Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z deníku týraného rodiče I.

28. 11. 2002
38
4
4367
Autor
Yfča

Rok 1999

Ráno jsem opět musela zvýšit svůj jemný hlásek. Káťa se totiž na můj vkus až moc dlouho vypravovala do školy. Když odbilo půl osmé a ona ještě nestála v předsíni v pozoru, křikla jsem na ni, ať sebou hodí. Zamumlala si pro sebe "Buď zticha!", což ovšem moje vycvičené čidlo sluchu zaregistrovalo. Slyšel to i Jirka, který vystartoval, dal Kátě symbolický políček a zařval: "Jak to mluvíš s maminkou!?! Co si to dovoluješ?" Moje potěšení z toho, že se mne zastal a drzou dceru okřikl, však vzápětí zničil další větou: "Buď zticha se neříká. Ty nevíš, že se říká drž hubu?". Deset let mé usilovné výchovné práce bylo rázem vniveč. Už se těším na to, až bude založena telefonická linka pro týrané rodiče. Budu často volat...
*
Dnes Káťa poprvé sama využila internet. V poště jsme měli nabídku laserových ukazovátek, což ji fascinovalo natolik, že si jedno z nich přála k vánocům. Abychom od ní měli pokoj, řekli jsme jí, ať napíše objednávku a pošle ji mailem. Nečekali jsme, že bude tak rychle reagovat. Za chvíli se totiž přišla zeptat na připojovací heslo a posléze už bylo slyšet vytáčení čísla. Když jsem si přečetla text, který odeslala, dostala jsem záchvat smíchu. Na konec objednávky totiž velkými písmeny napsala: JELIKOŽ MI JE DESET LET, ŽÁDÁM VÝRAZNOU SLEVU.
*
Kátě došla odpověď na čtvrteční objednávku. Pan inženýr jí sdělil, že si tou blbůstkou může poškodit zrak, proto jí nic nepošle. Nepochopil, že Kačaba nechtěla škodit sobě. Díky inžovi pořád vidíme.
*
Kačaba se přihnala ze školy s nadšením, protože se jí zhoršil kašel. Ráno jsem totiž pravila, že pokud bude chrchlat, může zítra zůstat doma. Mrskla taškou do kouta a šla si iniciativně změřit teplotu, díky čemuž jsem zjistila, že náš kotelník není schopný vyhřát vodu na víc než 40,9° C. Já jsem v jejím věku nahřívala teploměr nad plynovým hořákem, což nedopadlo slavně. Rupnul teploměr a poté i nervy mé dobré matky. Do školy jsem opravdu nešla, protože jsem nemohla sedět...

4 názory

8hanka
11. 07. 2011
Dát tip
uff, mam sa priznat, ze u nas som to bola ja, kto nahovaral synov,aby nesli do skoly a ostali doma? Nechceli vymeskavat(aby nemuseli dopisovat poznamky a ucit sa, vacsinou im stacilo pocuvat V SKOLE)


Yfča
24. 06. 2011
Dát tip
Je jí už 22 a kus a týrá mne pořád... :o))

Jů, to je krása...do Tvého deníku si budu chodit číst pro potěchu i uklidnění a jsem moc zvědavá, kam až to dojde. Dceru máš dnes již patrně dospělou a už jistě svou matinku netýrá...?

quapa
04. 09. 2003
Dát tip
*

Nevímkdo
06. 08. 2003
Dát tip
Hurá ! nejsem sama ! Po měsíci prázdnin onemocněly obě babičky, asi dám děti do děcáku. ¨Ráno jsem volala holce ( 10 let ) než půjdeš z domu, uklidíš pokoj. Přišla mi odpověď " Maminko, v pokojíčku se dá projít k posteli ", 100 kč je na koupálko málo.Bráchu nechám doma, zlobí." Bráchovi je sedm, hned sem volala, jestli ho tam fakt nenechala, řekla mi at sem klidná, že by zamkla....on byl v klidu, seděl u počítače.ani se neptám, na co se díval.

Yfča
06. 08. 2003
Dát tip
Potěšilas mne! :o))

Olina
25. 06. 2003
Dát tip
:))))) tohle zabere vždycky:))) a vzpomínám na své podobné, které neumím zachytit, leckdy ani vidět v těchhle souvislostech ...:)

Elyanne
13. 06. 2003
Dát tip
Checht. Bráška mi jednou sám od sebe chtěl pomoci zvýšit teplotu - alespoň v očích rodičů - , ačkoli pobyt v posteli jsem již měla na týden zajištěný. Teploměr vrazil do právě uvařeného čaje. Dva dny jsem lehala na břiše. *

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
Teda mě nikdy nenapadlo uměle zahřívat teploměr - holt jsem byl hodné dítě - nebo blbé? No, to už nevyřeším :)...

Josefk
21. 03. 2003
Dát tip
my chlapci bez fantazie jsme třeli o dlaň nebo nořili do teplého čaje :-)

hurvinek
27. 01. 2003
Dát tip
zajimave metody zahrivani teplomeru vazne zajimave

Kytička
17. 01. 2003
Dát tip
Ouplně supr :-)))) ****

Leata
17. 01. 2003
Dát tip
:o))) jednou jsem nahřívala teploměr ve vařícím čaji, samozřejmě prasknul a maminka ho bez nejmenšího tušení smrtelného nebezpečí podala bratrovi i s kuličkami rtuti na dně, aby se před odchodem do školky ještě pěkně napil...kvůlivá bratrovi jsem se přiznala, ani snad nepostřehl, že jsem mu zachránila život ;o)))

Yfča
17. 01. 2003
Dát tip
:o)

Adalim
17. 01. 2003
Dát tip
předčítám to všechno hlasitě manželovi Jirkovi :-))))))

Dan
13. 01. 2003
Dát tip
Já jsem zase jednou nahřejval teploměr nad plynovym hořákem. Dopadlo to bídně. Dostal jsem před dršku a do školy sem musel.

ulita
27. 12. 2002
Dát tip
historka s ukazovátkem je výborná!!:)))

sark
18. 12. 2002
Dát tip
-"- *

Aki
09. 12. 2002
Dát tip
:o))))))* a jdu na další :o)

bbb
05. 12. 2002
Dát tip
U vas je fakticky veselo!

Sama
02. 12. 2002
Dát tip
Ahoj, moc pěkný, a když jsi tak pěkně realistická, no, prostě...jak bych to... s desetiletou drerou jsem ještě byla úpně klidná, tý mojí bude co nevidět patnáct a já už mám tak polovinu vlasů, co jsem jich vyrvala v zoufalství, že tohle snad není možný, a co je nejhorší, někdy to nebejvá ani vtipný, ale třeba t akcelerace vývoje a tak bla bla... Opravdu líbí, jdu číst dál.

čtenář
01. 12. 2002
Dát tip
Kačaba je teda dílo! :-))))

Yfča
01. 12. 2002
Dát tip
čtenář: Si teda piš! Denně si dělám inventuru šedivých vlasů...

ikarka
30. 11. 2002
Dát tip
:-))) je u vás veselo *

LH
29. 11. 2002
Dát tip
Dobrý...

Bloudil
29. 11. 2002
Dát tip
Sleva je skvělá! Rozesmálo mě to. :)))))

Bloudil
29. 11. 2002
Dát tip
Jo a teploměr jsem nahřejval taky

JanisFan
29. 11. 2002
Dát tip
* :))) zatím jsem spíš v roli Kačaby ;-)

Cirilla
28. 11. 2002
Dát tip
*

m11
28. 11. 2002
Dát tip
tip. wopi: .........nepujdu, YA BASTA :-)))))))))))))

Pavson
28. 11. 2002
Dát tip
Je to veselý a v každý druhý větě vtip = jasnej tip *

Šminka
28. 11. 2002
Dát tip
xixixi - se mi líííbííííí:-)))) típ

Papulipida
28. 11. 2002
Dát tip
Tip :-)

Helen
28. 11. 2002
Dát tip
Taky jsem se snažila ze školy všemožně ulejt. Tvoje Káťa je vážně kvítko. Že by byla po mamince? :-))

Gardio
28. 11. 2002
Dát tip
Prozradit dítěti heslo na net se holt nevyplatí! :-))))))))))))

nin
28. 11. 2002
Dát tip
chacha *

JASAN
28. 11. 2002
Dát tip
"JELIKOŽ MI JE DESET LET, ŽÁDÁM VÝRAZNOU SLEVU" - máš šikovnou holčičku :-))))))

Ta sleva mi teda taky ustřelila kecky... Káťa umí! :o)))*

Jitran
28. 11. 2002
Dát tip
kdye se to ukazovátko sežene??????

Pavel25
25. 11. 2002
Dát tip
Ty se asi se svou dcerou nedudíš co? :-))))))

Wiki
24. 11. 2002
Dát tip
Yfčo a ještě z toho měla maminka ostudu na poliklinice, protože si všichni mysleli, že otec týrá to nebohé dítě :-) * ostatně odchod do školy je u nás každé ráno značně nejistý, tolik angin totiž v životě nikdo ještě neviděl....

Paranoicus
23. 11. 2002
Dát tip
No xakru, tohle je mi teda dost povědomý. Nepletou si vás ostatní náhodou s Addamsovými?

Yfča
23. 11. 2002
Dát tip
Addamsovic rodina je proti té naší enem slabej čajíček... :o)

Wopi
23. 11. 2002
Dát tip
mně to připomíná jinou rodinu :)) :))

Yfča
23. 11. 2002
Dát tip
Wopi, a jakoupak? :o)

Wopi
23. 11. 2002
Dát tip
v jedné rodině pravil syneček, že do školy nepůjde, jelikož mu není dobře... milující otec odvětil: "ale pudeš"... "nepudu a basta," sdělil syneček... v téže vteřině přilétl pohlavek, avšak vzhledem k nevhodnému postavení obou účinkujících vzal syneček druhou o dveře... a milující otec vezl synečka na pohotovost s oteklým a krvácejícím nosem... přišel pozdě do práce, kde jej zpucoval šéf, a syneček se zavázaným nosem doma v klidu a pohodě sledoval televizi, vzpomínaje na spolužáky, jak se asi mají při písemce :)

Yfča
23. 11. 2002
Dát tip
Že by tu tvoji? Nejsme náhodou příbuzní? :o)

Wopi
23. 11. 2002
Dát tip
někdy mi to tak přijde :))

Yfča
23. 11. 2002
Dát tip
Pokud přelouskáš všechny díly, zjistíš, že na tom ještě nejsi tak špatně... :o)

Wopi
23. 11. 2002
Dát tip
jsem jeden louskáček!

Yfča
23. 11. 2002
Dát tip
Bezmezně obdivuji tvoji trpělivost!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru