Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MOJE CESTA

Výběr: Print
17. 04. 2000
41
2
5176
Autor
AZALIN

Zpočátku byl jsem myšlenkou, součástí věčného jsoucna, pak nastoupil jsem pouť dalekou nazpět - a do budoucna. Byl jsem rybou v oceánu, jen jednou kapkou z mnoha. Měl jsem otevřenou bránu k tiché oslavě Boha. Žil jsem v korunách stromů, přijímal dary lesa, toužil se vrátit domů - a stále dolů klesal. Když kráčel jsem po pevné zemi, živil se divou zvěří, byl jsem již opuštěn všemi a v Boha věřil stěží. Naděje opět svitla mi, ve všem tom marnu a bídě, že spatřím obzor neznámý - tam, v bájné Atlantidě. Ach, byla jsi krásná, vznešená, my žili v pýše pohodlí. Proto jsi nyní pohřbená. Sami jsme o tom rozhodli. Žil jsem i v pastvinách Izraele a nehleděl jsem na proroctví. Vraždil jsem svoje nepřátele, Josefa prodal do otroctví. Byl jsem egyptským otrokem, panenskou kněžkou, poběhlicí, stavitelem i vojákem, filosofem věčně snícím. On odpovídal nám na otázky, měl dlouhé vlasy, vousy - oči, které mluvily řečí Lásky. Můj život se zas k pravdě stočil. Pak večeřel jsem s Ježíšem, má duše byla opět čistá. Však běda, já byl Tomášem a k ránu třikrát zapřel Krista. Bil jsem se v římských legiích, dobýval jsem a znásilňoval, topil se v bezduchých orgiích, nic a nikoho nemiloval. Za svitu Luny na ostrovech, s elfy jsme v lesích tančili. Bůh byl zpět v srdci i v mých slovech - než křesťané vše zničili. V Bagdádu vezír dlouhovlasý šel kolem trhu s otroky. V těch očích spatřil dotek spásy a rozvzpomněl se na roky, kdy peruánská princezna jen pro něj v noci tancovala. Možná si nikdy nepřizná, co pro něj kdysi znamenala. Pak žil jsem v srdci Evropy a vzplanul proti tyranii. Těžko jsem mohl pochopit, že naše srdce stále hnijí. Byl jsem davem zpívajícím s vůdcem, co měl jedno oko, "Ktož sú boží bojovníci". Avšak Bůh byl převysoko. V minulém životě měl jsem kůži rudou jak záře plamenů. Po návratu jsem vždy toužil a věřil, že si vzpomenu na svoji dokonalou duši, na to, kdo vlastně vůbec jsem, zatím však pouze doufal, tušil - a teď jsem došel právě sem. A nyní žijem v těžké době, ocitli jsme se na pokraji. Však sílu máme sami v sobě, stačí jen chtít - vždyť žijem v ráji. Teď už nás jenom krůček dělí, na Zemi svítá naděje. Zjistíme, co jsme zapomněli, a potom navždy dospějem.

2 názory

AZALIN
17. 08. 2010
Dát tip
Díky.. nepřehledná masa textu by to nebyla, kdyby tomu novej Písmák nezkurvil formátování.. jako ostatně i u dalších..

A.H.
21. 12. 2009
Dát tip
no, dobré, jen by to nemusela být nepřehledná masa textu. *t*

Hessulim
07. 11. 2005
Dát tip
TIP

Moc dobrý, tip & avi

Elyanne
28. 02. 2004
Dát tip

Kačírek
26. 12. 2003
Dát tip
Je krásná, vidím, že i tak se lze dívat na reinkarnaci. Je to fakt dokonalý a moc se mi to líbí. * * * Jen napůl nesouhlasím s poslední slokou, vývoj tu bude stále a určitě nejsme na konci nyní. * * * Hm..........jen takovou naprosto bezvýznamnou poznámečku: Tomáš nezapřel Krista, byl to Petr (myslím, že forma nemá ustupovat obsahu takto závažnému) * * * Díky :o)

Notreal
15. 02. 2003
Dát tip
*

alim
14. 02. 2003
Dát tip
kde se historie snoubi s fantasii a vypravecskym umenim, neni co dodat...jen tip*.-)

LaMouette
17. 11. 2002
Dát tip
je to dokonalý.. víc než to..*

Adams
13. 08. 2002
Dát tip
Není co dodat. Hluboce oslovilo.-)

Danny
29. 07. 2002
Dát tip

Rena
01. 06. 2002
Dát tip
Líbí se mi,že je to tak reálně pojatý.Myslim,že mluvíš za všechny.Pokud bych v životě chtěla hledat,tak určitě takhle.

Vojtek
07. 03. 2002
Dát tip
akpak je to možný, že jsem to nečet???? Nebo čet???? já ani nevim. Každopádně je skvělá.......skvělá skvěloučká....*****!

II*II

lubi
28. 06. 2001
Dát tip
Milý Azalin, včera som ti napísala, že tvoje básničky o čaji a strome, ktoré som od teba čitala ako prvé, ma nútia prečítať si viac z tvojej tvorby. Touto som začala. Tými životmi, cestami som šla s tebou, nielen v básni, ale naozaj, ty si ja, ja som oni a oni sú my... všetci sme to isté a je to krásne, keď si konečne spomíname. Hádam to ešte stihneme... S hlbokým poďakovaním... *****

hermit
23. 05. 2001
Dát tip
*****

Wiki
13. 05. 2001
Dát tip
Myslím, že Tě chápu. Mluvíš mi z duše..:-)) * Je to neuvěřitelná nádhera !

Falka
30. 04. 2001
Dát tip
Už jsem ji kdysi četla, ale až nyní jsem na své cestě došla tam, odkud ji dokážu pochopit... Však sílu máme sami v sobě, stačí jen chtít - vždyť žijem v ráji. Ale ona úplně celá... *!

Cody
12. 04. 2001
Dát tip
božínku to je klásnýýý :o))) tipíík

AZALIN
06. 11. 2000
Dát tip
Každej máme nějakou svoji cestu.. a kdo může říct, že ta jeho je lepší nebo horší? :-)))

Silvinka
06. 11. 2000
Dát tip
Záleží predsa len na tom, ako šťastný na tej ceste človek je a koľko lásky v nej nájde a rozdá. :o)

Katerina
05. 11. 2000
Dát tip
Taky se sem z casu na cas vracim :-))) A nedalo mi to abych nenapsala 'moji' cestu (Návrat ztracené dcery), jenze na tohle proste nemam, Azaline...

Silvinka
01. 11. 2000
Dát tip
Azi, čítam si to znovu a znovu mám chuť ti dať Tip. :o) :o*

kem
11. 10. 2000
Dát tip
to me fakt zabilo uplne nejvic, jo presne tohle jsem potrebovala,,,tip tip tip

Achetaton
05. 10. 2000
Dát tip
Je to moc hezké. už abychom vše Poznali :-))

Anonym
28. 09. 2000
Dát tip
Fantastické. Nie som schopný viac slov, moje vedomie nemá svoju skutočnú šírku, ale cítim jeho chvenie vo vnútri. Diky. TIP. axon

Silly
24. 08. 2000
Dát tip
asi jdu spát a nechám si to zdát... po tomhle už nemůžu číst nic jinýho dík

AZALIN
04. 08. 2000
Dát tip
J: To je super! Držím ti palce!!!! :-)))

J
21. 07. 2000
Dát tip
TIP. Taky vím, o čem mluvíš.Mimochodem, taky znám Hovory s Bohem N.D.Walsche. Jsem asi tak uprostřed druhého dílu. Mění mě to a otvírá mi to oči. Díky.

Katerina
24. 05. 2000
Dát tip
Ale takhle to doopravdy je, ty popisujes minule zivoty od zacatku az do tedka!! Celou evoluci nabyvani vedomi!! Ja vim o cem mluvis!! Ten optimisticky zaver je na miste, opravdu uz jen krucek... nekdy za sto let... a pak... :-)) *

MINISTRY
18. 05. 2000
Dát tip
genialni ... tip

Ozzy
29. 04. 2000
Dát tip
nadherne ... opravdove ...

Verita
27. 04. 2000
Dát tip
moc krásné, i když já se nedokážu ztotožnit s tím optimismem na konci

Anonym
27. 04. 2000
Dát tip
ale jinak je to opravdu moc kr8sn0

witchbaby
19. 04. 2000
Dát tip
Wow:-)) Přišla jsem, četla jsem, rozpoznávala jsem a tipuji!

Rivka
19. 04. 2000
Dát tip
oyk... Teda Azi...

Print
18. 04. 2000
Dát tip
Azi!!!:-))) Dík za vysvětlení!:-)) Je to opravdu skvělá báseň!:-)

Sarken
18. 04. 2000
Dát tip
AZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To je, to je... dík za elfíky

AZALIN
18. 04. 2000
Dát tip
Bambulka: Jéééé, vidim, že rozumiš.. to je sqělýýý!!! :-))) Silvinka: Kouzelník Azalin ti samozřejmě uděluju souhlas.. pro Tebe všechno!! :-)))

Tynic
18. 04. 2000
Dát tip
Filozofická osvěta ? Beru ! Jenom je to na mě trochu moc dlouhé... stačí jen chtít - vždyť žijem v ráji. Dík...

Stepca
17. 04. 2000
Dát tip
Byla by asi škoda navždy dospět, ale jinak mám rád optimistické závěry. Je to pěkná procházka tvou hlavou. Dovedu si to dobře předtavit i jako videoklip. Pěkný.

Šílená
17. 04. 2000
Dát tip
Azi!!!!!!!!!!!!! To je ona?! mám ústa dokořán - zatím tip a až se vyspím tak víc...

Bříza
17. 04. 2000
Dát tip
AZI - to je fakt fantastická poema. Jenom drobný hnidpišský detailek (co jiného ode mne konec konců čekáš - že ?) v té sloce o Husitech: ---- jedno oko ---- převysoko - to je- rytmicvky a veršově vzato- lepší, než předaleko - ale to je detail ... jseš šikula !

zolli
17. 04. 2000
Dát tip
teda AZALINE ja padam na zadek cekala jsem po ranu ledacos ale dnes snad nepujdu cist nic jinyho mne to nadchlo. Tip

Bára Braun
17. 04. 2000
Dát tip
bez dechu....TIP

Print
17. 04. 2000
Dát tip
S plným dechem TIP!:-) Snad jen, že k ránu třikrát zradil Petr a ne Tomáš, ale třeba to byl autorský záměr. A je to vlastně jedno!:-)

dechberoucí...

Miroslawek
17. 04. 2000
Dát tip
Hó ho ho hó, zvolal pan Kotrč z Velkého Domu. A vodník Kebule začal vařit mlhu. Miroslawek zlomil průpisku a šel se raději věnovat malování krajinek. Dost dobrý.

Bříza
17. 04. 2000
Dát tip
Azaline - to je fakt fantazie - dostals mě ! Printe - když střídáš živočišné druhy, epochy, pohlaví, jseš davem, měníš řemesla - že by tohle vadilo ? Mě se to takhle líbí dokonce víc ...

Print
17. 04. 2000
Dát tip
Ale mně to vůbec nevadí!:-))) Taky jsem kdesi upích Nikodéma na strom, ač tam měl sedět Zacheus!:-))))

Merle
17. 04. 2000
Dát tip
Azí, tohle je DOKONALÝ, a vůbec se nedivím, že z toho ta slečna v čajovna padla ehm na židli a jen tak zasněně na tebe zírala ;-)))))) jeden máš i ode mě

Belgarat
17. 04. 2000
Dát tip
Ma poklona, jako bych tam byl s tebou. Sedím a znova pročítám.... je to supr, poklona stareho čaroděje.

Sly
17. 04. 2000
Dát tip
aaaaazi já jsem TI říkal, že se to neobejde bez TIPu, hihi... je to fakt, no už jsme si řekli, že? TIP... a dík, že jsem mohl býti první, kdo si tuto poému mohl přečíst, ach...

Klárka
17. 04. 2000
Dát tip
Třeba jednou, za 50 let, až budou probírat "co chtěl básník říci" dítka ve škole, tak jim bude pan učitel vysvětlovat, že "autor chtěl v tomto místě zdůraznit nejen svou neschopnost uvěřit v to, na co si nešáh (a proto sebe nazývá Tomášem), ale současně i zkušenost s Kristovým odhalením vlastní nepříliš přijatelné proň budoucnosti - jsa jistě krom jiného ovlivněn hlasem kohouta na orloji, pod kterým jda poemu promýšlel" :-)

Kittie
17. 04. 2000
Dát tip
Uáááá, tak to je.. no já ani nemůžu najít to pravá slovo, takže Ť !!!! :o))

AZALIN
17. 04. 2000
Dát tip
Skutečnost je taková, že autor sám sebe nazývá Tomášem, protože je to jedno ze jmen, které mu osud v tomto životě přidělil.. a ano, Printíku, byl to autorský záměr.. ;-)))

Bambulka
17. 04. 2000
Dát tip
Azíku, tohle je víc než na TIP (a bez protekce!!!, Ty víš:-)) Na pokraji stojíme, pak v sedě jako tenkrát tam v Atlantidě rozhodnout se musíme, kam dál se vydáme na rozcestí, než vlastní Zemi prodáme ničíc sami sebe, ve škodolibé radosti pohrávajíc si s magií, v nevědomosti ... Naděje září světlem stále jasnějším a těch lidiček je stále víc a víc. Svět si vzpomene a všichni půjdem tou správnou cestou ... Jsi mi zase o hodně bližší, nevím co dodat ... jeden TIP je málo!

saggit
17. 04. 2000
Dát tip
To víš, že se mi to líbí, azouši. Už proto, že si připadám, jako bych to prožil s Tebou. Dělám to velmi nerad, ale dávám Ti TIPeček.

Silvinka
17. 04. 2000
Dát tip
Azi... vzal si mi dych. Takto ma už dávno niekto neohromil. Ďakujem. Ešte dnes si to vytlačím. Môžem to prečítať v našom literárnom klube? Akosi mi chýbajú slova, toto je viac než báseň... No veď hej, ty si predsa čarodej :o) *t*i*p*

PS
17. 04. 2000
Dát tip
Tak teď nelze už nic dodat, vše už jsi řekl. :o) Naprosto jsi mě zaskočil, ale klidně to můžeš dělat každý den. :o) Nelze než obdivovat. (jak jinak než TIP)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru