo, upaluj, ať Tě nenechají poškole za pozdní příchod ! ;o)

Toxman
20. 11. 2003
Dát tip
Teď nevím - jsem ňák na pochybách mám poslat vzdušný polibek ? Leč zavalen jsa v věčných chybách posílám pouze "bianco šek". :)

guy
19. 11. 2003
Dát tip
S pusou dopis jak cenné psaní poslat máš právě za lubem? Já bych ho radši bez váhání poštovním poslal holubem!

guy
19. 11. 2003
Dát tip
I s ptákama poštovníma může to být celkem príma Z tvojí pusy rebecco bude celý naměko :-))

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
hezký:) i všude kolem guyi, proč jsi nedal avi??? oplatím:))

Toxman
14. 11. 2003
Dát tip
S poštou mám též své zkušenosti mohl by přijít zmuchlaný - - dopis ten - možná víc, než dosti, i znečitelněn, prolhaný. Teď jak jej poslat nevím ani ?! Rač zkusím napsat cenném psaní. :)

Toxman
13. 11. 2003
Dát tip
Však samozřejmě, zajisté ! Máš-li fax - pusa na místě. No a když nemáš - nevadí, na poště rádi poradí. Já totiž všeho schopný jsem, tak pošlu pusu dopisem. :o))

Toxman
12. 11. 2003
Dát tip
:o)) Jo přesně to tam chybělo ;-)

guy
12. 11. 2003
Dát tip
snad pochopí ty jiné ženy že jsou ty pusy zaslouženy

guy
11. 11. 2003
Dát tip
v ponoukání k flirtování nám pavoučí sítě brání můžem vypít dvacet deci vždy sou to jen z netu kecy :-))

Toxman
11. 11. 2003
Dát tip
O těch sítích věru víme na tom jistě nezměníme mnoho. Řešení znám, tak jsem v poho... Pošlu pusu faxem :o))

Toxman
10. 11. 2003
Dát tip
Možná to tak někdo vidí, možná na to někdo dá. Ale ten co šidí lidi obvinění nepodá. :o)

guy
10. 10. 2003
Dát tip
To reb13: jo - ten poslední verš platí - zatím se sice týká jenom jednoho kolena, ale to druhý se určitě taky dočká :-)))

Toxman
10. 10. 2003
Dát tip
Přidávat se není radno pokud je řeč o revma léčit věru není snadno lék však jistě šelma má. Vstupenku si kupte lidi léčím všechny problémy ! Zde je ZOO, všichni vidí... k lvovi vlezte do klece a pak rovnou do tlamy. Reklamace ? Žádné přece...! To on léčí, to né my. My žijeme z reklamy. :o)

guy
14. 02. 2003
Dát tip
Parádní ekvilibristika. I s Rebeccou v kritikách. ***

Toxman
11. 10. 2002
Dát tip
To mám teda vyhlídky (a to jsem se pouze ptal) z mé rumové besídky bych bez helmy dojel dál. Šelmy dráždit nechci vskutku, na to se mi nohy pletou. Je mi šoufl od žaludku, při mluvě rozvitou větou. Takže raděj "Tisíc hromů !", objednám si taxíka. Ten mě včas dopraví domů. (Mrznu a čas utíká...) :o)

Toxman
10. 10. 2002
Dát tip
rebecca13: Ale Ty nejsi asi želva ani trošku, že ne...(?) takže si budu muset krunýř půjčit od někoho jiného. Ach jo :o))

Toxman
19. 08. 2002
Dát tip
Díky Čolí... rád Tě po delší době zase vidím :o)

Čolito
05. 08. 2002
Dát tip
moc krásňoučký......líbí!!!***

Toxman
26. 07. 2002
Dát tip
Dabi: Škoda, že tu není vidět čas napsání... Doufám, že jsem Tě neuspal při práci ? :o)))

Dabi
26. 07. 2002
Dát tip
:o))) Tak skoukni moje kritiky, tam čas je:o)))) Pa pa

Toxman
26. 07. 2002
Dát tip
Jůůůva, takže fakt při práci... :o) Ale není to špatné si hodit po obědě takový menší šlofíček :o)))

Dabi
26. 07. 2002
Dát tip
:o)))))...Ty už jsi to v práci zkusil?:o))))

Toxman
26. 07. 2002
Dát tip
Ani ne... mi holky takové uspávanky nepíšou :o)))

Dabi
26. 07. 2002
Dát tip
Hmmm:o)

Dabi
25. 07. 2002
Dát tip
.....Chrrrrr....mňammm.....chrrrr....co?ehm...pardon, co jsem to... aha! Můj upřímný t*:o)

Wopi
23. 07. 2002
Dát tip
příjemná uspávanka... moc :)

Olina
23. 07. 2002
Dát tip
perfektní **

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru