Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozhovor II

16. 09. 2002
4
0
2181
Autor
Marwin

Každému věřícímu člověku se občas stane, že si není vůbec svou vírou jistý. Na otázku zdalipak věří, vám odpoví ano, jenže v jádru, tam někde uvnitř, neví. Neví a doufá. Doufá, že tam někde hluboko uvnitř, ta jeho jiskřička víry, která ještě včera hořela jasným plamenem, nezhasla. Doufá, že tam někde je, doutná a již brzo se zase rozhoří a prohřeje a prosvětlí a dodá všemu kolem, i jemu samotnému, jas…

 

- Co děláš?

- Hmmm?… Hledám.

- A co hledáš?

- Hledám Boha.

- Proč hledáš Boha? Vždyť jsi řekl, že v něj věříš!

- To ano, přesto jej hledám.

- Proč tedy hledáš něco, když v to věříš? Vždyť

pokud bys to našel, můžeš to pak i dokázat,

přestává to být vírou a stává se to faktem.

- Máš úplnou pravdu.

- Nerozumím.

- Podívej, pokud věříš, máš ten pocit stále?

- No… Ne. Někdy jsem dost na pochybách, ale

někdy jsem si tím absolutně jistý.

- Proto je důležité víru hledat, jinak o ní budeš jen

 mluvit a přestaneš ji cítit.

- Aha… A jak poznáš, že jsi ji našel?

- Prostě to poznám.

- Ale…

- Jak poznáš, že jsi se zamiloval?

- No… ucítím to, budu mít ten pocit něčeho hřejivého.

- A budeš si jistý?

- Někdy ne. Je to takové… Prostě tomu chybí

přesně definované hranice.

- Přesto tam ten pocit máš.

- Ano.

- Teď si představ Boží lásku. Je to s ní stejné jako

s láskou k bližnímu, jen je mockrát umocněná. Vnímáš

ji svým životem, svou vírou. Párkrát za život se Ti stane,

že se celý do té obří lásky ponoříš.

Jenže pokud ztratíš víru, ztratíš to pouto, ten slabý most k Bohu

který máš a pak cítíš tu lásku jako „něco“ co se k tobě dostává

obtížně a ty rychle sejdeš na špatnou cestu.

Proto musíš svůj most spravovat a obnovovat aby nezanikl.

Tvoje víra by neměla zemřít.

- Aha. A jak… Co mám udělat aby moje víra byla živá?

Jak mám hledat Boha?

- Na to mi odpověz ty…

 


Imagine
05. 06. 2003
Dát tip
Asi Tě nechápu a možná je to marný, protože tomuhle já nikdy neuvěřím...To čemu věřím, je ta LÁSKA, ale to, čemu se říká Bůh mi ji vzal, krutě a nemilosrdně, tak jak potom mohu uvěřit něčemu, co už od svýho prapočátku lže? Třeba Bible...pohádka krásná, ale nejni to život....

Marwin
29. 05. 2003
Dát tip
Pojem nebo slovo Bůh? Slovo je zavádějící, ostatně jako celá verbální komunikace, bohužel lepší nemáme. Pojem Bůh je už o něčem jiném. Víš, myslím že slova jako, Stvořitel, Bůh, Pán, Budha, Vyšší síla, Moc a stovky a stovky dalších jsou jen naším chabým pokusem pojmenovat to "něco" nad námi, čemu nerozumíme. V Bibli se píše, že když byl Hospodin dotázan jak jej mají pojmenovat, odpověděl: "Jsem který jsem." Pro mě osobně Bůh jako pojem znamená Láska. A ač si zde trochu protiřečím (Rozhovor I), je to asi nejlepší vyjádření. Ten pocit krásy ducha, jenž povznáší. Láska k lidem, k věcem, láska mateřská a milenecká, láska laskavá a věrná,... Podle mě ten jediný pocit, který za něco stojí. Problém je v tom, že člověk k poznání vždycky dochází postupně a někdy příliš jednoduchou pravdu nevidí - nechce, nemůže vidět. Proto na otázku: "V co věříš?" odpovím, "V Boha." Je to méně zavádějící než slovo Láska, jejíž význam si každý vykládá nějak jinak.

Imagine
28. 05. 2003
Dát tip
Co si představuješ pod pojmem Bůh? Srašně bych tohle chtěla pochopit, víra je určitě výborná věc a pokud někdo v nic nevěří, ale upřímně řečeno, víra v Boha=člověka je naprosto směšná...snad jen to hledání mě utěšuje

Marwin
03. 11. 2002
Dát tip
Myslím Eliz, že se oba pohybujeme v trochu v jiných skupinách lidí. Kolem mě je stále dost lidí, co stále Boha hledají. Při vší úctě, ale kolik toho o křesťanství víš? A z čeho si dovoluješ vyvozovat takové názory? Kolik znáš věřících? A co víš o Bibli, kromě toho, že je to velká, tlustá a strašně stará kniha? Co pro Tebe znamená slovo víra, Bůh, láska? Kde bereš jistotu, že Tvé názory jsou správné? Dala jsi také někdy šanci druhé straně, než jsi řekla ne?..... Sama postavíš takových otázek stovky. Nejdřív se ptej, pak se zamysli, vyvoď pro sebe důsledky a až pak suď.

Eliz
25. 10. 2002
Dát tip
Tohle se ti teda vůbec nepovedlo!!! To,že hledá Boha!Tohle dnešní lidi vůbec nezajímá,akorát ty černoprdeláče co jsou denně v kostele s prásknutýma rukama. A určitě tomu už ani oni nevěří! Nic proti tobě ani proti víře,ale....

6ak
02. 10. 2002
Dát tip
zda se ze prochazis urctym zlomem zivota:) takova transformni zmena ze jo? ale je to na tip, stejne jako jednicka.

dara
26. 09. 2002
Dát tip
Typický Marwin opět svým typickým způsobem promlouvá k typickému národu písmáků, opět mé hluboké uznání :-))))

Marwin
24. 09. 2002
Dát tip
Teichman: Přirozeně mě tenhle náhled taky již párkrát napadl, jenže bez víry jako takové jsi nic. A proto věríš i Ty, jen jsi to odmítl definovat. Znám pár ateistů, kteří zuřivě věří právě v to, že žádný bůh není. A sám uznáváš, že máš blíž k budhismu a proč ne?

Erendis
18. 09. 2002
Dát tip
Kdo tluče tomu bude otevřeno...a kdo bude prosit, tomu někdo(Bůh) pomůže spravit most:))))

Print
17. 09. 2002
Dát tip
*!

Skleboun
16. 09. 2002
Dát tip
svatá pravda.... tohle si asi zažil každej. Myslím, že je to hezky a výstižně vyjádřeno :) Víc takovejhle rozhovorů a obnovovaní mostů i v normálním životě.... tip ps:a dokonce jsem první, kdo ti píše kritiku... no to se mi snad ještě nestalo :))

Skleboun
16. 09. 2002
Dát tip
jen tak mimochodem - neznáš nejaký spolehlivý způsob, jak víru neztrácet? Když se ti všechny mosty boří a nikde nic (nikdo), co by je spravit... to je fakt humus. Myslím, že na ten konec už dlouho čas od času hledám odpověď... a trochu se bojím, jestli vubec existuje...

Marwin
16. 09. 2002
Dát tip
Jak neztrácet víru? Taky bych to rád věděl, když už nic doplnil bych do díla ještě jeden řádek... Ale víš co: "Kdo hledá, ten najde." A víš z čeho to je...;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru