Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Do žen a melounů…

Výběr: hermit
06. 08. 2002
16
0
3827
Autor
Petula

Do žen a melounů není vidět…

 

 

Dlažba sálá odpolední žár, listy šeříků malátně splývají z větví a uprášená tráva v parčíku na náměstí šedne pod náporem srpnového slunce. Pravá chvíle na koupaliště, noviny a rudě šťavnatý meloun ve stínu stromů.

 

Plavky, krém, deku, ručník, „lipšit“ – jak říká kolegyně lipsticku, brejle, mobil – zase bych ho málem zapomněla, drobné na Annonci a padám…

 

– Tak jakpak, paní Gio? Stále nic? Ale nic si z toho nedělejte, jsou to jen vobšourníci!

Hezkou ženskou by pomuchlovali a pryč… Tedy jako obvykle, že jo?

 

– …… Dobrý den… Ano.

 

– Tak tady je pondělní. To víte, středeční bude až dnes večer.

 

– Díky…

 

 

Někdy si říkám, jak to v tý Annonci dělají. Plný noviny inzerátů a… A nikdo je nečte. Vždyť to, sakra, není možný, aby si ten můj ještě niko nikdy nepřečet. No, kdoví, sama jsem ten svůj taky nikdy nenašla, ale když nekupuji každé číslo… Ty mrňavý písmenka mne nebaví číst. A taky je to hrozná nuda: „Zachovalý čtyřicátník hledá pro nedostatek jiné příležitosti hodnou mladou ženu mateřského typu bez závazků. Auto mám.“…

Ale stejně je mi divný, že někdo neodepíše alespoň ze zvědavosti. Nakonec zkouším zaujmout už i dost přímými výzvami: „Lesbická SŠ hledá kamaráda pro krátkodobý vztah…“ nebo „Štíhlá lesbička potřebuje jednorázově obdarovat…“ A stále NIC! Nikdy…!

 

Jednou jsem dokonce ve spěchu nechala ty kupónky v kavárně. Měla jsem pak nahnáno – a stejně nic.

 

 

Jo, zelenina!

 

– Dobrý den!

 

– Brej, co to bude?

 

– Nějakej menší meloun, ale pěkně vyzrálej. A moh byste mi ho, prosím, rozkrojit?

 

– Nemám nůž… My ale stejně nekrájíme, to byste musela někam do hypermarketu, co bych tady s tím pak dělal! To víte, všichni si jezděj nakoupit autama na a tady není žádnej kšeft. Tenhle nebo tenhle?

 

– Ty jsou strašně velký. Nemáte menší?

 

– … Chjo… Co tenhle? Ňákej těžkej. Bude asi hodně šťavnatej. Vemete si ho?

 

– Hmm, když není menší, tak mi ho dejte.

 

 

Taky jsem si mohla vzít síťovku. Ta zelinářská igelitka je děsná a ještě si mi potí ruka a řeže to… Už abych byla u vody.

 

 

No, nic moc, ta voda je jak kafe. Alespoň že je tu trocha toho stínu. Ale stejně se namažu. Aspoň, než pudu ke stánku.

 

– Dobrý den, prosím, neměl byste velkej nůž?

– Vy budete někoho vraždit, slečno?

– !?!?!

– … mladá paní…

– Ne, ale ráda bych si rozkrojila meloun.

– Melouny? Tak to sem přineste, já se vám na to mrknu.

– ……Děkuju, tak jo.

 

 

Blbec nadrženej. Všichni jsou stejný. Dokud hrajou prim, tak se cítí na koni. Když jim pak řekneš, že to CHCEŠ TY, tak zvadnou. Kašpaři.

 

 

– Takovej malinkej? Říkala jste meloun, tohle je tak jednička… Tak já ho vemu dozadu na prkýnko. Chcete na to talířek?

Sakra, teď z něj mohla bejt kaše. Do… No ženská, co jste do toho dala?

No podívejte se na to! Takováhle věcička v tom byla!

– Železná krabička?

– Jo – no, spíš nerezová, žejo. Dyť se leskne jak psí… To si ze mne děláte jako srandu, nebo co? Jak jste jí tam dostala? To je dobrej fór, dát to někomu a uvnitř by byl třeba rum…

– Já… Já to tak koupila. A myslíte, že vevnitř něco je?

Nojo, destička, něco tam píšou.

 

 

Vážená příjemkyně, na základě Vaší písemné žádosti jste byla v rámci našeho výzkumného programu vybrána do skupiny uchazeček o fyziologické anonymní oplodnění neregistrovanými dárci. Do 48 hodin po obdržení tohoto talonu se laskavě ohlaste na níže uvedené telefonní číslo. S pozdravem Agentura Prebetara – konsorcium pro výzkum a rozvoj humanoidních civilizací.

 

 

 


Alka
18. 12. 2003
Dát tip
Tak nevím, jak tomu mám rozumět. Buď je to tak zašifrované, že v tom nenajdu ani ťuk, nebo je mi to tak blízké, že mi to připadá jako pár hezky střižených záběrů ze života. Tak dumám, jestli by nebylo načase založit nějaký nový klubík. Má ho tu kdejaká menšina - křesťany počínaje až po loupače a pojídače strupů. Hmmm, asi ne, co?

Amanda
24. 09. 2002
Dát tip
No kdyz to byl ucel i kdyz ne splneny naplno tak je to fajn :-)) diky za odpoved :-))

Petula
23. 09. 2002
Dát tip
Amando... Děkuji... Ano, řeklas to hezky... Destička (plech), zvrat, změna atmosféry (do „placata“, do „zploštění“, na „studeno“...), divný zlom. Nojo. :o) (Ovšem... i toto byl účel, i když zdaleka ne všechno, co jsem čekala, že by mohlo přijít čtenáři na um, se mi povedlo. Život!) ░▒▓-_-▓▒░

Amanda
21. 09. 2002
Dát tip
Nevim no, ten zaver mi k tomu moc nesedi, prijde mi oproti "zivemu" stylu celku takovy, nevim jak to rict no "plechový"...

alina
07. 09. 2002
Dát tip
:o)))) dost dobrý, Petulíí

Deltex
22. 08. 2002
Dát tip
Tak ten závěr mě srazil do kolen... moc dobré! *!

nin
20. 08. 2002
Dát tip
mňo, taky mi to připadlo krapet tak jako Zlymu :-), nějak se mi nelíbil ten "vědecký nápis" :-)), ale ten nápad s krabičkou v melounu zase jo...

Regis
16. 08. 2002
Dát tip
nic ve zlem Petulo, jako triradkovy vtip by to nebylo spatne... Sarken

Petula
09. 08. 2002
Dát tip
Zly! Děkuji. řekl jsi to, Bobře... ;o) ///~_~\\\

aRmida
08. 08. 2002
Dát tip
jakože když se dá uměle oplodnit,tak se dá taky do melounu nacpat nerezová krabička? je to zajímavé, ale asi je těžké přijít na smysl bez komentáře. možná by skutečně pomohla malá změna... ale jinak se mi to líbí protože mi to připomíná některé mé myšlenkové postupy. po dlouhém váhání - tip

Zly
08. 08. 2002
Dát tip
Sedím si tak u monitoru. A hele, na Písmákovi dávají nějaký filmeček. Bezva. O čempak to je? Nějaká šmrncovní slečinka, pobíhající po koupališti kádruje nadržence hm hm.. to se kouknu. Tak se tak dívám a najednou prsk.. Sám od sebe mi přeskočil kanál na nějakou blbou sci-fi. Možná jsem mimoděk zmáčknul tlačítko. Na Nově dávají literární hrůzy :-)))

Petula
08. 08. 2002
Dát tip
aRmida, Zly Jak uvedeno výše, v textu sice jsou všechny informace k tomu, aby si laskavý čtenář doplnil, že se zde ufouni nekonají (i když i to je jedním z „možných vysvětlení“), ale nějak jsem je asi nepodala správně - aby budily zájem o využití. Také jsem laskavého čtenáře nenavnadila k tomu, aby hledal i jiné, než nova-sci-fi vysvětlení. Prostě řešení je několik a (nejméně) jedno je zcela dle zákonů logiky i fyzikálních poznání z 19. století... Snad příště...
Děkuji za odezvu! ░▒▓-_-▓▒░

Zly
08. 08. 2002
Dát tip
Jesem hroznýš zlá, nepřející, to je jasné :-)) Ale mi fakt "Konsorcium pro výzkum a rozvoj humanoidních civilizací" (zcela podle zákonů logiky i fyzikálních poznání) přijde jako termín z oblasti futurologie. (Asi bych neměl pořád čumět na Star Trek) (Ale Sedmá má své nepopiratelné kvality :-)))

Petula
08. 08. 2002
Dát tip
Zly, jistě, jenže tento „vědecký“ nápis může napsat nejen ředitel této sci-fi–libé organizace, ale třeba i nějakej Franta či Honza... Naprostí nescifisti... Stačí jim, aby se dozvěděli, co potřebují... ░▒▓-_-▓▒░

aRmida
08. 08. 2002
Dát tip
...tak nevim...asi bych nad tím neměl přemýšlet

Zly
08. 08. 2002
Dát tip
Hele, piš. Nedohaduj se. Nemalicherni, please. Je to přeci jedno. V dobré víře Ti věnuji názor jakožto kolegy (pochopitelně deformovaný mou představou o syžetu, uvedení do příběhu, gradaci a pointě). Buď to vezmeš a nebo ne. Bavím se přeci o textu a protože u Tebe očekávám, že Tvé psaní není jen nějaká přitroublá forma autoterapie, ale vážně míněný záměr, je nasnadně, že když tam najdu něco, co mi neladí, nebo přijde jakože ne, řeknu to. Výsledkem by mohlo být: nenašli to tam.. řekla jsem to tedy dobře? Ahoj/ rád si přečtu další vjecy

AHED
07. 08. 2002
Dát tip
Petula: Já myslím, že to moje poslední slovo vyjadřuje vše.

Petula
07. 08. 2002
Dát tip
Aha... Moudrou hlavou moudře kývá... ///~_~\\\

idle
07. 08. 2002
Dát tip
prislo mi to takovy useknuty... ale jinak fajn...

Albireo
07. 08. 2002
Dát tip
Pointa je nečekaná a slabší, ale jinak to vidím na tip. Zkrátka mám jiný vkus než AHED.

Cyndi
07. 08. 2002
Dát tip
..........................***

Wopi
07. 08. 2002
Dát tip
zvláštní... dužina ještě není úplně dozrálá a tuatam se připlete jadérko, ale rozhodně osvěžilo a přidám další tip

Josefk
06. 08. 2002
Dát tip
taky líbí :-)

unseen
06. 08. 2002
Dát tip
*

AHED
06. 08. 2002
Dát tip
Jana, Josefk, unseen a spol: Četli jste to vůbec nebo potřebujete pár kritki, abyste sem mohli přidat nějakej svůj blábol??? Hrůza....

jazz
06. 08. 2002
Dát tip
Petulo fakt dobrý....zpříjemnilo mi to začátek pracovní doby...díky.

Armand
06. 08. 2002
Dát tip
* :-)

hermit
06. 08. 2002
Dát tip
pointa mi přišla trochu slabší a samoúčelná ,ale zato všechno předtím je bravurní... pochoutka! t v

Pepo
06. 08. 2002
Dát tip
Pekne.

Regis
06. 08. 2002
Dát tip
eh? viz AHED...

Papulipida
06. 08. 2002
Dát tip
Mě se to líbí!!! Závěr pěkně nečekanej. Vyvolá úsměv. Jo! tip

Petula
06. 08. 2002
Dát tip
AHED... Prosím, můžeš více rozebrat...? No, dle reakcí vidím, že ne vše, co člověk zamýšlí, se povede, že... :o) Prostě ta „pointa“ je (měla) být taková úmyslně a v textu je (mělo) být její rozluštění, které to staví (mělo by) do normálního non-scifisticko-báchorečného světla. Tedy: Vysvětlení je (mělo být) prosté, milý Watsone... Jenže to nezafungovalo, vina je evidentně na mé straně... Dobře, zatím nechám tak a popřemýšlím. Změna / pokračování? Snad v září 2002??? ;o)
Děkuji za kritiky. |||-_-|||

Davidek
06. 08. 2002
Dát tip
COOOOOOOOOOooollll!! *T*

Carodej
05. 08. 2002
Dát tip
He? Petulo, tak teď ti nevím. Celou dobu přemýšlím pomalu o výběru, jak to skvěle psaný a už se těším na pointu a ta mne zaskočila takovým stylem, že .... nevím. Tak nějak jsem tohle nečekal a jsem celej rozpačitej čaroděj....

Petula
05. 08. 2002
Dát tip
Nojo, no... Tak to má být... :o) ░▒▓-_-▓▒░ A díky za kritiku! :o)

Petula
05. 08. 2002
Dát tip
Jo, čaroději, a zkus bádat... ;o) Třeba na něco... |||~_~||| Pet...

Dabi
05. 08. 2002
Dát tip
:o)) Pěkné:o) Můj upřímný t*

Helča
05. 08. 2002
Dát tip
já nevím, asi dneska nemám náladu, přišlo mi to tokové nijaké. Ale záver mě pobavil :)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru