Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

LET DO NEBEZPEČÍ.

28. 11. 2003
4
0
3356
Autor
fungus2

Letadlo letělo po modravé obloze směrem k pobřeží vysoko nad mořskou hladinou. Patrik seděl u okénka a díval se ven. Let neměl žádné zpoždění a tak se těšil, že za půl hodiny přistane na letišti. Muž sedící vedle něho, který si po celou dobu četl různé noviny a časopisy,  se pojednou zachmuřil a  řekl:

„To není dobré, že pokračujeme v tomhle letovém kurzu.“

„A proč. Tak za půl hoďky přistaneme.“ Mínil překvapeně Patrik.

„To nepřichází v úvahu!“

„Blázníte?“

„To rozhodně ne. Halo, slečno letuško!“ Vyhrkl nahlas, přičemž se vztyčil a začal na ní mávat.

„Je vám špatně, pane?“ Zeptala se hned letuška.

„To ne, ale řekněte prosím pilotovi, že musí změnit směr letu!“

„Sedněte si,  prosím vás a uklidněte se.“

„Ať hned změní směr letu. Nemůžeme takhle dál letět!“

„Přestaňte křičet. Proč by pilot měl letět jinam?“ Zeptal se Patrik.

„Hrozí nám nebezpečí. Všem tady!“

„Buďte v klidu, zajdu za pilotem.“ Řekla letuška a došla uličkou mezi sedadly k pilotní kabině.

 „Pane kapitáne, je tam nějaký muž a křičí, že nám hrozí nebezpečí a chtěl by, abychom změnili směr letu.“

„Je agresivní?“

„Zatím ne.“

„Převezměte řízení. Jdu se na něho podívat. Snad ho uklidním.“ Rozhodl se kapitán a druhý pilot převzal řízení letadla. Za okamžik došel k onomu muži.

„Už jsem chtěl jít za vámi sám. Hned změňte směr letu!“ Sdělil mu muž.

„Není důvod. Počasí je ideální. Nehrozí žádné bouřky. Kdyby se zhoršilo počasí, tak by nás z pevniny hned informovali.“ Řekl mu kapitán.

„Já vám povídám, že hned musíte změnit směr letu!“

„Už toho nechte. Jste otravnej.“ Ozval se Patrik a připojilo se hned několik dalších cestujících.

„Musíte mě poslechnout!“ Rozkřikl se muž a vrhl se na kapitána. Patrik se hned vztyčil a chytl muže zezadu. Za pomoci dalších dvou cestujících ho strhl na podlahu.

„Ještě máte čas!“ Křičel stále muž vzpouzející se na podlaze v sevření.

„Rychle přineste lékárničku. Píchneme mu něco pro zklidnění!“ Zvolal kapitán  a zanedlouho se tak stalo.

„Omlouvám se vám, dámy a pánové,  za tenhle incident. Počasí je dobré a letadlo je v naprostém pořádku. Za čtvrt hodiny jdeme na přistání.“ Sdělil všem cestujícím kapitán a poté se otočil a šel ke kabině. Najednou se však letadlo prudce otřáslo a vzápětí znovu. Vlétlo do turbulence.

„Připoutejte se!“ Vykřikl kapitán a spadl na dva cestující, když se letadlo prudce naklonilo na stranu.

  Patrik byl nárazem vržen prudce na sedačku, na které seděl předtím onen muž. Oběma rukama se mu podařilo připoutat se. Hned na to se letadlo naklonilo dopředu. Ti co se nestačili připoutat,  začali padat chodbičkou a přes opěradla sedaček dopředu. O vteřinu později vznikl v letadle velký průvan. Dveře nouzového východu se utrhly. Pravou rukou hned k sobě stáhl spuštěnou kyslíkovou masku. Vyděšeně sledoval, jak je k otvoru v trupu letadla  táhnuto vše, co není upevněno včetně zmítajících se a křičících cestujících. Hned poté několik cestujících bylo vtaženo do otvoru a ven.

  Letadlo stále klesalo. Vedle něho na okno dopadla jedna z letušek. Pokusil se jí levou rukou zachytit. Marně. Neudržel ji a ona vzápětí zmizela za ním v otvoru stejně jako další lidé.

 Letadlo přestalo klesat a pilot vyrovnal jeho let. V pasažérském prostoru panovala naprostá spoušť. Více jak polovina cestujících včetně letušek a kapitána byla otvorem vytažena ven a to pro ně znamenalo jistou smrt.

„Prosím, zachovejte klid. Zůstaňte připoutaní. Jsme ve výšce, kde se může normálně dýchat. Přistaneme na nejbližším letišti na pevnině!“ Ozval se z reproduktorů hlas pilota.

 Patrik pozvolna sundal s obličeje kyslíkovou masku a otřesen se rozhlédl po letadle. Pryč byl i ten muž, který je opakovaně varoval.

„Tak přeci jen měl pravdu.“ Pomyslel si a rozplakal se.

 


johanne
23. 02. 2004
Dát tip
ale stejně to vůbec přesvědčivě nepůsobí :o

fungus2
18. 02. 2004
Dát tip
No a já to napsal podle skutečné události. Třeba se k tomuhle tématu, ještě někdy vrátím.

johanne
17. 02. 2004
Dát tip
:( nic moc, takovej námět by se snad nehodil ani do béčkovýho americkýho akčního filmu... nebo do pořadu věřte-nevěřte. připadá mi to moc obyčejný, podobný téma už tu bylo a ve zpracování asi nemůže doznat výraznějších změn

Mařka
01. 12. 2003
Dát tip
Dobře napsané a husokůžně dramatické.*.

fungus2
01. 12. 2003
Dát tip
Děkuji!

Elyn
30. 11. 2003
Dát tip
Let do nebezpečí se jmenovala povídka od A. Haileyho. Pořád se učíš, starý pse, tak se nevymlouvej..;) katugiro má pravdu, postavy jsou nevýrazné, chybí mi tam (přes dramatičnost okamžiku) dramatičnost. Ale v každém případě přeji hezký den a zase se stavím na přečtenou ;)

fungus2
30. 11. 2003
Dát tip
Tu povídku od Hailezho jsem tedy nečetl. No jo někdy se povídky povedou, někdy ne. Uvidíme, kam se v budoucnosti propíši o)))

Elyn
30. 11. 2003
Dát tip
no, hlavně, že propíšeš a ne propiješ :) (ta od Haileyho je jedna z jeho prvních, nebudu říkat děj, kdybys si ji náhodou chtěl přečíst. Stojí určitě za to..;)

fungus2
30. 11. 2003
Dát tip
Já jsem abstinent a to opravdu.

Elyn
30. 11. 2003
Dát tip
nečerti se, prosím, já si jen hloupě hrála se slovíčky, nakonec - nahrál jsi mi na smeč..;) Tak, končím, ať tady z toho neudělám drbárnu..;)

fungus2
30. 11. 2003
Dát tip
Já se nečertím o))) To přenechám čertům na Mikuláše o))

fungus2
30. 11. 2003
Dát tip
Díky. To mě těší!

fungus2
29. 11. 2003
Dát tip
Starého psa novým kouskům nenaučíš o)))

StvN
28. 11. 2003
Dát tip
Taková klasika. Celkem slušně napsaný.

Yossarian
28. 11. 2003
Dát tip
jo ,ale letadla poznaj jestli se blíží turbulence, a když bylo počasí oukej, tak tam být nemohla, sorry

fungus2
28. 11. 2003
Dát tip
Děkuji. Těší mě to.

fungus2
28. 11. 2003
Dát tip
Možná, ale tohle jsem napsal podle skutečnosti. Věř-nevěř.

Diana
28. 11. 2003
Dát tip
Bezvadné. Napínavé, zajímavé. ******

fungus2
28. 11. 2003
Dát tip
Díky!

katugiro
28. 11. 2003
Dát tip
kapitán neleze z kokpitu, aby si popovídal s cestujícími dveře nouzového východu se netrhají za uvozovkami se pokračuje ve větě malým písmenem píšeš pořád stejně, zkus si přečíst nějakou knihu... třeba od S. Zweiga, tam se můžeš inspirovat k líčení neplochých postav... :)

fungus2
28. 11. 2003
Dát tip
V příštím životě zjednám nápravu o)))

katugiro
28. 11. 2003
Dát tip
a proč ne už v tomhle? :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru