Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

EVAKUACE!!!

Výběr: Lyryk
13. 08. 2002
17
0
2638
Autor
gd

Lidem dobré vůle (a suchých nohou).

Dnes ráno mě probudilo rázné bouchání na dveře. Líně jsem se převalil v posteli a podíval se na budík - bylo 8:15... Měl bych vstávat do práce, ale snad není šéf takovej blázen, aby mě chodil budit.

   "Dobrý den, policie."

   Pán za dveřmi nebyl šéf. Šéf velice dbá na svůj uhlazený zevnějšek, nosí černé, pečlivě nakrémované boty, černé kalhoty z kvalitního materiálu, barevnou košili a výstřední kravatu. Prototyp úspěšného muže v nejlepších letech.

   Černá kombinéza s fosforově žlutými pruhy a nápisem "POLICIE" by rozhodně jeho představy o reprezentativním, a přesto nápaditém business oblečení nenaplňovala. Polkl jsem tedy tradiční výmluvu o příliš tvrdém spánku, jež se mi drala na rty, a zeptal se fosforeskujícího policisty, co že ho přivádí k našim dveřím.

   "Evakuujeme váš dům," podařilo se fyzicky zdatnému, nicméně nebystře vyhlížejícímu příslušníkovi správně vyskloňovat obtížné sloveso. "V devět to tady bude uzavřený, a tak si vezměte nejnutnější věci a okamžitě opusťte objekt."

   Poděkovat jsem policejní bludičce a vrátil se do objektu. Přítelkyně se bezostyšně rozvalovala v posteli a připravovala se na tradiční ranní program - sledovat druhého člověka, jak odchází do práce, patří mezi její největší potěšení.

   "Jsme evakuovaný," přesmykl jsem jedinou větou potěšení z její strany postele na mou. "Takže se oblíkni a padáme."

   Chvíli jí trvalo, než pochopila že nežertuji, nakonec ji přesvědčilo dupání, které se ozývalo na chodbách. Světlíkem se nesl nářek dětí a sousedek vybavujících si gestapácké razie po atentátu na Heydricha, a tak opravdu musely jít žerty stranou. Sbalili jsme plyšového medvěda, nafukovací sekeru, náhradní ponožky a vyrazili vstříc exilu v promočených libeňských ulicích.

   Chtěl jsem ještě zachránit sbírku pornografických časopisů, ale nakonec jsem byl nucen ponechat padesátikilovou bednu svému osudu. Život je někdy krutý.

   "A kdy se budeme moci vrátit?" zeptal jsem se policejního přízraku, který světélkoval u domovních dveří. Jen pokrčil rameny, ale to gesto bylo výmluvnější než čtvrthodinový projev. Vyšli jsme na ulici, kde drobounce pršelo, tak dlobounce, že se zdála nějaká potopa nereálná.

   Ty jemné kapičky dopadaly na naše skloněné hlavy, cuchaly se medvědovi do plyšové srsti - bylo toho na nás nějak moc. Posadili jsme se všichni tři na lavičku naproti našemu domu a bezmocně jsme pozorovali důchodkyně, jak vynášejí batohy s konzervami a přikrývky na ulici. Válka je naučila.

   My jsme tak dobře připraveni nebyli. Nemáme nic. Sedíme na lavičce, nafukujeme sekyru a doufáme, že ji nebudeme potřebovat. Pokud nám chcete v naší tíživé situaci pomoci, přispějte prosím alespoň tím málem, které máte.

   DEJTE MI TIP!


Seregil
12. 09. 2002
Dát tip
... Snad je líp... tip za napsané...

Kami
09. 09. 2002
Dát tip
Ahoj Petulo, nechci tě deprimovat, ale je to zatím "nadraka". Do bytu se už asi nikdy nevrátíme a u známých čekáme, až dostaneme náhradní (bydleli jsme v přízemí => 3 metry vody v bytě). Drž nám palce.

gd
09. 09. 2002
Dát tip
kami: tak to je blbý... držím palce.

Kami
09. 09. 2002
Dát tip
Dík gd.

Petula
09. 09. 2002
Dát tip
Kami... Neumím Ti nic kloudného říct... Jen aspoň věz, že v Karlíně mám známé, pracovávala tam moje maminka a já tam za ní chodila do práce, v Karlíně jsem kdysi pracovala i já (také oboje zcela vytopeno), do Karlína ke Kapitánovi jsem občas chodila na kytarové seance..., ke Chcípákovi na pár schůzek a do Hrobu občas na „noční směnu“..., ve Spektru na náměstí hrála párkrát moje dcera divadlo; sledovala jsem Karlín, jak postupně začínal vzkvétat, žít. Jak byl čistší a barevnější i s tím vším, co se tam dělo... Mám Karlín ráda. Je to i kus mého života... Já vím, Karlín zase ožije, ale... Posílám Ti velký podržení palečků, ať dopadnete v rámci možností dobře...

DRŽÍM PALCE!!!

░▒▓-_-▓▒░


gd
06. 09. 2002
Dát tip
Jojo, všechno v naprostým pořádku... Voda k nám nakonec nedosáhla... Medvěd se ani nenamočil.

Petula
06. 09. 2002
Dát tip
Uf! |||-_-||| :o)))

Petula
05. 09. 2002
Dát tip
... ► Už jste doma??? Už jo, ne??? ► Kami??? Jak?

░▒▓~_~▓▒░
«*»


horák
29. 08. 2002
Dát tip
Přispívám, nebudu necita. Jak jsem četl dneska Mladou frontu, budu jako učitel přispívat dost i v dalších měsících. Hned se na ten nový školní rok více těším. Snad aspoň tvé prózy mi ze školního počítače budou přístupnější...* Už se těším.

gd
29. 08. 2002
Dát tip
Taky se těším... Chyběls tu...

horák
29. 08. 2002
Dát tip
Od pondělka se zase rozjedu. Pár věcí mám napsaných, něco v hlavě. Snad i chuť bude. Prázdninový absťák má něco do sebe.

gd
29. 08. 2002
Dát tip
Tak se ukaž.

Aknel
19. 08. 2002
Dát tip
V Libni jemně mě líbni V Karlíně utop mě ve víně Až půjdu na Kampu vyšplhám na rampu Po celém nábřeží sirény do věží Vlny se dívají co lidi dělají Rozbitým oknem miláčku zmoknem...

gd
19. 08. 2002
Dát tip
bravo!!!

nin
19. 08. 2002
Dát tip
Aknel je borec :-)

Mozart
18. 08. 2002
Dát tip
tip. hahaha....dobře se to čte... hrome! hrome!

Wopi
18. 08. 2002
Dát tip
Mozarte, máš tam přeťuk :)) homer! homer!!

Kami
16. 08. 2002
Dát tip
A já ti tipa nedám! My opouštěli domov v 5.00 ráno (pan policista vykopl zamčená vrata)... Karlín... myslete na nás.

gd
16. 08. 2002
Dát tip
Ajajaj. Karlín jsem viděl jen seshora od křižovatky na Palmovce a stačilo... Karlínské moře se rozléva doširoka, dodaleka...

Nuitík
15. 08. 2002
Dát tip
no, zas tak veliká nejsem :o)))))

Josefk
15. 08. 2002
Dát tip
už jsem tady jednou byl, nevidím se tady... škoda té bedny :-)

nin
15. 08. 2002
Dát tip
jé, čau gd, jsem nebyla v práci ale v nějaký zkurvlý kavárně, kde furt padal net, takže jsem si to nepřečetla... bych vás nechala i s medvědem přenocovat na vrcholku Žižkovský republiky...

gd
15. 08. 2002
Dát tip
děkuji všem soustrastným spoluobčanům. žijeme, svítíme, vodu i lepší tekutiny pijeme, prostě - žijeme si na úrovni. z oken sledujeme opadající vodu, muchláme medvěda i sebe navzájem. bacha na POPULAČNÍ vlnu!!! hurá!

gd
15. 08. 2002
Dát tip
děkuji všem soustrastným spoluobčanům. žijeme, svítíme, vodu i lepší tekutiny pijeme, prostě - žijeme si na úrovni. z oken sledujeme opadající vodu, muchláme medvěda i sebe navzájem. bacha na POPULAČNÍ vlnu!!! hurá!

gd
15. 08. 2002
Dát tip
poslal jsem to pro jistotu dvakrát, abych si byl jistej, že jste to dostali. člověk za těch povodní nikdy neví. (ne - prostě jsem blbej, ale na povodně se dá svíst ledacos.)

Wiki
15. 08. 2002
Dát tip
.-)) to je bezva :-))

Mea
14. 08. 2002
Dát tip
Ten konec mě nasral a pobavil zároveň .o))) Ale musí to bejt hustý, nechat se vyhodit z domu, vážně doufám, že vam to nakonec dobře dopadne a méďa se zas bude válet po suchý posteli nebo kde :o)

Wiki
14. 08. 2002
Dát tip
dobře,že ti nedošel humor, s tím to zvládneš hladce:-)* držím palce, u nás v Plzni taky nic moc, ale jsme doma.....

Ivanhoe
14. 08. 2002
Dát tip
t*

Wopi
14. 08. 2002
Dát tip
ale v avízech jsem viděl EJAKULACE asi už mi šíbe :-)

Nuitík
14. 08. 2002
Dát tip
Wopi: :o))))

Wopi
14. 08. 2002
Dát tip
A46 je na velkém omylu. Anouš nemůže dát tip. Stanislav Vašina je na velkém omylu. Nejsem zvrhlík, ale zvrklík (a to většinou na kotníku). I já jsem se omyl. Poměrně kvalitně - povodňovou vodou.

EVA A KULACI???

Wopi
14. 08. 2002
Dát tip
Ano, toť námět!!!

Hvězdička
14. 08. 2002
Dát tip
:o)

Nuitík
14. 08. 2002
Dát tip
já se směju, neb jsem hloupé :o)

Cyndi
13. 08. 2002
Dát tip
fuj, dé pokoy

gd
13. 08. 2002
Dát tip
Teda, to jsem nečekal. Člověk je na ulici a spoluobčani jsou takhle lhostejný...

Cyndi
13. 08. 2002
Dát tip
odpoledne a navečer budu v centru... chceš někam donýst svačinu?

gd
13. 08. 2002
Dát tip
A co bude k sváče?

Nuitík
13. 08. 2002
Dát tip
to jako ju? nebo vtip...nebo co... chjo....

gd
13. 08. 2002
Dát tip
To opravdu není vtip. Dnes ráno nás evakuovali, poněvadž jsme z Libně. Holt smůla. Ale bereme to s humorem, jak je vidět.

Annika
13. 08. 2002
Dát tip
Je mi to hrozne smutno, zo vsetkych tych sprav....aj tu som sa docitala, ze v Prahe museli evakuovat Stare mesto, myslim na vas a tip by som dala, aj keby si si on nenapisal t*

Nuitík
13. 08. 2002
Dát tip
:o( to je mi líto...my máme být jen snad bez proudu...nevím... když Ti ale dám tip, voda neopadne....spíš přeju, ať to dobře dopadne! óóó, šamane! Nuiťa

Cyndi
13. 08. 2002
Dát tip
driftujte nach Nusle & Pankrác, tady u nás je to v suchu... zatím... smíchovská kámoška už datluje z Michle... rozprášili je... gd: co bys rád/a? chleba s máslem? bez másla? krokouše? pytlík od číňanů? koblihy došly, sorry...

gd
13. 08. 2002
Dát tip
Michle... Utíkej rychle... Koblihy netřeba - risknem asi nocleh v evakuovaný oblasti, protože se nám nechce nikoho opruzovat. Ale nejdřív koupím něco na zub a vodu. Neteče a proud taky nic... Nějaký kokoti prej zdražili potraviny - džus za 50 Kč... Soda, co?

Quinn
13. 08. 2002
Dát tip
Jen tak, kvůli tomu, o čem píšeš, bych tip nedala ( i když mě vyhnali ve čtyři ráno na ulici :o/ ), ale je to moc dobře napsaný, líbí *

Wopi
13. 08. 2002
Dát tip
:)

Taky ti dám tip... chudáčku malej, evakuovanej... *

Lyryk
13. 08. 2002
Dát tip
povedený...

Nuitík
13. 08. 2002
Dát tip
hele, tak já, tvrdé srdce :o) se taky slituju a dám tip...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru