Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Clovek 100 x jinak - dil 1.

Výběr: Stanislav_Vašina
31. 03. 2003
34
0
4311
Autor
Andulka

nastesi jsem tu jako anonym a tak doufejme, ze nebudu priste pri jidle sedet sama... *tato stranka se bude doplnovat a menit...podle toho jak me muza bude libat

  

          Rob je Canadan.  Jeho babicka byla polska zidovka a dedecek rumunsky zid. Rob rad ji a jemu jedno kde, jen kdyz to moc nestoji. S nim chodim na paliva kureci kridelka s modrym syrem, k italum a na falafel. I kdyz nam je skoro stejne, citim se vedle neho jako starsi sestra. Snad proto, ze se me porad na neco pta. Pta se, zvazuje odpoved, ale nikdy nerekne co si mysli.  Rob zije s rodici a setri na barak. Parkuje daleko ode me. Ma nove auto a boji se, ze mu ho odru. 
       Jednou jsme sli po parkovisti a Rob se me pta: “Co si myslis  o tomto aute?” Ford byl svetle fialovy a ja mu rekla co si o tom teda myslim. Rob se usmal a rekl, ze to je jeho nove auto. “Vis, ja na nej dostal vetsi  slevu”, rekl jako by s omluvou.

      Od te doby s Robem vzdycky merim dvakrat a rezu jednou.Taky si myslim, ze me od ty doby ma min rad.

                                   ***

 


 

   Ravi ma velky nos a narodil se v Indii. Hraje tennis treba 4 hodinyh denne, rad hovori o cemkoliv a porad a taky rad ji. Uplneji nejradeji ma jidla,ktera uvari nekdo jiny .Vyrustal jako vegetarian a ted ji vsechno. Vari denne doma, ve vsem je cocka a ryze,  a kdyz jdeme do restaurace, tak zasadne indicke. A jako doma, tak i v restauraci ke vsemu ma jako prilohu cocku, ryzi a roti.  Me to taky chutna, i kdyz denne nemusim. Ravi rika, ze jsem krasna jako obrazek a kupuje mi sladky rasmalaj.

    Indove jsou velmi spolecensti, neustale chodi na navstevy a dychanky. Tam se jenom ji a povida o tom co, kdo, kde a jak, a pak se zase ji az do pulnoci. Vsichni se snazi tvarit dulezite, uspesne  a udelat dojem na nove lidi. Neni neobvykle, najmout sal a pozvat rodinu a pratele na veceri k vyroci 20 let ztravenych v praci. Mezi prateli najdete i kamarada od kamarada hlavniho organizatora, vcetne jeho zeny a deti, a take jeho sestry s rodinou.
   Rada nad zlato: vecere se casto podava o desate hodine vecer, takze nechodte s prazdnymi zaludky!

 

                             ***

 

           
 

       Narodil se v Rumusku a jmenuje se Calin. Spolecnyho nema se mnou nic,leda tak ze oba umime programovat. Zato vzdycky ma cas, kdyz nikdo jiny nema. Calin mluvi o tom jak vari dobre rizky a plnene papriky. V kazde restauraci si objednava  oblozene chleby a  dve piva.  Calin toho moc nenamluvi, coz je fajn, ja muzu mluvit za dva.
      Pred dvemi roky potkal krasnou rumunskou divku, ktera si prijela do Toronta vydelat jako nanny k detem. Byla o hodne mladsi a Calinovi se moc libila. Behem mesice spolu bydleli, do pul roku byla velka svatba a do roka meli miminko. Calinova zena odjela zpatky do Rumunska, protoze se ji styskalo a uz se nevratila.

    Calin vidi sve dite jednou do roka, chodi casteji na pivo s kamarady a tvrdi, ze zenam se neda verit.

 

                                                               ***

 

          Kristyna je puvodem Nemka. Varit neumi. Zatim se jeste nevdala, protoze miluje svobodu a cestovani. S Kristynou travim dny na bezkach nebo kole. Vecer ji varim knedliky a ji to chutna.

 

                                                               ***

 

          David ma sikme oci a pochazi z Ciny. Jeho zena je vice-prezident, travi dlouhe hodiny v praci a tak kupuje mrazene jidlo. S Davidem chodime do cinskych restauraci, pokazde jinam a pokazde jime neco jineho. Pokazde jsou restaurace plne cinanu,cinanek a cinanku. Casto sebou berou babicku a dedu a vsechny  pribuzne.  Obcas zajdeme i na sushi, ktere zapijime sake.

       David je uzasne pozorny a galantni. Vetsinu casu travi s rodinou a vrcholove dela Tai-chi.

 

                                                               ***

 

       Zdenicka je krtena v Ostrave. Dobre a casto vari. Vzdycky, kdyz se stavim na navstevu, uz mezi dvermi krici:”Je, ty jsi nejak hubena”!

“To dela ten kostym , Zdeni. Jsem tlusta, nic mi nedavej’! A Zdenicka nedava – tedy prvnich deset minut. Chodi do Sokola a ma rada cervene vinko. Take chodi za kulturou, za kamaradkama a neustale si stezuje, ze Pepa doma nic nedela.

      Pepa je vegerarian, hodne cte, tricet let se po vecerech vzdelava, dela doma bordel…..a jinak tam opravdu nic nedela.

   

                                              ***

     

           Vali malovala v Kyjeve, potom v Johannesburgu a ted v Toronte. Jeji obrazy muzete videt v New Yorku, v Nemecku , Israeli a u me doma.Na vsech jsou zeny, jemne a tajemne. Vali travi tydny s kazdym obrazem a zasadne kupuje ty nejkvalitnejsi barvy.Je utla jako proutek, na jidlo nema cas. Jinak je vegetarianka. Takze s Vali nejime, ale za to popijime kavu a povidame o malovani a o vecech mezi nebem a zemi. 

 

                                        ***

 

     Alfred  prisel z Indie. Vlastni sokroumou skolu a umi uvarit kozu i ovci. Jeho jidla obsahuji spoustu koreni a jsou moc dobra.Vsechna. Alfred si mysli, ze sexem se ziskava nova energie. A jak ma chut k jidlu tak i k sexu. Jenom jeho protejsky vzdy nevedi, ze nejsou zrovna jedine. S Alfym debatujeme o umeni a filosofii, ucim ho lyzovat a nikdy s nim nejsem sama, jelikoz si  zadnou energii vymenovat

nechci.   

 

                                            ***

 

              Zlatka vyrustala na Zlatych Piskach. Je vesela a za manzela ma blba. Koupil dum, nastehoval tam celou rodinu a jeho plan je ten dum zrenovovat, prodat a vydelat penize. Pres den se zivi tim, ze renovuje domy jinych. Vypada o deset let starsi, po vecer lezi na sofe, protoze se nemuze hnout a rve na vsechno a na vsechny okolo. Obcas vytahnu  Zlatku na kafe a Zlatka sni o tom, jak by bylo krasne, kdyby ji nekdo miloval. Ma velky zadek a nosi mi klobasky, ktere o vikendech vyrabi pro sveho muze.

 

                                            ***

 

           Lida me prijela navstivit z Prahy. Ma bohatou sefku. Ta zase manzela co spi s kazdou mladou asistentkou a tak je neustale vyhazuje.

Lida jedla co bylo. Kapesne utracela za obleceni s viditelnou znackou. Taky si koupila krem za $50.00, aby ji stala prsa. V Montrealu mi pak spala v aute u benzinove pumpy, jelikoz nechtela vyhodit dvacku za motel. O zivote bohate sefky jsem se dozvedela hodne, o Lide nic.

 

                                          ***

 

           S Mikem jsem se potkala na  Kube. Je to cernoch narozeny v Manchesteru. Byl adoptovan milujicimi rodici a jako dite trpel bidou. Zacal podnikat uz ve dvanacti a dneska vlastni velky podnik. Ma smysl pro humor a complex z toho, ze je tlusty. Nechal si operaci zmensit prsa. Na Kube jsme si uzivali slunce, muzikantu, bileho rumu s mintou a kourili doutniky. Jidlo jsme se objednat bali, ale za to ho byla spousta v hotelu.  Jedna noc byla napriklad cokoladova , po pulnoci otevreli jidelnu a bylo tam tisice a jedna vec – z cokolady.  

 

P.S. Vetsinu dne jsem travila v plavkach a se zatazenym briskem. Z toho duvodu jsem jedla jenom ocima.

 

                                 ***

P.S. Az vam povim vsechno o  svych 99 znamych, tak pridam neco o sobe. Mozna pridam i nejake obrazy...o cem? no prece o jidle....

                     


pekylau
05. 01. 2006
Dát tip
Nestacim zirat. t

Eupteryx
22. 11. 2004
Dát tip
pobavi, zamysli***libi a pouta i bezhacky bezcarky

Terush
04. 10. 2004
Dát tip
Skvělý! Jen škoda, že je to psaný bez interpunkce... ;-( A oprav si nějaký ty chybičky, jinak je to BEZ CHYBY ;-)) TIPuju ;-)

adraj
28. 07. 2004
Dát tip
Nadhera

KayTee
24. 07. 2004
Dát tip
jé, pak prosím avi až něco přibudne....díky *

Fouckault
07. 07. 2004
Dát tip
zírám... stahuji si tě na pevný disk... musím tě nastudovat :-) toto je určite velký tip T*

a2a2a
06. 07. 2004
Dát tip
jak říkám, díváš se zvídavě, odvážně, tedy dobře. Bezvadně se to čte, každý odstavec má samostatnou pointu a všechny společný rámec a od počátku je cítit humor, ale i postřeh a laskavost - tip

arthamir
03. 07. 2004
Dát tip
libi se mi to a moc. jak jednoduse lze neci zivot shrnout do par veticek. a na konci dycky stejna pravda - vsecko se toci kolem jidla :-)) -tipek

Sandra
01. 06. 2004
Dát tip
příjemně se to čte .... hodnotíš svoje známé zvláštním způsobem, líbí se mi to ... už se těším na další ... *

Napadlo mě, co bych tak asi napsala o svých známých já? Asi bych nedokázala vybrat jen to trefně podstatné... Za tohle umění tip.

maia
14. 03. 2004
Dát tip
...takze postupne bude poviedka o kazdom z nich, ze? Niektori sa tej cti uz dockali. :-)) *

Arien
31. 01. 2004
Dát tip
je to strašně milé a velmi zajímavě napsané.... ty jo, takové známé asi fakt nemám:))) tipuju, jak jinak;)

hippiesanda
03. 01. 2004
Dát tip
hmmm, promiň, ale tohle mě moc nezaujalo, přečtu si něco jinýho.

gASK
15. 12. 2003
Dát tip
Krááása...miluju různorodost:))) Tohle je perfektní....díky moc..***

Aaronix
08. 12. 2003
Dát tip
Tohle je, zdá se, tvoje parketa. Hodláš v tý cizině zakotvit natrvalo?

FRYDA
30. 11. 2003
Dát tip
souhlas s darou

dara
23. 11. 2003
Dát tip
je to skvělý, někdy stačí o člověku fakt jenom pár vět a hned víš na čem jsi....Jsem nadšená T*

Šalvěj
22. 11. 2003
Dát tip
:o) Jo jo, dobrý :o) *

hezky čte, ale již ne dvakrát

LaMouette
11. 10. 2003
Dát tip
jo a jo a jo!!!.. tot vse:-)*

zvedavec
10. 10. 2003
Dát tip
To je zaujímavé...úsmevné, výstižné.

africa
06. 10. 2003
Dát tip
nechcelo sa mi prestat citat - kedy sa dockame pokracovania?

Andulka
06. 10. 2003
Dát tip
Tak jo, ja nejaky dopisu brzy, nevedela jsem, ze o to jeste nekde stoji....diky

Rowenna
25. 04. 2003
Dát tip
*****

Yfča
25. 04. 2003
Dát tip
:o)*

M_Á_R_T_Y
04. 04. 2003
Dát tip
To se mi moc líbilo...

Albireo
04. 04. 2003
Dát tip
Hezky se to čte, milé a plné člověčiny. Ť

clovrdik
03. 04. 2003
Dát tip
skvěle napsaný zkratky ... líbí se mi, že tam sedí každý slovo, není tam žádná vata :-)); jen mi to připomělo, že jsem ráno skoro zspal a nestihl jsem posnídat :-)); určitě TIP a pošlu na to nějaký avíza

criticator
02. 04. 2003
Dát tip
Vytisknu si. Teď mě z toho písma bolej oči. ;-)

Severkanova
01. 04. 2003
Dát tip
Hezke a s humorem. :-)))

Barbar
01. 04. 2003
Dát tip
Mít přítele je víc než stovka v záložně....BARBAR

Hester
01. 04. 2003
Dát tip
Dost dobrý. Dokážeš krásně vystihnout člověka v pár větách. *

WiruZ
01. 04. 2003
Dát tip
vyyyyyyyyyyborny!!!!!!!!! moc libi....a dalsi dily urcite:)))))) no jo individuality....(nebo jak se to pise:).....tipos jako hrom a mega:)*/*

jo, fakt hezky... nech to tak nic nepridavej!!! je toho tak akurat!!! :o) souhlas s vyse uvedenym a jeste, mas mimoradne vypecene napady!!! s dovolenim vsech tech lidicek TIPUJU!!! :o)

Shaun
31. 03. 2003
Dát tip
mily cteni :-) o lidskych lidech .... nikdy nemuze zkazit naladu :-))) T

Bodlak
31. 03. 2003
Dát tip
...až jsem dostala hlad...furt se tam jí!:-)))) Zajímavé a netradičně pojaté dílko, ale oprav si chyby, prosím, Andulko:-) Např:"Casto sebou berou babicku a dedu a vsechny pribuzne."... s sebou...

Noví přátelé jsou taky skvělí!! Opravdu se mi líbilo, jak o každém tak jednoduše a přitom detailně píšeš....trochu mi to připomíná takovou lepší a shrnutější epizodu ze Sexu ve městě:)...doufám, že jsem Tě tím neurazil..btw: výbornej konec!

Taky se mi to moc líbilo. Pěkně napsaný a hezká myšlenka. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru