Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KOTLÁŘI

13. 01. 2003
1
0
4098
Autor
fungus2

NEPŘÍMÉ POKRAČOVÁNÍ POVIDKY:S MUSTANGEM NAD PRAHOU. BŘEZEN-1945

Dvojice Mustangů P-51 letěla pod šedivou oblohou, z které tu a tam se snášely k zemi vločky sněhu.

 Ken Brichta pozorně sledoval krajinu pod sebou, zatímco Frank Matson v druhém letadle upíral zrak na zataženou oblohu. Oba měli za úkol ničit vlaky čí spíše lokomotivy, jenž by objevili. Tomu se říkalo  kotlaření, neboť vždy se snažili probít kotle lokomotiv.

 „Hele chytneme se té trati  co je vpravo.“ Ozval seKen Brichta při pohledu na koleje táhnoucí se lesem.

„Doufám, že potkáme aspoň nápravy.“ Řekl Frank Matson .

Uplynulo několik minut a v dálce se objevil stoupající kouř, který signalizoval parní vlak.

„Hele potkáme víc než nápravy.“ Mínil Ken Brichta.

„Co myslíš, je to osobák nebo nějakej transport?“ Optal se Frank Matson.

„Tipuju osobák.“

„Já transport.“

Brzo uviděli jedoucí vlak, který se skládal z několika osobních vagonů.

„Tak jsi měl pravdu.Hele necháš mi ho? Bude to můj pátej.“ Řekl s prosíkem Frank Matson.

„Ať je po tvém. Ale proletím nad ním, aby cestující vyskákali ven.“ Vyřkl Ken Brichta, načež předlétl vlak. Pak sklopil Mustanga a za mávání křídel prolétl napříč nad lokomotivou s vagony. Reakce se dostavila v zápětí. Strojvedoucí začal zpomalovat lokomotivu a ze dveří vagonů počali překotně vyskakovat cestující.

Ken Brichta to pozoroval se zachmuřeným výrazem v obličeji. Celkem mu bylo těch lidí líto.

„Tak jdu na to.“ Řekl  Frank Matson a jeho Mustang zakroužil vedle vlaku. Poté se spustil dolů a z boku zahájil palbu do lokomotivy. Z té se vzápětí na to vyvalil bílý dým, jenž pak celou lokomotivu zahalil.

„Bylo by mně milejší, kdyby v tom vlaku byli Němčouři.“ Mínil po chvíli Frank Matson.

„To mě taky.“ Zkonstatoval Ken Brichta a hleděl na unikající páru z prostřílené lokomotivy.

 Pokračovali dále v letu nad tratí a tentokráte Ken Brichta proděravěl lokomotivu.

„A co do třetice?“ Zeptal se Frank Matson.

„Cestou zpátky třeba na něco narazíme.“ Řekl Ken Brichta.

 Uplynula půl hodina a opět spatřili dým stoupající do výše.

„Jejda. To vypadá na vojenskej vlak.“ Ozval Frank Matson a začal se natáčet ze strany na vlak.

„Franku bacha! To vypadá na flakovej vlak.“ Vykřikl Ken Brichta, jemuž se nezdál už velmi hustý kouř.

Vlak začal zastavovat a náhle několik plachet bylo strhnuto z vagonů a na nich se objevila protiletadlová děla.

„Kašli na něj!“Vykřikl znovu do éteru, ale bylo to marné.

Protiletadlová děla začala zuřivě pálit na útočícího Mustanga. Během několika vteřin byl zasažen do motoru, z kterého vyšlehly plameny, a proměnil se v ohnivý meteorit. Následoval dopad do lesa vedle trati doprovázený explozí.

„Vy parchanti!“ Procedil mezi zuby Ken Brichta, ale rychle začal letět pryč a Němci na vagonech radostně vykřikli hledíce na mizejícího Mustanga za nedalekým kopcem.

 Vlak se začal pozvolna rozjíždět, zatímco z lesa stoupal černý dým a hořelo několik stromů.

Strojvedoucímu v lokomotivě se náhle naskytl pohled na rychle letícího Mustanga v kolmé poloze nízko nad tratí.

Ken Brichta stiskl dlouze spoušť  kulometů spatřujíc, jak se bílé čáry střel zarývají do lokomotivy, vyrovnal letadlo stále držíce spoušť a palba začala dopadat na vagony s protiletadlovýma děly. Přitom postřehl kolem sebe vylétávající kusy uhlí. Hned na to vylétl prudce do strany do výše. Naskytl se mu pohled na zahalující se vlak do dýmu a též na několik ležících postav vedle vagonů.

Více se nezdržoval a začal letět pryč, přičemž mu z pod leteckých brýlí tekly slzy.


johanne
26. 03. 2004
Dát tip
co takhle někdy bez happy-endu v americkém stylu :o?

fungus2
26. 03. 2004
Dát tip
´Třeba někdý příště o)))

Jinny
15. 01. 2003
Dát tip
Není to špatný. Ale opravdu - takovou scénu si můžeš dovolit v románu, ale v povídce musí jít všechno ráz na ráz.

katugiro
13. 01. 2003
Dát tip
je tam obrovské množství chyb... zápletka je nijaká, ale styl není špatný :)

fungus2
13. 01. 2003
Dát tip
Oj. To jsem tomu dal. Chyby opraveny.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru