Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jediný zbylý

22. 03. 2000
10
0
2945
Autor
Merle

motto: Není vítězství, jako hrdinství.

Poslední zbyl, jediný zbyl. Stejně se plazí dál, z posledních sil. Ruce má sedřené, z šatů jen cáry. Okolo hloučí se zlých duchů tvary. A zase o kousek pohne se dlaň. Z každého metru je krvavá daň. Poslední zbyl, jediný zbyl. V hlavě krom bolesti jen jeden cíl. "Musím je varovat!" zachrčí hlas. "Prosím tě Bože ať dorazím včas!" Jen silou vůle se hýbe dál vpřed, bolesti nelze snad vypovědět... Poslední zbyl, jediný zbyl. Z života zbývá mu několik chvil. Už jen pár kroků mu ke konci schází. V patách mu jistě jsou proklatí vrazi... Dokázal to a už nad ním se sklání postava k níž šeptá svá varování. Poslední zbyl, jediný zbyl. Vyčerpán omdlel, však zvítězil. "Já vím příteli..." měkce odpověděl nájezdník, a přejel mu nožem přes hrdlo.
Merle
21. 11. 2000
Dát tip
Mike: bez temnoty není světlo...

mike
20. 11. 2000
Dát tip
Básnička je fajn, rytmus a takový ty všechny věci. Na mě je to možná trochu moc černý, a to nejen pro ty poslední tři řádky. Celkově tohle není styl básniček, který mám od tebe nejraději. Promiň.

Eternal
01. 11. 2000
Dát tip
Jsem pro. Z Merleho bude výborný prozaik, už se těším na jeho výtvory :o)

Merle
01. 11. 2000
Dát tip
Na to hoši zepomeňte... próza dá moc práce a přepisování. Kromě toho nemám žádný nápady, který by se mi líbily (jsem zhýčkán četbou).

Eternal
01. 11. 2000
Dát tip
Nápadů mám dost, a ty bys dodal styl Tvého psaní, další by určitě taky pomohli. a výsledek? naprostá bomba, věřím tomu :o)

Prokletí
01. 11. 2000
Dát tip
hele, Merlíku, nedělej drhoty, je nás víc, přepereme Tě ... 8c) m.

Prokletí
31. 10. 2000
Dát tip
doobře, tak naagitujeme celé sličné písmáctvo, ju? m.

Eternal
30. 10. 2000
Dát tip
Už jsem to zkoušel ho přemlouvat, ale ještě nepřišel ten pravý čas, a nebo nás bylo příliš málo na přemlouvání. :o)

Prokletí
17. 10. 2000
Dát tip
*Jediný zbylý: klasické dílo merlovského období... hrdinská epika ... povdené ... poseldní sloky dokonalá, i když bolí, že hrdina dohrdil... nebyla to spíš Tvá tužka ???o) Eternal: potřebuju někoho - přemluvíme ho, aby se stal prozaikem ... ;o) Dany: ? a čemu??? Kyslik, teďs to dostal...haha m.

Kyslik
20. 04. 2000
Dát tip
pri citani mi v usiach znela melodia...nevies preco? :-)

Merle
20. 04. 2000
Dát tip
ech, měl jsi na uších walkmana? :)

Šílená
27. 03. 2000
Dát tip
Je to ta básnička jejíž torzo jsem viděla v syrové podobě? Když jsem četla její úryvky na pokecu pěkně mě štavla to se přiznám. Teď to má ovšemu už smysl to hodnotím... nemůžu říci že bych byla unešena...s mojí jarní náladou to moc neladí:o) ale jinak - DDP. :o)))

Sarken
27. 03. 2000
Dát tip
nemám slov tip

Plamínek
25. 03. 2000
Dát tip
Skvěle si navodil atmosféru naděje. Až do konce jsem doufala, že se mu to povede. Ale Ty jsi potvrdil to staré a známé: I naděje umírá, ačkoli až poslední.

Stepca
23. 03. 2000
Dát tip
Dobrá rovnováha mezi napsaným a "povězeným".Nic navíc, nic namíň :-)

Jákob
22. 03. 2000
Dát tip
ouu.. máš ho mít. Je to pravdivě silné.. (*)

joj... to má grády... je tvůj (T)

Bára Braun
22. 03. 2000
Dát tip
i já se přidám k Tipujícím a jdu se plazit dál...snad dorazím včas a nepotká mě to, co Tvého hrdinu :-)))...skvělé

Miroslawek
22. 03. 2000
Dát tip
Á neúspěšný Meresjev ;o)))))) Bylo by to TIPu hodno, kdybych to tak neznal.

Socha
22. 03. 2000
Dát tip
Co to je? je to docela dobré, je to avarská balada? Divím se, že se ti nelíbí některé věci, když píšeš docela podobně.

Laďa
22. 03. 2000
Dát tip
Dobrý. Rozjezdy po ránu. Koho chtěl varovat, když poslední zbyl, jediný zbil?

Eternal
22. 03. 2000
Dát tip
Výborné, má poklona umělče. Budu si muset přečíst i něco víc než tuhle báseň, tohle mě zajímá. Doufám že nepíšeš jen básně, byla by to škoda.

Špuntík
22. 03. 2000
Dát tip
Merlíku, tady si mě dostal.....

Merle
22. 03. 2000
Dát tip
J+B+B: díky Míra: já to znám z Gemmela odkud ty? Socha: mě nepřipadá, že bychom psali stejně (vaše věci chápu jen těžko a někdy vůbec) Laďa: on se plazil k další vesnici... Eternal: próza mi přijde příliš těžká (taky jsem ji četl hodně, zato básničky takřka žádný)

Kittie
22. 03. 2000
Dát tip
Až zamrazí.. :o) líbí

Laďa
22. 03. 2000
Dát tip
Jo tak, tak to ho necham plazit.

Miroslawek
22. 03. 2000
Dát tip
Já to znám nejen z Gemmela ;o))) Už jsem ten nůž měl jednou na krčku...

zámek
22. 03. 2000
Dát tip
... TIP ... škoda, že mohu jen jeden ... myslím, že stačí ... děkuji ti, moc děkuji ... krásné, opravdu krásné ... vybroušené ... k procitnutí vybroušené ... nádherné ...

Rivka
22. 03. 2000
Dát tip
Doooooost dobrý...:-)))

Dany
22. 03. 2000
Dát tip
Ježiš Merle to je skvělé ..... nasmál jsem se jako idiot .....

Tynic
22. 03. 2000
Dát tip
Heroické výkony mě vždycky dojímaly...odvaha, sebeobětování se za vyšší cíle, ideje... Na jazyk se dere jediné slovo : "dokonalé" Trefil ses mi do gusta...Závěr je krásně NE-Hollywoodský. Člověk se jednou zákonitě musí přežrat slaďáku z některých knížek a každé televize...

Print
22. 03. 2000
Dát tip
Zbytečně dobrý!:-)))))))))

AZALIN
22. 03. 2000
Dát tip
Jooooo... Gemmell.. můj oblíbenec... nechceš mu nabídnout spolupráci? ;-)))))

zolli
22. 03. 2000
Dát tip
bomba, jsi genius asi te zacnu cist :o)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru