Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KDYŽ SE ZABLOUDÍ-2

03. 05. 2004
1
0
1908
Autor
fungus2

ČÁST DRUHÁ ZÁVĚREČNÁ

Z rokle se kromě šramotu ozývalo i souvislé nadávání. Martina, která,  ač se snažila tvářit vážně,  neubránila se úsměvu, když viděla, jak Kamil po čtyřech leze k ní nahoru. Vzápětí jí však úsměv ze rtů zmizel.

„Tady máš tu zatracenou mapu! Jen se teď na mě podívej, jak jsem se zašpinil. Teď jsem rozhodně na tom hůř než ty!“ vyhrkl ze sebe a zkoumavým pohledem se zadíval na svůj fotoaparát.

„No. Jen se podívej! Odřel jsem si ho tady na straně,“ řekl naštvaně.

„Kdybys ho měl v pouzdru..,“ nedopověděla, protože ji přerušil.

„Kdybys tam tu mapu nenechala, tak se mi to nestalo!“

  Další chůze lesem se odehrávala bez jakýchkoliv slov. Kamilův obličej byl zamračen a  tu a tam nakopl spadlou šišku na zemi. Pak se náhle pro několik šišek shýbl a hodil je na před sebou jdoucí Martinu. Tři šišky ji zasáhly.

„Už máš zase roupy?“ zeptala se a obratem dvě šišky letěly na něho. Minuly ho.

„Vedle, jak ta bedle!“ smál se a přiložil si hledáček fotoaparátu k oku.

„To bude fotka. Martina se mě snaží zasáhnout šiškami,“ řekl jí a v hledáčku viděl, jak se rozmachuje. Postřehl, jak jedna šiška letí přímo na něho. Spoušť stiskl v ten okamžik, kdy celý hledáček skoro vyplňovala šiška. Pak pocítil, že zasáhla zpředu fotoaparát.

„Přímý zásah!“ zvolala.

„Vždyť si mně zasáhla přímo čočku!“ rozkřikl se.

„Tak si tam neměl stát  jako tvrdý Y.“

„Jestli bude ta čočka poškozená, tak se nedoplatím.“

„Tak sis neměl kupovat tak drahej foťák!“

„Ty jsi ho taky chtěla. Tobě se taky líbil.“

„Líbil, ale za tu cenu jsem nechtěla, aby sis ho kupoval.“

  Jejich vzrušenou debatu ukončil pohled na větší skálu, která byla zajímavě tvarovaná. Kamila  hned zaujala a vyfotografoval ji.

„Hele. Dá se na ní vylízt. Trochu se rozhlídnu. Zdá se, že jdeme díky tobě zase úplně blbě,“ mínil a hned na skálu lezl.

„Až si natlučeš kokos, tak si nestěžuj,“ řekla mu a sledovala, jak leze zdárně až na vrchol,  kde  se rozhlédl a pořídil několik fotografii. Když se však snažil slézt,  náhle mu to nešlo. A asi metr nad zemí se neudržel, což mělo za následek, že sjel po skále a dopadl na svou zadnici.  Pak se  chytl za koleno, které si také odřel.

„A je to. Tos  zase někam lez, kams neměl!“ ozvala se Martina,  zatímco on skuhral.

„Viděl jsem zastávku vlaku. Musíme se dostat za tuhle skálu a pak přes potok,“ řekl po chvíli. Oba tedy prošli kolem skály a  pak přes vysokou trávu, která pokrývala svah,  došli k potoku.

„Ten potok je nějak širokej. Tím se mi nechce teda brodit,“ ozvala se hned.

„Podívej. Támhle je lávka.“

„Vypadá nějak divně. Je tak prohnutá.“

„Ta vydrží neboj,“ zkonstatoval a rychlým krokem k ní vykročil. Za okamžik stáli před lávkou.

„Ta je nějak ouzká,“ řekla znovu.

„Neboj. Pojď za mnou a drž se mě za ruku.“

Lávka se rozkývala sotva na ni vstoupili. Pomalými kroky došli až do jejího středu.

„No, vidíš,  ještě pár kroků a jsme na druhý straně…,“ sotva to dořekl,  ozvalo se mohutné rupnutí. Ve zlomku vteřiny se ozval dvojitý výkřik,  po kterém následovalo mohutné šplouchnutí.

„To byl teda blbej nápad,  jít na tu lávku!“ rozkřikla se Martina sedící ve vodě.

„Ježíšmarjá. Můj foťák!“ vyhrkl zděšeně.

„Ten tě zajímá nejvíc, co!“

„Není vodotěsnej!“

„Moje bota. Chyť ji nebo uplave!“ křičela a do toho všeho se ozvalo houkání, když do zastávky vjížděl vlak.

Vlak  se  po krátkém zastavení  zase rozjel.  Ke kolejím běžely dvě mokré postavy,  které když zjistily, že vlak nestihnou,  pustily se do hlasité hádky.

                                                             KONEC

 


Jolie
26. 07. 2004
Dát tip
:-))) maminka mi vzdy rikala, ze cloveka nejlip poznas v krizovych situacich a na cestach/vyletech... tohle bylo oboji na jednou... ;-))) moc hezky a poucny, uz vim naco si mam priste davat v lese pozor...

fungus2
26. 07. 2004
Dát tip
Tak to je přesné řečeno. Něco podobného jsem opravdu zažil o)))

andromeda
23. 05. 2004
Dát tip
Scéna jak vyšitá ze života...hádky, zmatek a ještě k tomu drahý foťák!!! A ještě bota... Jestlipak ji vylovili???Každopádně měli zkažený výlet, ještě když jim ujel vlak před nosem.....i to se někdy stává..

fungus2
23. 05. 2004
Dát tip
Tak to jsem rád, že se mi to podařilo tak vystihnout.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru