Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Usychám v dešti beznaděje

Výběr: Stanislav_Vašina
16. 01. 2003
80
0
6492
Autor
Yfča

Tatínkovi...

Na prkně bolestných vzpomínek

Žehlím si zmačkanou duši

Zármutku ledový pramínek

Na dveře prázdnoty buší

 

Bolest se ve mně tiše chvěje

Usychám v dešti beznaděje


ten začátek je opravdu povedený! *

Petr_Arka
25. 05. 2005
Dát tip
tož dobré, jen ten pocit by to chtělo o něco více poodhalit... velmi symbolistické tip

DNA
13. 08. 2003
Dát tip
drásavé***

Elyanne
13. 06. 2003
Dát tip
Ach!

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
Jejda, třetí smutná a báseň k tomu v řadě, chjo, já to nějak nemám rád... Tak to mlčky přejdu a jdu dál...

Dejf
20. 05. 2003
Dát tip
Silné, smutné, nebudu dělat žádný rozbor jako vyše hovořící pánové, mě se to prostě libí, tak jaký co by :-) TIP

Sysa
20. 05. 2003
Dát tip
jé, mě se tak hrozně líbí, když někomu jde rýmování....:-) ***

soňa
23. 03. 2003
Dát tip
*****

Kytička
03. 03. 2003
Dát tip
***** to je moc smutný *****

Kytička
03. 03. 2003
Dát tip

alim
13. 02. 2003
Dát tip
ma to fakt silu...t*.-))

nin
06. 02. 2003
Dát tip
Lyryku, teď si nedělám srandu ani nechci rejpat, ale vážně mě dneska mile překvapilo, jak někdy píšeš (v reakcích) přirozeným jazykem, nešroubovaně atd. - mluv tak dál! :-)

halivera
06. 02. 2003
Dát tip
lidičky, nezlobte se na mě, ale netoužím pokaždé číst avízovaně vaše průpovídky tuna. pro mě za mě si tu debatujte jak chcete, ale vynechte mě z toho! děkuju. BEZ AVÍZ !!!

Lyryk má sice v některých bodech pravdu, ale nevím, proč by to nemělo být hodnotné dílo. Ať si každý píše, jak chce, nechci tady mít nějakou předepsanou formu jak v klasicismu. Mně se báseň líbí (tak sorry, že jsem tak povrchní...)

Wopi
06. 02. 2003
Dát tip
"žádné přesné pravidlo není" - tenhle kousek (byť vytrženej ze souvislostí) mi zní v hlavě nejvíc

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
všem bojovníkům chci předem připomenout, že poezie i její kritika je pouze virtuální šramot a netřeba opravdických soubojů; 1. naprosto nepochybuji (a zřetelně ani miroslawek) o autorčiných citech, jistě psala báseň srdcem, tak jako ostatně všichni zde, ať již se jim to daří či nikoliv; 2. jaký je tedy rozdíl mezi prostou větou: "můj táta (či kdokoliv blízký) mi chybí" a touto básní??? 3. Je možné tomu, kdo vysloví jen větu (nebo i jen pomyslí v duchu) a nenapíše báseň přisuzovat větší či menší utrpení ze samoty??? 4. kritika se netýká autorovy osobnosti, ale textu, v němž se zkoumá jen řada aspektů estetické povahy, nikoliv mimoestetická oblast osobních autorových citů - což je jistě idealismus, ale píšu to proto, že jsem si jist, že miroslawek se citů autorky nijak nedotýká; 5. autorka se skutečně nenamáhala s vynalézavým rýmem (což je to nejmenší); oba přívlastky v básni jsou tzv. přívlastky stálé, tedy neinovují jazykový materiál; žehlení duše na prkně vzpomínek je jedinou zdařilou metaforou, ale tato metafora je podána rozbředle, příliš mnoha slovy, přičemž se nikde zatím neobjevuje důvod pro ta slova navíc - snad rytmus (???); rytmus je vskutku pravidelný, nezdrhává tok zvuku, ale právě svým banálním zvukem získává své příznivce, podobně jako pop music texty si vynahrazují nepřítomnost skutečnosti a tématu přesnou strhující mašinkou rytmu; tedy - jediný nápad metafory odůvodňuje celou báseň - neskrývá nijak její motivy a nechá ji umřít (zkonzumovat) po jednom přečtení; 6. jaký má smysl chtít od básně víc, než jedno přečtení??? a vůbec, zde mnozí prohlásili (nepamatuji si zda náhodou nepřísahali, abych neurazil), že tuto báseň bezvýhradně a nadosmrti jako jedinou v sobě ponesou...; dokonce věřím, že to mnozí splní a nic zlého na tom nevidím; kéž by; autorka jen nechce po čtenáři mnoho, všichni pochopili a jsou srozuměni, ztotožněni s výpovědí; autorka je rozeznatelná, čitelná, nic neskrývá - odtud ten pocit bezpečí v náruči jejích veršů; 7. ach my nespokojení kritici; my bychom snad chtěli cosi víc; chtěli bychom, aby žádné slovo nebylo zbytečné, aby vedle možné identifikace s autorkou, došlo i na skutečně zajímavé sdělení, které jsme nepředpokládali - autorka je jistě normální a stýská se jí po lidech, které má nebo měla ráda; chtěli bychom, aby jazyk básně byl plný příznaků jejího smutka a zněl tam někde i hlas jejího táty; a navíc bychom chtěli, (píšu sice chtěli, ale my bychom si spíše přáli a představovali - po tom všem mnohém již přečteném), aby byl v básni vyšší smysl nad autorkou, který je ovšem vždy možné vyspekulovat; báseň prostě není o smyslu smutku a jeho překonání či nepřekonání - je o autorčině osobní věci, která se - publikována - může také stát vzorem chování jejích obdivovatelů; vyznění básně je spíše sebeironickou rezignací, než jednáním vůle a vidění, autorka si žehlí pomačkanou duši a my nevíme proč je pomačkaná, nevíme nic - smutníme všemi pocity, které umíme; tedy: báseň rozněcuje naše city jen důvěrou v autorčiny (nekomplikované) city, nikoliv dokonalým textem - jinak řečeno, nejde o literaturu, ale o citové souznění; 8. jaký smysl má tedy komplikovanost, hutnost, nedořečení a hlubinné vyjádření??? žádný, jenom výlučný - pro hrstku fajnšmekrů??? to se myslím autorka také chtěla dozvědět, když svou báseň poslala do Arény, což vzhledem k obnažování citů z mého pohledu neměla (nemusela), potom jsem totiž nucen dát spíše za pravdu miroslawkovi, který chtěl pouze (a velmi slušně) upozornit, že se nejedná o umění, ale nejspíš o ryzí city. Citová podpora není podporou umělce, ale člověka.

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
Stando, tobě je zbytečné něco odepisovat, ty sám jsi úryvek .-)

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
Stando, kdybys přestal osobně napadat a uvedl pro své tvrzení nějaké důvody, nebyl bys tak směšný svými posuňky, asi podle tebe začnu psát nějaké dějiny žvanění .-)

jaký je tedy rozdíl mezi prostou větou: "můj táta (či kdokoliv blízký) mi chybí" a touto básní??? No, Lyryku, zdá se mi, že tuhle větu můžeš aplikovat na jakoukoli báseň včetně těch svých...

Aki
05. 02. 2003
Dát tip
Lyryku, jestis všechno to žlutý o pár řádků vejš myslel vážně, tak ti to řeknu asi takhle (a abys to neměl moc rozbředlý a popsaný zbytečně moc slovama, řeknu to naprosto krátce): ty seš normálně protivnej a namachrovanej egoista (omlouvám se, jestli těch slov na tebe bylo moc...)

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
Aki: .-))) to bezesporu jsem .-))) kritika není od toho, aby prošla, ale aby pomohla nebo naštvala...

Aki
05. 02. 2003
Dát tip
Lyryk: naštvala? to bude ono... já si totiž myslel, že vážná a objektivní kritika je jenom od toho, aby pomohla... jinak viz Monty o pár řádků vejš... vždyť přece obsah každý básničky jde napsat pár slovama... jenže díla typu "Dneska je mi fajn" nebo "Venku prší", případně z mýho repertoáru "Kočka spadla z baráku a zabila se" by asi nikdo nečet... proto nekterý jedinci maj ve zvyku prostě použít těch slov o něco víc...

Yfča
05. 02. 2003
Dát tip
Lyryku: 1) "autor chce rozvíjet svůj literární talent..." Tato slova stojí u možnosti zařadit dílo do arény. Arénu samozřejmě nepoužiji u blbůstek, ale v tomto případě jsem si přála, aby se k "novému směru" mé tvorby vyjádřilo co nejvíc lidí. Jak jistě víš, zatím jsem tady publikovala převážně věci nevážné. Slova o talentu jsou v mém případě příliš silná, chtěla jsem toliko vědět, zda nemarním čas zbytečně. Snad není moje provinění tak velké (ostatně občas se v aréně objeví i blbůstka...). 2) Hledat v několika řádcích, které vystihují mé pocity ve chvíli, kdy mi tragicky zemřel táta (text není o tom, že mi chybí!), vyšší smysl, je přece nesmysl. 3) Až dosud jsem se domnívala, že poezie je především vyjádřením našich citů a pocitů, popsáním stavu naší duše. Ty mne ve své kritice přesvědčuješ o tom, že tomu tak není... Asi jsem ve škole nedávala pozor. :o)

nin
05. 02. 2003
Dát tip
nejde o literaturu, ale o citové souznění :-)))) Lyryku, kdyby to byla dobře napsaná kritika, tak neřeknu ani ťuk, je to ale jenom snůška blábolů. Báseň NEMUSÍ být komplikovaná (komplikovanost, hutnost, nedořečení a hlubinné vyjádření), aby byla básní. Podle tvých děl se zdá, že jsi přesvědčenej o opaku - dokonce že myslíš, že ta komplikovanost je zárukou...

Bobísek
05. 02. 2003
Dát tip
nin, trefila jsi hřebík na palici! :-))

Yfča
05. 02. 2003
Dát tip
Málem bych zapomněla: díky všem za kritiky... :o)

Bernadeta
05. 02. 2003
Dát tip
příklad jednoduchosti: František Gellner: Perspektiva Má milá rozmilá, neplakej! Život už není jinakej. Dnes buďme ještě veselí na naší bílé posteli! Zejtra, co zejtra? Kdožpak ví. Zejtra si lehneme do rakví.

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
Bernadeta: a co jako dokazuje citát básníka píšícího cca před 100 lety??? .-))) snad, že se má poezie vrátit až tam ?.-)))

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
František Gellner (1881-1914)

Bernadeta
05. 02. 2003
Dát tip
Lyryku, já jsem nechtěla rozvíjet další debatu. Já jsem jenom chtěla říct, že i v jednoduchosti je krása, nechtěla jsem nic dokazovat ani nikoho napadat. Já mám Františka Gellnera na nočním stolku, mám ho zastrčenýho v kapse, když venčím na louce psa, protože ke mně mluví. Nejenže mluví, on se mnou lomcuje. A vůbec mne nenapadlo, že by jeho básně byly zastaralé, vždyť mluví k člověku!

Pavson
05. 02. 2003
Dát tip
Lyryk, ... poezie vrátit až tam... To znamená, že každý zde píšící autor je patrně povinen podílet se na vývoji moderní poezie. Podle tvé teorie by též bylo špatné malovat obrazy pod vlivem impresionismu či kubismu.

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
Yfčo: pokud se tě moje kritika dotkla, potom mi promiň, ale z textu básně jsem tu informaci o smrti tvého tatínka nezjistil - nepochopil; nenapadlo mne to i proto, že báseň se ocitla v Aréně, jinak bych sem prostě nic nepsal (nehledě k tomu, že mám důvod si myslet, že i o můj názor jsi stála); "...poezie je především vyjádřením našich citů a pocitů, popsáním stavu naší duše..." nevím, o těch citech a pocitech to samozřejmě je, ale rozdíl je v tom, že city a pocity jsou u mne svázány i s rozumem; jak dalece je to správné či nesprávné je osobní otázka, lidé často lžou o tom, že jejich city a pocity jsou bez rozumu (chceš-li - bez vůle), jakoby se lidé o ničem nerozhodovali, ale byli jen ve vztazích hnáni svými city, není to možné; více¨či méně lze rozum "jaksi" potlačovat, ale on automaticky třídí a z velké části interpretuje co cítíme a co milujeme, zvláště rozum se účastní převodu citů a pocitů do slov, které jsou většinou metaforickými pojmy, aniž si to uvědomujeme, rozum se účastní na podobě citů a pocitů, které vždy nějak deformuje; myslím, že se o tom i ve škole mluvilo, ale za našich časů dost blbě; nemá smysl zde vytrženě komentovat to, co by sis případně (máš-li zájem) k tomu mohla přečíst: Metafory, kterými žijeme (HOST 2002, George Lakoff & Mark Johnson), kniha popisuje principy metafor, které už ani nevnímáme, protože jsou součástí zažité kultury, ale jejich původ je čistě metaforický (např. "můj plat roste" je tzv. orientační metafora, přenáší smysl tak, že každý ví, že je mluvčí asi spokojen, etc. in) a naposled se ještě jednou omlouvám, rozhodně jsem se tě nechtěl dotknout...

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
Pavson: ono to tvoření založené na minulých stylech nikdy neskončí, což samozřejmě není špatně a zřejmě ani úplně dobře, smyslem je se o tom nějak rozumně bavit a to se nedaří; já bych ti teď mohl odepsat, že jsi napsal prostě blábol, kterým ze mne chceš udělat vola, ale potom bychom si už nic neřekli; takže, nechat se minulostí ovlivňovat je normální, ne až tak normální je na fundamentech minulosti (impresionismu apod.) trvat, je zdravé je překonávat; slunce v duši .-)))

Pavson
05. 02. 2003
Dát tip
Lyryku, nepsal jsem to nijak útočně. Zeptám se tě přesto na názor. Spadne-li v řadě secesních domů povodněmi poškozený dům, jsi pro vyplnění mezery replikou, nebo modernou? Já se přiznám, že je mi milejší ta replika.

Lyryk
05. 02. 2003
Dát tip
Jsem pro moderní repliku, tj. vnější styl podle okolí bych zachoval, ale interiér členil podle moderních požadavků. Ale stejně je to nepřesná otázka, protože znám jeden dům, který vznikl rekonstrukcí ve staré zástavbě a ten ji svou moderností obohacuje, tedy, žádné přesné pravidlo není .-)

hurvinek
04. 02. 2003
Dát tip
miroslawku: pokud mas dojem ze tvuj vyber je lepsi nez muj vyber protoze ty jsi nadrazena bytost, vyzivam te na starosvetsky souboj, muzes volit zbran od kordu po hradni delo. Hurvinek

nin
03. 02. 2003
Dát tip
můj tip byl za to, že to rezonovalo s pocitem, kterej znám, přišlo mi to dost výstižně popsaný a uvěřitelný

Bobísek
03. 02. 2003
Dát tip
Proboha! Snad tu nebudeme všichni Miroslawkovi vysvětlovat, proč jsme dali tipy! Je to prostě pěkná básnička, která dobře vystihuje pocity při ztrátě blízký osoby. Napsala to dobře, to že se to Miroslawkovi nelíbí je jeho problém a basta! :-)))

nin
03. 02. 2003
Dát tip
já to vysvětluju proto, že mi přišel asi milión avíz a doufám, že už mi po tomhle žádný nepřijde

Seregil
03. 02. 2003
Dát tip
Souhlas s Bobískem... taky bych prosil nezahlcovat avízy... Díky

Wiki
03. 02. 2003
Dát tip
a já nic vysvětlovat nebudu .-)) když se mi něco líbí, tak dám zcela subjektivně neobjektivní tip a je to .-))

Wopi
03. 02. 2003
Dát tip
jo, jako manžel & pacient můžu potvrdit - Wiki nic nevysvětluje :)

nin
03. 02. 2003
Dát tip
a avíza choděj a choděj :-)))) objektivní tip ani nejni, bohudík

Aki
03. 02. 2003
Dát tip
hmmm... nic novýho... ale když už jsem tady, tak aspoň jedno docela maličkatý avízko pro nin... :o))

nin
03. 02. 2003
Dát tip
Aki, ty taky? :-)

Bobísek
02. 02. 2003
Dát tip
Tipoval jsem, mám tuhle básničku v oblíbených a znovu opakuji, že je skvěle napsaná!!!!!!! A nejsem sám kdo to tvrdí. Yfčo, nenech se otrávit, piš podobné věci dál!

hurvinek
02. 02. 2003
Dát tip
* me se libi, moc

čtenář
02. 02. 2003
Dát tip
Miroslawku, to tvoje "Výběrů si dnes už nevážím ani za mák... a pokud tak spíš od koho jsou, než že jsou..." mám chápat tak, že když dal do výběru tuhle báseň Standa Vašina, že jeho výběry jsou pofiderní? A proč se do autorky tak navážíš? Že by osobní averze??? :-))) Je to poezie a mně se to líbí!

Pavson
01. 02. 2003
Dát tip
A já blbec zase naletěl a důvěřoval.

Nanthei
01. 02. 2003
Dát tip
Miroslawek: pokud se já na tuto báseň dívám, vidím v ní bolestně HODNĚ... vždyť je plná! plná smutku, lásky, je psaná srdcem, ne šroubováním nějakých rýmů.... je prostě nabitá

Bernadeta
01. 02. 2003
Dát tip
Znovu se vracím k této básni, kterou jste rozcupovali na kousky. Pravda, provedli jste hlubší kritiku. Já to neumím. Mohu jenom říct, že se k té básni budu vracet, budu si ji znovu číst, protože se čte srdcem. A co chtít víc?

bbb
01. 02. 2003
Dát tip
Miroslavek: pro mě je toho v téhle básničce bolestně mnoho! A pochybovat o tom že tohle není poezie mi připadá trapný. Mně se tvoje verše moc nelíbí - až na vyjímky, ale nikdy bych k nim nenapsal něco podobnýho. A docela mě uráží, že snižuješ ty co tady tipovali.

Pavson
01. 02. 2003
Dát tip
Yfčo, tvoje vyznání má nepochybně sílu.Tipy netipy. Pavson.

Yfča
31. 01. 2003
Dát tip
Miroslawku, ty nerozumíš mé poezii a nenacházíš v ní hodnoty, já se zase špatně orientuji v té tvojí. :o) Asi to bude tím, že jsme oba naladěni na trochu jinou notu a používáme odlišné výrazové prostředky. Pokud jde o "zaslouženou důvěru čtenářů", být tebou, tak nepřeceňuji význam tipů na Písmákovi. Tady je to o něčem jiném, než o sbírání tipů a o žebříčcích - alespoň pro mne (i když začínám mít dojem, že pro někoho je to prestižní záležitostí). V těch několika řádcích, které jsou nahoře, ostatní nejspíš našli to, co tys marně hledal... :o)

Miroslawek
31. 01. 2003
Dát tip
A proč jsi sobě tak jistá, že nerozumím tvé poezii? Ačkoliv se přirozeně mohu mýlit, nemám ten pocit, že bych tomu textu nerozuměl. Není to pro mne nijak těžké (přesto jsem se nenechal svést k nepořádnému čtení). A pokud mluvíme o poezii... a jejích výrazových prostředcích... mluvíme skutečně o ní? A o jaké poezii? Důvěrou jsem měl na mysli důvěru v tvůj osobní prožitek či pocit. Pokud je ona poznámka o tipech směrována ke mně, tak TIPů a Výběrů si dnes už nevážím ani za mák... a pokud tak spíš od koho jsou, než že jsou... už jsem tady stejně spíš jen ze setrvačnosti a kvůli svým čtenářům, než kvůli sobě... A nakonec to, že ostatní něco našli... z určitých hledisek vůbec nic neznamená... a nebo právě znamená... kdo našel, co a proč...

Yfča
31. 01. 2003
Dát tip
Miroslawku: 1) Pokud mi chceš naznačit, že to, co píši, není poezie, máš možná pravdu. Zvolila jsem "básně lyrické rýmované" zejména z toho důvodu, že mi to jako povídka moc nepřipadalo... :o) 2) Čtenáři mi nejspíš moje pocity věřili, někteří to napsali i v kritice (tři přišly navíc soukromě a pohladily mi duši). Tátův tragický odchod je ve mně pořád ještě hodně živý, i když uběhlo víc jak 28 let... 3) Kvůli "svým čtenářům" jsme tady asi všichni... :o)

Seregil
29. 01. 2003
Dát tip
Moc krásný... *

Miroslawek
28. 01. 2003
Dát tip
pokud se na ten text dívám jako na báseň (literární dílo), pak je v ní toho pro mne bolestně málo... nicméně rozumím, proč má tolik TIPů... a respektuji to. Jen doufám, že důvěra čtenářů je zasloužená.

hurvinek
27. 01. 2003
Dát tip
* tip

guy
25. 01. 2003
Dát tip
V každém, kdo má ještě duši, se to muselo při čtení zachvět. ***

Albireo
22. 01. 2003
Dát tip
Spousta citu na pár řádcích. Prostě skvělé! A jsem rád, že Yfča má i tuhle nesrandovní stranu. TIP!

Francois
20. 01. 2003
Dát tip
*****

Kadel
19. 01. 2003
Dát tip
Myslim, že tvý pocity jsou dost dobře vyjádřený. Je to zalejzající pod kůži.

Žíně
18. 01. 2003
Dát tip
To znám, jako by mi to mluvilo z duše. Tip

Grip
18. 01. 2003
Dát tip
Je dobře, že jsi to napsala. Pro tebe i pro nás. Doufám, že tě již tento pocit opustil a nyní vše bereš trochu jinak.

Bernadeta
18. 01. 2003
Dát tip
Viz: Halivera******

Drownedgod
18. 01. 2003
Dát tip
...u mne je to bez výhrad, krátké, výstižné, chápatelné, soucítící, dobře vyvedené a pronikající...:-))*t*

Fame
18. 01. 2003
Dát tip
*

Severkanova
17. 01. 2003
Dát tip
...pramínek který čas od času vytryskne a síla jeho toku nikdy nezeslábne.... T*

halivera
17. 01. 2003
Dát tip
Na prkně bolestných vzpomínek Žehlím si zmačkanou duši to musí moc a moc bolet *

To jsou básně, který ve mně vždycky rejou. Dneska už mám vyžehleno, ale zejtra budu zas zmuchlanej... Musím dát tip.

katugiro
17. 01. 2003
Dát tip
dobrá báseň, i když bych pár výhrad (trochu se mi to rozpracováním vymklo z rukou, takže výhrad je nakonec víc...) k obrazům - třeba "zmačkaná duše" se sice určitě dá žehlit na prkně vzpomínek, ale ne bolestných; déšť beznaděje evokuje jistou, přes svou abstraktnost poměrně jasnou, představu, přičemž usychání ji (v dešti zcela pochopitelně) neguje, tím vzniká rozpor mezi první a druhou strofou (bolest x naděje; takový vývoj je samozřejmě přípustný, ale zde neodpovídá náladě básně) když jsem postupoval dál, i další verše mi ve světle "naděje" z poslední části ukázaly jinou tvář - "ledový pramínek zármutku" se z ideje pramínku přiblížil více k ledu, navždy zamrzlý pramen zármutku pak může ukazovat na vyrovnání se s minulostí a zbavení se chmur; jeho bušení na dveře prázdnoty by pak dosvědčovalo, že Ty za těmi dveřmi už nejsi, tudíž bušení je marné... bylo to možná trochu vykonstruované, ale nakonec nevím, který z výkladů se mi líbí víc... :)

Yfča
17. 01. 2003
Dát tip
katugiro: Ani jeden z tvých výkladů neodpovídá tomu, co jsem chtěla vyjádřit. Nevím, kolik ti je, nevím, zda už jsi přišel o někoho hodně blízkého (také záleží na tom, v jaké fázi tvého života se to stane). Proto možná chápeš některé obraty jinak, než jsem je myslela. Pokusím se ti to vysvětlit: 1) Na prkně bolestných... I vzpomínkami, byť bolestnými, lze "žehlit" duši. Vzpomínky mi pomáhaly vyrovnat se se ztrátou táty, kterého jsem milovala. I když se mi v mysli vybavovaly šťastné okamžiky, které jsme společně prožili, tak ty vzpomínky hodně bolely. 2)Zármutku ledový pramínek... Po ztrátě hodně blízkého člověka v sobě cítíš prázdno. Zármutek je pěkně ledová příšera, která tě uvnitř zmrazí. 3)Usychám v dešti beznaděje... V dešti beznaděje, který zodpovídá tomu, jak jsem se tenkrát cítila, jsem se nejen topila, ale současně jsem někde uvnitř umírala. Tady přece tento výraz nemá s deštěm, tak jak ho normálně chápeme, co dělat, proto se ani nemůže tlouci s usycháním, které jenom vystihuje to, jak jsem se tehdy cítila... A díky za kritiku.

katugiro
17. 01. 2003
Dát tip
ad 1) sám jsem psal, že vzpomínkami určitě ANO... o té bolestivosti je to různé, přílišná duši ještě více pomačká, dle mých zkušeností, jinak by se v zásadě nejednalo o vzpomínku bolestivou... ad 2) můj dojem po prvním přečtení byl přesně takový... ad 3) přijde mi trochu nebezpečné stavět dva protichůdné fyzikální jevy proti sobě a čekat, že si je lidé nespojí, ale jde to... :) tušil jsem, že dojem po prvním přečtení byl "správný", zamýšlený; všechno ostatní co jsem psal, byl pokus o jiný pohled...

Yfča
17. 01. 2003
Dát tip
ad3) Spíš bych při spojení "usychám v dešti beznaděje" cítila použitím antagonismů zvýraznění zoufalství... Ale každý asi vnímáme jinak... :o)

katugiro
17. 01. 2003
Dát tip
v tom máte oba pravdu, ale stačil zlomek vteřiny a už jsem se nepoddával dojmům, ale úvahám... stane se :)

Douda
16. 01. 2003
Dát tip
Bolestně nádherný.......... tip

Sakhmet
16. 01. 2003
Dát tip
Bolest je z toho cítit, to bezesporu. Autorka byla pravdivá. Leč provedení je mírně ordinérní, použité obraty nejsou příliš originální. Nicméně emocionálně je to silné.

Bobísek
16. 01. 2003
Dát tip
Čo je to také ordinérní?

Sakhmet
16. 01. 2003
Dát tip
Slovom "ordinérní" sa v čestine mieni čosi obyčajné, čosi, so kedysi mohlo bývať krásné, ale dnes už je tým každý presýtený a nevníma to ako krásne. Myslím si, že to pochádza z fracúštiny... Chcel som tým vajdriť, že použité obraty som schopný dešifrovať ;) ale nepripadajú mi ktovieako nápadité... Dúfam, že takto to stačí ;)

Bobísek
16. 01. 2003
Dát tip
Dík za vysvětlení, ale to slůvko ve slovníku spisovné češtiny není.... :-) Mně to nápaditý připadá, ty obraty se mi nezdají zase tak obyčejný, alespoň to tak na mě nepůsobí. Každý asi vnímáme ten text jinak..... :-)

pete
16. 01. 2003
Dát tip
.-)

redboy
16. 01. 2003
Dát tip
Jsi jedna z mála, kdo tady zvládá dobře rytmiku. To se musí ocenit, ale pocit, který jsi chtěla vyjádřit, by byl daleko přesvědčivější bez pravidelného rytmu. To si myslím já.

bbb
16. 01. 2003
Dát tip
No comment....... redboy, taky si myslím, že by to možná bylo ještě silnější při použití volného verše.

JASAN
16. 01. 2003
Dát tip
Yfča se dala na Poezii s velkým P. Ach jo.

Stevenson
16. 01. 2003
Dát tip
velice.. TTT*

Yfča
16. 01. 2003
Dát tip
Jasane, a to jako jásáš, nebo pláčeš? Co si mám vybrat? :o)

Yfča
16. 01. 2003
Dát tip
redboy, bbb: Původně jsem o volném veršování uvažovala, ale nakonec to dopadlo tak, jak to dopadlo... :o)

nin
16. 01. 2003
Dát tip
*

JASAN
16. 01. 2003
Dát tip
pláču

Yfča
16. 01. 2003
Dát tip
A pročpak, Jasane, smím-li se otázat?

JASAN
16. 01. 2003
Dát tip
Že ubudou Kačaby, lehce erotická dramata a tak.

Yfča
16. 01. 2003
Dát tip
Neubudou, netěš se! :o)

Nanthei
16. 01. 2003
Dát tip
krásné, plné citu...

Kajman
16. 01. 2003
Dát tip
moc,moc,moc trpká sklenka trnkového likéru T

BLU
16. 01. 2003
Dát tip
*

ifca
15. 01. 2003
Dát tip
*

HH
15. 01. 2003
Dát tip
Ten začátek! Umřel ti táta? tip

Nebuď tak smutná, i když je to pěkné a nápadité, tak je to přece jenom smutné, vyrovnávající se, ale snad to bude mít dobrý konec ... Lepší nedokončené ...

Janíček
15. 01. 2003
Dát tip
pěkný, jde z toho smutek,tip

Yfča
15. 01. 2003
Dát tip
HH - je to věnováno tatínkovi, který umřel sice hodně dávno (už je to 28 let), ale je to pořád ještě ve mně hodně živé... Některé jizvy se nikdy nezacelí...

Janíček
15. 01. 2003
Dát tip
Kolik ti bylo?

Yfča
15. 01. 2003
Dát tip
O 28 méně než dnes... :o)

Bobísek
15. 01. 2003
Dát tip
Yfča: to toho víme............. :-)))

Yfča
15. 01. 2003
Dát tip
Roberte, dneska vážně provokuješ... :o)

Pavson
15. 01. 2003
Dát tip
Yfčo, na takovouto otázku je třeba odpovědět : Přečti si všechny moje díla a najdeš to tam ( navíc to tam vážně najde ).

čtenář
15. 01. 2003
Dát tip
tohle je hodně dobrý, je z toho cícit, jak moc tě to bolí

čtenář
15. 01. 2003
Dát tip
opravuji: cítit Pavsone, kde?

Bacil
15. 01. 2003
Dát tip
*

čtenář
15. 01. 2003
Dát tip
Yfčo, kde to najdu?

Yfča
15. 01. 2003
Dát tip
Čtenáři, odpovím Ti slovy klasika: "Hledej, šmudlo!" :o)

Cirilla
14. 01. 2003
Dát tip

*!

Šminka
14. 01. 2003
Dát tip
*

Bobísek
14. 01. 2003
Dát tip
Na prkně bolestných vzpomínek... Nádhera i když to bolí! tip*****

Bobísek
14. 01. 2003
Dát tip
a do oblíbených......

Aki
14. 01. 2003
Dát tip
.....*

Yfča
14. 01. 2003
Dát tip
Jsem holt, Stando, klikařka! :o)

Depka
14. 01. 2003
Dát tip
jezis, tohle je opravdu skvele napsany, ty prvni dva radky jsou nadherny! TIP

Depka
14. 01. 2003
Dát tip
myslim ze by si zaslouzilo vyber

Pavson
14. 01. 2003
Dát tip
jsou věci, kde ani já nešaškuji, šest řádků plných citu *

Wiki
14. 01. 2003
Dát tip
Na prkně bolestných vzpomínek Žehlím si zmačkanou duši.......*

Helen
14. 01. 2003
Dát tip
!*

Pavel25
14. 01. 2003
Dát tip
Tady myslim není co kritizovat. t

Wopi
14. 01. 2003
Dát tip
jo, jo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru