Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vytrženo z deňýčku X.

05. 12. 2002
25
2
3448
Autor
Yfča

Odpoledne upoutaly moje stářím znavené oko plakáty, které kdosi nechal vylepit na dveře soupravy metra, jíž jsem cestovala. Autor akce chtěl pravděpodobně probudit v nezodpovědných rodičích zodpovědnost vůči vlastním dětem a navíc i pozitivně rozjitřit jejich city. Na jednom z plakátů se vyjímal obří nápis, jenž hlásal, že "NEVĚNOVAT SE DÍTĚTI JE TÝRÁNÍ", což ve mně okamžitě vyvolalo hlodavý pocit provinění. Moji duši zaplavila nejistota, zda o Kačabu v jejích dvanácti letech pečuji vskutku dostatečně. Jsem sice mrcha, ale svoje jediné dítě nehodlám mučit nevšímavostí! Jakmile jsem dorazila domů, zaměstnala jsem Kátin sluchový orgán otázkou, zda se jí nezdá, že ji zanedbávám. "Jak to myslíš?" zeptala se. "No, v metru jsem viděla plakáty, na kterých bylo napsáno, že nevěnovat se dítěti je týrání," povídám. "Myslíš si, že na tebe kašlu?" Odhodila přerostlou ofinu stranou a prohlásila: "Ty se mi někdy věnuješ až moc. Mami, chápeš, že už nejsem malý dítě, za kterým musíš pořád běhat?" Polkla jsem a stáhla se do bezpečí kuchyně, abych si poplakala nad hromadou cibule...
*
Když jsem s Káťou odpoledne vyrazila autem do Makra, zastavila nás na Libeňském mostě policejní hlídka. Zajela jsem ke kraji, vypnula motor a potom jsem se vysoukala ven. "Dobrý den, paní řidičko, silniční kontrola," zamumlal asi pětadvacetiletý mladík ve stejnokroji.
Úspěšně jsem se prošacovala, podala mu papíry na hlavu i na auto a čekala jsem, až se jimi pokochá. "Budu foukat?" špitla jsem opatrně.
Zvedl oči od dokladů a zakroutil hlavou. "To je škoda," povídám, "po dlouhý době sedím za volantem skoro střízlivá, manžel by měl radost, že jste mi naměřili míň než dvě promile!" Vytřeštil oči. Druhý policista nás pobaveně sledoval a zeptal se, zda mám pořád tak dobrou náladu. "Po litru vodky vždycky," odvětila jsem. "Víte co? Jeďte už," pravil mladíček, vrátil mi doklady a vkročil do vozovky, aby zastavil další auto.

2 názory

8hanka
11. 07. 2011
Dát tip
ano, to je divne, ze posledne slovo nemala Kacenka:)


Roald
12. 08. 2004
Dát tip
Obe ... t*

Elyn
13. 06. 2004
Dát tip
:))))) *

Elyanne
13. 06. 2003
Dát tip
:o) Líbí*

ssaamm
21. 05. 2003
Dát tip
ale ale dělat si legraci s veřejného činitele tststs********´tip

hurvinek
27. 01. 2003
Dát tip
presne kacaba by tomu asi dala korunu

Kytička
17. 01. 2003
Dát tip
První: No, já jsem ve svých 12ti letech prohlásila před maminkou, že jsem už dospělá a že teda taky náký věci už se mě týkat nebudou :-))) Viz druhá část: No, téda... :-)))

MiQing
17. 01. 2003
Dát tip
jééé, s těma poldama to byl povedenej vtip ;-) škoda, že k tomu nedodala korunu něčím ještě Kačka :-)

sark
18. 12. 2002
Dát tip
*

Joohankaa
11. 12. 2002
Dát tip
S tebou bych chtěla jezdit autem. Aspoň bych jela s někým, kdo má v sobě JEN litr vodky :-)) *

Hvezda1620
08. 12. 2002
Dát tip
:-))) hezké odpoledne a pro děti jistě poučné. Mezi námi - ty plakáty v metru mi docela pily krev ( i když děti nemám.... zatím). Asi je vymýšlel upír. *

Krel
07. 12. 2002
Dát tip
:-))

Vaschek
07. 12. 2002
Dát tip
:-))))))

Romy
07. 12. 2002
Dát tip
***

Čolek
06. 12. 2002
Dát tip
Jo, jsem pro nový plagáty! :-))

Pavson
05. 12. 2002
Dát tip
Ty humory jsi dělala pro sebe, pro ty jantary, nebo pro týrané dítě? *

ze života.....co víc dodat ? t

Hvezda1620
05. 12. 2002
Dát tip
Do háje, co se to na Písmáku děje??!! Jsem tu chvíli nebyl a najednou mám děsný problém poslat jakékoliv svoje dílko :-(((((. Že prý musím napsat alespoň 3 komentáře k jiným dílům - co to jako má být? A navíc, spěchám, za 3,5 hodiny mám vstávat a chce se mě DĚSNĚ spát!!! Napsal jsem "poznámky" k aspoň šesti dílkům - a co se nestalo? Pořád, to samé: Na kazde nove dilo je nutne napsat 3 komentare k dilum ostatnich. To si asi někdo dělá srandu, ne? Nebo, že by se to počítalo, mně neznámým způsobem? Já to snad neodešlu... :-(((.

nin
05. 12. 2002
Dát tip
* já bych řekla, že to bylo pro týrané dítě, musí se naučit, jak jednat s určitýma lidma :)

Bobísek
05. 12. 2002
Dát tip
:-)))

Helen
05. 12. 2002
Dát tip
Jednou mě policajti zastavili a měla jsem podobný kecy. Dopadlo to tak, že jsem musela foukat. Zelenala jsem akorát já a polišové se domlouvali, jestli ještě půjdu na krev nebo co. Parádně mě vydusili. Nakonec mě nechali odjet, ale předtím jsem ještě musela vytáhnout povinnou výbavu a čuměli, jestli mám sjetý gumy. Od tý doby radši držím pusu. :-))

bbb
05. 12. 2002
Dát tip
Helen: :)))))))))

bbb
05. 12. 2002
Dát tip
Yfco, ty si fakticky koledujes! :))))

Astalavista
05. 12. 2002
Dát tip
:o) Tady jsem bez výhrad, Yfčo, ta ti to dala, co...? :)))* Ale nebuď smutná, aspoň se můžeš vysmát tomu plakátu. Ono všeho moc škodí, zlatej střed je zlatej střed, páč by na tom plakátě taky mohlo stát, že PŘÍLIŠNÉ VĚNOVÁNÍ SE DÍTĚTI JE TÝRÁNÍ...:)

Jo, taky jsem viděla ty plakáty...:o))) *

Bloudil
29. 11. 2002
Dát tip
Kolik panáků jsi měla v sobě, dkyž tě odchytili ty poldové? :)))))))))))

Papulipida
28. 11. 2002
Dát tip
To je moooooooc hezký. Obě příhody. No, já vím, proč se v mých 25 stále neprojevují mateřské pudy. Já bych ty děti asi nevydejchala :-))))

Wopi
25. 11. 2002
Dát tip
:))

co to bylo za poldy? nebyli nafukovací, když to zkousli? *****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru