Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přírodní lyrika

07. 03. 2003
0
0
4091
Autor
Tiky

její opodstatnění dnes

Když se tak brouzdám literárními servery nebo stránkami časopisů, moc přírodní lyriky tam zrovna nenacházím. A tak se ptám, zda má v dnešní poezii vůbec místo tento druh básní. Jak by měly být napsány, aby vás oslovily a zda vůbec otevřete příspěvek, který se táří "přírodně". Píšete-li takové básně sami, co vás k tomu vede?
Byla bych moc ráda aby tu zazněla jména autorů píšících o přírodě (nebo alespoň občas), ať už by se jednalo o klasiky nebo autory soudobé.

Jiří Orten
Noc a den

Do únavy jsem svážel seno,
které už bylo usušeno,
po cestách tolika.
Jsem jenom vraník, ale cítím,
že neusnu, když nezachytím
vítr, jenž naříká.

Hodím se do tmy, říkali to,
a je mi toho někdy líto,
brní mě kopyta.
Upiju z noci ještě doušek
a proměním se na bělouše.
Podívej! Nesvítá?
Narvah
10. 03. 2003
Dát tip
To spojení přírodní lyrika mi prostě nesedí. Člověk a příroda, to jo, ale přírodní lyrika a to jak brouzdáš těmi servery a její opodstatnění dnes, prostě mi to přijde úplně mimo...

Prokletí
09. 03. 2003
Dát tip
viz rire ;o) m.

Miroslawek
07. 03. 2003
Dát tip
dyť píšu skoro furt "přírodní" lyriku... a kdo na moje místo?

Merle
07. 03. 2003
Dát tip
tom víš, příroda už dnešní lidi nedojímá, ani nezasahuje krásou (a těžko se divit, když se rozhlídneš) přečti si autora Funda

Yfča
07. 03. 2003
Dát tip
Tak, tak. Kde je ta příroda mých mladých let??? :o)

Narvah
07. 03. 2003
Dát tip
Trapné.

rire
07. 03. 2003
Dát tip
na pismaku je hromada prirodni lyriky jen se spatne hleda, pravda ale kdyz ctu - nachazim ji moc

Tiky
07. 03. 2003
Dát tip
Narvah: jak mám ráda tyhle výkřiky do prázdna. Mohl bys, prosím tě, alespoň specifikovat co je trapné? Auditko, já, příspěvky, přírodní lyrika...

Drago
07. 03. 2003
Dát tip
přírodní lyrika... má své skryté kouzlo. mám ji rád, ale na žádnýho autora si nějak nemůžu vspomenout. a proč jí je míň? lidi se už nedokážou dívat kolem sebe a rodovat se i z těch nejmenších (nejen přírodních) maličkostí...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru