Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim

17. 05. 2000
0
0
1558
Autor
Miki

Nedělní ráno v podzimním, odkvétajícím lese. Jako náhlým smutkem zasažení pozůstalí vzpínají se stromy ke kalné obloze, odkud šedé mraky za ně roní slzy. Na zemi důstojně leží vážení zesnulí, přikryti královským hermelínovým pláštěm z mechu a plísní čekají na volání k poslednímu soudu. Zatím se na ně tiše snáší zlatavé krajkoví. To vítr nikým nepozván bezostyšně využívá smutku truchlících a svléká je zlodějskou rukou. Také myriády třpytivých briliantů, jimiž je dnes vyzdobil marnivý déšť, se stávají obětí okamžiku. A stromy, ještě nedávno nádherná barevná plátna největšího z malířů, se brání jen nesmělým šepotem. V nic se mění duhové nálady podzimu, zůstává chlad. Jen na zemi se kupí spousty toho zlata a krásy. Vztáhneš svatokrádežně ruku, snad aby ses obohatil, a mávnutím kouzelné hůlky držíš pouze hrst suchého listí. Slyšíš smích? To se Ti směje vítr. Šplhá do větví roztažených prstů lesních velikánů, aby zneuctil krásu. Smích v pohřební síni? Jak podivné, že příroda trpí tohle podzimní laškování. Kam se poděla ta čarovná paleta, barevná paleta snů a přání? Kde jsou ti Nádherní a Vznešení v barvách Manetových obrazů? Snad i proto, nebo právě proto poprchává, a kapky Ti stékají po tvářích jako velké, ale sladké slzy. Vítr mezitím vyhání z houštin cáry líné mlhy. Ta, zvyklá na volnost se co chvíli zastavuje a musí být neustále poháněna bičem jeho dechu. Náhle se jí protáhl temný stín. Usedl na jednoho z padlých ve vrozené neúctě ke všemu a ohavně zaskřehotal. Vítr ho mazlivě pohladil po provlhlém peří. Jsou to přece staří známí. pozdní host se chvíli natřásal a pak jako přišel, stejně nečekaně zmizel. Dítě by mu snad zamávalo, ale tady jen nový nápor náhle opuštěného větru pohání mlhu a pozůstalí se ani neohlédli. Obřad pokračuje.
Kandelabr
19. 05. 2001
Dát tip
docela hezké to přirovnání, ale jinak tahle forma psaní se mi dost příčí, připomíná mi to slohová cvičení a melodramatické popisy krajiny, co se vždycky po nás žádaly, zní to falešně , neopravdově a vypočítavě. ale jako slohové cvičení je to dobré, bohatá slovní zásoba...

IVANOL
19. 05. 2000
Dát tip
...jo, popis dost dobrý...

Dědouch
18. 05. 2000
Dát tip
že se xakru nebojíš že ti to vyjde petetický dyž si tak modeluješ tu náladu skrz ty kudrdlinky,já ti to závidim, že se ti to dycky povede čistý a voňavý, halt dyž se to umí...

Merle
18. 05. 2000
Dát tip
no, tady mi staaředně konečná pasáž nepřišla až tak dobrá... ale možná že bych si ji radši měl přečíst pořádněji... ale tip nedám a nedám je vidět, že lyricky zabarvenej popis máš hodně propilovanej...

ATC
18. 05. 2000
Dát tip
...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru