Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NAHODNÝ HRDINA

06. 10. 2002
1
3
2418
Autor
fungus2

Jan tůma stal  na kopečku nad malým nadražím a hodlal pořidit několik fotografii nadražička i přilehleho malebneho okolí a tak vytahl z batohu fotoaparát z rozkládacím stojánkem,jenž rozložil a na něho nasunul fotoaparát a přes hledáček se pak zadival na nadraží,kde kromě několika odstavených nakladních vagonů nebylo živáčka.

Po chvíli stiskl spoušt a přenesl stojánek o něco dále a opět hleděl do hledáčku a podivil se že ony vagony se nacházejí o kus dále.Zadival se tedy na ně pozorně a z překvapením zjistil,že se pohybují.

Chvíli na ně hleděl a pak mu začalo byti divné,že nevidí nikde posunovače a vagony pozvolna dojeli,až na konec nadraží,kde se však nezastavili a vjeli na jedinou kolej vedoucí z nádraží.

Strnul,ale rychle se vzpamatoval dal stojánek i fotoaparát do batohu a naskočil na svou motorku a co nejrychleji sjel z kopce a za chvíli zastavil na nastupišti a vběhl do kanceláře vypravčiho,jenž seděl v poklidu za stolem u televize.

"Co tady děláte.Sem nesmite!"pravil mu vypravčí ostře.

"Ujely vám ty vagony."

"Co!"

"Ty nakladní."

"Cože!"vykřikl vypravčí a oba vyběhli z kanceláře.

"Tam tim směrem."řekl mu jan tůma.

"Proboha!Za dvacet minut má přijet otamtut vlak z ....ježišmarja,jestli už je na trati sem,tak ho nestáčime varovat..."vykřikl a vypravčí a vběhl zpátky do kanceláře a jan tůma uviděl opodále ležet dvě zarážky,jenž se dávají na koleje a rychle je dal do batohu a nasedl na motorku.

Za okamžik,již jel po silnici,jenž vedla poblíže trati na niž vagony vjely.

Trat se skláněla z kopce a tak vagony nabraly na rychlosti,ale on je brzo zahledl a uvědomil si že silnice po které jede přetína dále trat,kde je nechráněný přejezd.

Zdařilo se mu předject jedoucí vagony a brzo měl onen přejezd na dohled a tež uviděl několik traktorů z přivěsy,jak se blíží k přejezdu.

Velkou rychlostí ony traktory předjel a začal zuřivě mávat na traktoristu v prvním traktoru,ale ten jen nechápavě na něho hleděl a tak před přejezdem postavil motorku před traktor a donutil traktoristu zastavit.

"Co blbneš mladej!"rozkřikl se traktorista na něho.

"Řítí se sem nákládní vagony bez lokomotivy."pravil mu jan tůma.

Hned na to přejezdem prosvištěly nákladní vagony a zmizely v zatáčce.

Traktorista užasle s otevřenyma ústy na to vše hleděl,ale to již jan tůma ujižděl na motorce dále a zahl na prašnou cestu,která kopírovala po několik kilometrů trat,což on věděl a také věděl,že trat v tom to úseku je rovná a tam hodlal dát na koleje ony zárážky.

Opět dohnal jedoucí vagony a chvíli jel vedle nich,než je předstihl a pak začal před nimi získávat náskok,aby za zatáčkou ,kde trat byla,již rovná seskočil z motorky a co nejrychleji vyndal z batohu ony zarážky a dal je na koleje,což se stalo v tu chvíli,kdy vagony vjížděly do zatáčky,která poněkud zbrzdila jejich rychlost.

Netrvalo to dlouho a prvni vagon narazil na zarážky a jeho kola je začala před sebou sunout,až začaly odletovat od nich jiskry,ale vagony jely dál,ale jejich rychlost se začala snižovat.

Jan tůma nasedl opět na motorku a rozjel se dále po cestě neustále se otáče je za sebe na stále jedoucí vagony.Na dohled se totiž rysoval tunel a on se rozhodl zastavit vlak,jenž se mohl kdykoliv tady objevit.

Nedlouhý tunel prodrkocal po pražcích a zanedlouho uviděl před sebou na trati jedoucí motorovy vůz,ktery tahl jeden vagon.

Rozkročil se na kolejích a začal zuřivě mávat a strojvedoucí,jenž ho již z dálky viděl počal houkat,ale on dále mával hledě je na přibližující se vlak,jenž počal přibrzdovat,až na konec zastavil uplně několik metrů před ním.

"Co se stalo?!" vyhrkl na něho strojvedoucí z okenka a jan tůma ukázal na tunel za sebe,ale než stačil cokoliv řici ze tmy tunelu se vynořil první vagon,který pozvolna přestal ject.

 

 


3 názory

fungus2
04. 09. 2007
Dát tip
V současnosti bych to napsal už zcela jinak. Začátky psaní jsem měl šílené.

Myník
04. 09. 2007
Dát tip
Nemyslíš, že je tam nějak moc chyb? Příště jich tam dělej trochu míň, ale jinak to ušlo, i když bys do toho měl dát trochu víc šťávy, takhle mi to připadá nějaký prázdný!!! :)

Myník
04. 09. 2007
Dát tip
Trošku odfláknutý, nemyslíš? Příště by to chtělo víc šťávy do toho dát a taky to trochu víc příště napnout. Ale jinak OK!!! :)

johanne
24. 02. 2004
Dát tip
ale jo, vždyť já ti to nevyčítám :D

johanne
23. 02. 2004
Dát tip
ale to není omluva :o

fungus2
23. 02. 2004
Dát tip
Něco se podaří, něco ne o)))

fungus2
18. 02. 2004
Dát tip
Jasně. To byl takový pokus.

johanne
17. 02. 2004
Dát tip
hrdina??? no nevím, moc mě to nechytlo... na dílko z dramatický sbírky to tedy moc nevypadá :o

zvedavec
16. 07. 2003
Dát tip
;-) Ja to vnímam ako laik. musím povedať, že možno niečo chýba, možno nie (z odbornej stránky), ale chytilo ma to. V priebehu čítania som zistila, že rastie vo mne NAPATIE: podarí sa zastaviť, či nie? A uvedomila som si, že tu tento vplyv je. Potom som zase pokračovala v čítaní a zase ma to napísané úplne vtiahlo do deja. Takže mne sa práve týmto zdá toto dielko naozaj dobré!

zvedavec
16. 07. 2003
Dát tip
;-) Ja to vnímam ako laik. musím povedať, že možno niečo chýba, možno nie (z odbornej stránky), ale chytilo ma to. V priebehu čítania som zistila, že rastie vo mne NAPATIE: podarí sa zastaviť, či nie? A uvedomila som si, že tu tento vplyv je. Potom som zase pokračovala v čítaní a zase ma to napísané úplne vtiahlo do deja. Takže mne sa práve týmto zdá toto dielko naozaj dobré!

fungus2
16. 07. 2003
Dát tip
Děkuji moc.

Ethelred
25. 11. 2002
Dát tip
Připojuju se k Deltexovi. Chy by moc nevaděj, i když by být nemusely, ale je to skutečně jen popis. Trochu víc literární omáčky by to potřebovalo. :-))

fungus2
25. 11. 2002
Dát tip
ja vím.ty mé první povídky jsou trochu všelijaké.

Deltex
10. 10. 2002
Dát tip
Je to zajímavý nápad, ale je to takové neslané, nemastné, pouze popis události. Nějak mi tam chybí výraznější pointa.

fungus2
10. 10. 2002
Dát tip
Přiště se polepším.

Deltex
10. 10. 2002
Dát tip
Ne... důležité je, aby všechna díla byla správně, ne v nich nasekat chyby, honem rychle je uveřejnit a okomentovat, příště... to blbost. Kvantita...!

fungus2
10. 10. 2002
Dát tip
chyby nebudou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru