Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sokol

08. 02. 2003
6
0
3150
Autor
Seregil

 

Stál a vnímal. Oči sokola, které si propůjčil od svého oblíbence letícího ve vzduchu mu pomáhaly překonat bolest.

„Sbohem Faltýne,“ zašeptal.

Pak se zhroutil k zemi a upadl do bezvědomí.

Všude kolem ležela mrtvá těla skřetů a také tělo mužova koně. On sám krvácel z mnoha ran na hrudi, ramenou a na levém boku.

Sokol kroužící ve vzduchu zakřičel a snesl se k ležícímu muži.

Fargneme prosím neumírej, vyslal myšlenku sokol k muži. Mám tě rád.

Ležící muž však nejevil známky života. Ležel a krvácel.

Po několika hodinách, kdy tma přikryla horskou krajinu, se Fargnem probral. Cítil se velmi sláb a v hlavě mu třeštilo. Rány měl ošetřené a ovázané. Co ho zarazilo – elfím plátnem. Sokol seděl opodál a spal.

Faltýne, tys mne neopustil.

Nemohl jsem, mám tě rád. Letěl jsem a přivedl dva elfy, kteří se tu toulali. Ošetřili tě a odklidili mrtvoly skřetů. Jsem rád, že žiješ.

Fargnem pohladil sokola a zvedl se.

Faltýn se mu usadil na rameni. Muž posbíral svou výstroj a pěšky odkráčel z místa, které mu nahánělo hrůzu. Ztratil koně v bitce s přesilou skřetů.

Příliš jsem se vzdálil od našeho kmene, pomyslel si a sevřel amulet v podobě sokolí hlavičky. Zelená očka amuletu zářila do noci.

Po dvouhodinové chůzi, kdy dorazil do rodné osady, se nachýlil hlavou k Faltýnovi.

Jsem rád, že žiji, protože tě mám také rád.

Iris tě ráda uvidí… byl jsi pryč moc dlouho, odpověděl mu Faltýn.

Fargnem se usmál.

„A život jde dál. Ka vergenem tel kwirma.“

Zašeptal si pro sebe starou modlitbu, která odedávna provázela život kmene Sokolů.

 


johanne
15. 03. 2004
Dát tip
mně se to líbí, přestože víceméně souhlasím s názory, že pointa žádná... ale prostě je to hezký :)

NO. Popravdě řečeno. Ty píšeš mnohem lepší věci ne? Abych ale jenom nekritizoval. Kdy bude víc fantasy, kde temná strana vyhrává? Kdyby ten chlápek se sokolem umřel a sokol by se vrhl na jeho vrahy a taky umřel, bylo by to prostě úplně úžasný (ehm... něják jsem se zapomněl. Dneska mám prostě zabijáckou náladu)

Lúmenn
14. 09. 2003
Dát tip
Takova prumerna fantasy

Semeno
26. 03. 2003
Dát tip
Jak mám něco řikat, když je tu tolik mluvících lidí? Asi bych mělo přestat chodit všude poslední.. Všechno co bych chtělo říct bylo vyřčeno,viz úryvek bez celku, nápad..ouha, zvířecí filozofové don´t like this ale to neva :o))

Seregil
22. 03. 2003
Dát tip
Tak tady máš to slíbené avízko....

mnu docelá hezká prozaická miniaturka :) t

hurvinek
17. 02. 2003
Dát tip
seregil, chtelo by to tento vynatek ukotvit do nejakeho rozsahlejsiho pribehu

Seregil
17. 02. 2003
Dát tip
Možná hurvinku...

Seregil
17. 02. 2003
Dát tip
StvN: Jde o pouto sokola a muže - telepatické pouto, ani náhodou mluvící sokol....

StvN
17. 02. 2003
Dát tip
promluvil sokol k muži - tos napsal, jedná-li se o telepatii, tak to změň, ale výraz mluvit má snad jasnej význam

Seregil
17. 02. 2003
Dát tip
Opraveno StvN

StvN
17. 02. 2003
Dát tip
Právě tak jsem to nemyslel, že jo, ale to je jedno. No nic, přečti si mou skomírající verzi o sokolovi a pěkně mi to oplať. Zdar.

katugiro
16. 02. 2003
Dát tip
už to tu rozcupovali dost, moje troška do mlýna by se týkala toho, že muž na pokraji smrti záhy "posbíral svou výstroj a pěšky odkráčel"... :)

Josefk
13. 02. 2003
Dát tip
:-)

StvN
12. 02. 2003
Dát tip
Fantasy neni synonymem pro totální hloupost, neřeknu telepatie, zvláštní schopnosti, kterým nikdo nerozumí, ale musí to bejt podaný tak, aby to mělo smysl, ale ne mluvící sokol, možná kdyby zobákem vyklépaval morseovku, to bych bral, mohla by to bejt dobrá parodie...

Gunhead
12. 02. 2003
Dát tip
StvN : tak s tímdle souhlasím...

Gunhead
11. 02. 2003
Dát tip
narozdíl od jiných je todle nenáročný četní klasická fantasy se tady kolem asi moc nenosí...jsem tu novej... neva , možná taky časem přihodím něco podobnýho...

StvN
11. 02. 2003
Dát tip
Gunhead - co myslíš klasickou fantasy? Nějakej opis... Dílo: docela bída, o ničem, bez nápadu, bez pointy, nevalně zpracovaný, co je to za větu - Stál a vnímal. Cos tim chtěl vůbec říct? Fantasy is dead? Potom píšeš - Sokol seděl opodál a spal - jak si to mám představit, sedícího sokola,... a pak spolu mluví, polomrtvej muž a spící sokol a pak se mu ten stálespící sokol usadí na rameni, no to je moc i na mě

Gunhead
11. 02. 2003
Dát tip
StvN klasická fantasy - obsahující chlapy s mečama, mluvící sokoly, krvežíznivý skřety a hodný elfáky... takových se mi tady moc zahlídnout nepovedlo... a taky jsem neřek, že je to dobrý...což neni

StvN
11. 02. 2003
Dát tip
Zrovna mluvící sokol je mi hodně proti srsti, sokol mluvit nemůže.

Gunhead
11. 02. 2003
Dát tip
StvN ve fantasy muže mluvit kde kdo ... poď se hádat... a nebo ne , je fakt že s tím zobákem a tak...

Jinny
10. 02. 2003
Dát tip
Ale ne, tohle není jako PP. Je to Seregil - a dobrej! *

Kandelabr
10. 02. 2003
Dát tip
nějak mi v tom chybí nápad...připadá mi to trochu jako výnatek z fantasy telenovely...promin, ale prostě v tom nic nevidím...

Jeanne
09. 02. 2003
Dát tip
já chci taky sokola...***

matrina
09. 02. 2003
Dát tip
že by inspiratión v Pánovi prstenů? Je to hezký....úplně v tom vidím ten maxi příběh, je to jako výňatek z něčeho :)

Seregil
07. 02. 2003
Dát tip
No zas ti skřeti... do svejch fantasy je vkládám poměrně často....

Shammann
07. 02. 2003
Dát tip
člověče je to tvý. Já jen, že obvykle skřety kuchám a nějak se nezabývám psaním o jejich vyhřezlých střevech....

Seregil
07. 02. 2003
Dát tip
Jo tak....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru