Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem byla tlusta

04. 04. 2003
38
1
4792
Autor
Andulka

 

 

      Me nejstastnejsi vzpominky  na dectvi se toci kolem jidla.  Psycholog by nam urcite vysvetlil proc, ja jen vim, ze jsem mela neustale hlad a snedla co jsem,  co mi pod ruku prislo. Vcetne krabicky prasku ve dvou letech.

 

      Navstevy sve sestrenice jsem milovala predevsim uz proto, ze byla hubena jako lunt a maminka ji s nadsenim mazala jeden krajic za druhym. Jejim bojovym ukolem  pak bylo prinest chleba tajne do zahrady, kde jsem si na tuto prilezitost vybudovala bungr a predstavovala si jak je valka a ja  hladovim. A pak neverte na reinkarnaci.

 

              Stastna jsem byla az do chvile, nez me muj soused nazval Metrackem. Nejdrive jsem ho za to zbila, ale pak jsem tajne brecela.  Bylo mi sedm a ja si uvedomila, ze jsem tlusta. Maminka vzala zalezitost do svych rukou a zapsala me do baletu. Poctive me pak vozila dvakrat tydne na hodiny a trvalo ji rok, nez pochopila, ze nemam hudebni sluch a tlusta jsem porad. Mezi nami, lekce klaviru ji uz staly mnohem mene, jelikoz ucitelka hudby byla poctiva a hned po druhe hodine me poslala domu s tim, ze mam tluste prsty a ze by to bylo vyhazovani penez.

 

            V puberte jsem mela velka prsa, velky zadek a kulate tvare. A pak se jen uz pamatuji, jak jsem neustale behala do kola stadionu zabalena v igelitu a neustale se ohlizela, jestli me nechce nekdo prepadnout. Maminka rada cetla cernou kroniku a nezapominala ji cist ani me. Ale abych to vsechno zkratila, v sestnacti jsem se 'vyloupla' jak liskovy orisek a byla ze me krasna holka. Potiz byla jen v tom, ze mi to nikdy doma nerekli, snad aby mi to nestouplo do hlavy. A tak jsem se porad modlila k Panu Bohu, aby mi urizl hlavu a ke prekvapeni vsech, zadna krev by nebyla. Uvnitr toho tela, by byla ta prava ja, krasna a stihla. Neco na zpusob tech panenek, co se skladaly v jedna druhou.

 

         Ubehlo dalsich deset let, kdy jsem se probudila s myslenkou, ze si musim otevrit srdce. Ja vim, ja se obcas proubouzim se zvlastnimi myslenkami. Od toho dne jsem se zacala hlidat, abych nemela ve svem mozecku jedinou negativni myslenku a ucila se nesoudit druhe. Pak jsem mela dalsi myslenky a v uceni pokracovala. Mezi jinym mi doslo, ze jsem dostala, oc jsem zadala. Hlavu mi sice nikdo neurizl, ale uvedomila jsem si, ze jsem hezka a chytra holka a udelala novou startovaci drahu do zivota. Pravdou je, ze beham  i dneska, a ze nic v zivote neni zadarmo.


1 názor

Čočkin
05. 12. 2006
Dát tip
SMSky jsou mor! Kam se ti poděly háčky a čárky?

Julian
23. 01. 2006
Dát tip
Nechcem si ta tym tipom kupovat )

Diana
21. 11. 2005
Dát tip
Jako obvykle, líbí. myslím, že to vystihla hned první kritika - jednoduché, výstižné, vtipné. T************

Empty
15. 02. 2005
Dát tip
úsměvné, leč opět takové osekané:-/ Myslím, že stručnost není nejlepší vlastností, kterou by měl prozaik mít. Na druhou stranu je to díky tomu krátké a tak si to našlo spoustu čtenářů. Ale příběh samotný se mi docela líbí, ale tentokrát spíše bez tipu.

Markel
21. 11. 2004
Dát tip
Moc pěkně jsem si početla - T - u tvého staršího dílka jsem se zastavila z jednoho prostého důvodu - nebyla jsem, ale dnes jsem mírně řečeno při těle - jojo efekt - a opět, až jaro na vrata zaťuká- už asi podvacátý, ale fakt a doopravdy....s tím musím něco udělat! Taky bych chtěla být hezká holka - moc!!! PomÓÓC!

sammara
02. 11. 2004
Dát tip
vtipné čtivé milé s tipem

Dr_Lecter
18. 08. 2004
Dát tip
Vtipný a milý...zase a znovu!*

KayTee
24. 07. 2004
Dát tip
moc hezký... já zas byla hezké dítě a kamarádka mi jednou řekla, že ten, kdo je jako dítě hezký, bude v dopělosti ošklivý a naopak a já pak plakala celé dny, e nechci být hezké dítě (to mi bylo asi osm) Tak ve třinácti, když jsem byla "poďobaná", tak jsem nebyla žádná krasavice, ale teď je to myslím dobrý.... A má kamarádka, která byla v dětství děsně ošklivá...tak ta je ještě ošklivejší ;o))) *

MeTB
12. 05. 2004
Dát tip
Ja jsem uz od tri let hubenej, takze s tloustkou nemam zkusenosti (a to jsem kupodivu jeden z nejjedlikovatejsich lidi, co osobne znam), ale povidecka se mi libila. Jen ten konec byla takova hromada mouder. :-) Tip

maia
14. 03. 2004
Dát tip
* :-)

gASK
15. 12. 2003
Dát tip
Další zajímavý vhled do života a vzpomínek:))) Už mi dochází chvála:))) Takže děkujůůů a tip*

Aaronix
09. 12. 2003
Dát tip
A zas se mi to líbí. Smůla - v tý první vlně jsem holt káp na spíš na ty druhý věci.

přemýšlel jsem, podle čeho vybírat, co si přečtu dřív: začínám básničkami, pokud jsou, tak blbůstkami. V tvém případě miniaturami...a zatím jsem se nezklamal, hvězdičkuji ***

Andulka
03. 11. 2003
Dát tip
tak uprimne, rekneme, ze denne bohuji se svoji vlastni lenosti...a obcas i prohraju...:-)

brat
03. 11. 2003
Dát tip
v(tip)*

iust
19. 10. 2003
Dát tip
V jednoduchosti je siila..:)*

LaMouette
11. 10. 2003
Dát tip
hodne stesti... jak v zivote.. tak pri bjehani f ygelitu.. jo.. a vyndavat ruce z kapec.. pac jinak pak ten cumets celkem boli:-)*

Dero
06. 10. 2003
Dát tip
V jednoduchosti je krása ... *

Dero
06. 10. 2003
Dát tip
Dobrá, tak ještě ten tip ... *** :)

Humble
05. 05. 2003
Dát tip
Tomu říkám schizofrénie :o)))

Metodějja
05. 05. 2003
Dát tip
Jaká schíza? Cirilla je hodná holka, ale vydávat se za mě, c c c... To už je trošku moc, ne? :)

Humble
05. 05. 2003
Dát tip
No právě :o)))

Cirilla
02. 05. 2003
Dát tip
:o) co? jen to řekni.. :p éééé čom se to vůbec bavíme?

Humble
02. 05. 2003
Dát tip
No přece o panáku s Metůdkou! :o)))

Cirilla
02. 05. 2003
Dát tip
No ba, že mě to hned nenapadlo, začínám silně žárlit na Metodějju :))

Katčenka
02. 05. 2003
Dát tip
jj,nic neni zadarmo-bohuzel... :-(( tip

Humble
02. 05. 2003
Dát tip
Cirilla: Nevíš, co dělá Metodějja dneska večer??? Pozval bych ji třeba na paňáka :o)

Cirilla
02. 05. 2003
Dát tip
I ty jeden! Metodějja je se mnou a žádnýho chlapa nechce ani vidět. Taková Cirilla by šla, ale je daleko předaleko a jí si panáka nenabíd a vůbec. Jsem do hloubi své přehluboké duše uražena! ;P :))

Metodějja
02. 05. 2003
Dát tip
cirilla: ccc, teda holka, jak se opovažuješ mluvit o mně beze mě? :D

Cirilla
30. 04. 2003
Dát tip
ale...? ;)

Humble
30. 04. 2003
Dát tip
... :o)

Cirilla
29. 04. 2003
Dát tip
Humble špeky nemá, leda by mi nějakej ubalil. Zato já jsem jima obalená :)) A vůbec se omlouvám, že jsme to tu zaneřádili svojí menší debatkou...

Humble
29. 04. 2003
Dát tip
Zodpovědně na tomto fóru prohlašuju, že Cirilla má 180, je krásná chytrá Horákyně a jedinej špek, kterýho jsem si u ní kdy všiml, byl zapálenej a držela ho v ruce. Metodějja má 179, bližší detaily poskytnout nemohu, znám ji jen zběžně od písmání... :o)) Andulka: Jsem pro každou špatnost... :o)

Cirilla
29. 04. 2003
Dát tip
se červenám, Humbloš, takhle vo nebohý Cirille ještě nikdy nikdo pěkně nelhal :)

Humble
29. 04. 2003
Dát tip
Humble nikdy nelže! A vůbec, máš nějakou krátkou paměť, básničku jsem ti sice nenapsal jako první, ale... :o)))

Humble
28. 04. 2003
Dát tip
Můžeš si mít třeba 179, to je tvoje věc, Cirilla má 180 :o)

Metodějja
28. 04. 2003
Dát tip
Teda Humble, nešiř o mé virtuální sestře lži a pomluvy, má 179, se měřila, nééé?!

Humble
28. 04. 2003
Dát tip
Neéé, já to přeci mušim vědít. Cirilla je větčí. :o)

Cirilla
28. 04. 2003
Dát tip
To jako bys řekl Cirilla je tlustší. Chm, asi si pudu dát panáka s Metůdkou... :))

Humble
28. 04. 2003
Dát tip
Tak ji pozdravuj od Humbla :o)))

Andulka
28. 04. 2003
Dát tip
Panaka si nedavej, po tom se tloustne a blbne. Rekni si -> jsem krasna a chytra......jestli mas na sobe nejaky spek co te stve tak ho vycvic a spravne vyjez......podivej se jak je venku krasne, a ji si za svym cilem.....a nenech Humble si z tebe delat legraci.....protozina jinak Humbliku....se podivame na ty speky u tebe....:-))))))))))))

Zly
27. 04. 2003
Dát tip
(dík za tuhle vysmátou chvilku)*

Metodějja
27. 04. 2003
Dát tip
Humble: stoosmdesát fakt neměřim!!! jen 179 :)

chicoria
26. 04. 2003
Dát tip
U mě to bylo přesně naopak, nejdřív jsem byla hubená, pak tlustá, no a teď jsem tak něco mezi. Ale byla to dřina:-))

Rowenna
25. 04. 2003
Dát tip
**zajímavá debata pod dílkem.

Je to hodně dobrý do posledního odstavce, ten mi přijde, že tam nějak nepasuje :-)))

Humble
09. 04. 2003
Dát tip
Já mám taky igelit! (to kdyby přišel k ránu déšť) :o) JASAN & Andulka: Ale běda když prohlédnou! Cirilla: Tlustá stoosmdesáticentimetrová modelka? Andulka: Oponuji. Krása je venku i uvnitř a to, co je uvnitř, je často napsané v xichtě - v dobrém i špatném. Jsem dneska nějaký přemoudřelý, asi jsem se přejedl vtipné kaše a bude mi špatně :o(

Cirilla
09. 04. 2003
Dát tip
No já koukám, žes od rána velmi výřečný! :)

Humble
09. 04. 2003
Dát tip
A špatně mi opravdu bylo - po bělomorce. Jdu ji dokouřit :o)

Gunhead
08. 04. 2003
Dát tip
Mě zase příbuzenstvo nadává, že jsem strašně hubenej... Vzhledem k jejich metrákovejm postavám asi jsem, ale vzhledem k tomu že už pár let chodím pravidelně do posilovny asi ne... Člověk má být takovej jak chce být on sám a ne jeho okolí... pozn. : a taky nesnášim módní trendy K dílu : ten konec nutí k zamyšlení... líbilo

Kandelabr
07. 04. 2003
Dát tip
ale jo, oddechové dílko, upřimné a milé, snad bez větších ambicí...ok

JASAN
07. 04. 2003
Dát tip
Miluju hezký, chytrý holky, co si o sobě myslí, že jsou škaredý a hloupý. Ale svět je plnej škaredejch, hloupejch co si o sobě myslí, že jsou přitažlivý a inteligentní. A nemám rád ženy, co svému vzhledu přikládají takový význam, že kvůli tomu běhají v igelitu.

Andulka
07. 04. 2003
Dát tip
Ovsemze milujes holky hezky a chytry, co si o sobe mysli, ze jsou skaredy a hloupy. Jsou zamindrakovany a poslusny. -> Tak si to ovsem nechtel rict...ja vim.Fakt je ten, ze krasa je neco, co je unvnitr nas a fakt je taky ten, ze v puberte se clovek teprve hleda.......Ja sice nebeham v igelitu, ale travim sportem hodinu, ci dve denne a vazim si lidi, kteri jsou schopni prekonat svoji vlastni pohodlnost a starat se jak o sveho ducha, tak i sve telo....

Cirilla
07. 04. 2003
Dát tip
Huh... tak to já byla dítě pěkně podvyživený a tlustá sem naopak teď. Teda babička by řekla, že jsem jak vidlama, no, obdivuju lidi, co dokážu zhubnout, mě to ne a ne jít.

:o))

StvN
06. 04. 2003
Dát tip
- já si svých nedostatků vždycky vážil víc než kvalit, takže tenhle rozpor nechápu

No, já si sice nehrála ani na chudou stařenku, ani na hladovění za války, ale tlusté dítě jsem byla taky. :o) Jenom, na rozdíl od tvé hrdinky, na to vyloupnutí pořád marně čekám. Ale (téměř) ve třiceti už ty šance holt nejsou takový...:o)))

Martin6
06. 04. 2003
Dát tip
ha ha ..já byl vždy hezký.... kecám....:o)))))) Tedík

houba
05. 04. 2003
Dát tip
moc se mi tvoje povídka líbí, snad i proto (nejenom proto), že se v ní trochu poznávám :o) psycholog by ti možná řekl, že si jídlem nahrazuješ nedostatek lásky a citu v dětství, ale kdo ví? já jsem si v dětství hrála na to, že jsem stařenka, která už má jenom jeden poslední suchý krajíček chleba a musí jít žebrat o jídlo ( čímpak jsem asi byla v minulém životě?) tip*

anonym_25
05. 04. 2003
Dát tip
to musí bejt krásnej pocit, když se probudíš a je z tebe hezká holka, i když mě by to přivedlo trochu do rozpaků...

Nicollette
05. 04. 2003
Dát tip
tohle se mi fakt moc líbí.........hlavně ten začátek se sestřenkou a ta poslední věta je.prostě skvělý završení .........tip

Barbar
04. 04. 2003
Dát tip
Fajn.....

Jose17
04. 04. 2003
Dát tip
Je to svěží a výstižné a má to spád. T.

M_Á_R_T_Y
04. 04. 2003
Dát tip
:-))

Perchta
04. 04. 2003
Dát tip
*

Drago
04. 04. 2003
Dát tip
3/5+T

Albireo
04. 04. 2003
Dát tip
TIP!!!

Helga
04. 04. 2003
Dát tip
Á, koukám, že tady se někdo vypisuje ze svých... myšlenek? Potíží? :) Ty jsi mě přinutila si to přiznat nahlas... Je to pěkný, upřímný. Jen si pořiď tu českou klávesnici a přečti si to po sobě, aby ses vyhnula drobným chybičkám jako "snědla co jsem, na co jsem přišla". Pak to bude opravdu úplně úplný. Ale i takhle to je dobrý, moc. :) *

quapa
02. 04. 2003
Dát tip
:)moc hezke,nej co jsem od tebe cetla**pon pro me,trosku zavidim one hrdince

Rowenna
02. 04. 2003
Dát tip
:-))))

víš, co se mi na tobě líbí? Píšes jednoduše, výstižně, má to hlavu a patu, vtip a taky TIP!!! :o)

aRmida
01. 04. 2003
Dát tip
prozření!!! k tomu se člověk musí dopracovat! ale pak to stojí za to:-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru