Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NIKITA

19. 01. 2003
0
0
882
Autor
kastelán_50

Tak ještě jednu vykopávku, ať je to aspoň někde publikováno. Nazval bych ji \" pražská lidová \" neboť jsme ji zpívali se sousedy minimálně na chodbách našeho domu, a jako dítě školou povinné spíš tedy puboš jsem se jejího skládání účastnil. Zpívá se na nápěv písně, která tehdy o sobotách a nedělích hřměla z tlampačů národních výborů: \" Širou stepí, divočinou..... s puškou v ruce, s ohněm v srdci, uhání vpřed partyzán \". Přirozeně sovětský partyzán. Je to nádherná bohatýrská melodie, ale nevím, zda mladí ji budou umět.(Taky mi ta melodie trochu připomíná Stěňku Razima, ale to bude asi podobnost čistě náhodná ). No a zkrátka je to o tom, když někdy v roce 1963 - 1964 byl jakýmsi vnitřním pučem ze dne na den sesazen tehdy oblíbený dřevní perestrojkař a odhalitel kultu osobnosti (který předpím úspěšně pomáhal budovat ) sovětský vládce NIKITA SERGEJEVIČ CHRUŠČOV. ( I president Antonín Novotný tehdy vznesl docela ostrý diplomaticky zaobalený protest a vysloužil si tím u nového vládce Kremlu nedůvěru, kterou se už nepodařilo překlenout sebevětšími polibky a cukrováním, a taky ho nový vládce za pár let s klidem Angličana nechal padnout...)....(Mimochodem pamatuju i to, jak jsme jásali, že Antonín Novotný padnul, a jak se tak dnes ukazuje, byl naopak nejmenší zlo a naopak jeho pádem se otevřela Pandořina skřínka...)

Vyjí vlci po Urálu,

vyjí vlci do všech stran,

/: hladový a rozervaný

   je Nikita z Moskvy hnán  :/

 

Vítr fičí, skučí, sténá,

saně jedou po Volze,

/: Nikita se v houních choulí,

   vypadá moc uboze  :/

 

Tam daleko na Sibiři

žije v chajdě stařeček,

/: k jídlu má jen chléb a vodku

   takový je ruský vděk  :/

 

Zapěj hochu tesknou dumku,

tesknou dumku zapěj dnes,

/:  nic na světě není věčně

    zas jednoho ďas vodnes  :/

 

P.S. Píseň měla ještě víc mezislok, ale ty si

momentálně nevzpomenu, já si pamatuju především

svoji verzi.

 

___________O_____________

 

N.B. Jenže pak nastoupil Leonid Iljič Brežněv a víte, jak to dopadlo.   

 

 

 


xiao
19. 01. 2003
Dát tip
ještě nikdo neví, jak to dopadlo - ještě žijem a řítíme se kamsi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru