Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z deníku týraného rodiče III.

06. 12. 2002
24
0
2880
Autor
Yfča

Rok 2000, díl druhý

Blíží se závěrečná klasifikační konference. Káťa zmnohonásobila svoje úsilí a přinesla dnes v žákovské tři sardele. Než jsem omdlela, seznámila mne se svým rozhodnutím, že se od šesté třídy začne víc snažit a známky si konečně vylepší. Potom pravila, že doufá, že ji nebudeme nutit ke studiu na střední škole, protože jí vzdělávací proces nic neříká. "Tebe s tvými známkami nevezmou ani do učení," řekla jsem vztekle. "No a co," odvětila moje dceruška klidně, "tak se brzy vdám, zůstanu doma, budu rodit děti a vydělávat bude manžel!"
*
Když Kačaba přikvačila ze školy, udělala během několika minut ve svém pokojíčku takový nepořádek, že se pomalu nedalo projít ode dveří k oknu. Musela jsem ji těžce pokárat. "Koukej si to tady okamžitě uklidit," zařvala jsem hrozným hlasem, "máš tady bordel jako v tanku!" Načež jsem se zničeně odplazila do kuchyně, abych se uklidnila cinkotem mytého nádobí. Po půl hodině jsem ji šla zkontrolovat. Na dveřích do pokoje visela cedule, na níž bylo obřími tiskacími písmeny pečlivě napsáno TANK. Musela jsem se do dveří opřít vší silou, protože jejich hladkému otevření bránila školní taška. To, co jsem spatříla, se mnou málem prásklo o koberec. Nepořádek totiž nezmizel. Naopak. Nebylo už kam šlápnout. Káťa seděla v pohodě u počítače, nohu přes nohu a hrála Riskuj. Teprve když jsem jí pohrozila, že zítra místo cesty za babičkou zůstane doma a bude uklízet, neochotně se zvedla a dala se do práce. Přitom si mumlala, že nechápe, proč zrovna ona musí mít tak zlé rodiče.
*
Po obědě se Káťa vrátila ze vzdělávacího ústavu a i s taškou si vlezla na váhu. "Mami, ty víš, jakej jsem chcípáček. Pojď se honem podívat, jaký těžký učebnice budeme mít v šestý třídě," volala. Přehlédla jsem takticky skutečnost, že na váhu vlezla ve svých oblíbených traktorkách, z nichž odpadávaly kusy bahna, a spočinula jsem unaveným zrakem na displeji. Číslo, které jsem spatřila, bylo zárukou toho, že mi ani při uragánu moje kostnaté dítě nezmizí z očí. Sundala jsem Kátě bágl ze zad a dala jsem se zvědavě do prohlížení učebnic. "Mami, nezdá se ti, že jsou ty knížky děsně jetý? Bojím se, aby se mi nerozpadly," pravila Káťa po chvíli starostlivě a přesně mířenými hody je uklidila do skříně. "Neboj, na konci roku budou vypadat stejně," odvětila jsem. Mám totiž dojem, že je svými prstíky během následujících měsíců příliš neohmatá.
tuleň
20. 08. 2004
Dát tip
tak nevím, jestli si z toho mám vybrat, že děti jo nebo že děti ne. Ale jako vždy se bavím... *

Nevímkdo
06. 08. 2003
Dát tip
ježišmarjá, tohle mám doma, doufám že to stihnu dnes dočíst, akorát se nebudu moc zítra podívat na svýho šéfa, dnes bych mu měla zaplatit já.........

Elyanne
13. 06. 2003
Dát tip
Co se týká tanku, dcera je skutečně vynalézavá. Já se dostala jen k nápisu Nouzový východ Použijte v případě požáru *

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
Jo jo, jen ať rodí děti a ať se jí vyvedou - pomsta rodiče spočívá ve vnoučatech...

Josefk
21. 03. 2003
Dát tip
zde jsem už byl :-)

hurvinek
27. 01. 2003
Dát tip
tohle odnekud znam

Leata
17. 01. 2003
Dát tip
no jo, takhle jasno jako má tvé dítě bych taky chtěla mít ;o)))

MiQing
17. 01. 2003
Dát tip
slibuješ, že budeš psát dál? ještě jsem nečetla všechno a zatím si to šetřím! :-)

ulita
27. 12. 2002
Dát tip
tak mi nějak tuhne úsměv na rtech... fakt je to tak těžký...???

sark
18. 12. 2002
Dát tip
*

_NoBody_
09. 12. 2002
Dát tip
Hodná dcerka :o))

Yfča
09. 12. 2002
Dát tip
Viď! To víš, jak si je vychováš... :o) Nebo že by měla nějaký geny po mně???

_NoBody_
09. 12. 2002
Dát tip
netuším, zatím jsem neměla tu čest tě tu potkat:o))) Ale i kdyby měla, bylo by to přece krásné ne :o))) Nějak jsem se do tebe začetla :o)

Aki
09. 12. 2002
Dát tip
tank je boží, takovou dceru bych jednou chtěl :o)))*

pedro
08. 12. 2002
Dát tip
josefk: Jo tááák.

Tiky
08. 12. 2002
Dát tip
T*

nin
06. 12. 2002
Dát tip
s tim tankem to byl dobrej nápad, ty seš ale zlý rodič, že to neoceníš!!! tenhle díl byl zvlášť vypečenej :-)))))) *

pedro
06. 12. 2002
Dát tip
jablko nepadlo daleko od stromu?

Josefk
06. 12. 2002
Dát tip
:-))) pedro: copa?

Depka
06. 12. 2002
Dát tip
Ten tank, to je děsný! :)))))

Čolek
06. 12. 2002
Dát tip
Jsi ylej rodič!!!!!!!!!! :-)))

HH
06. 12. 2002
Dát tip
teda to me rozesmalo

Wiki
06. 12. 2002
Dát tip
Yfčo , obdivuju Tvou výdrž.To já jsem podlehla a pokusila jsem se potomkovi do hlavy nějaké vědomosti našťouchat, aby ho na tu střední vzali, teď je tedy na střední, ale obávám se , že zůstane vzdělávacím procesem naprosto nedotčen, hlavně literaturou:-))))*

Traktor
06. 12. 2002
Dát tip
Výchova dětí neni ani tak o výdrži jako o nervech :))) S tim tankem to chtělo ocenit :-))

blbjenka
06. 12. 2002
Dát tip
tank je sůpr :) to první bys jí měla co nejdřív rozmluvit, aby jí to nezůstalo :( a :o))

!*!

Pavson
06. 12. 2002
Dát tip
Je to hezké, ale ty solitéry (přikvačit, sardel ) v jinak spisovné nepřímé řeči mi tam vadí. Přesto*

Joohankaa
06. 12. 2002
Dát tip
Originální dcera :-)) Ale to s těma dětma bych jí taky rozmluvila. *

Bobísek
05. 12. 2002
Dát tip
Tak mám dojem, že už má tvoje dcera v životě jasno /viz první příběh/. Ty se s ní teda vážně nenudíš! :-)))*

ještě lepší :))) t

:o)))))))*

Šminka
28. 11. 2002
Dát tip
:-)))) *

Wopi
23. 11. 2002
Dát tip
:)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru