Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svět informystiků

Výběr: Lyryk, Stanislav_Vašina, Print
19. 08. 2002
18
3
6930
Autor
Danny

Harry Hacker, zakladatel informystiky, se jednou procházel po Invexu a
narazil na muže, který si stěžoval, že mu stále padají Wokna. Harry se
podíval muži do očí a jen tak mimochodem prohodil: "Víš jakej je rozdíl mezi jabkama a Windowsama? Jabka padají jenom na podzim." Muž byl osvícen. Šel domů a nahradil svůj Wintelovský počítač Macintoshem.
(na podzim mu ovšem spadl systém...)

 

Jeden z žáků Harryho Hackera vešel do učebny a kroutil hlavou. "To je hrozný" prohlásil "Ty Wokna mě snad pronásledujou. Přijdu domů, otevřu net - reklama na windowsy. Podívám se do časopisu - reklama na windowsy. Jdu na chat - baví se tam o Woknech."
Harry Hacker zavrtěl hlavou: "Nejsi ještě na tak vysoké úrovni, aby tě Wokna pronásledovala. Co když lezeš furt ty za nimi?"

 

Harry Hacker jednou přijel do neznámého města. Doslechl, že v něm žije muž, kterého v okolí považují za skvělého informystika. Celý den prý sedí doma a cosi píše.
Harry Hacker zaklepal na dveře. Zprvu se nedal poznat a vydával se za
reportéra nějakého časopisu. Když se muže zeptal co dělá, muž s pýchou odvětil: "Píšu dokumentaci ke Kernelu tohoto vesmíru."
Harry odhodil přestrojení a zvolal: "Ty blázne - vždyť vesmírný Kernel se neustále vyvíjí a upgraduje, takže tvá práce je naprosto k ničemu..."
Muž pochopil že tomu tak skutečně je, ukončil svoji práci a přidal se k
Harryho žákům.

 

Jednoho správce systémů trápil každou noc ten samý sen. Zjevoval se mu George Orwell a zpíval mu posměšnou písničku "Jdou po tobě, jdou, jdou jdou..."
Správce šel od mystika k mystikovi, ale nikdo mu nebyl schopen pomoci. Nakonec si vzpomněl na informystiky - šel za Harrym Hackerem. Ten se podíval na jeho čelo a uviděl na něm oktarínově světélkující logo Windows. "Ty používáš nějakou novější verzi Woken, že?" "Ano, mistře." "Pak věz, že Microsoft si skrz ta wokna stahuje tvá data a sleduje každý tvůj krok."
Správce se polekal, přeinstaloval Wokna FreeBSDčkama, které používá šťastně dodnes. A žádné zlé sny ho netrápí.

 

V jednom kursu programování se objevil student, který nebyl schopný
naučit se základy práce s počítačem.
A když se už něco dozvěděl, za poměrně krátký čas to zase zapomenul.
Naštěstí byl v okolí právě Garry Cracker, jeden z nadějných žáků
Harryho Hackera. Ten přišel do učebny a začal zprvu krátkou přednáškou o rozdílu mezi RAM pamětí a tou diskovou - disková je pomalejší, avšak permanentní a data v ní zůstanou i po vypnutí stroje.
Potom přistoupil k problematickému žáku a pomalu mu vysvětlil některé základní úkony na počítači. "Máš to v paměti?" zeptal se poté
"Ano." odpověděl muž bez zaváhání. Tu se Garry podíval muži do očí a pokračoval "Hmmm...a máš to i na disku ?"
Muž byl chvíli vyvalený a pak zavrtěl hlavou "Taxi to tam ulož, chlape."
řekl Garry.
Od té doby tento student dělal v učení pokroky a nakonec se stal skvělým adminem.

 

(pokračování možná příště)


3 názory

Minty
17. 12. 2015
Dát tip

Harry Hacker a Garry Cracker jsou mý nový oblíbený postavy.

 

Natolik, že jsem si vzpomněl, že komentáře vhodno psát s diaktritikou :)


Minty
17. 12. 2015
Dát tip

No ne, my tu mame i koutek :D

Jsem rad, ze jsem tohle dilko nasel. Tip za tematiku, zatimco ctu.


j_i_r_i_k
21. 01. 2003
Dát tip
A hop na další, ať postupně dospěju k potrhané bránici...

hurvinek
02. 01. 2003
Dát tip
uz se tesim na pokracovani

Spvrivs
30. 09. 2002
Dát tip
Koulím se po zemi jako to jabko ( :o)))))))))) ). Super zápichy. *!!! :-))))))))

něco sice znám, ale jinak dobrý ! :-) *

Gastarbajtr
01. 09. 2002
Dát tip
to je super srandovní povídka :-)))) *****!

JohnieBass
29. 08. 2002
Dát tip
Tak to je super! Za vtip s jabkama máš TIP*** Sranda jak má bejt! JB

Toxman
27. 08. 2002
Dát tip
Zdá se mi to takové trošku až moc nakouskované - rozstříhané, možná by to chtělo nějaký nosnější příběh, přesto tip :)

Mínox
26. 08. 2002
Dát tip
DOST DOBRÝ! :-)

Popelucha
26. 08. 2002
Dát tip
jo, tohle se mi líbí, ještě bys mohl očíslovat odstavce jako verše v Bibli nebo v knize Nom

unseen
21. 08. 2002
Dát tip
Danny, tohle je dobrý! :o))))

Armand
21. 08. 2002
Dát tip
taky nadšen a pobaven! :))))****** výborné :)

Kami
21. 08. 2002
Dát tip
Sokratés může HH jenom závidět. :o)*

clovicko
20. 08. 2002
Dát tip
Náhodou, bez woken by byl svět na .... no prostě ve středověku, žejo ? Zkoušel jsem ked co, sna dten Linux by nebyl úplně marnej, ale zlatý wokna ... když si do nich neinstaluješ kdejakou blbost, tak to náhodou nepadá (tak často) :-)

Danny
20. 08. 2002
Dát tip
Wopi a spol. : ten vtip jsem rozhodně nechtěl ukrást - pracoval jsem s ním jako s obecně známou věcí a HH jej pouze odcitoval (ve chvíli, kde by "normální" mystik odcitoval např. Písmo...)

Albireo
19. 08. 2002
Dát tip
Informystický zen? Jen higher density (česky houšť). Tip+compklub

Carodej
19. 08. 2002
Dát tip
na mně je to moc plné odborných výrazů:-)

Helča
19. 08. 2002
Dát tip
Taky mě to moc nenadchlo...btw jabka padají taky. (sice nejvíc při používaní MS office, ale a jindy) Jinak je to humor jen pro zasvěcené. Literárně nic moc.

Wopi
19. 08. 2002
Dát tip
nepřeháníš už tu svou win-averzi? btw. ten vtip o padání neni moc původní

Wopi
19. 08. 2002
Dát tip
nepřeháníš už tu svou win-averzi? btw. ten vtip o padání neni moc původní

Wopi
19. 08. 2002
Dát tip
sakra, to je zas spojení - napřed nic a pak 2x

Kombajn
19. 08. 2002
Dát tip
informystik.... huh... uchvatne, pobavil si me a vzhledem k tomu, ze mam celkem mizernou, naladu, je to k nezaplaceni *!.

houmles
19. 08. 2002
Dát tip
win averze je na miste vzdy a vsude. Ale literarne teda fakt nic moc. Chybi ti asi Stephensonova skola ;-)

Lyryk
19. 08. 2002
Dát tip
absolutně bez chyby .-))))

Wopi
19. 08. 2002
Dát tip
8-o :-))

Ženatej
19. 08. 2002
Dát tip
:-))) *

Wopi
19. 08. 2002
Dát tip
když mně prostě vadí ten ukradenej vtip, nemůžu si pomoct... zamontovat do díla něco, co koluje v desítkách mejlů už léta po internetu, aniž by to bylo dáno jen jako citát - to je u mě obrovsky degradující

Wopi
19. 08. 2002
Dát tip
inu... možná jsem jen v šoku z toho, že jsem po třech týdnech lenošení nastoupil do práce - a vše, co připomíná kompjůtry, mi náhle způsobuje třas... :)

Wopi
19. 08. 2002
Dát tip
hm... a na množství nehleď... to znam :-/

myrinda
19. 08. 2002
Dát tip
juu to je fakt puuuvabnyyyy...!!! zas ty my volny asociace...ano nevim proc mi to privedlo na mysli mesto od simaca...:-) TIP TIP TIP TIP.... btw, ja ten vtip s padanim taky znam...ale tady je jaksi jeste dotazeny do absurdniho konce....a nepripada mi na zavadu ejho pouziti :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru