Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z deníku týraného rodiče V.

Výběr: Wopi, Monty_Python
11. 12. 2002
29
4
3332
Autor
Yfča

Rok 2000, díl čtvrtý

"Mami, jsme chudý?" zeptala se mne odpoledne Káťa a na čele jí vyrostla hluboká vráska. Zamumlala jsem, že duchem určitě ano. "Já se neptám na tebe," řeklo moje pubertální dítě drze. Poučila jsem ji, že by se ke svým starým rodičům měla chovat uctivěji. Omluvila se a potom špitla prosebně: "Já bych totiž nutně potřebovala něco koupit."
Vysvětlila jsem jí, že teď není vhodná doba na rabování obchodů, protože tatínek nedostal už dva měsíce výplatu. "Mami, nepůjdeme se teda alespoň podívat na nějakou demonstraci proti tomu měnovýmu fondu?" dotírala. "Já bych strašně moc chtěla zažít demonstraci," řekla toužebně a v očích se jí rozhořely plamínky nadšení. Pravila jsem, že není příliš vhodné pohybovat se poblíž podobných akcí, jelikož bychom obě nejspíš dostaly obuškem, pokud by se něco semlelo. "To máš teda blbý," odvětila. "A ono se něco vážně semele, jo?" dodala s neskrývanou nadějí v hlase. Znovu jsem se ji jala přesvědčovat, že není dobré potulovat se v těchto dnech centrem Prahy. "Jenže já jsem nikdy žádnou demonstraci nezažila, pochop to," vyhrkla vyčítavě, "a to už chodím do šestky!" Hluboce jsem se zastyděla. Je vskutku nemravné, že svému jedinému dítěti nedopřeji poznat všechny krásy světa. Chvíli mlčela a potom vyhrkla: "Hele, mami, uvažuj! Obě máme zaplacenou úrazovou pojistku, takže kdyby nám policajti rozbili hlavu obuškem, tak bys mi za prachy, co dostaneme, mohla v knihkupectví koupit tu knížku, co jsem si dneska vyhlídla!"
*
"Tak co bylo ve škole?" povídám při večeři mezi sousty. Káťa polkla, nandala si další talíř a mlaskavě zamumlala, že se nic zajímavého nedělo. Zapýřila jsem se nad debilitou své otázky. Pak jsem si vzpomněla, že jsem ráno dala Kačabě čtyři stovky. "Kolik peněz ti zbylo, když sis koupila obědy?" zeptala jsem se. "Osmdesátpět," řekla Káťa, "ale dvacku dlužím." Vytřeštila jsem oči. Částečně to způsobil žvanec, který se mi vzpříčil v trubici, zčásti překvapivé sdělení. Rozkašlala jsem se. "Jak můžeš dlužit dvacku, když ti tolik zbylo?" nechápala jsem. I Jirka byl mimo mísu. Káťa pokračovala v likvidaci poživatin a přitom nám nevzrušeně sdělovala, že pozvala třetinu třídy do čajovny (tento týden ji otevřeli nedaleko školy). "No, a když jsem platila, tak mi kámoška půjčila dvacku, protože mi těch osmdesátpět kaček nestačilo," dodala. Nevím, zda mi tím chtěla naznačit, že jsem ráno mohla přitlačit. "Maminko, vždyť víš, jak ráda dělám druhým radost!" vyhrkla. Zatvářila jsem se jako Naděžda Krupská, jíž Vladimír Iljič právě sdělil, že chytil při zasedání kominterny ošklivou pohlavní nemoc, a odešla jsem se uklidnit pohledem na televizní obrazovku. Večerní zprávy, plné jobovek z domova i zbytku zeměkoule, mi přišly vhod.
*
Káťa se v půl třetí přihnala ze školy a sdělila mi, že už je zase zamilovaná. Tentokrát to odnesl spolužák. "Už to ví?" zeptala jsem se zvědavě. "Co blázníš," odtušila dotčeně, "takový věci se přece chlapům neříkaj!"

4 názory

8hanka
11. 07. 2011
Dát tip
:)

***:))))

Yfča
03. 07. 2011
Dát tip
Dcera se do koní zamilovala, dokonce dva roky jezdila poměrně úspěšně rodeo(od 16-ti). Pak se naučila kouřit a jiné věci a na koni už se sveze enem rekreačně... :o)

Překvapilo mě, že dcera chtěla knížku a ještě k tomu o koních...myslela bych si, že holky v šestce zajímají jen hadry a mobily. Já se v šesté třídě naučila kouřit. ***

tuleň
25. 08. 2004
Dát tip
no jo, zase jeden obzvláště zábavný díl. Prostě musím... t*

Quarryman
30. 11. 2003
Dát tip
Ja vim, Yfco. Ja jsem to taky nemyslel vazne... :o)

Quarryman
28. 11. 2003
Dát tip
Vis Yfco, nekdy si myslim, ze je to nespravedlive. Kdyz nekdo dostava tipy v podstate za to, ze jenom popisuje svuj vsedni den. Jak k tomu prijdou taci, kteri nemaji strestene ratolesti a maji v podstate nudny zivot. Takovym lidem to da prece mnohem vic prace, nez splodi nejake to dilko... :o) Ovsem uz jen za to, ze se pri tom cteni vzdycky tak pobavim, ode me dostavas tip... Preji krasny den...

Yfča
28. 11. 2003
Dát tip
Quarrymane, já si myslím, že každý z nás by měl o čem psát. Stačí se jen dívat kolem sebe a vnímat, co se děje. :o)

Elyanne
13. 06. 2003
Dát tip
Takový věci se přece chlapům neříkaj... Chá*

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
:))))))))))))))) Teda to od Tebe neni hezký, takhle těžit slávu ze své nebohé dcery... Nicméně Ti to jde fakt dobře, u tohohle jsem se asi dneska zasmál nejvíce... Nicméně večer teprve začíná :)... Tip pro Kačabu...

Obojí*

Jó to je dílko*

Yfča
08. 05. 2003
Dát tip
Myslíš tím dílkem Kačabu nebo moji napsaninu? :o)

Josefk
21. 03. 2003
Dát tip
vy si toho Jirky doma moc nevšímáte, co ? :-)))

hurvinek
27. 01. 2003
Dát tip
jakou knížku si vuůbec vyhlídla?

Yfča
27. 01. 2003
Dát tip
Knížku o koních... :o)

Leata
17. 01. 2003
Dát tip
tak alespon, že si vyhlídla knížku, ne? :o) ta poslední...*** :o)))))

Adalim
12. 01. 2003
Dát tip
jé, to si musím přečíst i ty ostatní já pořád váhám, jestli se dá přežít "být rodičem" :-)

Yfča
12. 01. 2003
Dát tip
Přežít se to dá, být rodičem je nejlepší a nejradostnější věc na světě! Alespoň pro mne... :o)

Adalim
12. 01. 2003
Dát tip
moc se těším, až si to přečtu všechno; snad nebudu váhat tak dlouho, až bude jednou pozdě...

Quanti
31. 12. 2002
Dát tip
takovy veci se ale opravdu klukum nerikaji... :o))) ja v zivote klukovi nic takovyho nerekla... (pozn. aut. je mi 20 ;) a mam na mysli takovou tu jednostrannou... prvni nekde ve skolce, posledni nekdy ve tretaku...)

sark
18. 12. 2002
Dát tip
*

Apajda
17. 12. 2002
Dát tip
Chudak maminka, doufam, ze moje na tom neni podobne

Pavson
13. 12. 2002
Dát tip
Je to čím dál lepší.(Říká tvoje dcera -"Chápeš to?") *

ulita
12. 12. 2002
Dát tip
chybí mi trochu výraznější pointa, ale půvab to má

Bobísek
12. 12. 2002
Dát tip
Výraznou pointu bych u útržků z deníku nehledal..... :-))

ulita
12. 12. 2002
Dát tip
jo, na tom něco bude

Cirilla
11. 12. 2002
Dát tip
super! :) *

Bobísek
11. 12. 2002
Dát tip
Zatvářila jsem se jako Naděžda Krupská, jíž Vladimír Iljič právě sdělil, že chytil při zasedání kominterny ošklivou pohlavní nemoc... to bych tedy chtěl vidět! :-))) Udržuješ vysoce nasazenou laťku. Je to zase dobrý! :-))

Tiky
11. 12. 2002
Dát tip
T* :)

Fil
11. 12. 2002
Dát tip
Lehký úsměv na tváři jsi mi vykouzlila.Děkuji!

Astalavista
11. 12. 2002
Dát tip
Naprosto super!!!!*

_NoBody_
09. 12. 2002
Dát tip
skvělé..........dostala tu knihu?:o)

Yfča
09. 12. 2002
Dát tip
NoBody: Proč by ji měla dostat. Hlavu si nerozbila... :o)

_NoBody_
09. 12. 2002
Dát tip
ani nevím, jen tak mě to napadlo :o)

Aki
09. 12. 2002
Dát tip
:o)))*

Vagoš
07. 12. 2002
Dát tip
:-)))

:)))))) t

Jo, vážně dost vypečenej díl. :o))) *

Bloudil
29. 11. 2002
Dát tip
:)))))))))

Šminka
28. 11. 2002
Dát tip
:-DDDDD *

Helen
28. 11. 2002
Dát tip
Skvělý!!!!!! :-))) Tip jako hrom!

Wopi
23. 11. 2002
Dát tip
:))))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru