Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

list

29. 12. 2002
25
0
3056
Autor
jorel

(původní variantra)

po dlouhém boji / vyčerpán až k smrti list / opustil větev

*

po dlouhém boji
vyčerpán k smrti lístek
opustil větev

*

 

 


jorel
22. 09. 2005
Dát tip
verner: ne, ale to neznamena, ze cini spatne rozhodnuti. ba naopak. ale soucasti haiku je prave ta jeho forma. je to jako soucast obradu. vsimnes-li si poradne, spousta mych haiku nevyhovuje pravidlum nikoluv rytmicky, ale obsahove. leckdy zdanlive, leckdy zamerne. hraji s s timto zanrem - zkousim pevnost ohrady vyznacene 17 slabikami. nakonec dojdeme k zaveru, ze zalezi na pristupu autora. proto jsem Ti popsal svuj pristup. Uvazujme vsak dale. Laik, ktery potkal haiku jen nahodne si slabiky prepocita a rekne si: ale tohle neni haiku, to je kratka basen! a bude mit pravdu. ty nejzjevnejsi znaky je moudre nejpecliveji dodrzovat. ne kvuli nam, ale kvuli druhym.

jorel
19. 09. 2005
Dát tip
verner> haiku nevnimam jenom jako kratkou basen. tato cizi forma si doslova rika o osobni vztah autora k ni. dlouho jsem nad ni premyslel, nez se nakonec rozhodl, co budu povazovat za haiku-slabiku a co uz ne. a jakmile jsem si formu haiku pro sebe formalizoval, pojmul jsem tato transkriptovana pravidla jako pravidla pro mne platna a zacal v nich tvorit sva dilka. Proc? abych psal HAIKU!!! haiku skutecne neni o 17 slabikach, ale cteni pravidel darujicich autorovi nekonecne moznosti. Prave skrze ne dosahnes pochopeni dokonalosti teto formy. zadny Japonec nenapise haiku o 16 ci 18 slabikach. to proste neni haiku. jak bych mohl psat haiku v cestine a nectit pravidla, ktera ji tvori? ano, vim, ze jsem v Cechach a proto ten prevod. ten, at si kazdy udela svuj, ale pak necht jej dodrzuje. jinak nikdy nepujde po ceste teto poezie a nepochopi jeji vnitrni podstatu. a to by byla skoda.

jorel
17. 09. 2005
Dát tip
verner> bohuzel, nemohu s +ebou souhlasit. nic neni zbytecne a respektovani formy ma svuj smysl.

Bandhu
05. 09. 2005
Dát tip
SUPERTIP!

Honza_Princ
20. 05. 2005
Dát tip
jo...já bych ten list zkusil nějak nacpat do posledního řádku....

Zoee
19. 11. 2004
Dát tip
tip

cloviecik_3
24. 06. 2003
Dát tip
tak napriklad tohle je uzasny a jednoduchy a jasne mistni provenience

cloviecik_3
24. 06. 2003
Dát tip
*

Norek
03. 04. 2003
Dát tip
pěkný

Sadaf
24. 02. 2003
Dát tip
Podzim,ano podzim,ten strom tam totiž stál snad tisíc let,sám samotinký,bylo to zvláštní,v okruhu sta mil byl jediný. Nikdy neměl hodně listů a tak ty,které mu s jarem vyrašili,hlídal si jako vlastní děti... Bál,bál se podzimu až i ten poslední list opustí jeho vrásčité tělo a odletí do světa... Jak rád by i on někdy vytrhl kořeny ze země a šel se podívat tam někam za obzor,kde vždy viděl svůj poslední list naposledy.... P.S. U některých Tvých haiku jsem hlavně popisoval svoje pocity jak to které haiku namě působí a můžu Ti říci (i když jsem nečetl všechna),že si ten čas někdy udělám a na každé Tvoje haiku napíšu krátkou povídku nebo úvahu. Pakliže mi to samozřejmě dovolíš:-))

maj0
05. 02. 2003
Dát tip
Krasa...

AFRODITA
29. 01. 2003
Dát tip
hmm..........t

waldekke
22. 01. 2003
Dát tip
díky za ten obraz. W.*

Armand
21. 01. 2003
Dát tip
ale jo .-) ***

Nanthei
21. 01. 2003
Dát tip
gratuluju! a ještě jednou, tahle je prostě nádherná...

Tichotam
20. 01. 2003
Dát tip
moc prima...řpipomělo mi to Meaning of life od pythonů..:o) ***

Seregil
16. 01. 2003
Dát tip
Krásně....

Radost
07. 01. 2003
Dát tip
* bezchybně klub

Nanthei
04. 01. 2003
Dát tip
tvoje haiku jsou prostě...nádherné zase *

Mochomůra
29. 12. 2002
Dát tip
lehce se snášel k mrazivě tiché zemi umíral klidně. nemohla jsem si pomoct *

jorel
29. 12. 2002
Dát tip
nemyslel na nic jen poddal se větru a políbil zemi

Cirilla
29. 12. 2002
Dát tip
hezký to tu máš :o) *

houba
29. 12. 2002
Dát tip
divím se,že jsem tvoje haiku neobjevila dřív....a zase musím dát tip,protože prostě joooooo***

***

Wopi
29. 12. 2002
Dát tip
pěkné (a tvé pokračování také jde)

Glass
29. 12. 2002
Dát tip
moc, moc líbí! mám rád, když nám básník dává prostor pro fantasii... **** a *

iust
29. 12. 2002
Dát tip
***

Astalavista
29. 12. 2002
Dát tip
!*

JanisFan
29. 12. 2002
Dát tip
* i pro Mochomůru a jorel

Wiki
29. 12. 2002
Dát tip
pěkné !!*!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru