Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z deníku týraného rodiče XII.

06. 01. 2003
26
1
3111
Autor
Yfča

Rok 2002, díl čtvrtý

Káťa mi ráno oznámila, že se dnes konečně pustí do mytí nádobí. Až do odpoledne jsem pobíhala mezi svými zákazníky. Když jsem konečně dorazila domů, zarazilo mne, že je prázdný dřez, kuchyňská linka i sporák. Jindy by mě to samozřejmě nepřekvapilo, ovšem nádobí by muselo být uklizené ve skříňkách. Když jsem je otevřela, zjistila jsem, že se v nich krčí strachy pár hrníčků, tři talíře a jeden kastrol. "Ta potvora zase odmáčí nádobí ve vaně," napadlo mne. Koupelna však byla vzorně uklizená. "Káťo," zavolala jsem, "kde je nádobí?" Vylezla ze svého pokoje a klidně mi oznámila, že ho suší na balkóně. "Cože?" vyjekla jsem. "Mami, ty víš, jak nerada utírám," připomenula mi. "Tak jsem využila toho, že je dneska venku horko!"
*
Kačaba se chystá na školní výlet. Celé odpoledne po nás požadovala, abychom hodnotili její modely. Nemohla se totiž rozhodnout, v jakém oblečení zítra vyrazí do Českého ráje. Ještě po deváté večer něco kutila na posteli. "Co vyvádíš? Proč nespíš?" hubovala jsem ji. "Mami, uvědom si, že tam polezeme po skalách, tak si dělám lékárničku, kdyby se náhodou někomu něco stalo," vysvětlila mi. Konstatovala jsem, že by se spíš měla pustit do výroby přenosné rakve, protože pády ze skal obvykle nekončí odřeninami. Než jsem zalezla do peří, všimla jsem si, že na displeji jejího mobilu bliká psaníčko, protože Kačaba zásadně nemaže přijaté a odeslané esemesky. Stiskla jsem pár potřebných tlačítek, abych jejich počet zredukovala. Když jsem se vloudila do složky odeslaných zpráv, vykulila jsem oči. Moje pubertalní dcerunka totiž odeslala tento text: Cau Verco, chtela jsem se te zeptat, jestli se budes na ten zejtrejsi vejlet malovat. Dik. Katka.
*
Večer jsem se pokoušela uklidit Kátin pokoj. Když si totiž přede dvěma dny cpala do tašky oblečení, rozházela po palandě a po křesle svršky, u nichž usoudila, že se pro prázdninový pobyt na venkově příliš nehodí. Na jejím psacím stole se navíc ocitlo několik knížek, neboť pečlivě přemístila desetinu knihovny a potom si vybírala dílo, do něhož zapíchne zvědavé očko. "Já tu Kačabu zabiju," procedila jsem vztekle mezi zuby, když vplul do pokoje Jiřík, "podívej se, jakej bordel tady udělala!" Rozhlédl se kolem sebe a potom klidně prohlásil: "Tos měla udělat dřív, než jsme do ní nacpali tolik peněz!"

1 názor

8hanka
11. 07. 2011
Dát tip
u Teba si stale viac uvedomujem, ze moji chlapci boli ako deti vlastne anjelici a ako dospelaci asi tiez:) Zatial:)

Elyanne
13. 06. 2003
Dát tip
Začínám se bát svých budoucích dětí...

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
:)))))))))))))))))))))) Jo jo, Jirkova hláška rulez...

hurvinek
27. 01. 2003
Dát tip
TIP za tu manzelovu hlasku

Leata
17. 01. 2003
Dát tip
to s tím balkonem nejni zase tak špatnej nápad :o) jenomže všechno to na ten balkon natahat, pak rozložit, aby se to fakt usušilo a nakonec ještě odtáhnout a uklidit...to není moc ulehčení práce ;o))

MiQing
17. 01. 2003
Dát tip
to jsem si teda myslela, že ta SMSka bude mnohem horší :-)))) a s tím nádobím je koukám fakt vynalézavá! i když teda nechápu, že se jí to chce nosit na balkon

uranium
12. 01. 2003
Dát tip
s těma sms mě to štve to je nemoc mnohým rodičů, mých naštěstí ne, ale třeba bratranec s tím má problémy dost

Yfča
12. 01. 2003
Dát tip
Znovu (a naposledy) na svoji čest prohlašuji, že Kátiny sms nečtu! :o)

uranium
12. 01. 2003
Dát tip
no ale omylem přečetlas, a tady ty omyly dělají rodiče moc rádi :o)

Yfča
12. 01. 2003
Dát tip
Omylem jsem nepřečetla, podívej se v kritikách o něco výš, kde k tomu s Káťou říkáme pár slov... :o)

uranium
12. 01. 2003
Dát tip
Ah jo omlouvám se jenom jsme ten zbytek tak přelítl. PRomiň

uranium
12. 01. 2003
Dát tip
Ah jo omlouvám se jenom jsme ten zbytek tak přelítl. PRomiň

Ticha_duse
08. 01. 2003
Dát tip
:o)))

Patti
08. 01. 2003
Dát tip
*****

Witch
08. 01. 2003
Dát tip
*

m11
07. 01. 2003
Dát tip
necti dcerce smsky prosim.......................................... tip

Kačaba
07. 01. 2003
Dát tip
Mamka mi je normálně nečte. Ale já čtu občas ty její. :-))))) A ten úklid a mytí nádobí mě fakt nebaví. Jsem týraný dítě!!!!!!!!!! :-)))

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
Nejsi, ty potvoro! :o)

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
Jsem a basta!

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
Kačabo, buď tak laskavá a příště nezneužívej toho, že jsem odešla od počítače! :o)

nin
07. 01. 2003
Dát tip
Yfčo, že chceš mít ještě víc dětí? :-)))

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
NECHCI! Pravdou je, že jsme kdysi dávno chtěli mít čtyři děti. Kačaba je s přehledem zastane... :o)

nin
07. 01. 2003
Dát tip
Já jsem si to myslela :-)

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
Ale Tebe bych možná mohla adoptovat... :o)

nin
07. 01. 2003
Dát tip
To je nápadíček! Celých 26 let mám pocit, že se mě chtějí zbavit... (já byla hyperaktivní dítě, to by se ti líbilo)

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
Dcerko... :o)

katugiro
07. 01. 2003
Dát tip
hezké, ale dřív bývaly ty díly lepší, poslední cca tři už nemají takovou šťávu... :) mimochodem, nechci Ti mluvit do výchovy, ale číst cizí textovky (dopisy, deníky...) je velmi neslušné, ať už jde o vlastní dceru nebo o kohokoliv jiného, nemyslíš? :) ?

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
katugiro, pokud jde o mnou přečtenou esemesku v Kátině telefonu, tak to neslušné nebylo, anébrž jsem se nejprve dotázala, zda jí mohu vymazat odeslané a přijaté zprávy, s čímž souhlasila - ostatně o něco výš píše, že jí SMS "normálně nečtu"... :o)

katugiro
07. 01. 2003
Dát tip
"normálně nečtu" jsem považoval za chabou obhajobu zlotřilé čarodějnice a utlačovatelky dětských duší :) dobrá, dobrá, budiž Ti (a mě také) odpuštěno... :)

Yfča
07. 01. 2003
Dát tip
:o)

Pavson
06. 01. 2003
Dát tip
Ty takhle porušuješ listovní tajemství?!?!?! HANBA. Ale bez toho bychom se nedozvěděli takový dokonalý vtípek. *

Helen
06. 01. 2003
Dát tip
To nebylo listovní tajemství, to bylo displejový tajemství! :-)

Bobísek
06. 01. 2003
Dát tip
Já taky nerad meju nádobí a utírám............ :-))) Ale takový nápady jako tvoje dcera teda nemám! :-)))

Yfča
06. 01. 2003
Dát tip
Máš šťastné rodiče, Bobísku... :o)

JASAN
06. 01. 2003
Dát tip
Ta vaše Kačaba. To jsou fakt dobře uložený prachy.

Cirilla
06. 01. 2003
Dát tip
:o))*

Astalavista
06. 01. 2003
Dát tip
!!*

óóó!

Quanti
31. 12. 2002
Dát tip
to je pravda... to uz by se nevyplatilo :-DDD forek s prenosnou rakvi se mi libil moc ;)

skromna
30. 12. 2002
Dát tip
tohle se tak krásně čte :-)))))

ulita
27. 12. 2002
Dát tip
na výlet se zásadně namalovat...! :)))

sark
18. 12. 2002
Dát tip
*

...zas je to lepší než mít doma nějaký "mouchy, vemte si mě" (úsloví našeho učitele ekonomiky ing. Prchlíka), že jo. :o) *

:)

_NoBody_
09. 12. 2002
Dát tip
Hodná dcerka, hodný manžel :o)

Aki
09. 12. 2002
Dát tip
:o))*

Šminka
28. 11. 2002
Dát tip
:-)))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru