Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nechte je žít

30. 03. 2003
6
0
2642
Autor
ashentree

Jsme vrahové nejen svého druhu...

Ospalým Sluncem

červená nebe

rozverným tichem

jež kroky vede


Plný samotou

prázdný srdcem

hledám setkání

s čistotou


Nechte je žít

vrahové bez citu

nechte je být

vždyť oni jediní

umí léčit samotu

procitnutých...


Pohled důvěry

z očí do očí

z lidské nevěry

v srdci srnčím


Tůň upřímnosti

promývá nám duše

němá setkání

s čistotou...


Nechte je žít

vrahové bez citu

nechte je být

vždyť oni jediní

umí léčit samotu

procitnutých...


Ztrácíte důvěru

sevřenými oky

jste kanál bez břehů

pohodlím slepí


Plní tělem

prázdní duší...

>
gabio
17. 03. 2005
Dát tip
Spís nez srnci srdce me napadlo jedorozci, aleto by tam neslo... Jednorozec je krasny zvire. Nerozpoznas ho od snehu a ty jeho oci...uhrancive uprimny... t

ashentree
17. 03. 2005
Dát tip
já měl tenkrát tichý kontakty se srnkama :))

gabio
17. 03. 2005
Dát tip
? Dneska jsem jednu videla, kdyz jsem jela vlakem. Lezela tam, na zemi, vykuleny oci. Bylo mi jí líto:(

ashentree
17. 03. 2005
Dát tip
je mi jich víc než líto když nějakou takovu obětinku vidim mam chuť to tady zabalit.... jít s ní, víš? stydím se za svý plemeno....

gabio
17. 03. 2005
Dát tip
tahle musela umrznout nebo pojit hlady... chapu Ale kdybychom nebyli lidi, necitili bychom litost

ashentree
17. 03. 2005
Dát tip
moc tomu nevěřím... já tenkrát přemejšlel, jak oni vnímaj... co když cítí bolest? vždyť i pes dovede cítit lítost myslim že každý vyspělejší zvíře...

gabio
17. 03. 2005
Dát tip
Litost, ale v jaky forme? Pes jasny,chapu... ale vidi to u cloveka...uci se od cloveka... Asi citej, ale na jiny bazi... Precti si ted jedno dilko Dannyho "Je mysleni vazano na rec" z cervna 2001

JeanJoche
08. 01. 2005
Dát tip
A co nějaká mp3???

ashentree
08. 01. 2005
Dát tip
dík za čtení, jakousi skicu tohodle někde mám, ale nerealizovala se zatím, možná se k tomu vrátím

Lotoska
10. 11. 2004
Dát tip
...já si to taky přelouskala:-)

oravdu dobrý.... já bych to slyšel spíš jako nějakou folkovou klasiku. k tomuhle by mi rock příliš nesedl..

ashentree
01. 06. 2004
Dát tip
ono to tak vlastně je :-)

johanne
04. 05. 2004
Dát tip
nooo... některý momenty docela fajn, ale öbčas mi to připadá snad trochu moc naivní... ovšem slyšet to jako píseň, asi by to bylo něco jinýho :o)

Mishulda
12. 02. 2004
Dát tip
Jo ještě něco * :) M.H.

ashentree
08. 02. 2004
Dát tip
To je teeeda pěkně divokej nápad :-)))

Mishulda
08. 02. 2004
Dát tip
Hi:)) No to jsem prostě já:))

ashentree
08. 02. 2004
Dát tip
Musíš být pěkný číslo :-)))) Nerad bych slyšel v rádiu nějaký remix ;)

Mishulda
08. 02. 2004
Dát tip
He he:)) ref:Небо уронит nechte je žít Ночь на ладони. vrahové bez citu Нас не догонят, nechte je být Нас не догонят. nechte je být Небо уронит vždyť oni jediný Ночь на ладони. umí léčit samotu Нас не догонят, procitnutých Нас не догонят. procitnutých

ashentree
08. 02. 2004
Dát tip
Grrrrr ;)

Mishulda
08. 02. 2004
Dát tip
:))

Dero
07. 02. 2004
Dát tip
Dobré, dobré ...

Mishulda
07. 02. 2004
Dát tip
He he:) Znáš Tatu??? Na jednu jejich písničku jde tohle dosadit... Jen jsem to tak zkusila.............. a ono to vyšlo:))

Lu_Po
01. 04. 2003
Dát tip
Už se to pomalu rýsuje...

ashentree
01. 04. 2003
Dát tip
To jsem zvědav...

Zolo
31. 03. 2003
Dát tip
Sleeping_beauty: něčím mě, myslím, začínáš **** Nerozdavej dusi...:-). Asi Tě uškrtím! ;))) Jinak k dílu ... Nejvíc se mi líbí obrat: Pohodlím slepí. Ten je sám o sobě inspirující a tvůrčí. Líbí se mi nálada písničky a kontrast mezi slokami a refrénem. A je to skutečně "polotovar", který je schopný zhudebněbnění, má jasnou formu sloka-ref a sedí i z hlediska rýmů. Na písňový text mi to přijde ale příliš poetické viz. rozverné ticho, setkání s čistotou, v srdci srnčím, jste kanál bez břehů méně konkrétní viz. ref. Nechte je žít (koho?) vrahové bez citu (kteří to jsou?) nechte je být (koho?) vždyť oni jediní (kteří?) umí léčit samotu procitnutých... (kteří to jsou?) Pro odpovědi a pochopení poetičnosti mi schází kontext. V písňových textech bych byl více otevřený, burcující, provokující, a konkrétní, aby hudba ten text nepotopila, nebyla výraznější. (Stál jsi o hlubší kritiku, tak se snažím ...;)

ashentree
31. 03. 2003
Dát tip
Zolo: Opět děkuji, přiznám se, že se snažím texty psát přímější, nelyrizovat příliš, jenže ta lyrika se tam vždy objeví...Až teď mi došlo, jak je v tom zakódované co chci říct! Asi opět spíš báseň než text ;) Zde odpověď na Tvé otázky: je ukryt v "srdci srnčím", "sevřenými oky" a "němá setkání", už víš? ;) Globálně jsem přítelem abstraktnějších textů a z mé vlastní zkušenosti vím, že Ti, kteří chtějí, to většinou vždy pochopí jak jsem to myslel, a jiní si najdou význam spojený se sebou samým...V tomhle jsem hodně ovlivněn třeba Bonem (The Joshua Tree), Glenem Hansardem z irských frames, Dylanem i jinými, blowin' in the wind...Souhlasím s tím, že písnička by v rockové hudbě měla být odkrytější, sorry, jsem duší folkař :)) A vlastně na tom naše kapelka tak trochu staví, hrajem jen pro pár lidí, kteří si v tom najdou své. Ikdyž je to proloženo i komerčnějšími písněmi, tohle mne osobně baví více :)) Moc děkuju za názor! Opět konstruktivní a dobrá kritika...

ashentree
31. 03. 2003
Dát tip
Vážím si Tvé kritiky zejména proto, že je z pohledu kvalitního hudebníka, zpěváka, toho si cením...Ještě jedna připomínka: Na klubových koncertech mezi písněmi vykládám, o čem to je, je fakt, že na velký sál, či nedej bože stadion, tam to asi nepatří, no ale tam ani nechci, ani na to nemáme ;) O tomhle taky můžeme hodně diskutovat, jestli to je vůbec dobré ;) Mně se to líbí ;) Frames s Glenem Hansardem v čele (www.theframes.ie) byli první kapelou, kde jsem se setkal s tímhle přístupem, a hrozně se mi to líbilo, už proto, že na to chodí opravdu lidi, které to zajímá...

yoyo
30. 03. 2003
Dát tip
Krááásnýýý! Co se týče zhudebnění, zkusím někoho zkontaktovat.

ashentree
30. 03. 2003
Dát tip
Už se těším, potěšilo by mne, kdyby to někdo někam protlačil, protože to považuju za hymnu...A my jsme jen neznámá brněnská kapela ;) Proto jsem vypsal tento konkurz ;)

ashentree
30. 03. 2003
Dát tip
s tím rozdáváním duše...je na tom něco pravdy, Růženko, moc Ti děkuju...člověk musí dávat obrovský pozor...možná bych s ničím nebyl spokojen...a nakonec litoval toho, že jsem tohle udělal...nikomu v tom však bránit nebudu, pokud se stotožní...a jsou věci, s nimiž se stotožní určitá skupina lidí...s tím názorem...jehož hymna tohle má být...

Lu_Po
30. 03. 2003
Dát tip
Hezky rozfrázované sloky.... asi se to pokusím zhudebnit,.... pokud se to podaří ozvu se ..... ? co by to mělo být za tip hudby..??? ...... že by blues?,?? ..... možná jen to poslední slovo v otázce bude horší..

ashentree
30. 03. 2003
Dát tip
Lu_Po: mohlo by být, s hodně ostrým až palčivým refrénem "Nechte je žít..."...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru