Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Berušky

22. 01. 2003
18
0
3150
Autor
Carrie

Jedno starší dílko - zveřejňuju na výslovné přání ;o)

  Toho léta se berušky urodily. Byly všude: šplhaly po květech a stoncích, hemžily se po sluncem vyhřáté zemi, pořádaly letecké dny ve vzduchu, přistávaly lidem na šatech i na holé kůži, kde po sobě zanechávaly malé žluté skvrny.

  Holčička opatrně našlapovala, snažila se vyhýbat drobným červeným a oranžovým tělíčkům pobíhajícím po chodníku a mhouřila oči před rozostřenými šmouhami v místech, kde tiše povolily křehké krovky pod lidskou botou. Nejradši by zachránila všechny berušky na světě, aby už nemusela žádná další zbytečně umřít. Sbírala je do dlaně a odnášela stranou do trávy, ale ony se znovu vracely na chodník, a mezitím přibývaly další a další…

  „Pozor, jsou tu berušky!“ volala na přibíhající kamarádky, takže zpomalily a začaly opatrně našlapovat jako ona. Brzo je ale přestalo kličkování mezi brouky bavit a odběhly si hrát. Jen holčička zůstala a hlídala dál svůj chodník.

  Kluci na kolech se objevili úplně nečekaně. Spolužák – postrach třídy – se svým starším bratrem.

  „Pozor, nejezděte sem, jsou tu berušky!“ vykřikla holčička. A pak už si jenom zacpávala uši, aby neslyšela to strašlivé lupání. Kluci se smáli, kola zahodili do trávy, vrhli se na chodník a začali po beruškách dupat. Holčičce se zlostí udělalo špatně. Chytla spolužáka za předloktí a snažila se ho odtáhnout z chodníku, ale on ji surově odstrčil, až upadla. Vstala a znovu se ho snažila zastavit, a tentokrát do ní začal strkat i jeho starší bratr. Ostatní děti přiběhly, zvědavé, co se děje.

  „Hnusný berušky, jsou všude,“ šklebili se kluci a pokračovali ve vraždění.

  „Blbý berušky,“ začali se přidávat ostatní, a první z dětí zvedlo nohu…

  Holčička zůstala stát v trávě, cítila oheň v naraženém lokti a v očích bezmocné slzy vzteku. Nedalo se nic dělat. Nemělo smysl zachraňovat. Byla sama a všechno bylo marné, berušky byly všude kolem a na celém světě dupaly malé i velké nohy - a berušky umíraly. Podívala se na své dlaně poseté žlutými skvrnkami, na bycikly v trávě, kterým se stále ještě trochu točila kola, a zamířila na chodník. Přivřela oči, až viděla místo živých i mrtvých berušek jen nezřetelné skvrny - a dupla.

  Už nebyla sama. Přidala se k davu…


Lakrov
21. 10. 2005
Dát tip
Tak tahle Beruška se přede mnou schovávala docela dlouho. Ale neschovala. TiP (Jestli o něj ještě někdo stojí, když je ta Beruška o tolik starši, než ta moje.)

Aladar
02. 10. 2003
Dát tip
Hm, no to asi ty hodně malý holčičky :o

Carrie
24. 09. 2003
Dát tip
Jo, to kdybych si pamatovala, na co holčičky myslej ;o))) asi na želatinový medvídky a sponéčky do vlasů :o))

Aladar
12. 09. 2003
Dát tip
Hele, ta druhá je docela nadaná autorka, ne? :) Ale abych byl upřímnej, čekal jsem, že holčičce sešle kulomet ex machina, nebo že jim aspoň propíchá gumy... ;)

Aladar
12. 09. 2003
Dát tip
Nojo, ale Dav lidí je výborný hydratační prostředek (jak praví V. Žilková v jisté reklamě... Tak asi to holčičku zlákalo. I když, na TOHLE holčičky asi ještě nemyslej... A na co vlastně holčičky myslej?! :o

Kodynie
04. 07. 2003
Dát tip
Není co závidět, všechno má své mouchy.

Kodynie
03. 07. 2003
Dát tip
Já se k davu nepřidávám nikdy. Na ten beruščí rok si ale moc dobře pomatuji. Bylo jich i v našem městečku mraky a pokryté chodníky. Nevím, co s nima tenkrát vyváděli děti, ale já jsem se jim vyhýbavala, jak jen to šlo ráno a odpoledne cestou do a z práce. Berušky tenkrát měly chodníkovou mánii a nedaly si říci a nedaly si říci.

Carrie
03. 07. 2003
Dát tip
To ti teda jen tiše závidím, že se nikdy nepřidáváš k davu :o)))

alim
08. 04. 2003
Dát tip
tip..pro Carrie..nebo tu druhou, co z ni obcas vyleze???:-)))))))a chce se ji dupat po beruskach...:-))))

Carrie
08. 04. 2003
Dát tip
leze leze po železe... :-)))

El_Fossil
26. 02. 2003
Dát tip
Člověče, jako od Goldinga...!!;o)))

Carrie
26. 02. 2003
Dát tip
Dík...toho pána neznám, to je entomolog? ;-)

*výborné

clovrdik
06. 02. 2003
Dát tip
dobře napsaný ... je tam vykreslená ta psychika davu ... TIP a s dovolením zařazuju k sobě do klubu ...

Carrie
06. 02. 2003
Dát tip
a co máš za klub??? :-)

clovrdik
06. 02. 2003
Dát tip
jmenuje se :Klub přátel literatury o hnusu v nás a kolem nás

Carrie
06. 02. 2003
Dát tip
super!!! do toho jdu :-)))

clovrdik
06. 02. 2003
Dát tip
:-)) rádi tě v klubu uvítáme :-)

JASAN
24. 01. 2003
Dát tip
A jiný děti zapřahali luční koníčky do krabičky od zápalek, a mysleli to taky dobře.

Wopi
24. 01. 2003
Dát tip
jo, jo

Kandelabr
23. 01. 2003
Dát tip
berušky jsou fajn :) mozkové buňky mi taky zůstávají jenom ty hloupé. Asi ani jiné nemám. Kdyby nebyly hloupé, dávno by šly někam jinam :)

Carrie
23. 01. 2003
Dát tip
katugiro, S_V, Kandelabr: Mně zůstávaj ty hloupý... a ty erotický... ;)))

Kandelabr
23. 01. 2003
Dát tip
o těch už ani nemluvím...to je jasné :))

StvN
23. 01. 2003
Dát tip
Na táboře jedna holčička pořád sbírala housenky a nosila je do trávy. Zpátky, odkud vyšly. Ale myslela to dobře.

Cirilla
22. 01. 2003
Dát tip
Jó, síla davu. Onehdá jsem se připletla do demonstrace čirou náhodou a nepospíchat za šoprama, jistě bych si tou kostkou hodila, jak mě zfanatizovali. Ovšem dav nemusí mít vždycky pravdu, neřku-li? a díky :o)***

JASAN
22. 01. 2003
Dát tip
Nádhera. Děti opravdu takhle uvažujou. Neví co je dobrý a co zlý. Teprve se to učí.

egil
22. 01. 2003
Dát tip
:)* "Už nebyla sama. Přidala se k davu."

nin
22. 01. 2003
Dát tip
**

Dabi
22. 01. 2003
Dát tip
ach jo... můj upřímný t*

Carrie
22. 01. 2003
Dát tip
Se uklidněte s těma tipama, vy typové!!! Tohle psala ta druhá, mrcha!!! Carrie jí nemá ráda :-((((( Nojo, tak má.... ĎEKUJEME!!!!

Dabi
22. 01. 2003
Dát tip
když ono to...brečela jsem, když kluci vraždily žáby ale nepřidala jsem se

Carrie
22. 01. 2003
Dát tip
Dabi: Jseš SILNÁ ŽENA!!! ;o)))

Dabi
22. 01. 2003
Dát tip
:-))

Carrie
22. 01. 2003
Dát tip
S_V: to je v pohodě, mozkovejch buňek máme nadbytek, teda aspoň já... ;-)) Ale vraždím je celkem svědomitě!!!

Bobísek
22. 01. 2003
Dát tip
*

Armand
22. 01. 2003
Dát tip
*

Pája
22. 01. 2003
Dát tip
prožila si to z obou stran...to není špatné...až vyroste rozhodne se kde se jí líbilo víc...:-)...no...to jen takový hobbesovo uklidnění :-))))

Carrie
22. 01. 2003
Dát tip
Pája: až vyroste, bude zlým chlapečkem!!! ;o)))

M_Á_R_T_Y
22. 01. 2003
Dát tip
Jejda, Berušky.... :-)

Carrie
22. 01. 2003
Dát tip
M_Á_R_T_Y : dyť to říkám, že to psala Mrcha!!! ;o)

M_Á_R_T_Y
22. 01. 2003
Dát tip
Šak já vim, nikdo jinej by to tak nenapsal... :-)

Carrie
22. 01. 2003
Dát tip
...no, Nymfomanka určitě ne, ta má jiný PrioryTy...

tanganika
22. 01. 2003
Dát tip
zaujimave t*

katugiro
22. 01. 2003
Dát tip
moc pěkné! :) Stanislav: mě zase vrtá hlavou, jestli ty buňky, které takhle člověk zavraždí, patří do těch devadesáti procent, které lidé nevyužívají, nebo do těch deseti... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru