Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

paměť

Výběr: Wopi, Pája, Lyryk
19. 02. 2003
32
0
5482
Autor
hermit

paměť

 

 

 

nad bratry

s ježčími kůžemi

v klínech  s očima liščíma

ty teď vládni

 

 

nad bratry

s mrtvýma očima

z jablka šťastného konce

smetal jsi  hory plnil doly

krásný  že krásnější

 

nemohls být

 

 

 

teď ty

 

chybíš nechybíš  střela je kalená

přeletí

vařící rybníky mraky

koně ze zlata stříbrná  koryta

se živým ohněm

 

tichého otce nad bratry

které ti popravil

 

 


_Psyché_
31. 03. 2005
Dát tip
chybí *

miii
06. 01. 2004
Dát tip
achjo tipe

Cyndi
04. 03. 2003
Dát tip
reakce viz poezie*

ulita
26. 02. 2003
Dát tip
ale já se nevztekám... není to poprvý, co mě to zarazilo - jsem proti hromadným avízkům,,, akorát to mate... já se je vždycky snažím posílat adresně, smysluplně... dyk toho nechci tolik :)))

Zolo
26. 02. 2003
Dát tip
Už krví rudne zem ... hermit, hernajs, nebejt tu tolik gratulantů a bejt jedinej a říct Ti, že je to výborné a ještě si připadat originální a pomalu se mi trhá mit, už ani nevím, co ... Aha, počkej musím se na to ještě jednou kouknout ... II. pokus ... o něco hlubšího (od Zola, ehm, ...) Slyším v tom, vše je zapsáno v paměti dějin a se všemi bude zúčtováno dle toho co si nadrobili, navařařili ... Jo? Tak ještě jednou ... sakra to je lidí nade mnou, vydržím takový tlak zezhora (nemám to radši neodeslat) (tipovat - netipovat) OK nechám to náhodě, třeba jsem za tu dobu, co píšu odhlášen (stejně si nikdo nevšimne, co si tu pro sebe píšu) a prostě se atahle moje "kritika" neuloží ... teď!

Zolo
26. 02. 2003
Dát tip
Kdo je diktátor ...?

hermit
26. 02. 2003
Dát tip
Zolo: na tvoje Jo? odpovídám: tak trochu ano, ale ne uplně tak, to by pak nebyla báseň....;-))... je to paměti, a teď mudruj...:o) a diktátor jsem já. i jeho nevolník jsem já.

Zolo
26. 02. 2003
Dát tip
hermite, hermite, tak dlouho jsem Tě nečetl a stejně tak dlouho jsem existoval bez otázek a lámohlavů, že ani kyselina by se víc nezpěnila leptajíc můj mozek než snaha Ti porozuměti, ale nemám si zahrávat s paranormálními lidmi ;))))))))))))

rikiv
25. 02. 2003
Dát tip
není to lehká básnička a když se neví kdo komu je to tím přesnější příběh neudává falešnou míru ví se jen co a přesně s odstupem zrakem hlídajícím myšku v poli i celek

hermit
25. 02. 2003
Dát tip
no jistě, rebecco, dyk to je přece Pták Ohnivák a liška Ryška, Erben!! :o)))

ulita
25. 02. 2003
Dát tip
proč avi i těm, kteří už nemají s debatou nic společného...?

hermit
25. 02. 2003
Dát tip
aby měli, ulito, a nevztekej se!! :o))

rikiv
25. 02. 2003
Dát tip
paměť a ocas lišky který mosty zametá tím hádanka je rozkryta?

hermit
25. 02. 2003
Dát tip
rikiv: není to snad nijaká hádanka, je to o slepotě síly a moci....

rikiv
25. 02. 2003
Dát tip
nevím o čem je Ryška jenom že zametá za sebou stopy a mosty ryšavým ohonem a tak mě napadlo, že s tím souvisí název té básničky protože jinak je ryška bez ocasu a jsem zase vedle :-)

bogart
25. 02. 2003
Dát tip
One more time around. Ono to působí docela dobře - je to ostré, ale neuzavírá se to. Jasně něco jsi tam sdělit chtěl. Já to nenacházím, byť začátek je "rozrývající" - díky Reb. jsem si připomněl toho Erbena - což teďka vidím jako další rovinu. Jasně - Hermit je vydatelnej písmák. já bych ten konec uzavřel přesnějším zacílením. Fakt totiž netuším cos tím koncem chtěl - ani náladou. Trubku tam vidím - teda hlaveň. Rozmělnění. Ale jak a proč? Ech - těžko radit, když na to sám mnohdy nemám. Těžko radit. Ale jo - TIP.

El_Fossil
25. 02. 2003
Dát tip
Žjóva, tak jsem to uhodl!:o))) Ono mi to nedalo, dlouho jsem nad ní přemýšlel, a pak, jak jsi zmínil pohádku, mi to došlo!!! Erben, nastojte :o)) A myslím, že už chápu...;o))

soňa
25. 02. 2003
Dát tip
***!

Quoniam
24. 02. 2003
Dát tip
      Ten začátek (první dvě sloky) je skvělý. Konec je klasicky pohermitovsku mlžen. To mě nebere, není to opravdové. Bojíš se jednoduchých, čistých konců?       Moc se mi líbí, jak jsi přetavil/použil pohádkové metafory/atributy. Bravurní, ani špetka po klišé. Pro bravuru však zapomínáš na srdce. Stáváš se veršotepcem, řemeslníkem.

Mozart
24. 02. 2003
Dát tip
hmmm....ještě jsem se vrátil...máš dobrá slova....ale fakt je, že mlžíš...obecná výpovědní hodnota je pofidérní...

hermit
24. 02. 2003
Dát tip
bogart, Mozart, Quoniam: víte, kolik jsem do toho vložil srdce?? Ale vážně, když si hraju s těmahle pohádkovejma střepama, vždycky mě to strašlivě rozjitří - i opakovaně - a vcelku neplánovaně... a ten konec se mi nezdá zamlžený, tahle básnička vůbec neměla být zamlžená, nevím, co na ní měnit... fakt je, že v ní není snad nic "z mého života", jen jeden známý příběh... a vlastně kus z něj si odžíváme asi všichni... abych byl veršotepec, muselo by se mi asi psát mnohem snadněji, než se mi píše... a pořád jsou pro mě básničky zápasy, ke kterým se týdny sbírám a pak je několik hodin bojuju... zápasy bez vítěze, jen s úlevou na konci, že už je po boji... díky všem za čtení...:-)

houba
24. 02. 2003
Dát tip
tak nějak se mi to líbí :o) tip*

Pája
24. 02. 2003
Dát tip
odpověděl ti JT?....

hermit
24. 02. 2003
Dát tip
Pájo, jojojo, ale ještě jsem jeho radu nezrealizoval...:-)

Quoniam
24. 02. 2003
Dát tip
hermit: "zápasy bez vítěze, jen s úlevou na konci, že už je po boji..." Pominu-li ty klišovité zápasy, tedy věz:       Já vím (- myslím si), že své básně tvoříš upřímně. Jen se mi zdá, že za cca poslední rok - a zejména pod vlivem zdejšího prostředí - je pro tebe vybojování onoho konce čím dál víc záležitostí, jež nevyžaduje mnoha úsilí. Ne, že by se z tebe stával rutinér, to ne, ale - tak nějak, alespoň na venek, slábneš.       Takhle bych problém viděl já. Snažím se, čas od času, nastavit ti v tom bodrém halasu zrcadlo. Nebo zrcátko? Možná jen střep. rebecca13: Ano, Becky, já jsem mimo. Už od počátku tak na Písmáku fuguruji. Těch insignií - řekl bych, že zřetelných - je dost, leč zdejší prostředí není příliš vnímavé k věcem, co nejsou kalibrovaný na 6 coulovou trubku. Ale nestěžuji si.       Konkrétně k téhle básni... když mě něco kopne do oka, tak to prostě napíšu - ať už je to dobré nebo blbé*. Pokud se mi něco líbí jako celek, třeba tohle, tak nekoukám, že tady to vrže, támhle to skřípe a tady ujela mistrovi ruka. Prostě to beru se vším všudy (a zůstávám mimo). ------------ *pozn: Pardon, já vím, že se správně píše dobrý & blbý.

Mozart
23. 02. 2003
Dát tip
....hustý....:-)

bogart
21. 02. 2003
Dát tip
Hermite, dlouho jsem tě nečet, ten konec je pro mě už nečitelný. balanc mezi sdělitelným a soukromým je tam trochu na té intimní strasně se kterou mám potíže. Bog

Carrie
20. 02. 2003
Dát tip
**

Krel
20. 02. 2003
Dát tip
jedno z nejlepších co jsem od tebe četl...!!*

Petula
20. 02. 2003
Dát tip
Uf... Zase ty asociace nálad… Jo a «*» od |||-_-|||

zirael
20. 02. 2003
Dát tip
je krásná*

Olina
19. 02. 2003
Dát tip
se živým ohněm tichého otce nad bratry které ti popravil ....

Bacil
19. 02. 2003
Dát tip
*

dech
19. 02. 2003
Dát tip
matka tě od prsu vidlemi honila Ilijo Muromče sokole jasný však jiné byliny spolu teď pálíme jiné dnes střely pro nás dnes kalené bohatýre s perem na Iglawské hůrce ;c)

vrrr
19. 02. 2003
Dát tip
jo, nevyčpělé ?

Olina
19. 02. 2003
Dát tip
já jsem to pochopila jinak a souvislostem s lyrykem nerozumím

Rowenna
19. 02. 2003
Dát tip
Myslím, že se ti to nedaří tam dostat, protože žádnou takovou sbírku nemáš. Já jsem si chtěla přečíst, co tam máš za dílka, a nenašla ji. :-))) Rebecco: ???? Básni rozumím, nerozumím**** pokud je to poselství pro někoho, nerozumím. Nerozumím, mí bojovníčci. Nerozumím, smutní pozůstalí. **** :-)))

rabako
19. 02. 2003
Dát tip
já to vůbec nechápu !:o( a to se moooc snažím :o( zkusím se stavit ještě jindy, třeba pochopím víc než pár řádek....

ulita
19. 02. 2003
Dát tip
co K TOMUHLE dodat...

Armand
19. 02. 2003
Dát tip
*

Marthin
19. 02. 2003
Dát tip
To je síla..zařazuji...

egil
19. 02. 2003
Dát tip
"nemohls být" *

El_Fossil
19. 02. 2003
Dát tip
***

Jose17
19. 02. 2003
Dát tip
Proč nutně hledat skryté významy? Snad může stačit potěšení z té intenzivní, hutné poezie. T.:

Radost
19. 02. 2003
Dát tip
* dávat všechno do souvislosti s lyrykem, diktátory a vůbec mi přijde trochu mimózní... mimózně sebestředné... pasvět jménem Písmák tady jsou slova...:-) nějaká... poskládaná do silného obrazce...

Rowenna
19. 02. 2003
Dát tip
Ano, jako báseň bez souvislosti s "pasvětem" bych ji vnímala jako velice silnou a burcující.

Pája
19. 02. 2003
Dát tip
* a paměť popravuje sama :-)

hermit
19. 02. 2003
Dát tip
já to fakt nechápu, ta sbírka existuje, ale pravda, je, že na autorské stránce odkaz na ni nemám...(?) dá se tam dostat jen přes díla, jakto? :-( k básničce: je to další ze série "rozlámaných pohádek" a jakákoli souvislost s Písmákem tam prosím opravdu není...:-))

Pája
19. 02. 2003
Dát tip
je tzv. skrytá sbírka....asi.... je?... zvu sem na to odpovídače z nejpovolanějších...spravovatele sbírek...JosefaTupého

Rowenna
19. 02. 2003
Dát tip
Ufff, to jsem si oddechla. :-)))

hermit
19. 02. 2003
Dát tip
Pája: :o)) díky.................................

dablik008
19. 02. 2003
Dát tip
hermite nerikej ze souvislost nema kdyz ma ;o))

hermit
18. 02. 2003
Dát tip
jen poznámka: patří do sbírky "archeologie", ale nějak se mi to tam nedaří dostat, nevím proč.

miklunka
18. 02. 2003
Dát tip
*

cvok
18. 02. 2003
Dát tip
mozno preto, ze je to skor polovnictvo... *

dablik008
18. 02. 2003
Dát tip
*** jako ze chapu sice asi po svym, ale znas me, vubec mi to nevadi ;o)))

katugiro
18. 02. 2003
Dát tip
té druhé části nerozumím...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru